door de bomen het bos kwijt ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: door de bomen het bos kwijt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 01:07

Ik vind bokt juist heel overzichtelijk :) Blijf dr bij dat een stukje interesse voor het plaatsen van je bericht toch ook meespelt.
Goed kan een keer gebeuren maar soms ligt het er wel erg dik bovenop...
Wat dacht je bv. van de topics van mensen die glashard uitgebreid informatie vragen over het downloaden van muziek en films met bv. Limewire?
Staat ook weer een kanjer van een topci boven, wat je wel en niet bespreekbaar mag maken.
Stukje interesse, meedenken, nee hóp kwam maar neer. Om vervolgens compleet naar de MH te verdwijnen.

Sja zo moeilijk is het niet, bokt is wel groot, maar niet onoverzichtelijk. Dan duurt het maar even langer voordat je je bericht kan plaatsen toch?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 01:16

:') limewire ... geen idee wat dat is :o
ben ook echt een comp nurd :D zo zie je maar weer

kom meer op paard gerelativeerde onderdelen en onderwerpen :o
al die ongein kijk ik nihil naar

per ongeluk zelfs een keertje kippenhok tegen gekomen :D
was al helemaal blij dat ik inene door had dat kh iets anders was dan hk
(leuk was door mijn dislectie echt nooit opgevallen }:0 )

moet eerlijk bekennen dat ik wel eens topic heb willen plaatsen en na tig tickies door gelezen te hebben
de moed maar had opgegeven -O-

een der redenen om te bedenken dat dat duidelijker moet kunnen zonder alle stckies uit je hoofd te leren

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 01:49

Die hoef je toch niet uit je hoofd te leren? Je kunt ze toch lezen, wanneer je een topic wilt openen maar je weet niet precies waar? :)
Als je vervolgens nog twijfelt mag je gerust een moderator aanschieten, maar dat is boven mij ook al gezegd. Moderators zijn er lang niet alleen om te handhaven, maar ook om mensen een beetje wegwijs te maken op het forum. Dat doen we graag, bokt is nu eenmaal groot en we kunnen ons prima voorstellen dat alle regels en richtlijnen niet direct duidelijk zijn. Ik heb het vermoeden dat jij ook met een dergelijke vraag zit Nicky, al heb ik hem nog niet gericht zien staan :)

Ja, je houdt altijd topic over die overlappen en dus op meerdere fora te plaatsen zijn. Soms twijfelen wij ook :j maar dan overleggen we even onderling om z.s.m. te bedenken op welk forum dat topic past.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 02:10

die paar keer dat ik iets aan mod gevraagd heb kreeg ik antwoord topic a // om vervolgens na het plaatsen van andere moddie te horen moet naar topic b :')

en dat zie ik dus ook regelmatig gebeuren
topics die reeds verplaatst zijn die weer verplaatsen
(tegenwoordig staat het er meestal bij :D )

maar misschien zie ik het wel verkeerd hoor :+
en vallen de aantal slotjes verplaatsingen ed mee 8-)
en valt het me slechts op doordat dat toevallig va(a)k(er) gebeurt bij topics die mij toevallig interessant lijken
zullen wel net tussen 2 fora val topics zijn :o
maar okee

en nee momenteel geen vragen :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:09

Ik begrijp het probleem niet zo goed.
Je zegt dat je een topic opent en dat deze dan verplaatst wordt naar een ander forum. Dat is toch prima? Dat is toch 1 van de taken van een moderator? Daar krijg je toch geen strafpunten voor of zo? :D

Dat het soms verwarrend is waar een topic moet staan is wel duidelijk, de moderators geven zelf ook aan dat ze het niet altijd weten. Maar ik begrijp niet waarom dat een probleem is. De meeste topics staan gewoon op de juiste plek en er zijn nou eenmaal onderwerpen die wellicht op meerdere fora thuis zouden kunnen horen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:39

valt me op dat soms topics worden verplaats en daarna weer worden verplaatst
dat niet alleen de gebruikers maar ook vaak moddies het bos kwijt zijn

het viel mij ook op dat er ansich best wel veel topics worden verplaatst
of geslotterd

en bij ene fora meer als bij de ander

daar moddies graag "klagen" over de drukte extra werk etc :D
dacht ik hummm misschien moeten we nu , daar huidige indeling al tjid zo is
en nu blijkt hoe die nu werkt ,

