De humor op bokt is tegenwoordig zoek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:43

Lovely schreef:
Volledig mee eens, dit slotje doet zeker mee voor de verkiezing van het Flauwste Slotje van het Jaar 2009. Kom op zeg, wat een stompzinnige actie om zo'n topic op slot te zetten, de lol gaat er vanzelf wel een keer af en dan zakt ie vanzelf naar beneden, een slotje had dus niet gehoeven. Ga liever slotjes zetten op topics waar mensen elkaar beledigen en naar beneden halen, of zich een slag in de rondte liegen :).
Ik ben het helemaal met Lovely eens!
Ik heb eigenlijk nooit veel te klagen over (op :+ ) bokt (behalve dat er een aantal mods zijn die slotteren blijkbaar erg leuk vinden :x ), maar ik merk dat de mods de regeltjes soms wel erg serieus nemen en dat er weinig plek is voor "gewoon een lolletje" ! Érg jammer :\ .

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:50

Ik vind over het algemeen (ben niet heel lang bokker) dat de mods veel sneller overal slotjes op doen, en ook vinden mods steeds meer humor getypte dingen niet meer goed, beetje rare zin maar oke :o

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:51

Ergens had ik al een idee dat er iets meer achter zat.. Ik kan niet anders dan instemmen met de post van Lovely..
Natuurlijk moet je lijnen trekken, maar ik vind dat ze soms iets te strak worden getrokken.. :j

quarterH

Re: De humor op bokt is tegenwoordig zoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:00

jammer hoor! ik vond m ook heel leuk.
er wordt hier al zoveel over-serieus gedaan en heftig op elkaar gereageerd ed wat je kunt doorbreken met dit soort topics om het luchtig te houden.
jammer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:05

oohhh dit herleeft weer oude gedachtes!
heb zelf 4 jaar geleden een topic gestart met een megagrote knuffel.
was al 3 weken aan het wachten tot mijn paard zou bevallen en vele vele bokkers volgden dat.
als grap dus een topic geopend en iedereen gefopt door een serieus verhaal inclusief foto's van " het veulen" aan de voet van mijn merrie.
[KS] Lowara heeft een dochter!

de grootste grap? binnen 24 uur beviel mijn merrie dus werkelijk van haar veulen.
[KS] niet te geloven.. Lowara nu WEL bevallen! geen grap!!

en jawel.. die was qua kleur en aftekeningen identiek aan de knuffel, terwijl veulenlief eigenlijk zwart bont had moeten zijn :=
Hoor het zelfs nu na jaren nog wel eens aan dat dat topic mijn straf was voor een effen veulen :=

en ja.. topic mocht open blijven, leuk toch juist?
Laatst bijgewerkt door Lowara op 27-07-09 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:09

ja idd lowara , zeker leuk maar tegenwoordig dus niet meer

de groene bokkers zijn zo overwerkt en gestrest dat alles maar op slot gegooid word wat niet binnen het A4tje van regels van bokt past :7

vervolgens word er na een hoop commentaar wat aan gedaan en word het slotje eraf gehaald
jammer, sfeer verpest, opzet verpest...

en bedankt he groen!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:10

Ik weet niet zeker of deze grap door Mods was gemaakt oid.
maar een heel tijdje terug alweer hadden mensen een ''grap'' gemaakt over dat een echt muildier (dacht ik) ontvoert was, half bokt in rep en roer want het o zo schattige muildierveulen was ontvoert maar diegene hadden het ook echt serieus gedaan. dat vond ik echt niet leuk en die mocht wel heel lang open blijven..?
misschien dat de mods daar niets vanaf wisten maar zoiets vind ik echt een flauwe grap.

hier kan je nog om lagen en ja dat ie dan zo snel wordt gesloten is inderdaad wel jammer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:38

Blijkbaar weten jullie allemaal prima hoe het als mod zou moeten. Ik zeg: meld je aan ;)

Ben het eens met Cassidy dat het erg jammer is dat het op slot gezet is. Het had beter verplaatst kunnen worden.
Wat Apple uiteindelijk gedaan heeft.
Ja, de grap is er af, maar toch fijn dat iemand de moeite neemt het topic weer open te gooien.

