HAW smoesjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: HAW smoesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:06

Ach, dat soort dingen negeer ik meestal en geef er juist commentaar op. Tja, je zet het bij HAW of bij ITP.... Staat ook in de regels dat het niet mag...

Gekste die ik voorbij zag komen: Mijn shirtje zat vervelend dus daarom zit ik zo raar :+

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:14

''Ja, m,n tenen wijzen wel naar buiten maar ik spoor niet aan.. ''
terwijl je toch duidelijk ziet dat het paard aangeraakt word..

Oja, en ook een leuke in een filmpje: het is een momentopname..
jaja.. een filmpje van een minuut. Wel een héél lang moment.. :P

flynn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:22

heb ook weleens iets gelezen; dat iemand iets zei over het bit of zoiets van waarom rijd je met dat bit?

dan krijg je terug het paard is niet van mij ik rijd er alleen op....
Ja maar hallo jij gaat er toch bovenop zitten met dat bit, als je het er niet mee eens bent zeg je toch gewoon dat je een ander bit wil proberen.
dat je anders niet meer wil rijden

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:23

ik erger me eraan aan het commetaar die soms word gegeven op sommige topics..
ik bedoel nooit gehoord van opbouwende kritiek..
vind het soms ook ronduit sneu voor de TS en eigenlijk kan ik er dan ook wel een beetje pissig van worden dat er zo word gedaan! :Y)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:24

Het is juist handig dat ze het erbij zetten voorkom je gezeur. Aan de andere kant heb ik ook zo iets van je weet dat bokt kan zeuren dus als je foto's wil laten zien wees dan zelf een beetje kritiesch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:24

flynn1 schreef:
heb ook weleens iets gelezen; dat iemand iets zei over het bit of zoiets van waarom rijd je met dat bit?

dan krijg je terug het paard is niet van mij ik rijd er alleen op....
Ja maar hallo jij gaat er toch bovenop zitten met dat bit, als je het er niet mee eens bent zeg je toch gewoon dat je een ander bit wil proberen.
dat je anders niet meer wil rijden

Natuurlijk kan je dat zeggen, maar de eigenaar van het paard bepaald nog altijd :j
Ik rijd ook een paard van iemand anders, daar is op mijn initiatief ook een ander bit in gekomen, maar als de eigenaar dat écht niet wil dan houd het op. Om hierom te stoppen met rijden van een verder heel leuk paard zou ik niet doen. Dan kan je aan de gang blijven, want elke eigenaar heeft wel wat dat hij anders doet dan jij zelf zou doen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:28

Ik erger mij er niet zo heel erg aan.. Ik ben ook een ruiter met een zwakke rug, zit daarom als ik een slechte dag heb soms ook zo krom als een hoepel.. Ik vind niet echt dat je dat als "smoes" kan rekenen. :n

Waar ik mij wel aan erger zijn hele jonge meisjes die zonder cap rijden en steevast roepen "cap is eigen risico". Niet je eigen risico, maar dat van je ouders >;) ..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:34

Shattered schreef:
Ik erger mij er niet zo heel erg aan.. Ik ben ook een ruiter met een zwakke rug, zit daarom als ik een slechte dag heb soms ook zo krom als een hoepel.. Ik vind niet echt dat je dat als "smoes" kan rekenen. :n

Waar ik mij wel aan erger zijn hele jonge meisjes die zonder cap rijden en steevast roepen "cap is eigen risico". Niet je eigen risico, maar dat van je ouders >;) ..

Ik heb ook een slechte rug en duikel soms naar voren ik gebruik het niet als smoes maar vermeld het wel, anders kank weer van 200 mensen horen , dat ik naarvoren duikel..

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:38

waar ik mij aan erger is het positieve commentaar op combinaties waar het echt van kilometers afstand al te zien is dat het NIET goed gaat. Zo'n regel van: 'het ziet er heel goed uit' en verder niets, terwijl het paard hardhandig in de krul getrokken en op de voorhand loopt.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:40

Ik heb geen slechte rug, maar kukel ook naar voren, dat is ook echt mijn houding. Maar laatst zat ik dan op een hafje, en daar zit ik dan wel weer goed op :+
Maar iig ik plaats juist nooit HAW topics, maar dat is puur omdat ik een recreatieve ruiter ben, en mij eigen niet wil verdedigen hier op het forum.
Ben dat een beetje zat. Dus denk dat daar de smoezen vandaan komen.
Ikzelf zal dan niet een smoes gebruiken, maar het kritiek is gewoon soms heel erg.
Bv ik plaats hele leuke foto´s van het rijden van mijn paard en mij.
We rijden dus recreatief, maar zelfs dan wordt er hier op bokt tegenwoordig verwacht dat je als Anky bv rijdt.