eens brainstormen met zijn allen

op welke foras de meeste verkeerd geplaatste berichten zjin
en hoe dat evt beter / duidelijker benoemd zou kunnen worden

maakt het makkelijker voor gebruiker en moddie

maar geen probleem hoor
_O- ik ben geen moddie , dus heb geen "last"van extra werk 8-)
:') geef ze het wel eens als ik er niet uitkom :D

sommige dingen zouden echter logischer zijn op andere lokatie
of de regels iets versoepeld of ergens extra of juist een subje minder

zou het misschien voor eenieder iets makkelijker / overzichtelijker maken

het is immers veel leuker bokken als je niet eerst een heel fora door moet struinen
maar sneller bij het betreffende terecht komt
en voor de moddies minder werk ivm minder verplaatsingen en slotters
maakt het voor een ieder leuker .. leek me
maar kan er uiteraard naast zitten , misschien vinden de moddies
slotteren en verplaatsen wel een welkome afwisseling op het andere moddie werk :+
Laatst bijgewerkt door nickyu op 29-07-09 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:42

Is het soms ook niet gemakzucht van gebruikers? Gewoon het topic neerzetten op een forum en 'als het niet goed staat verplaatst de moddie het wel'?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:45

Apple schreef:
Is het soms ook niet gemakzucht van gebruikers? Gewoon het topic neerzetten op een forum en 'als het niet goed staat verplaatst de moddie het wel'?

soms misschien wel :j

maar bij lange na niet altijd :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:08

luxx schreef:
ikdoemaarwat schreef:
luxx: als alle bokkers met een klacht weggaan, dan blijft er niks meer van dat grote bokt over hoor

moddie's hebben misschien een hoop werk en "maken"bokt

maar zonder bokkers geen bokt en lang niet die gezelligheid en hoeveelheid informatie en leesplezier
dus tja mogen we ook wel een beetje eisen toch ;)

Klinkt als een dreigement en ik moet lachen.... go baby, go! go go go! you wil not be missed and neither will I if I leave, think about that honey...
Zo een groot forum, en niemand zal je meer dan een week missen als je weggaat, zelfs niet als je een BB (bekende bokker) bent, hoe afgrijselijk is dat...

jeetje dame reageer eens normaal en zonder die attitude van je :?

A is het geen dreigement (jij zegt klinkt als dus misschien moet je mijn tekst toch even anders lezen,het is maar een tip)
en B ik zeg toch als veel bokkers zouden weggaan....
wat ik bedoel te zeggen is dat de bokkers het form ook maken hoor
zonder mensen die forummen geen forum en dat geldt voor alle forums en niet alleen voor bokt :n

overigens worden bekende bokkers wel degelijk gemist hoor :j
ik mis RK trouwens nog steeds met menig bokker met mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:59

Zo luxx vind je het nu echt nodig om persoonlijk te gaan worden, jammer daar is dit topic niet voor bedoeld.

Vind het best wel een goed topic, mss dat mensen zich dr eens bewust van worden (Al is het maar een beetje ) dat ze éventjes nadenken voordat ze iets plaatsen, bovendien werkt de zoekfunctie op Bokt perfect!

Bv..Mijn kat heeft blaasgruis en nu?
Daar is overuidelijk geen eens een seconde de zoekfunctie voor gebruikt, je kan immers tegenwoordig heel mooi zoeken op bv. alleen de titel én ook nog eens op forumonderdeel.
Duidelijker kan het niet zijn dan toch?
Nickyu, mss heb jij iets aan deze tip, hoef je de stickies ook niet uit je hoofd te leren :D :D

Nadir schreef:
Dat is toch 1 van de taken van een moderator?

Waarom niet van jouzelf? Stukje bewustworden is toch niets mis mee?

