[Dienstmededeling]BoktBeheerBulletin Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: [Dienstmededeling]BoktBeheerBulletin Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 01:23

Tessyke en Diddle_Muis, jullie hebben helemaal gelijk. :j
Het probleem is alleen dat de mods boven de gewone gebruikers staan en niet zichzelf of hun collega's een ban geven in het geval van cyberpesten. Daardoor kunnen hun ongestraft doorgaan en krijgen de slachtoffers, wat dan vaak een gewone gebruiker is, de wind van voren. Die zouden het zelf uitgelokt hebben of zelfs het lef hebben gehad om zichzelf te verdedigen.

Helaas ken ik ook meerdere gebruikers die op deze, niet erg nette, manier door het team behandeld zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 01:33

Afbeelding

Begin is gemaakt. +:)+ Ineens schijnt cyberpesten te bestaan. ;) Hoop dat jullie eindelijk wat gaan doen.

Goed BBB !!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 03:18

Diddle_Muis, tessyke en MandyR, ik weet helaas niet waar jullie het specifiek over hebben, maar ik denk niet dat dit topic de plek is om dat te bespreken. Wel wil ik aangeven dat het moderatorteam zich nooit bewust schuldig maakt aan (bijdragen aan) cyberpestgedrag. Ook is het uiteraard niet zo dat we bewust de slachtoffers van pesten aanpakken, of dat de daders een hand boven het hoofd gehouden wordt. Als dat aan de orde zou zijn, was ik allang opgestapt.

Wel blijft het voor ons - en dat zeg ik in z'n algemeenheid - soms lastig om precies uit te vogelen wat er in een bepaalde situatie tussen twee of meer gebruikers aan de hand is. We zitten natuurlijk letterlijk en figuurlijk op afstand en kunnen niet altijd even makkelijk zien waar precies de schoen wringt, ook al doen we erg ons best om dat zo goed mogelijk te achterhalen. Het zou kunnen zijn dat er om die reden misverstanden zijn ontstaan. Vergissen is immers menselijk. Mocht het zo zijn dat dit soort dingen aan de hand zijn, laat dat dan alsjeblieft weten aan een van ons, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, en probeer dit topic geen discussietopic te laten worden waarin individuele gevallen besproken worden. Alvast dank.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:51

Ook ik vraag me bijzonder af op wie van de mods hier gedoeld wordt, en over welke situatie het gaat. Want aan de manier waarop dit specifieke geval is aangepakt, kan ik niet bedenken welke mod zich schuldig zou maken aan cyberpesten.

En ik weet eigenlijk niet of dit niet de meest geschikte plaats is. Kennelijk is er de gedachte ontstaan dat het modteam boven de wet staat, terwijl er wel degelijk regels bestaan die dat verhinderen. Je kunt het in een discussie altijd oneens zijn met de uiteindelijke beslissing van een mod, maar daar hebben we dan de bezwaarcommissie voor.

Heel eerlijk: op mij komt het zonder onderbouwing roepen dat het modteam 'boven de andere gebruikers' staat over als een poging op die manier je gram te halen. Daarom wil ik ook zo graag een onderbouwing zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:55

Dat wat ZW schrijft (en Prrr) wilde ik eigenlijk ook al schrijven. Het lijkt me voor moderators soms moeilijk uitvogelen wat er aan de hand is. Stel jij pakt op jouw stal zomaar iemand zijn paard uit de wei en gaat ermee rijden... dan kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat iemand jou via bokt 'terugpakt'. In mijn ogen is er nooit een goede reden voor pestgedrag, maar dat soort dingen maken de zaak wel even wat ingewikkelder dan dat het lijkt.

Mocht je klachten hebben over een bepaalde mod, dan lijkt me dat je dat ook neer kan leggen bij de bezwaarcommissie. Natuurlijk maakt de bc ook onderdeel uit van het team, maar ze zijn niet voor niks mid geworden natuurlijk. Iemand als Mickey komt mij persoonlijk erg eerlijk over en ik denk dat als je een klacht over het gedrag van een mod bij haar neerlegt je daar echt wel een goede reactie op krijgt.

Natuurlijk kunnen ook de mids niet verder kijken dan naar wat zich vóór de schermen afspeelt, maar dat is niet anders dan als je door een normale gebruiker gepest zou worden, ook mods kunnen geen PB's bekijken.

