Te kakken gezet op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Te kakken gezet op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:26

Precies Kymalin, verder kan ik hier schade van ondervinden omdat het nu lijkt of ik een miepje van achter in de 20 ben, of gewoon 42 ben en me ergens anders voordoe als een meid van tegen de dertig. Tuurlijk kan ik daar schade door oplopen, lijkt me duidelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:28

Het met opzet foto's plaatsen op internet met de intentie om iemand in diskrediet te brengen, is natuurlijk kwalijk en heel zwak. Iemand heeft dat ook wel eens bij mij gedaan, maar dat was juist weer heel geestig omdat de andere kant van het verhaal zo ontzettend gelogen is. Beetje vaag zo zonder achtergrond, I know, maar het was in ieder geval niet iets om serieus te nemen en ik weet ook dat de betreffende dader vroeg of laat zijn/haar trekken wel weer thuis krijgt :). Sommige mensen hebben niets meer over dat ze kunnen verliezen en gaan dan graag anderen treiteren. Zielig dus.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:30

Oeh Lovely, je maakt me nieuwsgierig! :D Linkje???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:31

Kymalin schreef:
pharagirlke schreef:
Ondanks dat ik het niet vind kunnen moet je nu ook weer niet de vermoorde onschuld gaan uithangen sul... :) Je weet zelf ook best dat je er zelf ook wel wat over gaat. ;) Daar is op zich niets mis mee in mijn mening zolang je het maar zelf beseft... :)

Maar een pittige discussie aangaan is wel wat anders als laster rondvertellen. Wat dat betreft heb ik een beetje weerstand tegen jouw opmerking. Hetzelfde als een meisje verkracht wordt en men tegen dr zegt; tja, maar je had ook wel een heeeeel kort minirokje aan. Ja, nou en? Daar kunnen mensen toch geen rechten aan ontlenen?

Dat snap ik dat je daar weerstand tegen voelt. Zo bedoel ik het ook helemaal niet. Maar dat is niets voor dit topic. Ik wil je wel duidelijkere uitleg PB'en als je dat wil

Ik zou er gewoon mee naar de politie stappen Sul. Ik denk dat zij je het beste verder kunnen helpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:32

Klopt Lovely, het is iets anders dan gewoon een ongezouten mening hebben en dat ik die laatste heb, weet ik van mezelf ook wel. Alleen iets uithalen als wat hier gebeurd is, andermans foto en gegevens te grabbel gooien, zou niet bij mij opkomen, ik voel me daar te goed voor en heb teveel eigenwaarde mij daartoe te verlagen!
Verder kan ik ook niet anders zeggen dan dat het om een zwakke actie gaat.
Anyway, ik heb screenshots, verder heb ik naam, adres, woonplaats van de dader, dus tja, waarom morgen niet even aangifte doen....
Vaak is het inderdaad zo dat dit soort mensen het vanzelf een keer terug krijgen... en eigenlijk zijn ze heel zielig, maar je kunt het wel over je kant laten gaan, dan hebben ze volgende week een ander te grazen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:33

Doe maar want volgens mij volg ik het nu niet meer helemaal. Maar aan de andere kant; het geeft natuurlijk ook voor anderen hier een vertekent beeld dus misschien een tipje van de sluier in dit topic zelf?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:36

wat vervelend zeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:37

Het is voor ons zo idd een beetje lastig inschatten.
Als iemand ergens mijn foto plaatst met naw-gegevens neem ik dat niet in dank af, maar vind het zeker geen stalken of laster.

Het wordt anders, als er ook nog rare dingen bij vermeld zijn die niet waar zijn en je in diskrediet brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:43

Kymalin, ik heb je een pb gestuurd :).

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:46

En je hebt antwoord terug :-)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:48

opisop_shop schreef:
Het is voor ons zo idd een beetje lastig inschatten.
Als iemand ergens mijn foto plaatst met naw-gegevens neem ik dat niet in dank af, maar vind het zeker geen stalken of laster.

Het wordt anders, als er ook nog rare dingen bij vermeld zijn die niet waar zijn en je in diskrediet brengen.

Zoals ik het hier lees is een foto met info op een ander forum geplaatst als "ontmaskering" van iemand. Men dacht dat het Sul was maar die zit helemaal niet op dat forum. Klopt het zo Sul?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:56

Goh Sul, lees je topic nu pas, je moet wel een heel interessant en knap persoon zijn dat iemand zich zelfs op een andere site druk om jou maakt en in discrediet wil brengen. Zegt meer over die persoon dan over jou, neem aan dat je er achter bent gekomen wie deze rattestreek heeft geleverd?

Waarheid kan hard aankomen en jij zegt gewoon vaak waar het op staat, gelukkig maar want dat waardeer ik meer dan die mensen die in je gezicht lachen en zodra je ze de rug toekeert, een dolk in je rug steken.
Er is gewoon iemand bezig om jou hoe dan ook onderuit te halen, lukt het niet hier, dan maar ergens anders.
Erg triest, dus met die gegevens meteen naar de politie, dan kan die man/vrouw aangepakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:38

Kymalin, dat klopt inderdaad.
Ikima, ik moet inderdaad wel heel erg knap, gewild of wat dan ook zijn, bleerggghhh......

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:41

liedje89 schreef:
In hoeverre het privecyberoving is hangt er toch ook vanaf wat je zelf op internet zet??

suleilitha schreef:
Liedje, ik heb alles nog eens nagekeken en het was geen info die gewoon pikbaar op internet heeft gestaan ;)
Sterker nog, het was wat hier op Bokt een PB is...

