gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:38

ja elke sport heeft z'n uiterste denk ik :=
En hier denk ik dat heel veel 'beste stuurlui' aan wal staan. Want inet kun je je heel goed verschuilen hè.
Neem dan ook maar alles gewoon met een korrel zout. Zo ken ik iemand hier op bokt persoonlijk en die zegt dat ze dit kan en dat kan en zo goed is en zo goed is. Maar schijn bedriegt :D

Op inet heb je gewoon die barrieres niet zoals je dat in het echt wel zou hebben.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:07

Nagini schreef:
ja elke sport heeft z'n uiterste denk ik :=
En hier denk ik dat heel veel 'beste stuurlui' aan wal staan. Want inet kun je je heel goed verschuilen hè.
Neem dan ook maar alles gewoon met een korrel zout. Zo ken ik iemand hier op bokt persoonlijk en die zegt dat ze dit kan en dat kan en zo goed is en zo goed is. Maar schijn bedriegt :D

Op inet heb je gewoon die barrieres niet zoals je dat in het echt wel zou hebben.

Dit ben ik vaker tegengekomen, ik heb maar geen contact via bokt gezocht want dan krijg je weer gezeik. Maar ik denk er niet aan om te reageren in hun topic's, dan komen ze nog achter mijn prachtige schuilnaam _O- (tot nu toe ben ik zo eerlijk geweest op bokt, dat ik helemaal de grond in ben getrapt. Gelukkig heb ik een grote ladder dus kon snel weer omhoog :'))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:11

Continu blijven temmen of een modje aanschieten, dat wil nog weleens helpen.
Sowieso is het beleid op pesten een stuk strenger geworden hier op bokt, dus effect heeft het wel.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:17

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik bv fotos plaats, ik ook alleen de fotos plaats waarvan ik weet dat ik geen k*t commentaar kan krijgen.. Alles moet maar meteen perfect zijn enz.. Ik heb bv filmpjes van mijn les afgelopen dinsdag, wij hebben nog erg moeite met een rustig galopje, nou ik weet zeker dat als ik het filmpje op bokt had gezet er tig rot reacties op waren gekomen..
Dat is jammer..

Verder gewoon overheen lezen.. Ik ben ook meer een lezer dan een poster....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:02

[WWW] > [FZ]

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:10

_Lola_ schreef:
Verder gewoon overheen lezen.. Ik ben ook meer een lezer dan een poster....

Ik ook, heb er dus niet zo veel last van.

Overigens zijn de quotes die TS in de openingspost plaatst in zijn soort heel grappig; ze staan stuk voor stuk bol van de spelfouten. :D

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:16

Als je een goed onderbouwd verhaal neerzet zullen de 'volwassenen' onder ons er echt wel serieus op reageren.
Daarbij helpt het ook enorm als je terecht kritiek positief oppakt. Kritiek negeren of afkraken zorgt alleen maar voor hevige reacties.

Die quote's in de startpost doen me een beetje denken aan puberaal gedrag wat naar pesten neigt.

(uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. :+ )

TS: 'Niks is goed en niks kan de laatste tijd meer op bokt.'
Ik vraag me af wat je met 'de laatste tijd' bedoeld. Niet alle quote's zijn recent namelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit soort klaag topics de sfeer ook niet bepaald bevorderen : =
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 21-08-09 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:20

Buiten [HK] is de gezelligheid soms ver te zoeken...

@TS, de meeste quotes kunnen inderdaad niet, en mogen (volgens mij) ook niet.
Maar als ik een topic zie over beauty de shetland poownie die een sprookjes avontuur heeft beleeft, en dat alles in teenkrommend Nederlands, dan moet ook ik heel veel moeite doen om niet in huilen uit te barsten van het lachen.

Een lichtelijk sarcastisch antwoord moet dan ook kunnen vind ik, maar helaas hebben sommige bokkers hier een hele nieuwe betekenis aan gegeven...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:38

Citaat:
weet je? er bestaat een site...geloof penny.nl die is specuaal
voor mensen zoals jij, met een handicap

Om deze moest ik wel grinniken.. Jeetje, wat een spelfouten zitten er in al die opmerkingen zeg.. kanonnen! Daar irriteer ik mij véél meer aan dan van die opmerkingen.. Ach, lekker laten praten.. Ik heb ook wel eens een opmerkingen in een topic gehad dat ik dacht.. Jeetje mina, kan wel vriendelijker.. Maar ach, gewoon niet druk om maken en opmerkingen lezen die wel de moeite waard zijn :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:23

de gezelligheid is in de vakantie periodes heel ver te zoeken. iedereen zeikt elkaar af en een aardige opmerking is ver te zoeken.
tuurlijk iedereen geeft wel eens kritisch "commentaar" en vaak komt het botter over als dat het bedoeld is, maar is het zo moeilijk om er afentoe eens een ander woord te gebruiken waardoor het geheel al anders overkomt.