Nadir schreef:
De meeste topics staan gewoon op de juiste plek

Volgens mij kijk jij dan nooit naar het aantal topics wat er op een dag verplaatst wordt, dat is namelijk gigantisch.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:51

Chiqa schreef:
Nadir schreef:

Volgens mij kijk jij dan nooit naar het aantal topics wat er op een dag verplaatst wordt, dat is namelijk gigantisch.

dat idee kreeg ik dus ook :o

maar als er bijvoorbaat (t d dt ??) al gezegd word door een der immer positief denkende moddies
dat het wel meevalt en dat alles prima is zo
en dat men toch niks gaat veranderen .. positive gedachten in de kiem al smoren
(zou bijna zeggen .. as usual ,, -O- )

:D tja wie zijn wij meedenkende gebruikers dan om daar misschien wel een ander
idee over te hebben of misschien zelfs wel welwillend zijn om een positieve bijdrage te willen leveren in deze 8-)

zal het allemaal wel helemaal verkeerd zien }:0

wij hoeven immers onze vrijetijd niet te verspillen aal slotteren en verplaatsen
en als we het niet zeker weten
plaatzen we domweg regeltje "indien en als .. ga dan je gang moddie "
en als we der helemaal niet uit komen
vragen we het de mod :D :Y) die heeft toch tijd zat :7
en als die verkeerde zegt (ook reeds paar maal gebeurd )
dan verplaats die andere het wel _O-

toch :+ ...

ik ga weer eens mijn energie op andere , belangrijkere , dingen richten
ik heb het nml wel druk :o en wil mezelf nog niet bannen van bokt
dus pakt zweep en slaat mij vanachter de bokt computer :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:03

Ik vind dit echt een gevalletje 'op alle slakken zout leggen'.
Ik begrijp best dat het goed is om mensen er op te wijzen dat ze een topic op het juiste forum moeten openen. Maar ik vind jullie wel een beetje overdrijven.

Ik ben inderdaad niet de hele dag bezig met bekijken hoeveel topics er verplaatst worden. Maar ik vraag mij af of jullie daar wel een realistisch beeld van hebben. Als je je ergens aan ergert dan valt het altijd op en dan denk je bij elk topic 'zie je wel'. Ik denk dat de moderators daar een beter beeld van hebben.

Ik zou dan wel eens willen weten hoeveel topics er per dag verkeerd geplaatst worden in vergelijking met het totaal aantal topics dat geopend wordt. Pas dan kun je echt spreken over 'veel' of 'weinig'. :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:08

Wat wordt er hier in de kiem gesmoord dan Nicky? Ik zie nergens een oplossinggerichte suggestie van jou, of ik moet er overheen gelezen hebben, waarvoor bij voorbaat excuses ;)

Zoals al heel vaak gezegd is, we staan zeker open voor suggesties van gebruikers en als je met een gericht idee komt staan we daar 100% voor open.
Maar zo te lezen is jouw grootste struikelblok het vinden van het juiste forum voor je topic. Wat valt er dan nog meer te zeggen dan 'lees even de charters door en kom je er dan nog niet uit, schiet even een van de online mods aan'? Ik zie het probleem niet zo - ja, behalve dat er inderdaad gebruikers zijn die echt niet lezen en een topic over hun konijn plaatsen op LZP. En dat is imo inderdaad een stukje gemakzucht, net wat Apple zegt. Er zijn een hoop twijfelgevallen en dat begrijpen we best. Als je je topic toch per ongeluk verkeerd hebt geplaatst krijg je daar echt geen reprimande voor hoor ;)

Verder denk ik dat Nadir wel gelijk heeft met te zeggen dat wanneer iets je irriteert, je het vaker tegen lijkt te komen. Ik kom de 'als het niet goed staat, verplaats het dan maar'-topics net zo vaak tegen als eerder, volgens mij is dat echt niet nu ineens meer dan vroeger. Bokt is groot, en ingewikkeld, zeker als je net nieuw bent, en verkeerd geplaatste topics, dat hoort er voor ons bij, doen we niet al te moeilijk over :)

En ja, het komt voor dat de ene mod een topic verplaatst en de andere mod toch vindt dat het weer ergens anders thuishoort. In dat geval overleggen we meestal even, want ook wij zijn het weleens niet (direct) met elkaar eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:15

Nadir schreef:

Over op alle slakken zout leggen gesproken....

Nadir schreef:
Ik ben inderdaad niet de hele dag bezig met bekijken hoeveel topics er verplaatst worden

Dat heb ik helemaal niet gezegd ;)

Nickyu, hoe had jij dit dan graag anders gezien?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:18

Chiqa schreef:
Nadir schreef:

Over op alle slakken zout leggen gesproken....

Nadir schreef:
Ik ben inderdaad niet de hele dag bezig met bekijken hoeveel topics er verplaatst worden

Dat heb ik helemaal niet gezegd ;)

Euhh... :?
Volgens mij reageer ik hier op jouw vraag:

Chiqa schreef:
Nadir schreef:

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:25

Ik post helemaal niet vaak op bokt maar ik weet feilloos waar een bepaald topic geplaatst moet worden. Het is vooral de luiigheid van sommige bokkers om hun topics ergens neer te zetten zonder nadenken.

