Eerlijkheid op bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:16

Ik denk dat iedereen uiteindelijk zelf moet nadenken over z'n eigen uitspraken.

Soms vind ik dat sommige mensen wel erg heftige reacties geven en zich echt vastbijten in een topic. Tuurlijk als iemand om advies vraagt hoef je dat niet mierzoet te verpakken, maar je kan ook een beetje vriendelijk blijven en ik denk niet dat het bij iemand aankomt als je iemand totaal afblaft.

Wel is het zo dat sommige dingen botter overkomen dan dat je bedoelt, 'msn-ruis'. Je mist toch altijd intonatie in iemand z'n geschreven reactie.
En als mensen kolder vertellen over zichzelf of zaken waarvan zij verstand menen te hebben vind ik dat alleen maar zielig. Maar dat hoort denk ik ook wel bij de paardenwereld in het algemeen. Als ik zelf ergens bijv. medisch ergens meezit luister ik maar naar 1 iemand: de DA.

Ik vind dat er wel goed door moderators wordt opgelet in de verschillende topics mbt zwart maken van stallen, andere personen, handelaren etc. Het is goed als mensen elkaar willen waarschuwen, maar aan allerlei verhalen uit 3e hand heb je volgens mij niets meer.

Ik denk dat je de meeste opmerkingen/mensen met een korrel zout moet nemen!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:21

Foolish schreef:
Ik vind topics zoals dit: [RT-P] Ik heb een jong paard gekocht, wat nu? er l*llig.

banketstaaf???
ik vind het schandalig zoals er gereageerd word!! en t ergste is dan aan t einde van t liedje ook nog iets zeggen in de trant van: als je zoiets plaatst vraag je erom.
of
ik mag mijn mening toch wel geven
of zoiets.
tuurlijk kan dat maar het kan toch op een menselijke manier??

ik vind dat we ons moeten schamen om mensen die werkelijk weinig verstand hebben van paarden en oprecht ons om hulp vragen zo te kijk worden gezet dat ze meteen niet meer op bokt komen.

In dit topic, wat godzijdank gesloten is , heb ik me echt op zitten vreten,
hoe gemeen en vals mensen kunnen zijn , BHAH!!

gelukkig zijn er dan ook nog mensen die wel normaal antwoord kunnen geven.
Dit zit me echt vreselijk dwars, vooral dat (in dit geval ik) die er dan wat van zegt meteen " t volkje met beste stuurlui" over me heen krijg.
noem me gek, en noem t alsof ik me aangevallen voel wat niet is of wat dan ook
maar op dat moment voelde ik me zeker aangevallen.

zo dit moest ik even kwijt :D:D:D verder vind ik de mensen hier best aardig hoor :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:30

Eigenlijk vind ik het niet erg dat 'iedereen het tegenwoordig' zo beter weet op bokt.
Als ik een vraag heb en zet deze op bokt, ben ik juist blij met de verscheidenheid aan tips die gegeven worden. Dan kies ik altijd de tip eruit die voor mij het beste werkt.

In een ander topic werd één forumlid zo bemoeizuchtig dat ze de dierenarts opbelde voor de TS. Ongevraagd. Door bepaalde omstandigheden kon de TS geen dierenarts bij haar paard erbij halen en werden haar nog steeds verweten gemaakt. Door hetzelfde forumlid. Dat topic vond ik tot nu toe wel het ergste wat ik ooit gelezen heb.

Voor de rest heb ik het hier wel naar mn zin. :Y)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:45

Heino schreef:
DDW1190 schreef:
ik lees ook vaak in topics hoe goed mensen alles weten, terwijl als ik sommige foto's zie het namelijk niet zo lijkt.

Iemand's rijkunsten (op foto) zeggen echter niet altijd evenveel over verstand van paarden hebben. Ik vind mezelf geen geweldige ruiter, maar vind wel dat ik een best goed rijtechnisch inzicht heb. Mag ik dan geen feedback geven op bvb HAW?

Ik vind juist dat je op die manier zoveel kunt leren.
Wanner ik iets zie staan in de reacties die niet klopt, ga ik daar altijd op in.
Wanneer je de problemen en oplossingen kunt zien, kun je het vaak bij jezelf ook sneller ontdekken en oplossen. Om iets te kunnen zien, moet je oefenen!
Kijken naar de lessen van een ander kunen je ook erg helpen.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:48

newmom schreef:
Foolish schreef:
Ik vind topics zoals dit: [RT-P] Ik heb een jong paard gekocht, wat nu? er l*llig.

banketstaaf???
ik vind het schandalig zoals er gereageerd word!! en t ergste is dan aan t einde van t liedje ook nog iets zeggen in de trant van: als je zoiets plaatst vraag je erom.
of
ik mag mijn mening toch wel geven
of zoiets.
tuurlijk kan dat maar het kan toch op een menselijke manier??

ik vind dat we ons moeten schamen om mensen die werkelijk weinig verstand hebben van paarden en oprecht ons om hulp vragen zo te kijk worden gezet dat ze meteen niet meer op bokt komen.