Er wordt wel erg makkelijk met een vingertje gewezen. Maar een beter bokt begint bij jezelf ;)

Edit: geweldig topic overigens :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:47

Nee Amanda er is wel degelijk een verschil in modden tussen een paar jaar geleden en nu. Modden is tegenwoordig meer en meer aan regels onderhevig en minder aan gezond verstand en/of de ervaring van de betreffende mod. Dat heeft als voordeel dat overal op het forum min of meer hetzelfde gemod wordt, het nadeel is dat juist die persoonlijke vorm van modden ontbreekt of tenminste minder aanwezig is. En daardoor bokt ook een stuk mist dat er eerder wel was.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:50

Tsja, ik vind dat Mods zich ook teveel bemoeien met dingen.
Dan heb je wat gepost, kijk je 5 minuten later. en wat staat er dan?
*onnodige quote verwijderd, graag alleen quote invoegen indien nodig*
en dan denk ik.. KOM OP ZEG! :roll:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:55

Anya schreef:
Nee Amanda er is wel degelijk een verschil in modden tussen een paar jaar geleden en nu. Modden is tegenwoordig meer en meer aan regels onderhevig en minder aan gezond verstand en/of de ervaring van de betreffende mod. Dat heeft als voordeel dat overal op het forum min of meer hetzelfde gemod wordt, het nadeel is dat juist die persoonlijke vorm van modden ontbreekt of tenminste minder aanwezig is. En daardoor bokt ook een stuk mist dat er eerder wel was.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Uiteraard zijn er wel dergelijke mods. En zoals je zegt, het heeft voordelen en nadelen. Er wordt 1 lijn getrokken (en dat willen we toch graag?), maar het is wel minder persoonlijk.
Maar ik ken ook mods die wel op een persoonlijke vorm modden, wel de humor hier van in kunnen zien, wel per topic kijken wat er het beste bij past. Alleen dat kost wel een stuk meer tijd en inlevingsvermogen.
Kan me best voorstellen dat het momenteel druk is met modden. Te weinig mods, vakantietijd, waardoor het nu even makkelijker is om strenger te modden.

Ik denk dat we moeten accepteren dat bokt niet meer een boktje is. Het is nou eenmaal zo. er moet anders gemod worden, anders met dingen omgegaan worden dan 7/8 jaar geleden.
Hoe fijn en gezellig het toen ook was, het zal nooit meer hetzelfde als toen worden.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:03

Amanda schreef:
Blijkbaar weten jullie allemaal prima hoe het als mod zou moeten. Ik zeg: meld je aan ;)

Geen behoefte aan. Ik ben het met Anya eens, ik behoor ook tot de "oude garde" (draai al 8 jaar mee) en de sfeer die de mods uitstralen cq overbrengen is in de loop der jaren ten nadele veranderd.
En idd toen Bokt nog een Boktje was, was het gezellig. Met het verdwijnen van de -je achter Bokt is de humor stiekem meegeglipt...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:05

Ik vind dat ik lang genoeg heb gemod.. ik ga me zeker niet nog een keer aanmelden... ;)

En Amanda dat ben ik weer niet met je eens.. Dat hangt maar helemaal af welke keuzes je maakt in het organiseren van een dergelijk forum.

Bijvoorbeeld: je kunt kiezen voor standaardisatie van regeltjes. En mods erbij zoeken die vooral die regels goed kunnen uitvoeren. Dat zijn ook vaak jongere mods overigens.

Of je kiest voor minder regels en meer ruimte voor mods en de eigen inbreng. Dat kan heel goed.

En sterker nog de ontwikkeling naar communities pleit voor een dergelijke organisatievorm. Het is niet voor niets dat heel veel bokkers zich terugtrekken naar een beperkt aantal topics in de huiskamer. De 'serieuze' fora worden met regels dichtgetimmerd, topics worden heel erg snel gesloten, off topic geinen en weer on topic komen (gebeurt vaak vanzelf) wordt vrij snel afgestraft met een mod-hulk. Terwijl juist de geintjes tussendoor een topic levendig houden. En zeker als er geen ruzie is, zie ik het probleem niet.

Bokt standaardiseert alles naar regels weg, het worden er steeds meer. En in die boktbureaucratie heeft de gemiddelde mod de tijd ook niet meer om echt te kijken waar het om gaat, om de mensen in zijn/haar kleine boktcommunity wat beter te leren kennen en daarnaar te handelen. En dan komen de regels weer... Jammer.. de fora worden er niet interessanter op. Behalve zoals gezegd de huiskamer... inmiddels de enige plek waar communities terecht kunnen. Western is al maanden saaier dan saai... topics verlopen nauwelijks. Datzelfde zie ik ook bij fora als naturals...

ITP/HAW: van veel mensen weet ik dat ze er niet meer kijken.. zien door de bomen het bos niet meer. Jammer!