Ik heb de bewuste post gezien en heul toevallig heb ik een vrij goed geheugen en dit is gewoon een post van jou, m.a.w. dit staat openbaar op het internet.
suleilitha @ [HK] Oudere amazones , ook niet erg moeilijk te vinden, pagina 414 in je berichtgeschiedenis.
Ik heb destijds een tijdje in dat topic gepost maar vond dat er zo ontzettend onaardig tegen een bepaald lid werd gedaan dat ik het de rug toegekeerd heb.
Maar ik ben daar wel mee blijven lezen nog een tijdje, en toen kwam jij, deze post is gewoon jouw voorstelbericht, niets geheims of PB'erigs aan, voor iedereen terug te vinden, nouja, leden van bokt dan, want het staat wel in de huiskamer.
Denk dus ook niet dat je met de politie erg ver kunt komen, hoewel je misschien iets met copyright kunt doen, weet niet in hoeverre je iets wat iemand op het ene forum schrijft zomaar op een andere site mag zetten terwijl je niet de auteur bent maar daar heb ik verder geen verstand van.
Ik pluis je verder niet na ofzo maar ik heb wel een erg goed geheugen én ik kom op beide fora :o het verbaast me trouwens heel erg dat je zelf niet meer weet dat je dit gepost hebt, is nog niet eens zo lang geleden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:44

Bedankt voor de herinnering Luxx maar ik had ditzelfde ook nog in mijn PB box, vanwaar ik het vorig jaar dus aan iemand heb gestuurd via PB.
Verder is het meer dan een jaar geleden, overigens ;)
Toch bedankt voor de moeite dat je zoveel tijd en energie wou steken in het napluizen van mijn berichten, want hier kan ik iets mee. Het is dus óf van die PB naar elders gekopieerd, of gewoon hier van Bokt geript.
Nogmaals dank!

Oja, en het was niet alleen het kopieren van dat stuk inclusief foto, er stonden nog een paar dingen onder die zeg maar niet zo best zijn voor je eetlust!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:45

Luxx, het gaat er niet om dat die openingspost is gebruikt, maar wat ik eruit kan opmaken heeft die persoon een ander lastig gevallen en gezegd dat ze Sul was, maar dan onder een andere naam, dus plaatste ze die openingpost van sul met de nodige rot opmerkingen en beschuldigingen erbij, en juist dat gaat veel te ver.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:47

O ja, luxx, je hebt wel erg veel moeite gedaan om Sul na te pluizen :+ .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:48

er is ook nog zoiets als portretrecht....het is verboden om foto's van iemand te gebruiken als diegene daar geen toestemming voor geeft.....het gebeurt vaak,maar omdat de mensen het vaak niet weten heeft het meestal geen gevolgen.

Als je weet wie dit gedaan heeft kun je hem gewoon aangeven volgens mij......de vraag is alleen of de politie er iets mee doet.
Aangezien er veel ernstigere dingen zijn waar ze ook niets aan doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:49

Ok, dat schrijf ik in elk geval even op Geerke, bedankt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:50

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:51

pharagirlke schreef:
suleilitha schreef:
Ach ik zeg gewoon wat ik denk, en daar kunnen mensen soms niet tegen, maar wat hier is gebeurd is gewoon far beyond, en er staat ook nog een knap staaltje liegwerk bij over dingen waar ik me niet schuldig aan heb gemaakt....

Verder geef ik geen informatie over wie het heeft gedaan, i.m.o is dat niet belangrijk.

Ondanks dat ik het niet vind kunnen moet je nu ook weer niet de vermoorde onschuld gaan uithangen sul... :) Je weet zelf ook best dat je er zelf ook wel wat over gaat. ;) Daar is op zich niets mis mee in mijn mening zolang je het maar zelf beseft... :)

Screen shots is een heel goed idee en ik denk dat je ten eerste met plagiaat zit, ten tweede met smaad en ten derde valt het onder stalking vermoed ik.. Dingen die je zelf op internet zet mogen ook niet zomaar gebruikt worden, ook al is het openbaar. :) Stalking is normaal wanneer je meermaals word lastig gevallen maar wat niet is kan nog komen. Maar smaad en plagiaat is het in elk geval al. Enige probleem is dat de politie smaad niet zo snel serieus neemt... :\

Maar verder dan een proces verbaal ga je niet komen vrees ik... Als hij/zij er al niet met een waarschuwing van af komt :\

stalking is het iig niet. dan moet je namelijk meerdere malen en consequent worden lastig gevallen... ik zou gewoon naar de politie gaan en vragen wat je er mee kan. gewoon even info opvragen bij ze ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:53

Da's waar :j Heb je helemaal gelijk in :D Verder ga ik me er hier buiten houden nu ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:53

Dat weet ik Ikima, ik reageerde vooral op het feit dat Suleilitha zei dat het niet pikbaar op het internet heeft gestaan.
Ikima schreef:
O ja, luxx, je hebt wel erg veel moeite gedaan om Sul na te pluizen :+ .

Was maar een hele kleine moeite omdat ik het nog wist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:58

Nou Luxx, je mag best weten dat het mij was ontschoten dat het daar ook heeft gestaan, verder is dezelfde post ooit via PB naar iemand gegaan die graag wilde weten wie ik ben.
Verder vind ik het niet sjiek om dingen als dit uit HK-topics te jatten en voorzien van nog wat wansmakelijk commentaar en valse aantijgingen over te kopieren naar andere fora, sites, etc.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:01

dat is ook verboden....dus je hebt een punt...