In dit topic, wat godzijdank gesloten is , heb ik me echt op zitten vreten,
hoe gemeen en vals mensen kunnen zijn , BHAH!!

gelukkig zijn er dan ook nog mensen die wel normaal antwoord kunnen geven.
Dit zit me echt vreselijk dwars, vooral dat (in dit geval ik) die er dan wat van zegt meteen " t volkje met beste stuurlui" over me heen krijg.
noem me gek, en noem t alsof ik me aangevallen voel wat niet is of wat dan ook
maar op dat moment voelde ik me zeker aangevallen.

zo dit moest ik even kwijt :D:D:D verder vind ik de mensen hier best aardig hoor :D :P

Gelukkig zijn er toch nog meer mensen die er zo over denken... ik heb t ook met grote ergenis zitten lezen... die reacties zijn toch om je dood te schamen..

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:53

Ik heb nog niet zo heel lang actief op bokt, heb wel wat langer een profiel, maar was er niet zo actief mee.
Tot gister :-)

Maar wat mij wel opvalt is hoe gemeen mensen kunnen reageren! Iedereen maakt fouten, nou en, daar leer je van.
Je kan best iemand een tip geven, maar mag het wat vriendelijker??

Als je niet veel op bokt doet, is het net of je en een leeuwen kuil bent gevallen }>

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:56

Girlgamer schreef:
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas wat van anderen mag zeggen als je het zelf goed doet.

Mijn vader zei altijd: wat je jezelf niet gunt, gun dat ook een ander niet.
Wat voor bokt geldt als: wil je zelf niet zo aangesproken worden doe dat dan ook niet bij een ander.

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:57

Volgens mij is het ook wel een beetje een kwestie van zo veel verschillende mensen, zo veel verschillende karakters. ;)
Aan de ene kant heeft iedereen hier dezelfde interesse: paarden, maar aan de andere kant zijn er zo veel meer verschillen. De eerste doet zijn best om niet kwetsend over te komen, de tweede heeft geen flauw benul dat iets verkeerd over kan komen en weer een ander vindt dat hij/zij alles maar moet kunnen zeggen.
Ik lease zelf een paard op een manege, soms kom je mensen tegen met wie het klikt en sommige vermijd ik liever.... 8-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

newmom @ iloonie...ben helemaal mee eens

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:04

AaronYve schreef:
Girlgamer schreef:
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas wat van anderen mag zeggen als je het zelf goed doet.

Mijn vader zei altijd: wat je jezelf niet gunt, gun dat ook een ander niet.
Wat voor bokt geldt als: wil je zelf niet zo aangesproken worden doe dat dan ook niet bij een ander.

_/-\o_

En als iedereen daar nou eens goed over na denkt, wordt het vast een stuk gezelliger op bokt.
Wat me trouwens ook opvalt is dat niemand die zo reageert hier even komt en zelf zegt wat hij/zij er van vindt. Misschien ook wel omdat ze diep van binnen weten dat het toch niet helemaal goed is wat ze doen...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:10

Charlie82 schreef:
Volgens mij is het ook wel een beetje een kwestie van zo veel verschillende mensen, zo veel verschillende karakters. ;)
Aan de ene kant heeft iedereen hier dezelfde interesse: paarden, maar aan de andere kant zijn er zo veel meer verschillen. De eerste doet zijn best om niet kwetsend over te komen, de tweede heeft geen flauw benul dat iets verkeerd over kan komen en weer een ander vindt dat hij/zij alles maar moet kunnen zeggen.
Ik lease zelf een paard op een manege, soms kom je mensen tegen met wie het klikt en sommige vermijd ik liever.... 8-)

tuurlijk heeft ieder zijn eigen karakter zo kan ik van mezelf zeggen dat ik een erg dominant persoon ben
en dat ik ook wel eens lomp uit de hoek kan komen
maar er zit een verschil tussen je karakter tonen of gewoon onfatsoenlijk zijn.
t mooie ervan is dat wanneer je die mensen eens in t echt tegen kom dat ze dan vaak of nog niet volwassen zijn of ze zelf amper feeling hebben met dieren.
Dat is dan nog niet eens zo erg maar ik vind dat je gewoon fatsoenlijk moet blijven en respect moet hebben voor je medemens.
en wat je zegt over het vermijden van mensen, ik kan me goed voorstellen dat je dat doet alleen vind ik aan de andere kant dat van de gekke, jij hoeft toch niet met een bochtje om mensen heen te lopen omdat ze anders misschien iets kunnen zeggen of denken wat jou zou kwetsen?
(dit is trouwens niet specifiek op jou gericht hoor :D )

T word steeds gekker in de wereld en de reclame dat we onbewust steeds asocialer worden klopt wel degelijk. ik ben nog opgevoed met de normen en waarden dat je opstaat voor een ouder iemand,
of dat wanneet iemand iets in de winkel laat vallen en diegene heeft zn handen vol dat je t dan even oppakt.
vriendelijkheid kost niets. dat vergeten heel erg veel mensen tegenwoordig.
en dat is jammer.