Dus als mensen wat minder kritisch dingen bekijken, dan zal het ook heel erg meevallen met de smoezen.
En de mensen met de smoezen, moeten gewoon advies opvolgen, of geen topics plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:44

Ben al in geen 2 jaar meer bij HAW geweest maar zo te horen is het zuurgehalte nog niet echt veranderd :D GEwoon toegeven dat je even slecht reed, is dat zo moeilijk?
Ben wel blij dat de regels op HAW verscherpt zijn, en je niet 10 pagina's lang gemuts voorbij ziet komen meer....

Wat maakt het toch uit dat we niet allemaal á la Anky rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:47

@quadripes: Je moet je wel realiseren dat lang niet iedereen dat ziet ;) Een manegeruiter met net 20 lesjes achter de rug ziet alleen een paard dat "aan de teugel" loopt en zullen het dus al snel goed vinden. Terwijl iemand met meer ervaring er wel doorheen prikt.
@FZ_lin: Eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen. Soms wordt er inderdaad fel gereageerd, maar het is ook vaak genoeg écht erg wat je op HAW voorbij ziet komen aan ruk en pluk werk. En ook als je recreatief rijd is het goed om op je houding en dergelijke te letten. Niemand verwacht dat je rijd zoals Anky, maar mensen geven wel tips voor wat er beter kan, en als ik realistisch ben is er altijd bij iedereen wel íets dat beter kan. Wat ik probeer te zeggen: Kritiek is er om je te helpen, niet om je de grond in te trappen. Ik heb dus altijd liever een topic vol opmerkingen van "iets meer zus, of let daar eens op" dan alleen maar "goh wat een mooi paard".

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:52

Blijheid, dat is ook zo, en advies neem ik graag aan. Maar als alles 3x herhaald wordt, en je wordt de grond ´ingetrapt´ dan is het niet leuk meer.
En indd je houding met recreatief rijden behoort ook goed te zijn.
Daarom heb ik bv nu ook les hahaha.

Maar laatst ook, een bekende van mij had een topic geplaatst. Ze had kapstokjes. 4 pagina´s zijn ze erover doorgegaan! Alleen maar herhalingen, en ze had zelf al een aantal keer aangegeven dat ze er wat mee zou doen, en nog gingen mensen door.
Haar hele topic met foto´s waar zij best trots op was, was gewoon helemaal verpest.

Ik vind dat gewoon jammer. En ja het zijn in principe ´altijd dezelfde mensen´ die altijd wat op aan te merken hebben, en als je wat bij hun ziet, dan kijk je niet goed, of ze wuiven je advies weg.

Edit: Groffe spelfout veranderd.
Laatst bijgewerkt door FZ_Lin op 27-06-09 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:53

Het spijt me zeer, ik vind veel van die smoesjes ook irritant, maar momentopname is en blijft gewoon waar.
Dat is net als met gewone foto's, ik kan daar gewoon niet normaal opstaan, terwijl ik er bijvoobeeld op film heel anders uit zie, gewoon mezelf.
Want je zult maar net even op het moment van de foto je been naar achter leggen of iets dergelijks, als je dat al bewegend ziet (bijv als jury tijdens de proef) valt dat helemaal niet op, maar op zo'n foto wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:56

Urielle schreef:
Maar nee, Bokt is dan net zo'n langspeelplaat die is blijven hangen...

Dit klopt helemaal....Bokt is op dit gebied ook helemaal verzuurd.
Ik zit ook nog op drie andere paardenfora's, waar ook HAW foto's worden geplaatst...
Soms zie je een paard at helemaal uitelkaar gevallen is, ruiter zit scheef, dr wordt eenmalig iets van gezegd en verders alleen gewoon leuk commentaar.

Zeg het niet snel maar dit is toch echt 'typisch bokt'

FZ_Lin schreef:
Maar laatst ook, een bekende van mij had een topic geplaatst. Ze had kapstokjes. 4 pagina´s zijn ze erover doorgegaan! Alleen maar herhalingen, en ze had zelf al een aantal keer aangegeven dat ze er wat mee zou doen, en nog gingen mensen door.

