Strafvermindering op een ban?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strafvermindering op een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:54

Nou ja, ik heb bijvoorbeeld wel eens een OW gekregen nadat ik zelf contact op had genomen met de mods omdat het uit de hand begon te lopen en ik volledig afgebrand werd via PM. Ook heb ik onlangs een OW gekregen voor het niet opvolgen van een modopmerking - laat het nu alleen het geval zijn geweest dat ik de modopmerking totaal niet van toepassing vond op de hele situatie. Soms heb je een OW sneller dan je denkt en ondanks eigen inzet om problemen op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:06

Zo heb ik ooit eens een OW gehad omdat ik iets over diarree had staan in m'n onderschrift. :+ Van wikipedia af dus gewoon netjes. :+ Dat een andere bokker een naakte meid in d'r profiel heeft staan mag dan wel. Tsja. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:04

Nouks, klopt, OW's worden soms akelig snel uitgedeeld, een soort bon van een schrijfgrage diender :D ,zo zie ik dat dan weer.

Maar voor een ban moet je meerdere OW's binnen een bepaalde tijd krijgen en dan maak je het wel bont. Iedereen kan wel eens een ban krijgen omdat een situatie wat langer doorloopt op bokt, ik zie ook wel dat er groepjes zijn...., maar een 2e ban heb je dan wel aan je zelf te danken. Een gewaarschuwd mens telt voor 3 op bokt..., toch?? :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:29

Moet dan zo'n schrijfgrage diender dan ook niet een OW of ban krijgen?
Kan mij best voorstellen dat sommige mods, wat vaker dan een ander, te snel zijn met hun "straffen".
Hoe wordt daar mee omgegaan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:42

Tegen je OW of ban kun je bezwaar indienen bij ons.
Ben je niet tevreden over het functioneren van een bepaalde mod in het algemeen dan kun je dat (gefundeerd) aankaarten bij diens verantwoordelijke hoofdmod.

Overigens geef ik graag toelichting op procedures maar op specifieke gevallen ga ik hier niet in, dat blijft tussen de betrokken bokker en het team.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:54

Ik begrijp heel goed dat je daar niet op in kunt gaan Urielle, ik vraag het mij alleen af hoe het in zijn werk gaat.
Stel dat ik een ban zou krijgen voor een week, dan kan ik pas na een week bezwaar maken maar ondertussen heb ik wel een week op de zwarte lijst gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:55

Ikima schreef:
Kan mij best voorstellen dat sommige mods, wat vaker dan een ander, te snel zijn met hun "straffen".

Ik heb begrepen dat voor een OW wordt gegeven altijd meerdere mensen uit het team het daarmee eens moeten zijn. Dus tis niet zo dat één iemand op eigen houtje OW's kan gaan uitdelen, hoewel dat soms natuurlijk wel zo lijkt.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:58

En de term 'schrijfgrage dienders' is eigenlijk niet van toepassing op Bokt. Een agent mag zelf een bekeuring uitdelen, 99.9% van de OW's die op Bokt verstuurd worden zijn eerst in het team besproken. Dat betekent dat er altijd toestemming van een hoofdmoderator is of van 6 andere moderators voordat een OW wordt verstuurd.

Het is wel zo dat sommige mods meer OW's versturen dan anderen, maar dat ligt vooral aan het forum waarop een moderator actief is. De ervaring leert dat er in de huiskamer meer OW's worden uitgedeeld dan bijvoorbeeld op voedertijd of in memoriam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:00

Ikima schreef:
Stel dat ik een ban zou krijgen voor een week, dan kan ik pas na een week bezwaar maken maar ondertussen heb ik wel een week op de zwarte lijst gestaan.

Je kan gelijk vanaf dat je het ding ontvangt al bezwaar maken. Eerst per pb, en daarna per mail bijv. Dus het is niet dat je pas na het uitzitten van je ban bezwaar kan maken. Contactgegevens zijn ook met ban te vinden op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:04

Zwartwitje schreef:
Nou, mensen, zo kan 'ie wel weer? Technisch is het niet mogelijk dat een post van user kan veranderen, of andersom, maar aangezien Karl en Katja beide met Ka begint kan ik me ook wel weer voorstellen dat je je vergist. Maargoed, dat was het onderwerp niet, wel? :)

Op forums van PHPbb kan je wel degelijk een poster een andere naam geven heb dat vaak genoeg gezien, erg verwarrend, nou denk ik alleen niet dat dit op bokt gebeurd, weet wel zeker van niet.