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:12

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet...

Ik heb vaak het idee dat veel mensen reageren om te reageren, ze móeten gewoon iets zeggen, ook al slaat het nergens op. Dat vind ik jammer. Als ik ergens niks zinnigs over te zeggen heb, zeg ik ook niks! Daarom ben ik ook heel lang een stille meelezer geweest, totdat ik meerdere topics tegenkwam waar ik wel iets (in mijn ogen zinnigs/leuks/toevoegends) wilde zeggen :)

KiWiKo

Re: Eerlijkheid op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:15

volgens mij........... (en dan mogen de mensen die me IRL kennen me absoluut in tegen spreken) ben ik niet zo heel anders op bokt dan IRL..

wel is het zo dat ik IRL wel vaker denk dat ik voor de lieve vrede maar mijn grote mond moet houden........ en kan ik wat subtieler zijn door mijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:17

zijn idd veel mensen die zich hier heel anders voordoen dan dat ze zijn maar zulke mensen lopen vanzelf tegen de lamp :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:17

Mooi he, iedereen weet het altijd beter en kan het zelf allemaal en ook weer beter... hahah kan er soms alleen maar om lachen..

zzzzz

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:23

superwoman schreef:
Ik vind juist dat je op die manier zoveel kunt leren.
Wanner ik iets zie staan in de reacties die niet klopt, ga ik daar altijd op in.
Wanneer je de problemen en oplossingen kunt zien, kun je het vaak bij jezelf ook sneller ontdekken en oplossen. Om iets te kunnen zien, moet je oefenen!
Kijken naar de lessen van een ander kunen je ook erg helpen.

Ja dat vind ik dus ook :)
Maar omdat je soms ook reacties leest als "moet je zien hoe je zelf op een paard zit! en dan wel commentaar hebben op een ander".

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:30

Ik blijf altijd netjes, ook als ik echt TE domme vragen zie. Ik beantwoorde ze gewoon keurig netjes zoals dat hoort en ik zet niemand te kijk.
Ik zet zelf bewust niks op HAW, ik word liever niet voor gek gezet.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:34

maar tis eigenlijk te gek dat je daarom niks erop zet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:37

Domme vragen bestaan niet.......
Ik post ook erg weinig op HAW, opbouwende kritiek op mijn rijstijl heb ik toch het allerliefst van mijn eigen instructrice. En ik vind het voor gek zetten wel een beetje overdreven, er zijn ook een heleboel goedlopende topics. Reltopics liggen soms ook wel aan de TS. Die kunnen stronteigenwijs zijn. Zonder cap, bodyprotector en gympies kun je best crossen in het bos....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:43

ik post altijd op HAW.......... vind kritiek ook niet erg......... zinloze kritiek leg ik naast me neer in mijn achterhoofd denkend "jaaa tuurlijk"

maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt heel zinvol kritiek kan krijgen op mijn foto's ed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:58

Dat is wel zo, er wordt over het algemeen ook gewoon goede kritiek gegeven op HAW. Soms loopt het uit op een reltopicje, en da's jammer.

Maar ben ook wel een beetje lui aangelegd, foto's plaatsen op HAW is mij al vaak te veel van het goede.

Volgens mij zijn er op de rest van bokt veel meer reltopics te vinden dan op HAW.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:18

Het nadeel van HAWtopics vind ik trouwens wel,
als je op een foto je paard iets strenger aanpakt, iets doorvraagt, of je handen iets breder zet, je meteen een lading commentaar krijgt dat je een dierenbeul bent of veeeeel te streng met de binnenhand..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:20

dat is........... en gelukkig kunnen een hoop deskundige mensen daar doorheen kijken en wel de situatie inschatten op dat moment.......

ik zal nooit een oordeel vormen over EEN foto.........

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:27

t duurde effe voor ik erachter was wat HAW is, maarrrr... ik weet t nu :D
ik kies zelf ook niet voor het plaatsen van fotos in de eerste instantie. maar misschien komt dat ook omdat ik nooit fotos maak, is zo lastig als je alleen bent hahah
maar vind t persoonlijk ook moeilijk om daar commentaar op te geven, t blijft toch een moment opname. terwijl je IRL (heb ik ook vandaag ondekt die afkorting, duurde ook ff haha dankjewel KiWiKo :D) toch een beter en vooral duidelijker beeld heb van de situatie. maar prima dat bokkers hiervoor kiezen.

(volgens mij ga ik een beetje offtopic :D excuus moi!)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:32

Inderdaad. Kijk, als iemand nou op alle foto's het bit er aan de andere kant weer uittrekt vind ik het wat anders :+
Maar om je paard te trainen, en verder te ontwikkelen, kan je niet als een popje er stil op gaan zitten omdat het mooier is voor de foto..