Di mag toch niet meer volgens de nieuwe regels op HAW? Gewoon temmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:57

@FZ_lin: daar heb je gelijk in, veel mensen lezen alleen de OP en geven dan commentaar zonder te lezen wat andere mensen hebben gezegd :j Dat vind ik ook wel irritant. Maar daardoor je topic laten verpesten doe je echt zelf, de foto's zijn immers nog even mooi en ondanks dat je er commentaar op krijgt kan je nog wel trots zijn!
Je kan je ook teveel aantrekken van andermans commentaar. Ik bedoel, prima om er wat mee te doen, maar daar houd het op, je moet het je niet zo sterk aantrekken dat je je er vervelend bij voelt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:58

Ik erger me toch meer aan sommige mensen die commentaar geven als de "smoesjes" ik plaats bewust geen foto's op HAW omdat ik al een behoorlijk onzekere ruiter ben en hoef dus echt niet compleet afgezeken te worden op HAW. Sommige mensen worden compleet met de grond gelijk gemaakt en daar irriteer ik me meer aan als de smoesjes. En soms moet ik zeggen dat ik iets er heel onprettig uit vind zien terwijl iedereen roept, waauw wat loopt ie mooi. Nouw tis maar wat je mooi vind.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:00

Chiqa, dat mag indd niet, maar als je temt kunnen de modjes niet altijd op tijd erbij zijn, ivm dat zij ook druk zijn met andere dingen. En dat is soms wel jammer maar niks aan te doen.
het topic was na die 4 pagina´s ook direct op slot haha.

Maar dat heb ik dus ook, maar bv mijn rijden van vroeger, tot nu is wel veranderd door het advies aannemen en door les.
En daar ben ik en mijn paard de bokkers die het echt goed bedoelen ook dankbaar voor.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:05

Mischien zijn de smoesjes een soort verdediging tegen het de grond in trappen.

Vertel de verbeterpunten maar ook de punten die wel goed zijn, en het respechtvol over brengen. Smoesjes, daar heb je alleen je zelf maar mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:11

"Ik heb wel losgereden, maar daar heb ik geen foto's van."
"Ik heb ook op de andere hand gereden, maar daar heb ik geen foto's van..."

Ben het trouwens eens met Rockwitch.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:19

Vind het jammer dat die smoesjes gebruikt worden, helemaal als het gebruikt wordt als verdediging na commentaar of een tip.

Als je overduidelijk zite dat het paard in de krul loopt ipv. naageeflijk en je zegt er wat van, is dat maar een momentopname(maar wel een momentopname met iig 10 van die momenten :+)

Kan geen kwaad om ook andere visie's in je op te nemen of te proberen, kijk als het gewoon niet in je straatje past oke, kan ik heel goed begrijpen want ik zou bepaalde dingen ook niet doen, maar wanneer het goed commentaar is kan je er best wat mee doen ipv het direct af te kraken.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:26

melsh schreef:
"Ik heb wel losgereden, maar daar heb ik geen foto's van."
"Ik heb ook op de andere hand gereden, maar daar heb ik geen foto's van..."

Ben het trouwens eens met Rockwitch.

Dat zijn geen smoesjes toch? Meestal is dat gewoon waar :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:49

kijk eigenlijk nooit meer op haw want als je iets zegt over de fotos word dat idd altijd wel ontkracht met..............

bovenstaande smoesjes :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:03

Vooral mensen die roepen ik heb les van bladiebla die al minimaal zz heeft gereden en die zal t wel weten... Of mensen die volgens 1 of andere stroming van een bepaalde methode rijden en dat t allemaal zo hoort..

@FZ_Lin Heb zelf wel t idee dat 95% van de "rel" topic veroorzaakt worden door ontkennende reacties van ts (bijv linkerbitring steekt aan de rechterkant uit zn mond, maar nee geen strenge binnenhand).
Is ook hoe je zelf op kritiek reageerd en merk zelf dat ik eigenlijk 9 van de 10 keer hele nuttige tips krijg en het is idd vaak herhaling, is t zelfde plaatje dat door verschillende mensen "beoordeeld" wordt, dan kan t idd zijn dat bepaalde dingen er vaak uitspringen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:12

ik lach er ook wel om...laatst nog een foto: hier lijkt het of ik mijn pony in zijn mond trek maar dat is niet zo...terwijl het duidelijk wel zo was. Ik krijg vaak commentaar over mijn houding..ik zit vaak wat naar voren, ik geef de mensen altijd gelijk , omdat het ook gewoon zo is..ookal heb ik ook nogal een zwakke rug, ik werk er hard aan en probeer zoveel mogelijk tips op te volgen