Nee bokt is bokje niet meer, maar het is wel degelijk mogelijk bokt op te delen in een aantal boktjes waardoor mensen zich er weer meer thuisvoelen. Op dit moment zitten al die boktjes in de HK. Doorgaans ook bij gebrek aan beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:08

Ik ben ook al eventjes op bokt (nog niet heel lang) en ik merk ook dat het steeds minder wordt.
Nu kom ik eigenlijk alleen op western, maar daar kan je ook niks leuks meer zeggen of het is 'offtopic'. Laatst kreeg ik een OW omdat ik vroeg of iemand de lasso niet vergat... Het is trouwens opvallend om te merken dat bijv in western hierdoor ook steeds minder gepost wordt, al helemaal door de 'westernbokkers' die al vanaf het begin van bokt hier zitten.

Tja, het zal wel met het groter worden van bokt te maken hebben, maar het wordt er niet leuker van zo.........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:11

Waar Niels het over heeft is dus zo'n geintje.. Precies dat geintje haalde wel de angel uit een discussie die tussen westernbokkers loopt. westernbokkers uit verschillende 'kampjes' die in dat topic wel met elkaar in gesprek raakten. En als je met elkaar praat, kom je er doorgaans wel uit.

Persoonlijk denk ik dat Niels eerder een bosje bloemen had moeten krijgen voor die opmerking.. want nogmaals het haalde de angel uit een discussie. Maar daarvoor moet je echt weten wat er speelt binnen een bepaalde community.. En daarvoor heeft de gemiddelde mod geen tijd meer..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:15

Anya schreef:
Bokt standaardiseert alles naar regels weg, het worden er steeds meer. En in die boktbureaucratie heeft de gemiddelde mod de tijd ook niet meer om echt te kijken waar het om gaat, om de mensen in zijn/haar kleine boktcommunity wat beter te leren kennen en daarnaar te handelen. En dan komen de regels weer... Jammer.. de fora worden er niet interessanter op. Behalve zoals gezegd de huiskamer... inmiddels de enige plek waar communities terecht kunnen. Western is al maanden saaier dan saai... topics verlopen nauwelijks. Datzelfde zie ik ook bij fora als naturals...

ITP/HAW: van veel mensen weet ik dat ze er niet meer kijken.. zien door de bomen het bos niet meer. Jammer!

Nee bokt is bokje niet meer, maar het is wel degelijk mogelijk bokt op te delen in een aantal boktjes waardoor mensen zich er weer meer thuisvoelen. Op dit moment zitten al die boktjes in de HK. Doorgaans ook bij gebrek aan beter.

Er is een subforum Bokkers van Toen geweest.
Maar daar werd zo weinig gebruik van gemaakt dat het weer opgeheven is. Blijkbaar was dat aparte forum toch niet nodig.

Het standaardiseren ben ik met je eens. Zie vorige post.
Maar het is wel heel tegenstrijdig. Kijk hier op FZ. Aan de ene kant wordt er heel hard geroepen dat er 1 lijn getrokken moet worden. Dat de regels nageleefd worden.
Worden de regels nageleefd, krijg je een topic als dit. Of er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Mijn conclusie: het is nooit goed. Hoe je het beleid ook voert, de regels naleeft, modereert, reageert in topics. Het is nooit goed.
Bokt heeft inmiddels ruim 115.000 leden. Het is onmogelijk om al die mensen tevreden te houden. Dat was met 1000 leden een stuk makkelijker.

Anya schreef:
Waar Niels het over heeft is dus zo'n geintje.. Precies dat geintje haalde wel de angel uit een discussie die tussen westernbokkers loopt. westernbokkers uit verschillende 'kampjes' die in dat topic wel met elkaar in gesprek raakten. En als je met elkaar praat, kom je er doorgaans wel uit.

Persoonlijk denk ik dat Niels eerder een bosje bloemen had moeten krijgen voor die opmerking.. want nogmaals het haalde de angel uit een discussie. Maar daarvoor moet je echt weten wat er speelt binnen een bepaalde community.. En daarvoor heeft de gemiddelde mod geen tijd meer..

En waar denk je dat dat tijdgebrek vandaan komt?
Groter forum, minder mods.
Er moeten meer mods komen, maar die zijn er ook niet binnen een dag. En in de tijd dat er nieuwe gevonden moeten worden, gaan er weer een paar weg. Geval van dweilen met de kraan open.
Maar ik vind niet dat je mods hier op aan kunt spreken. Het kan niet altijd anders momenteel.
De mods die er zitten doen (over het algemeen) hun stinkende best het forum goed te laten lopen. En dat niet iedereen daar blij mee is, dat kan. Nogmaals: het is onmogelijk om alle 115.000 gebruikers tevreden te stellen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:24

Nee het heeft ook te maken met wat mods allemaal geacht worden te doen. En de regels die nageleefd moeten worden.. Western bijvoorbeeld is eerder minder druk dan drukker geworden. Dat kan je best in je eentje af. Maar het werk zit em in meedenken over beleid, op de hoogte blijven van andere zaken....