En moderators zijn nog altijd mensen. Natuurlijk verlangt hun groene kleurtje een bepaald soort gedrag, maar als bijvoorbeeld Slimmerik en ik niet goed met elkaar kunnen opschieten (gaat de laatste tijd goed he? ;) ) en een van ons wordt mod, dan is het natuurlijk niet ineens koek en ei. Daarom is het belangrijk onderscheid te maken tussen wat men zegt als gebruiker-mod en wat voor acties je als mod onderneemt. Het is dan ook goed dat represailles altijd binnen het team besproken worden zodat ik in mijn voorbeeld met mij een Slimmerik niet ineens een reeks OW's zou krijgen van haar of andersom. Ik denk dat er wel degelijk een sterke sociale controle heerst op het mod-zijn en dat alles onder de loep wordt genomen.

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:49

Zwartwitje schreef:
Diddle_Muis, tessyke en MandyR, ik weet helaas niet waar jullie het specifiek over hebben, maar ik denk niet dat dit topic de plek is om dat te bespreken. Wel wil ik aangeven dat het moderatorteam zich nooit bewust schuldig maakt aan (bijdragen aan) cyberpestgedrag. Ook is het uiteraard niet zo dat we bewust de slachtoffers van pesten aanpakken, of dat de daders een hand boven het hoofd gehouden wordt. Als dat aan de orde zou zijn, was ik allang opgestapt.

Wel blijft het voor ons - en dat zeg ik in z'n algemeenheid - soms lastig om precies uit te vogelen wat er in een bepaalde situatie tussen twee of meer gebruikers aan de hand is. We zitten natuurlijk letterlijk en figuurlijk op afstand en kunnen niet altijd even makkelijk zien waar precies de schoen wringt, ook al doen we erg ons best om dat zo goed mogelijk te achterhalen. Het zou kunnen zijn dat er om die reden misverstanden zijn ontstaan. Vergissen is immers menselijk. Mocht het zo zijn dat dit soort dingen aan de hand zijn, laat dat dan alsjeblieft weten aan een van ons, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, en probeer dit topic geen discussietopic te laten worden waarin individuele gevallen besproken worden. Alvast dank.

nee maar dit kan je nergens bespreken, en toch weet ik dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als wat genoemd is

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:52

leuke BBB :)

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:56

MandyR schreef:
Tessyke en Diddle_Muis, jullie hebben helemaal gelijk. :j
Het probleem is alleen dat de mods boven de gewone gebruikers staan en niet zichzelf of hun collega's een ban geven in het geval van cyberpesten. Daardoor kunnen hun ongestraft doorgaan en krijgen de slachtoffers, wat dan vaak een gewone gebruiker is, de wind van voren. Die zouden het zelf uitgelokt hebben of zelfs het lef hebben gehad om zichzelf te verdedigen.

Helaas ken ik ook meerdere gebruikers die op deze, niet erg nette, manier door het team behandeld zijn.

ja of ze pakken de boosdoeners niet omdat die mensen het heel goed kunnen vinden met de modds, ik heb al eens gezien dat dat ook gebeurde.......

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:09

Leuke BBB weer! :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:35

Diddle_Muis schreef:
nee maar dit kan je nergens bespreken, en toch weet ik dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als wat genoemd is

Ik hoop dat je het met me eens bent dat een (welk dan ook) topic sowieso niet de plek is om specifieke pestgevallen te bespreken. Daarom zeg ik, als er zoiets aan de hand is trek alsjeblieft aan de bel bij een van de mods, bezwaarcommissieleden of desnoods beheerders die je vertrouwt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:01

Leuk BBB weer! :j

Sjoert, mag ik dan de eerste handtekening? :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:17

Euhm, ik moet het denk ik gewoon niet zo ver laten komen. :D Ik ben maar een fotograaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 05:30

Ja, maar eentje die ik steeds misloop. _O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:20

WHAHAHHHAAHAHAHAAAHAHAHAHAHA
SJOERTTTTTTTTTT :')
vraag 9 _O- _O- _O- je hebt em nog beantwoord ook :')

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:07

Welkom (terug) Quir en Amanda! Heel veel succes gewenst. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:05

hahah die blobs en ik met mn blonde hoofd er ook nog een heel topic over openen :')
Tis weer een leuk bulletin :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:33

maakt niet uit Frouk :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:37

Ariebombarie schreef:

Niet eerlijk!
Domme doos nou weet ik nog niks over de nieuwsredactie! :(
*Geeft met een bibberend pruillipje een schop tegen een steen.*

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:52

Leuk!

Dat van vraag 4 weet ik nog wel ja, dat was echt weird :=

Leuke BBB deze maand!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:07

Ariebombarie schreef:

Dan heb ik een vraag aan jou, hoe weet jij dat ze zo'n ding hebben? :')