Anya schreef:Nee het heeft ook te maken met wat mods allemaal geacht worden te doen. En de regels die nageleefd moeten worden.. Western bijvoorbeeld is eerder minder druk dan drukker geworden. Dat kan je best in je eentje af. Maar het werk zit em in meedenken over beleid, op de hoogte blijven van andere zaken....
Bokkers van toen heb ik me toen al niet voor aangemeld.. Dat heeft (met alle respect voor die bokkers) wel een beetje een status aparte.
Ik pleit juist voor meer mogelijkheden tot status aparte buiten de HK om. Bokt leeft m.i. (zeker bij de oudere bokkers) vooral in de HK. En nogmaals. Bij gebrek aan beter dus.
Dat is voor veel bokkers ook de manier om foto's te delen. Je zet ze gewoon in de drie HK's die je bezoekt. Want ik ga ITP niet afkijken naar een eventuele bekende. En dat geldt voor meer mensen..
En nee het zit em niet alleen in meer mods. Het zit een ook in de mensen die mod worden. Mods zijn bijvoorbeeld wel steeds jonger geworden. Niets mis mee, maar jonger wil doorgaans ook zeggen dat er meer 'gehangen' wordt aan regels. Voor oudere mods zijn regels heel aardige richtlijnen die je kunt gebruiken bij het modden, maar waarvan je zeker moet kunnen afwijken.
Je spreekt jezelf tegen. Je hebt je niet bij BvT aangemeld omdat het een status aparte heeft. Maar je wil wel een status aparte buiten de HK om.
BvT was een apart forum buiten de HK om. Het maakte deel uit van bokt, maar was voor bokkers die lid waren voor 2003. De mogelijkheid is geboden en die is niet gegrepen.
Dan is de beste oplossing volgens mij een eigen forum openen. En volgens mij bestaat/bestond dat ook en is bekend bij de meeste oudere bokkers.
Wat de leeftijd van mods betreft is dat volgens mij niet veranderd. Dat is toch altijd 18+ geweest? Ben het absoluut met je eens dat er regels en richtlijnen zijn. Ik ben ook zeker een voorstander van het laatste. Maar ik begrijp ook waarom het niet altijd gaat.
Zoals ik al eerder zei:
Amanda schreef:Het standaardiseren ben ik met je eens. Zie vorige post.
Maar het is wel heel tegenstrijdig. Kijk hier op FZ. Aan de ene kant wordt er heel hard geroepen dat er 1 lijn getrokken moet worden. Dat de regels nageleefd worden.
Worden de regels nageleefd, krijg je een topic als dit. Of er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Mijn conclusie: het is nooit goed. Hoe je het beleid ook voert, de regels naleeft, modereert, reageert in topics. Het is nooit goed.
Bokt heeft inmiddels ruim 115.000 leden. Het is onmogelijk om al die mensen tevreden te houden. Dat was met 1000 leden een stuk makkelijker.
Niels: geen idee hoeveel er actief zijn, maar ik vermoed zeker 3 kwart. En dan reken ik de actieve meelezers ook mee. Want niet iedereen post.
En dan praat je nog over 80.000 mensen.