Interesse tonen, daarna geen reactie meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Interesse tonen, daarna geen reactie meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:18

Ik vergeet wss ook wel eens te reageren als er antwoord is gegeven op mijn vraag :o
Vergeten is menselijk hoor ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:34

Ik heb de desbetreffende Bokker net even een PB'tje gestuurd met de vraag of ze nog interesse had in mijn product.

Nou, ik ben benieuwd..

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:28

Ik wordt juist niet goed van verkopers die blijven zueren of je nog intresse hebt. Je mag toch wel vrijblijvend een vraag stellen :?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:33

Nativa schreef:
Ik wordt juist niet goed van verkopers die blijven zueren of je nog intresse hebt. Je mag toch wel vrijblijvend een vraag stellen :?

Ik hou van duidelijkheid, en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek.

Als verkoper lijkt het mij namelijk érg fijn om te weten of iemand nog interesse heeft of niet.

En ik vind het een kleine moeite om een reactie terug te geven.
Als dat zorgt dat je daar iemand duidelijkheid mee geeft, vind ik dat wel zo netjes.

Een stukje fatsoen?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:36

Als je iemand zijn bankrekeningnummer al gebraagd hebt en toegezegd hebt dat je wilt hebben wat verkocht word ben ik het helemaal; met je eens.
Echter, als je alleen even wat wilt weten en daarna geen intresse meer hebt laat ik het ook altijd zo, vind het nogal overdreven dat je steeds als je alleen wat gevraagd hebt weer moet gaan zeggen dat je geen intresse hebt.
Zeker als verkopers dan nog een keer een mail sturen of je nog intresse hebt denk ik altijd "jeetje, wat een zeur" en dan antwoord ik al helemaal niet meer. Vind het zwaar overdreven, dat gejammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:38

Ken het helemaal, hoeveel mailtjes ik al wel niet over mijn zadels heb gehad. Gut wat waren ze geïnteresseerd, foto's alles en dan is het stil. Mail je nog maar eens en hebben ze geen tijd, of komen ze er nog op terug, maar het blijft stil.

Pure nieuwsgierigheid denk ik dan maar weer. Fotootjes gezien, kastje dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:40

Nativa schreef:
Als je iemand zijn bankrekeningnummer al gebraagd hebt en toegezegd hebt dat je wilt hebben wat verkocht word ben ik het helemaal; met je eens.
Echter, als je alleen even wat wilt weten en daarna geen intresse meer hebt laat ik het ook altijd zo, vind het nogal overdreven dat je steeds als je alleen wat gevraagd hebt weer moet gaan zeggen dat je geen intresse hebt.
Zeker als verkopers dan nog een keer een mail sturen of je nog intresse hebt denk ik altijd "jeetje, wat een zeur" en dan antwoord ik al helemaal niet meer. Vind het zwaar overdreven, dat gejammer.

Niva, wel zo beleefd dat als iemand een uitvoerige uitleg geeft op alle vragen en foto's gaat sturen dat je dan aan de andere kant gewoon even zegt dat je niet meer geïnteseerd bent. Klaar over, dan weet je genoeg. Jij bent dus zo iemand die gaat reageren en dan ineens helemaal niet meer. Ik zal het onthouden. :D :D :Y)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:46

Nou goed, als iemand heel uitvoerig vertelt en uitlegd vind ik het weer een ander verhaal, dan zou ik wel even wat laten weten. Maar als je alleen even (kort) wat vraagt en de verkoper ook alleen kort antwoord (dat soort reacties krijg ik dus meestal van verkopers) dan niet.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:48

Ik maak me er niet druk om. Als iemand niet wil reageren, dan niet. Wel waardeer ik het als iemand wel de moeite neemt, dat vind ik klasse.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:49

Nativa schreef:
Nou goed, als iemand heel uitvoerig vertelt en uitlegd vind ik het weer een ander verhaal, dan zou ik wel even wat laten weten. Maar als je alleen even (kort) wat vraagt en de verkoper ook alleen kort antwoord (dat soort reacties krijg ik dus meestal van verkopers) dan niet.

Oh, maar dát zei je er niet bij.

In mijn geval heb ik uitgebreide informatie gegeven, ben ik bereid geweest mooie foto's te maken, etc.

En dan vind ik het wel zo netjes als iemand mij even wat laat weten, of diegene nog geïnteresseerd is, ja of nee.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:50

russel schreef:
Ken het helemaal, hoeveel mailtjes ik al wel niet over mijn zadels heb gehad. Gut wat waren ze geïnteresseerd, foto's alles en dan is het stil. Mail je nog maar eens en hebben ze geen tijd, of komen ze er nog op terug, maar het blijft stil.

Pure nieuwsgierigheid denk ik dan maar weer. Fotootjes gezien, kastje dicht.

Inderdaad, dat idee krijg ik dan ook. :j

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:51

Als je zelfs foto;s voor die persoon gemaakt hebt vind ik het inderdaad een heel ander verhaal :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:56

Desbetreffende Bokker is nu zelfs online.
Maar een PB'tje?

Bén je gek..

( :o )

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:47

Ik vind het ook wel irritant als bokkers idd doen alsof ze interesse hebben, maar daarna nooit meer reageren.
Een vraag stellen mag altijd :j Maar dan vind ik het wel zo netjes als je even terug reageerd met dat het toch niks is oid.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:49

zap schreef:
Ik ben zo iemand die het echt gewoon vergeet. Niet bewust hoor. Ik probeer altijd iets terug te sturen als ik geen intresse heb bijvoorbeeld. Echter denk ik vaak, och nog even over nadenken en dan vergeet ik gewoon even terug te pb'en.

