[Dienstmededeling] Wikimoderators gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:29

Ik snap wat je bedoelt :j . Het gaat echter niet alleen om de kennis en het redigeren van teksten (waarvoor je vooral ook veel taalkennis nodig hebt), maar ook om een stuk verantwoordelijkheid, het kunnen begeleiden en, niet in het minst, het aansturen van de wikischrijvers en collega's. Op grond van ervaringen in het verleden is gebleken dat dat voor menig 16-jarige toch net wat te pittig is, dus daarom is er op een gegeven moment voor gekozen deze grenslijn te trekken.

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:07

Ik vind het wel erg leuk, maar ik ben helaas nog geen 18......

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:17

18 jaar geldt als minimumleeftijd voor alle teamleden met een kleurtje. Als Wikimoderator kan je immers ook op twee andere teamfora, buiten het Bokt Wiki-forum, meelezen en we verwachten van de mensen ook dat ze zich op het forum als teamlid gedragen.

Dit betekent overigens niet dat we er vanuit gaan dat elke 16 of 17-jarige onbetrouwbaar is en dat niet kan ;), maar de grens moet ergens getrokken worden en er is voor gekozen om dat op dezelfde leeftijd te doen als waarop de wet mensen als meerderjarig ziet.

Verder heeft Gwen het ook heel mooi verwoord :)

Eline

Re: [Dienstmededeling] Wikimoderators gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 12:47

Iedereen bedankt voor de aanmeldingen! Wij gaan deze bekijken en hopen op 1 september de nieuwe wikimods bekend te maken.