Staat van gekochte spullen op EA.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Staat van gekochte spullen op EA.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:56

al betaal je wel de hoofdprijs, de staat waarin het verkeerd hoort gewoon vermeld te worden. de koper ziet het toch als hij/ zij het thuis krijgt... kun je maar beter meteen eerlijk zijn.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:31

Maya schreef:
Kris schreef:
Als ik een broek koop voor 10 euro is dat niet veel geld, als er dan bij staat in zeer goede staat, maar blijkt dat de broek niet dicht kan, omdat die kapot is, tja, dan denk ik wel; beetje jammer.

Precies, het is een beetje jammer, maar that's it.

10 euro voor een broek betalen, en vervolgens een broek in puntgave staat verwachten is niet realistisch. De prijs is er ook naar. Ik denk dat je voor zulke zaken niet echt een bemiddelzaak kunt opstarten. Je kunt het wel aangeven, en dan kan een mod richting de verkoper melden dat het de bedoeling is om eerlijk over de staat van het product te zijn. Maar gezien de prijs weet je dat er iets aan de broek kan mankeren.

Safiera : daar kun je idd best een mod voor inschakelen, voor je dat doet, lees even op EA een willekeurige charter (welkomsttekst) naar het stukje van EA-bemiddeling, dan weet je precies wat je moet sturen aan informatie.

Elanor : FZ sjekken in die situatie heeft niet zo heel veel zin, dergelijke topics worden alleen geopend voor Bokkers die al geband zijn. Ook worden die niet door de BC geopend, maar door EA-mods.

Verkoper heeft meldingsplicht, maar koper heeft net zo goed onderzoeksplicht.

Je hebt gelijk Maya, voor 10 euro kun je de hoofdprijs niet verwachten, maar als er dan bij staat dat de broek nooit gedragen is, dan denk ik een mazzeltje te hebben. Als de broek dan aankomt en er blijkt een gat in te zitten en er is een knoop vanaf vraag ik me toch echt af wat er dan mee gebeurd is, als verkoper meld dat de broek nieuw is.

Ik doe er dan ook niets mee, maar vind het wel erg jammer. Ik spendeer toch 10 euro aan een product waar ik niets mee ga doen...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:39

Ik heb in mijn profiel al mijn EA transacties staan en dan vooral de ervaring met diegene :j

Eigenlijk zal er een soort feedback moeten kunnen zijn op een persoon, maar ik geloof dat er al heel wat discussies geweest zijn over dat onderwerp... Dus dat zal er wel nooit doorheen komen :o

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:17

Bij mij is het gelukkig nog goedgekomen, heb 'gedreigd' met het inschakelen van een mod, en gelijk de dag er op had ik mijn bitjes in huis.

Ik zou wel beter willen oppassen maar dat is idd niet zomaar mogelijk.
En wat schiet je er mee op? Als niemand meer iets wil kopen door het kleine deel waarbij het mis gaat...
Ik probeer altijd zo snel mogelijk (en eerlijk natuurlijk) te reageren, en spullen snel op te sturen. Zoals de meesten hier op bokt denk ik. Veel meer dan veel vragen en bij 'kennissen' dingen kopen kun je niet.

edit: spelfout

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:59

Robynn schreef:
Ik heb in mijn profiel al mijn EA transacties staan en dan vooral de ervaring met diegene :j

Eigenlijk zal er een soort feedback moeten kunnen zijn op een persoon, maar ik geloof dat er al heel wat discussies geweest zijn over dat onderwerp... Dus dat zal er wel nooit doorheen komen :o

Dat was een tijd geleden een heel topic over en dat mag geloof ik niet, je mag alleen maar positieve ervaringen plaatsen in je profiel. :o

Ik heb laatst een zadel gekocht via bokt en de boom zou in orde zijn, nou, die was zo gebroken als ik weet niet wat, via de mod ook behandelt, maar verkopende partij kreeg gelijk :?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:52

Dat is ook vreemd dan, Kaatje. Een gebroken boom kun je toch niet als in orde verkopen?

Ik weet wel dat de verkoper meldings- en de koper onderzoeksplicht heeft. maar hoe dat in dit geval dan beslist is??

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:02

Ik zet het echt al een aantal jaar in mijn profiel :=
Gelukkig heb ik dan ook veeeel meer positieve als negatieve EA transacties :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:21

Safiera schreef:
Dat is ook vreemd dan, Kaatje. Een gebroken boom kun je toch niet als in orde verkopen?

Ik weet wel dat de verkoper meldings- en de koper onderzoeksplicht heeft. maar hoe dat in dit geval dan beslist is??

Ja, dat vraag ik me nog steeds af..........
Ze had geen geld om terug te storten en alle zielige verhalen bij elkaar hebben haar in het gelijk gesteld. :r
Vandaar dat zij op mijn zwarte lijst staat. ;)

Ik heb verder nooit problemen gehad met iets wat ik kocht of verkocht.
Gelukkig maar.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:21

Nee, ik heb me er ook maar bij neergelegd, maar vind het gewoon te zot voor woorden.....

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:31

Robynn schreef:

ik zat even te spieken (vind het een goede zaak dit soort lijstjes), één negatieve ervaring deel ik in iedergeval met je :D

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:37

Ik heb laatst voor het eerste en minder fijne ervaring gehad. Een pad ontvangen die duidelijk NIET in de staat was zoals die op de foto stond. Veel meer versleten. Als ik dat geweten had had ik 'm nooit gekocht. Ik heb wel een deel van het bedrag teruggehad, maar ja dit dekje had ik in deze staat niet eens gehoeven, ook niet voor het lagere bedrag.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:41

Arizona schreef:
Robynn schreef:

ik zat even te spieken (vind het een goede zaak dit soort lijstjes), één negatieve ervaring deel ik in iedergeval met je :D

Ik vind het ook heel erg handig :j
En weet je wat het ook is, ik veroordeel niemand meteen, ze worden niet meteen "afgeschreven" bij mij :n
Is het een keer mis gegaan, wil ik daarna best nog zaken met ze doen hoor :j Kunnen ze meteen weer een goed en positief plekje verdienen :j

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:44

Ik vind dat ook echt heel aso... Het gevolg van dit soort mensen (het hoeft je maar 1x te gebeuren) is dat die vervolgens het vertrouwen in de rest ook kwijtraken... Ik vind het leuk spul te verkopen om anderen er nog blij mee te maken, dan is het jammer dat mensen toch liever niets laten verzenden omdat 'je maar nooit weet hoe het eruit ziet' en of het wel verzonden wordt... Dat vind ik erg jammer

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:00

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier op specifieke situaties in te gaan. Er zijn een aantal berichten verwijderd. Bedankt voor de medewerking.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:32

De boktcensuur heeft weer gewerkt :n