die uhmm.. nogal confronterende reclame op de voorpagina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:36

BartVB schreef:
Er is een TeM knop voor banners :+ Onderaan de banners zie je 'Ads door Google' staan, daar klik je op en daarna kies je voor "Stuur uw opmerkingen over de site of de advertenties die u zojuist gezien heeft naar Google". In het formulier dat je dan krijgt kun je aangeven dat je Bokt.nl erg nuttig vindt maar dat je de banner minder geslaagd acht.

We kunnen individuele banners weren maar dat duurt allemaal een tijd. Ik zal iig kijken wat ik kan doen in dit geval. Ik zie ook liever bikini reclames dan dit :+

werkelijk? ik maakte eigenlijk een grapje namelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:54

Dat dacht ik dus ook hoor Maartje1990, ik ga zéker niet klikken op die banners, verdient bokt toch alleen maar mee. :+

BartVB
Eigenaar

Re: die uhmm.. nogal confronterende reclame op de voorpagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:58

We verdienen erg weinig aan banners waar mensen zich aan ergeren :+ Overigens verdienen we natuurlijk ook niets als je op 'Ads door Google' klikt, op die manier kom je op een pagina van Google uit, niet op de pagina van de adverteerder. Overigens hebben we zonder mensen die op die banners klikken geen inkomsten en zonder inkomsten geen Bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 02:01

Was ook een erg flauw grapje van mij Bart excuses. ;) Goh wist niet dat slechte banners geen geld opleverde, dacht juist dat ze dan extra de aandacht trokken.
Zal me eens verdiepen gaan in die taaie materie.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 02:05

Zijn er echt mensen die wél op die banners klikken dan? :+
Ik negeer ze altijd :o

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 02:19

die vrouw op die banner houd ook gewoon net zo hard dr buik in op de 2e foto :')
Erg fijn om naar te kijken vind ikhet ook niet :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 02:44

Zeker op de lange termijn leveren banners meer op als er vaker op geklikt wordt. Als iedereen zich vooral loopt te ergeren aan een banner dan zal er ook minder op geklikt worden :)

Via Google AdSense is het overigens zo dat een (klein) deel van de banners betaald wordt per view, het grootste deel levert alleen geld op als er daadwerkelijk op geklikt wordt. Bij de eerste categorie maakt het idd (op de korte termijn) niet uit of er wel/niet op geklikt wordt. Het is wel zo dat die banners snel weer van de site verdwijnen als ze de adverteerder wel geld kosten (want veel views) maar niets opleveren (want geen kliks).

Tot zover Google AdSense 101 :D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 02:51

die vrouw is er idd niet echt op vooruit gegaan. Ze moet eens gaan sporten. Beetje buikspieren kweken. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:13

Nou bart.
Om bokt dan te steunen zal ik elke keer als ik mijn pc uit doe ff op een banner klikken (niet die van afvallen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:47

BartVB schreef:
Zeker op de lange termijn leveren banners meer op als er vaker op geklikt wordt. Als iedereen zich vooral loopt te ergeren aan een banner dan zal er ook minder op geklikt worden :)

Via Google AdSense is het overigens zo dat een (klein) deel van de banners betaald wordt per view, het grootste deel levert alleen geld op als er daadwerkelijk op geklikt wordt. Bij de eerste categorie maakt het idd (op de korte termijn) niet uit of er wel/niet op geklikt wordt. Het is wel zo dat die banners snel weer van de site verdwijnen als ze de adverteerder wel geld kosten (want veel views) maar niets opleveren (want geen kliks).

Tot zover Google AdSense 101 :D

Bij mijn websites presteren de tekstadvertenties een stuk beter. Bij de meeste advertenties heb ik dan ook de keuze gemaakt om alleen tekstadvertenties weer te geven. Zou zoiets voor Bokt ook niets zijn? Of heb jij met banners juist betere ervaringen dan met tekstadvertenties.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:03

Het punt met Bokt is dat we per maand een gruwelijk grote hoeveelheid pageviews hebben (>30 miljoen) en heel erg veel reguliere gebruikers die ontzettend bannerblind zijn en dus relatief weinig klikken. Daardoor leveren op Bokt de 'pay per view' (CPM) banners relatief veel op tov de 'pay per click' (CPC) advertenties. Als de CPM banners er niet zouden zijn dan zouden de AdSense inkomsten ongeveer halveren :\ Niet echt een optie dus :+

daantjuhhh: Dat mag ik natuurlijk niet vragen van Google :+ Overigens wordt ik er vooral blij van als je gewoon regelmatig naar de banners kijkt en klikt als je daadwerkelijk geïnteresseerd/nieuwsgierig bent. Is prettig voor mij (inkomsten), voor de adverteerder (potentiële klant) en voor jou (nieuw product/dienst).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:14

