Het plaatsen van 25 berichten binnen een half uur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:39

Sannnn, je bedoelt dat ook 'oudgedienden' op de informatieve fora zouden moeten blijven posten? Dat lijkt me niet echt om te zetten in een regel, bovendien 'moet' dat helemaal niet. Als mensen zich aanmelden bij de kudde betekent dat in principe dat ze ook op een 'nuttige' (for lack of a better word) manier aanwezig zijn op het forum. Is dat niet zo, dan hebben we snel genoeg in de smiezen hoor ;)

Wat je vaak ziet is dat men toch wel blijft meeposten op de informatieve fora. Het komt niet heel vaak voor dat men echt uitsluitend op HK blijft posten. En als dat al wel gebeurt, zitten die gebruikers anderen als het goed is niet in de weg :)

Ikima, dat komt idd voor, en ook daar mag je gerust op TeMmen want ook dat is natuurlijk niet zomaar de bedoeling.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:41

ik heb niet zo'n problemen mee als iemand er 25 post omdat ie mensen uit HK kent en daar gezellig wil gaan meekletsen.
ik heb wel; een probleem met mensen die 25 post maken om in de hk te komen met de verkeerde redenen (mensen afbranden ed).
wij hebben het gehad, er was gedoe op een ander forum waar wij het hier in de hk over hadden en vervolgens heeft de mod van dat andere forum geprobeerd snel hier binnen te komen om nog meer gal te stugen in ons hk topic... gelukkig hadden we zijn account snel genoeg door en hebben we het gemeld.

Zwartwitje

Re: Het plaatsen van 25 berichten binnen een half uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:45

Dat zijn zeker vervelende dingen, ja.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:47

Dat bedoelde ik idd Zwartwitje. Alleen toen ik het getypt had en er net over aan het nadenken was bedacht ik me al dat het niet zo'n slim idee was :P
Heb het zelf ook wel, lees ik een topic. Is alles al gezegd wat ik er op wil zeggen, dan heeft nog een berichtje plaatsen geen nut meer.
Het is alleen zo vervelend dat sommigen gauw die 25 berichten posten om dingen van anderen te weten te komen en dat dan in real life tegen ze gaan gebruiken. Maarja, dat ligt ook deels aan jezelf dat je zo veel op internet zet.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:53

Tsja, daar heb je zelf inderdaad een groot aandeel in. We zeggen eigenlijk altijd: wat je niet op de voorpagina van de lokale krant wilt hebben staan, zet dat ook niet op het forum (of in je profiel). Meelezers zijn een bekend probleem maar je houdt nog altijd voor 99% zelf in de hand wat mensen over je te weten komen via internet ;)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:03

Liezel1 schreef:
ik blijf erbij dat ik 25 berichten eigenlijk te weinig vind.....
Daar zit je zomaar aan, ook al heb je geen klap interesse in paarden.

En daar zit je dan, 2+ jaar zinnige paarden input voor te sprokkelen
zucht.. }:0

On topic,
Forums waar gemodderd wordt hanteren een ip check voor gebande of gestrafde users.
Mods hebben inzage in de ip's, users niet (privacy).
een crosref. is snel gemaakt in exel.

Meerdere accounts op 1 ip kan alleen na toestemming van de forum eigenaar of iemand die ie er voor heeft aangesteld.
Meestal gaat het dan om meerdere familieleden die op hetzelfde forum willen posten.

Schaduw accounts worden meestal aangemaakt voor later drama, zoals het beginnen van een discussie of annoniem commentaar leveren op je eigen topic.
Thus deze langer en of interessanter te maken.

*Stapt van zeepkist en gaat in een hoekje zitten duimzuigen*

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:15

Een SA kun je ook elders aanmaken zodat het IP adres anders is, daar zijn sommige gebande bokkers wel slim genoeg voor. Dan is het voor een mod ook niet te zien op de IP lijst.
Voor sommige bokkers met een ban schijnt het moeilijk te zijn om een week of maand zonder bokt te leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:44

Ja, slokkie zo zit dat. En als ervaren bokker, denk ik dan weer, gommes zo weinig posts en zo veel wijsheid ineens in een topic zoals deze....SA???? Wie weet... :+ ;) :D :+ }>

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:25

russel schreef:
Ja, slokkie zo zit dat. En als ervaren bokker, denk ik dan weer, gommes zo weinig posts en zo veel wijsheid ineens in een topic zoals deze....SA???? Wie weet... :+ ;) :D :+ }>