Misschien waarschuwingen uitdelen bij verkeerd geplaatste topics. Moet je eens opletten wat zorgvuldig deze bokkers dan worden.

En wat er fout gaat is inderdaad maar 1% misschien. Dus waar kun je je druk om maken ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:31

Nadir schreef:
Euhh...
Volgens mij reageer ik hier op jouw vraag:

Dan lees je niet goed ;) Er staat namelijk nergens dat ik zeg dat jij de hele dag kijkt ;)
Zou ook echt helemaal nergens op slaan.

Luxx snel je post weggehaald? Zag net iets staan van je? :\

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:32

Wat mij betrefd gaat de helft van de subfora er vandaag nog uit :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:33

Kweetnietje1 schreef:
Misschien waarschuwingen uitdelen bij verkeerd geplaatste topics. Moet je eens opletten wat zorgvuldig deze bokkers dan worden.

kan ook niet :n

ik heb ook wel eens een topic verkeerd geplaatst en dat deed ik ook niet met opzet , of omdat ik het echt niet wist
en dan zou ik een OW krijgen?
nee dat breekt mijn klomp

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:34

Dan misschien een vraag en antwoord doorkliksysteem. Voor de echte sukkels onder ons.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:36

Chiqa, echt, whatever.... We praten langs elkaar heen.
Daar gaat de discussie helemaal niet over. ;)

ikdoemaarwat schreef:
ik heb ook wel eens een topic verkeerd geplaatst en dat deed ik ook niet met opzet , of omdat ik het echt niet wist

Nee, dat deed je omdat je maar wat doet..... Zie je naam... ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:38

Kweetnietje1, waarschuwingen uitdelen bij zoiets 'kleins' kost veel meer tijd en moeite dan het topic even gauw verplaatsen. En zoals gezegd vinden we het niet zo'n groot vergrijp dat we er zoveel aandacht aan willen besteden. Kijk, je hebt weleens gebruikers die aan de lopende band topics verkeerd plaatsen. Meestal gaat dat dan nog in combinatie met andere kleine 'vergrijpen' als msn-taal, oneliners, et cetera. Dat soort mensen spreken we wel even aan, ja. Maar dan nog is er nog geen sprake van een OW hoor ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:41

nickyu schreef:
lieve luxx ..

ipv te ze*ken over een zeur topic kan je m ook domweg niet lezen :Y)
zooooo simpel .. :+

hoef je je ook niet druk te maken :D
is slecht voor je hart .. je druk maken .. helaas ervaring
en heel erg zonde van de energie :Y)

de maatschappij waar jij het over hebt is een democratie
en JA daar kan je aan bijdragen
in een poging deze te verbeteren 8-)

en niet alleen door stemmen
misschien is dit ooit in je opgekomen :?
moet je ook eens proberen 8-)
ipv je aangevallen voelen zou je misschien eens een keer iets positiefs kunnen bijdragen
wonderbaarlijk wat een beetje positiviteit kan doen *D

verder fijn te lezen dat bokt team open staat voor ideeen
als ik een dezer komende weken ff gaatje heb ga ik eens rustig nadenken
hoe bv de foto topics beter op mijn haar kleur aangepast :o? :') zouden kunnen worden
om maar eens een voorbeeld te noemen :o

Zo aan jouwn reacties te lezen ben jij altijd nog de persoon die zich het meest druk maakt, anders zou dit topic immers niet door jou geopent worden.
Persoonlijk ben ik het er mee eens dat het meer dan duidelijk uitgelegd word hoe en waar een topic geplaatst moet worden.
Daarom denk ik dus ook dat het meer gemak zucht is dat topics verkeerd geplaatst worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:43

Zo zo Larissa, jij hebt al een hoop ervaring opgedaan in die 4 dagen dat je lid bent van Bokt! :')

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:45

Nadir schreef:
Zo zo Larissa, jij hebt al een hoop ervaring opgedaan in die 4 dagen dat je lid bent van Bokt! :')

Zelf zit ik op meerdere forums en inderdaad vind ik dit een van de duidelijkste sites.
En dan nog, zou ik hier daarom niet mogen reageren? :7