Ik begrijp het standpunt van Bart, en dr ook geen opzet in het spel is dat ze banners laten zien 'om ons bokkers te pesten, je dus niet echt heel veel over de inhoud te vertellen heb. En bokt is voor ons leden gratis, eigenlijk ongelooflijk als je weet hoeveel uurtjes werk en onderhoud hier mee gemoeid is.
Ook het hosten en onderbrengen van de database is niet geheel gratis, en we hebben het niet over een kleine ruimte volgens mij die heel bokt inneemt.
Mag ik vragen hoeveel ruimte Bokt inneemt?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:36

Fysiek? Ik heb samen met iemand anders een full 19" rack bij XS4All in Amsterdam, daar hangen voor Bokt 4 servers in het rack (2 webservers, database server, fileserver). Hosting is in Nederland niet goedkoop, voor dat beetje ruimte, stroom en vooral een dikke internet verbinding huur je ook een leuke eengezinswoning :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:49

BartVB schreef:
Het punt met Bokt is dat we per maand een gruwelijk grote hoeveelheid pageviews hebben (>30 miljoen) en heel erg veel reguliere gebruikers die ontzettend bannerblind zijn en dus relatief weinig klikken. Daardoor leveren op Bokt de 'pay per view' (CPM) banners relatief veel op tov de 'pay per click' (CPC) advertenties. Als de CPM banners er niet zouden zijn dan zouden de AdSense inkomsten ongeveer halveren :\ Niet echt een optie dus :+

Oei, dat is wel een groot verschil. Volkomen begrijpelijk dat je dan liever ook voor banners kiest. Als ik jou was zou ik dan denk ik zelfs die vetreclame zo laten :=. Die drukt zich overal doorheen, dus dat bedrijf zal wel aardig opbieden voor de views. Zelf stoor ik me er trouwens niet aan (hoewel ik dan liever een paar knappe kerels zie afgebeeld haha).

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:14

Banners staat gewoon voor makkelijk geld verdienen. Eigenlijk steunen we bokt er alleen maar mee als we zo af en toe eens op zo'n banner klikken. (en we sponsoren Bart ermee ;) )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:02

BartVB schreef:
Fysiek? Ik heb samen met iemand anders een full 19" rack bij XS4All in Amsterdam, daar hangen voor Bokt 4 servers in het rack (2 webservers, database server, fileserver). Hosting is in Nederland niet goedkoop, voor dat beetje ruimte, stroom en vooral een dikke internet verbinding huur je ook een leuke eengezinswoning :+

Maar wat ik mij afvraag, kan het er dan wel uit voor je?
Kan jij van de banners enz... de website draaiende houden of moet jij zelf ook bijspringen?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:45

Normaal let ik niet zo op banners en klik ik er nooit op, maar deze was zo afschuwelijk dat ik het niet kon laten om er even op te klikken om het "verhaal" erachter te lezen. Nou heb me kapot gelachen, hoe dom mensen kunnen zijn om dit te geloven. In de tekst komt geloof ik 50x gratis voor. Erg geloofwaardig. hihi

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:24

Pfff, zit ik hier lekker met me bakkie popcorn te bokken, zie je dat. Dus ik kom toch ook ff klagen.
Kun je niet aan google uitleggen dat ik liever niet banners voor:

-Afvallen met stip op 1. (Krijg ik stress van = eten.)
-Eten. (Krijg ik honger van... -O- )
-Setjes (Kope kope kope is niej goed voor de portomonee...)

Als je nou slim bent neem je leuke mannen in ondergoed/zwembroek.
Dat al die vrouwen denken "Zooooo even klikken, die wil ik wel eens wat groter zien." :))

En wat nog het irritantste is is dat die banner nu over heel me scherm vliegt???
Oké nou overdrijf ik het maar hij komt onder het bovenste bericht te staan.
En hier houd hij zich dan weer koest. :+

ennuhh...

BartVB schreef:
Ik zie ook liever bikini reclames dan dit :+

Da's leuk en aardig bart, maar het gros van ons bokkers ziet volgens mij liever een leuke man in boxer. :Y)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:37

Als iedere bokt gebruiker nou iedere dag minstens een keer op een banner klikt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:34

Weet je wat pas eng is, die banner op de voorpagina tussen de artikelen. Ik schrik mij elke keer dood als ik die boze kop weer tevoorschijn zie komen |(

:+