word tijd dat de scholen weer beginnen.

meestal kan ik dergelijke opmerkingen wel negeren maar afentoe vraagt het ook wel eens om een flinke noot terug.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:30

Aan jouw quotes te zien zijn de meiden die dit doen ook niet bijster intelligent := barst van de (domme) spelfouten.

Vaak gaat het om meiden die zelf net penny-af zijn en daarom vinden dat iedereen die iets doet wat wellicht past in de penny meteen minder is. Over het algemeen dus heel onzekere meiden. Hoewel het niet leuk is om dit te horen kun je dat het beste negeren en even een moderator tippen.

De meeste bokkers vinden je meteen een penny als je de DB belt, ook al staat het desbetreffende dier broodmager op een stuk land dat meer op een vuilnisbelt dan een wei lijkt. Tja, het is je eigen overweging wanneer je het op bokt gooit, maar ik vind het in situaties waar er wel degelijk sprake is van leed zeker geen pennyactie om de DB te tippen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:50

Nessah schreef:
Jeetje, wat een spelfouten zitten er in al die opmerkingen zeg.. kanonnen! Daar irriteer ik mij véél meer aan

Als je je ergert aan spel(taal)fouten, hier een kleine tip om het zelf ook goed te doen. O:) Je ergert je aan iets, of vindt iets irritant. :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:56

Er zullen altijd wel mensen zijn die niet normaal kunnen reageren en denken dat ze alles beter weten. Als ik een topic zie en kom daar bepaalde mensen tegen die vaak vervelende opmerkingen maken, dan post ik daar gewoon niet.
Als het echt uit de hand loopt dan kun je de tem knop gebruiken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:00

Stephanie schreef:

TS: 'Niks is goed en niks kan de laatste tijd meer op bokt.'
Ik vraag me af wat je met 'de laatste tijd' bedoeld. Niet alle quote's zijn recent namelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit soort klaag topics de sfeer ook niet bepaald bevorderen : =

ach ja, met de laatste tijd bedoel ik vooral dat het steeds vaker voorkomt ''de laatste tijd''.
wat jammer is van een forum is dat je de gezichts uitdrukking er niet bij kan zien en vat je
vaker gewone leuke grapjes op in pesterij.
Dat is erg jammer, vind ik persoonlijk dan.

En met dit topic wil ik graag iets berijken ipv dat ik dit bedoel als 'klaag' topic :D
ik wil graag anderen laten inzien dat ze eerst even moeten nadenken voordat ze
iets ''leuks'' op bokt zetten ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:07

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 15:11

ik heb het ook niet over vorige week en vandaag maar ik bedoel
''laatste tijd'' als bijvoegwoord van dat het zo langzamerhand steeds irritanter word :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:17

Paan schreef:
Als er al zo in een topic gereageerd wordt, geef ik mijn mening al niet eens meer. ik ben van mening dat een forum er is om elkaar te helpen, te steunen en om samen te lachenn. En volgens mij hoor afzeiken daar niet bij. Naar mijn mening mag hier wel wat harder tegen op getreden worden om het zo een beetje leuk te houden. O en voor Royen, ik ben tussen de 30 en 40. Naar mijn mening zijn het vaak mensen tussen de 14 en 18 die zo reageren.

Dat het meestal mensen tussen de 14 en 18 zijn is niet helemaal waar... het zijn mensen van alle leeftijden. Heb er ook
weleens mensen van rond de 40 op betrapt, bewijze van spreken.

Ik vind het soms best wel irritant, er word best vaak gezegt dat we ''maar penny's zijn''
maar dat hoeft toch niet te btekenen dat we het niet weten? Of geen tips kunnen geven?
Op de penny's word vaak een beetje neergekeken, en waarom? Geen idee.
We delen tenslotte allemaal de liefde voor paarden. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:29

Bokt is een groot forum, veel mensen, veel meningen en niet iedereen klikt met elkaar. IRL zitten we allemaal een beetje over een groter oppervlakte verspreid maar als je alles op een forum gooit is het moeilijker om elkaar te ontwijken. :) Bovendien vind ik dat mensen zich ook bijzonder snel aangevallen voelen... Op een paar quotes na zie ik weinig kwaads. Zeker als ik me kan inbeelden wat de "oorzaak" was van de reacties. Nee, in mijn mening is bokt niet slechter geworden maar is de nieuwe generatie bokkers gewoon een stuk softer waardoor ze zich veel te snel aangevallen voelen en er gezeur komt. Ik merk sowieso aan de huidige kinderen dat ze nergens meer tegen kunnen en ik ben maar 19 :?