Overigens zou ik het helemaal niet erg vinden als je een pb stuurt met de vraag hoe het nu zit. Doe ik ook weleens hoor :P

Inderdaad, ik ben ook zo'n warhoofd, er lopen duizenden dingen door mijn hoofd heen, en dan schiet zo'n excuses pb'tje er wel eens bij in.

Niet bewust, en het is ook niet netjes maar... ik onthoud het gewoon niet, mijn tekortkoming :+

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:51

Als jij een pb stuurt, zou ik gewoon eerst kijken of die bekeken is. Als die bekeken is en diegene is online geweest zou je bv. nog 2 dagen kunnen wachten (en nog een berichtje sturen of ze het nog wilt) en als je dan nog geen reactie hebt, jammer dan gaat het door naar een andere bokker die wel echt intresse heeft.

Erg irritant is het wel ja! Ik heb dat laatst ook gedaan, even een extra pb'tje gestuurd of de koop nog doorging. Daarna meteen antwoord gekregen en het is uiteindelijk helemaal goed gekomen :D

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:54

Ragnaaa schreef:
Desbetreffende Bokker is nu zelfs online.
Maar een PB'tje?

Bén je gek..

( :o )

hier erger ik mij ook zo aan! en bij gezocht dan, daar is het helemaal erg. openen ze een topic, ben dringend op zoek.... worden diverse dingen aangeboden, geeen reactie, bah.
ben nu al bijna zover dat ik niet eens meer reageer als iemand wat zoekt en ik heb het....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:55

Nou, ik heb gisteren aan die persoon een vriendelijk mailtje gestuurd, met de vraag of ze nog interesse had.

Ze heeft hem ontvangen en gelezen, maar ik heb geen PB teruggekregen.

Van de andere 2 Bokkers overigens ook niet, maar goed..

Jammer is het wel, want ze leken wel echt geïnteresseerd, en ik heb gezegd dat ik open sta voor een goed bod.

En daarbij kan ik een extra zakcentje in de komende tijd ook goed gebruiken, dus vandaar dat ik het alleen nog maar éxtra jammer vind, snap je? :o

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:55

Ik wil die spullen gewoon écht graag kwijt, en daarom baal ik er wellicht nog éxtra om..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:57

Klopt... daar baal ik ook altijd zo van! -:(-
Wordt er gezegd: Ik heb het over gemaakt hoor! Echt waar..
en twee weken later heb je nog geen geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:01

Verkopers kunnen er anders ook wat van hoor.

Ik was op zoek naar een aquarium. Dus ik zoeken op MP, ik zag een paar leuke en heb die mensen een mailtje gestuurd met wat vragen OA: is die lek, heeft het krassen etc en wat krijg ik terug?

Dit: Hij kost 100 euro dit is mijn rekeningnummer 884939***( zomaar wat cijfers ingetikt) Ik stuur hem dan gelijk op....

Erg vreemd.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:44

Ik ga heel eerlijk zeggen dat ik soms ook geen reactie geef op een vraag. Als ik in het topic een vraagprijs vraag en ik krijg die via PB en die is dan bv veel te hoog of niet reëel, dan laat ik ook niets meer horen.

Daar in tegen vind ik het heel erg vervelend als ik van de verkoper niets hoor. Momenteel heb ik een een EA-topic ergens de vraagprijs voor geboden, TS al paar keer online geweest, maar totaal geen reactie. Dat vind ik nog veel storender, je wil je spullen toch verkopen?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 08:48

Kris schreef:
Ik ga heel eerlijk zeggen dat ik soms ook geen reactie geef op een vraag. Als ik in het topic een vraagprijs vraag en ik krijg die via PB en die is dan bv veel te hoog of niet reëel, dan laat ik ook niets meer horen.

Daar in tegen vind ik het heel erg vervelend als ik van de verkoper niets hoor. Momenteel heb ik een een EA-topic ergens de vraagprijs voor geboden, TS al paar keer online geweest, maar totaal geen reactie. Dat vind ik nog veel storender, je wil je spullen toch verkopen?

Maar ik heb vermeld via PB dat ik natuurlijk open sta voor een reëel, goed bod.
Dan kan je toch bieden, als je het niet met mijn vraagprijs eens bent?

En wat je tweede alinea betreft;
Het kan zijn dat de TS afwacht tot iemand een hoger bod uitbrengt?
Even alle opties open houden, om het maar zo te zeggen.

En als het niets meer wordt, ze alsnog jou PB't.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:50

mensen die na een vraag niet meer reageren laat ik links liggen, degene die wél reageren hebben voorrang en ik lig er echt niet wakker van dat die andere niets meer van zich hebben laten weten.

Ik vraag ook af en toe iets op EA en als ik het niet moet hebben dan reageer ik ook niet meer, zelfs niet als mensen dan nog een PB of mail sturen met "moet je het?"
dat vind ik heel opdringerig namelijk

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:51

Ja maar Ragnaa, als je een vraagprijs hebt, en er staat niet in het topic dat je moet bieden, dan neem ik aan dat het niet meer dan fair is dat je het artikel dan verkoopt aan degene die de vraagprijs heeft geboden. Wachten tot iemand alsnog hoger bied vind ik niet fair als je de vraagprijs al hebt gekregen.