Bokkers van toen heb ik me toen al niet voor aangemeld.. Dat heeft (met alle respect voor die bokkers) wel een beetje een status aparte.

Ik pleit juist voor meer mogelijkheden tot status aparte buiten de HK om. Bokt leeft m.i. (zeker bij de oudere bokkers) vooral in de HK. En nogmaals. Bij gebrek aan beter dus.

Dat is voor veel bokkers ook de manier om foto's te delen. Je zet ze gewoon in de drie HK's die je bezoekt. Want ik ga ITP niet afkijken naar een eventuele bekende. En dat geldt voor meer mensen..

En nee het zit em niet alleen in meer mods. Het zit een ook in de mensen die mod worden. Mods zijn bijvoorbeeld wel steeds jonger geworden. Niets mis mee, maar jonger wil doorgaans ook zeggen dat er meer 'gehangen' wordt aan regels. Voor oudere mods zijn regels heel aardige richtlijnen die je kunt gebruiken bij het modden, maar waarvan je zeker moet kunnen afwijken.
Laatst bijgewerkt door Anya op 27-07-09 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:26

ja de clou is er helmaal van af.
ik had net een heel verhaal klaar om er op te zetten.
heb het nu maar bij een paar zinnetjes gehouden.

elk topic dat je opend word er gesnouwd ( schrijf je dat zo? :o )
er kan geen fatsoenlijk antwoord meer af, en iedereen weet het beter, of denkt het beter te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:26

Dat zeg je heel leuk, 115.000 gebruikers. Maar hoeveel actieve gebruikers zijn er? Daar gaat het om.

Tja, dan moet bokt.nl zijn beleid/modteam veranderen. Ik krijg niet het idee dat bokt.nl dit van plan is. Jammer! Western was altijd een leuk forum maar nu heb je kortweg 3 onderwerp:
- Kan ik leren westernrijden?
- Kan mijn paard leren westernrijden?
- Waar zijn de westernmaneges?

En dat is volgens mij allemaal te danken aan het http://www.bokt.nl team. Geen grapje of wat dan ook mag meer, dus tja dan maar naar de HK. Anya beschrijft het beter dan ik, maar ik denk dat we hetzelfde bedoelen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:30

Heel jammer van het topic van Cassidy. Een topic met een knipoog, wat is daar mis mee? Wellicht is de humor te volwassen en wordt dat niet begrepen door de mods? Het hoort op KH, kom op zeg 8)7 . Hoe star kan je zijn?
Het leven op Bokt is meer met regels dichtgetimmerd dan het leven van alledag. En, hoe meer regels en voorschriften, hoe meer mods je nodig hebt om ze te handhaven. (En dus verbaast het mij niet dat het modteam zo explodeert in aantallen).
Western is inderdaad helemaal doodgemoddereerd.
In het gewone leven gaat een discussie ook op en neer. Je bespreekt een onderwerp, gooit er een grapje tussendoor, wijkt even af van het onderwerp en komt er weer op terug. Ik sta voor de klas en als ik les zou geven op de manier waarop hier wordt gemodereerd, zou ik iedere dag een meutende groep studenten hebben. "Nee mensen, we hebben het nu over dit onderwerp. Roept het vragen bij je op over een gerelateerd iets, dan gewoon je mond dichthouden en netjes wachten tot het op het lesrooster staat".
Boktoplossing: Niet ingaan op wat er op dat moment leeft bij de studenten maar neem drie surveillanten mee iedere les om de klas stil te houden zodat ik me punctueel aan het lesrooster kan houden :+

(En nu wacht ik op het moment dat ook dit topic op slot gaat omdat het 'offtopic gaat')

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:34

Anya schreef:

_/-\o_

De enige 2 topics waar ik nog regelmatig kom zijn idd te vinden in de HK. Daar is het nog wel ons kent ons met weinig toevoeging van de mods.

Western neus ik eigenlijk alleen als ik weet dat er een wedstrijd aankomt, mar ook daar is het redelijk uitgestorven.