De maatschappij veranderd, de mensen er in veranderen en zo veranderd bokt, al dan niet gewilt, mee.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:19

_Bitje_ schreef:
ik heb het ook niet over vorige week en vandaag maar ik bedoel
''laatste tijd'' als bijvoegwoord van dat het zo langzamerhand steeds irritanter word :)

Ik denk dat dat meer jouw beleving is. Misschien heb je nu meer topics geopend of wat dan ook, waardoor het voor jou nu overkomt of het steeds ongezelliger wordt. Ik merk geen verschil, alleen dan dat er veel Bokkers (jong en oud) bij zijn gekomen. Moet wel zeggen dat ik mij op internet sowieso niet snel aangevallen voel. Snap dat gehap en het per se gelijk willen hebben nooit zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:02

_Bitje_ schreef:
hallo,

ik verbaas me steeds meer over het gerdag hier op bokt,
steeds weer hetzelfde gezeur...de ene keer is dit penny
en de andere keer ben je een acosiale dierenbeul.
Niks is goed en niks kan de laatste tijd meer op bokt.

Nou vraag ik me af waarom, waarom moet je zo afgeven op een
ander? is dat zo fijn? dat gevoel van wauw? nu heb ik iemand lekker
dwars gezeten? :Z

Nee jou topic straalt een positieve bijdrage uit, ik weet ook niet of dit wel toegestaan is
zwart maken van andere bokkers?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:06

Chiqa schreef:
_Bitje_ schreef:
hallo,

ik verbaas me steeds meer over het gerdag hier op bokt,
steeds weer hetzelfde gezeur...de ene keer is dit penny
en de andere keer ben je een acosiale dierenbeul.
Niks is goed en niks kan de laatste tijd meer op bokt.

Nou vraag ik me af waarom, waarom moet je zo afgeven op een
ander? is dat zo fijn? dat gevoel van wauw? nu heb ik iemand lekker
dwars gezeten? :Z

Nee jou topic straalt een positieve bijdrage uit, ik weet ook niet of dit wel toegestaan is
zwart maken van andere bokkers?

Vind jou opmerking niet echt gepast, TS heeft nergens bokker gequote dus direct maakt ze niemand zwart en diegene die zich aangevallen voelen door dergelijke uitspruiken of quotes moeten zichzelf maar eens achter de oren krabben of ze wel zo goed bezig zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:10

Wat ik nog steeds grappig vind is dat ik al meerdere malen met de "grotere namen" op Bokt vrolijk heen en weer heb gePMed, maar op het moment dat duidelijk werd dat ik 'maar' een manegetutje was bleef mijn inbox opvallend leeg :D

Over het algemeen vind ik Bokt best een gezellig forum, ik ken fora waar het vele en vele malen erger is. Scheelt ook wel denk ik dat hier zo ontzettend veel mensen komen, tegen relatief nieuwkomers wordt ook gewoon normaal gedaan.

Waar ik me soms wel aan erger is aan mensen die mee willen discussiëren maar niet lezen. Dat geeft een discussie een nutteloze wending, jammer.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:11

Penny opmerkingen en andere kleinburgelijke uitlatingen worden bijna in alle gevallen gedaan omdat een goed onderbouwd en steekhoudend argument ontbreekt. Ik zou zeggen: negeer het, dan geeft dat ook geen plezier bij de poster, want die zit uiteraard op een reactie te wachten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:20

heino @ dat stoort mij dus ook ontzettend, zoals dat ene
topic van paarden slachten of een spuitje. Hoe vaak werd
daar wel niet verteld dat je een paard niet per se hoeft
te slachten voor consumptie? je werd er op het laatst knetter
gek!!
Chiqa @
:D uhmm....ik heb met opzet niet gequote om niet te laten zien
wie hier een beetje raar doet op bokt ;) maar wat is er dan mis
mee? herken je je in die quotes ?
ik vind dat ik het netjes heb gedaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:27

Dat soort reakties lees ik nou nooit en ben toch veel online en al lang bokker, maar ik sta versteld van die reakties, die zullen toch wel ge-OWt zijn???