*kijkt fluitend in het rond*
Veel ervaring met buitenlandse fora
:D

Heb mijn bokt account een half jaar na mijn eerste rijles aangemaakt omdat ik de termen van mijn instructeur niet kon volgen en er was na de les nooit tijd om die duidelijk uit te leggen.
"Zittend met gevoel" gaf me eerder een associatie met aambeien.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:35

Ik vind de 25 regel zeer irri. Als ik op de home pagina een artikel tegenkom waar ik op wil reageren...... dan kan dat dus niet. Grrr. Nu is dit wel op te lossen met een PB'tje en dat doe ik dan dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:56

Ik ben wel blij met de 25 posts-regel omdat ik denk dat er anders veel mensen zouden komen die echt geen klap met paarden hebben en hier komen hangen. Daar is Bokt gewoon te groot voor, om ook nog een bak vol mensen te krijgen die helemaal niks met het centrale onderwerp van doen hebben.

Verder moet ik wel toegeven dat ik zelf weinig post in de informatieve fora. Ik rijd al een tijdje zelf niet meer dus heb geen vragen maar ben ook niet een dusdanig goede ruiter geweest dat ik vind dat ik veel bijdrage kan leveren in rijtechnische discussies etc.

Soms vind ik dat eigenlijk wel jammer. Ik ben een zeer actief bokker en post veel, maar dan wel voornamelijk in HK-topics en algemene topics. Lezen doe ik wel heel veel in de informatieve delen en dat vind ik ook erg leerzaam, maar het aantal posts onder m'n naam blijft betreurenswaardig laag :')

(als je bijvoorbeeld op mijn posts zoekt vind je er 21143, bijna zes keer zoveel als dat ik in informatieve fora heb gepost := )

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:40

Net ging ik op de ledenlijst mijn naam zoeken, het verbaast mij hoeveel leden er zijn met 0 berichten. Niet dat dit iets met een SA te maken heeft maar zou het niet handig zijn om die lijst af en toe op te schonen? Dus leden die zich hebben aangemeld maar al jaren niet meer online zijn geweest.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:49

Die discussie is al vaker geweest over het opschonen van namen zodat er meer keuze is, maar zover ik het begrepen heb is dat vaak niet handig of haalbaar helemaal niet als er ooit berichten zijn geplaatst. Correct me if I'm wrong.

Zelf plaats ik niet vaak meer in informatieve fora omdat alles wat ik wil zeggen genoemd is daarentegen post ik wel in de HK en lees ik veel. Dus als ik ooit denk van goh ik wil reageren dan doe ik dat alleen als alles niet al tien keer is gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:52

Tja... Mijn oude boktnaam (deze account is ooit lang lang geleden begonnen als SA :') ) is inmiddels alweer enkele jaren in gebruik door iemand anders. En als je zoekt op mijn berichten toen staan ze erin als van 'gast' :j

Dus het is wel degelijk mogelijk.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:59

Ik had eerst ook een andere boktnaam maar was het wachtwoord al snel kwijt, ik geloof dat ik maar een paar keer met die naam had gepost. Omdat ik dus niet meer kon inloggen heb ik mijn huidige naam aangemaakt (dus is dit misschien ook een SA en word ik eraf gegooid _O- ). Laatst vond ik mijn wachtwoord van die eerste terug maar deze naam was niet meer in gebruik. Daarom vraag ik mij af of die lijst niet opgeschoond kan worden en degenen die niet meer online zijn verwijderen.
Nog even voor de duidelijkheid, dit is nu mijn enige account en dat zal het ook zeker blijven.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:48

Er zijn ook een hoop stille meelezers... ;)

Als je graag je eigen naam zou willen en die bv. al tijden bezet is door iemand die nooit meer online komt, dan kun je best een pb'tje sturen richting beheer hoor, en dan is er te kijken of daar iets mee te regelen valt, denk ik. :)
Geldt trouwens ook voor accountvergeetproblemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:55

Zwartwitje schreef:
Nope, dat is niet de bedoeling :)
De 25 berichten-regel is er juist voor bedoeld om mensen wat inhoudelijk te laten bijdragen aan het forum en ervoor te zorgen dat Bokt niet verzandt in een gezellig kletsgebeuren. Zo staat het ook al tijden in de Help: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Aah, dan is bokt niet heel blij met mij denk ik, aangezien ik bijna nooit op paardgerelateerde dingen reageer? :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:47

Zoals ik al zei hebben we totaal geen problemen met mensen die al wat langer aangemeld zijn en veel in de HK posten en/of buiten de paardgerelateerde fora ;)
Zolang nieuwe gebruikers maar niet 25 onzinberichten gaan posten om maar lekker snel in de HK te geraken, maar dat is een heel ander verhaal.