En als de mods weten dat Bokt geen Boktje meer is en ze willen het een Bokt houden, zal er toch een oplossing moeten komen denk ik voor de grote onvrede die nu heerst...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:41

Anya schreef:
Nee het heeft ook te maken met wat mods allemaal geacht worden te doen. En de regels die nageleefd moeten worden.. Western bijvoorbeeld is eerder minder druk dan drukker geworden. Dat kan je best in je eentje af. Maar het werk zit em in meedenken over beleid, op de hoogte blijven van andere zaken....

Bokkers van toen heb ik me toen al niet voor aangemeld.. Dat heeft (met alle respect voor die bokkers) wel een beetje een status aparte.

Ik pleit juist voor meer mogelijkheden tot status aparte buiten de HK om. Bokt leeft m.i. (zeker bij de oudere bokkers) vooral in de HK. En nogmaals. Bij gebrek aan beter dus.

Dat is voor veel bokkers ook de manier om foto's te delen. Je zet ze gewoon in de drie HK's die je bezoekt. Want ik ga ITP niet afkijken naar een eventuele bekende. En dat geldt voor meer mensen..

En nee het zit em niet alleen in meer mods. Het zit een ook in de mensen die mod worden. Mods zijn bijvoorbeeld wel steeds jonger geworden. Niets mis mee, maar jonger wil doorgaans ook zeggen dat er meer 'gehangen' wordt aan regels. Voor oudere mods zijn regels heel aardige richtlijnen die je kunt gebruiken bij het modden, maar waarvan je zeker moet kunnen afwijken.

Je spreekt jezelf tegen. Je hebt je niet bij BvT aangemeld omdat het een status aparte heeft. Maar je wil wel een status aparte buiten de HK om.
BvT was een apart forum buiten de HK om. Het maakte deel uit van bokt, maar was voor bokkers die lid waren voor 2003. De mogelijkheid is geboden en die is niet gegrepen.
Dan is de beste oplossing volgens mij een eigen forum openen. En volgens mij bestaat/bestond dat ook en is bekend bij de meeste oudere bokkers.

Wat de leeftijd van mods betreft is dat volgens mij niet veranderd. Dat is toch altijd 18+ geweest? Ben het absoluut met je eens dat er regels en richtlijnen zijn. Ik ben ook zeker een voorstander van het laatste. Maar ik begrijp ook waarom het niet altijd gaat.

Zoals ik al eerder zei:
Amanda schreef:
Het standaardiseren ben ik met je eens. Zie vorige post.
Maar het is wel heel tegenstrijdig. Kijk hier op FZ. Aan de ene kant wordt er heel hard geroepen dat er 1 lijn getrokken moet worden. Dat de regels nageleefd worden.
Worden de regels nageleefd, krijg je een topic als dit. Of er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Mijn conclusie: het is nooit goed. Hoe je het beleid ook voert, de regels naleeft, modereert, reageert in topics. Het is nooit goed.
Bokt heeft inmiddels ruim 115.000 leden. Het is onmogelijk om al die mensen tevreden te houden. Dat was met 1000 leden een stuk makkelijker.

Niels: geen idee hoeveel er actief zijn, maar ik vermoed zeker 3 kwart. En dan reken ik de actieve meelezers ook mee. Want niet iedereen post.
En dan praat je nog over 80.000 mensen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:44

Nee Amanda: bokkers van toen was één forum met een status aparte. namelijk bokkers die al jaren op bokt kwamen. Dat maakt een groep niet per definitie een community. Daarvoor is meer nodig. Precies daarom is bokkers van toen ook doodgebloed. Het enige dat mensen gemeen hadden was dat ze al jaren op bokt kwamen. Dat is niet genoeg.

Een community ontstaat op basis van meer dan dat. En ik pleit voor meerdere communities. Dus ik spreek mezelf niet zozeer tegen. Jij bent niet op de hoogte van de laatste internettrends. En die zijn gericht op kleiner en meer persoonlijk en juist niet op groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:46

De Bokkers van Toen hebben hun heil buiten bokt gezocht en dat gaat prima :). Het scheelt toch maar mooi 115000 meeloerende paren ogen.

Er zijn teveel jonge mods die denken overal maar het inhoudelijke van te kunnen begrijpen en dat werkt dus niet.

Er zijn nog geen 1000 bokkers online op dit moment, ik denk dat het aantal actieve bokkers niet hoger is dan 1500. Misschien heeft Bart er een statje over?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-09 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:47

Anya: Ik snap wel wat je bedoelt, maar hoe zou dat op bokt gerealiseerd kunnen worden buiten de HK?
HK zijn inderdaad communities geworden. Maar waarom dan nog buiten de HK? En hoe?
Een 2e bokt maar dan voor BvT?