russel schreef:
Als je niet meer kan bokken voor je plezier, dus bewust in ruzies gaat belanden, dan moet je je toch wel achter je oren gaan krabben of bokken een probleem, lees: verslaving, is geworden.
:D

De laatste ga ik in mee, maar een OW heb je wel vrij snel te pakken op Bokt hoor (Of een UN) sneller dan op welk willekeurig forum dan ook.
Stel je leest een topic waarin staat dat iemand een kat heeft die al een week niet heeft gegeten, doodziek is en hoge koorts. Ze heeft overigens geen rooie cent om te makken, ook dit verteld zijn want ze wil dit weekend nog stappen"

De vraag van het TS is dan "Wat moet ik nu doen?"
Dan mag je alleen maar heel 'smoek' zeggen mss is het een idee om naar de DA te gaan?

Weet zeker dat heel veel mensen het liefst zeggen: "Als jij stappen belangrijekr vindt dan het welzijn van je kat dan ben je geen dieren waard" Logisch vervolg is dan natuurlijk een storm van soortgelijke reactie's, een boze TS want die laat zichzelf helemaal op de kast jagen.
Vervolgens wordt het topic uiteindelijk gesloten en worden er OW's of UN's uitgedeeld.

Waar het op neerkomt is dat het idd niet altijd even makkelijk is om dit te voorkomen, zitten hier genoeg mensen met het hart voor dieren op de juiste plek die ontzettend veel moeite hebben met dat soort mensen.

En je mag hier dus niet meer op terugkomen, ook niet als ze een week later schrijft dat het nu een ziek
konijn is en ze geen geld heeft want ze moet naar de kapper.

Kortom je wordt monddood gemaakt, en dr zijn ontzettend veel mensen die hier niet mee om kunnen gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:06

het is eigenlijk heel simpel.............. voordat je een ban krijgt, krijg je eerst een serie ow's

dus dan komt een ban niet echt uit de lucht vallen lijkt me :)

als je een ban hebt en je maakt bezwaar, dan heb je inderdaad een tijdje niet kunnen bokken......... DRAAAAMAAAAHHHH, de wereld vergaat :)

de reden waarom je de ban hebt gekregen kan teruggedraaid worden, maar dan heb je wel inderdaad de tijd "gezeten"

die tijd kan je niet terugdraaien, je kan moeilijk 48 uur per dag gaan bokken om die tijd in te halen.

wel een optie is om "gezeten" tijd af te trekken van je volgende ban (vaak zijn het wel dezelfde mensen die regelmatig een ban krijgen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:09

Ikima schreef:
Ik begrijp heel goed dat je daar niet op in kunt gaan Urielle, ik vraag het mij alleen af hoe het in zijn werk gaat.

Nee, de mod wacht af met bannen (in mate van het redelijke) tot de PB gelezen is. Vaak wordt er eerst ook wat heen en weer gePBt voor nog wat nadere uitleg. In de tekst van de OW staat het mailadres van de bezwaarcommissie (bezwaarcommissie@bokt.nl) zodat je, als je er met de mod niet uit kunt komen, toch bezwaar kunt indienen.

De bezwaarcommissie heeft wel een werktijd van 7 werkdagen (en daar komen we vaak ook wel aan moet ik zeggen, eer dat alles uitgepuzzeld is en er een consensus bereikt is en het ook nog eens netjes en duidelijk verwoord is...!) dus met weekbans en dagbans is het wel bijna altijd de volledige ban helaas.

Maar je kunt dus buiten je ban om wel contact opnemen met een bezwaar.

Zelf vind ik (persoonlijke mening!) dat Bokt best wel redelijk is in zijn OW-beleid. Op veel forums is een misstap gewoon gelijk wieberen en hier gaat er zo'n heel skala aan waarschuwingen en stappen aan vooraf (die ook nog eens kunnen verlopen! plus dat je ook nog bezwaar aan kunt tekenen) dat ik eerlijk moet zeggen dat mensen die richting een BOT gaan het imo toch wel heel erg bont maken. Maar goed, dat is mijn mening, daar hoeft verder niemand het mee eens te zijn ;) Doel van de mods is in elk geval de sfeer op Bokt goed te houden en dat lijkt mij toch een nobel streven :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:11

Wat Chiqa zegt ben ik wel mee eens, en soms worden ook sommige woorden verkeerd opgevangen, voor je het weet voelt iemand zich weer aangesproken, jou woord tegen het zijne om te bewijzen dat je niet een bepaald persoon bedoeld maar een situatie in het algemeen.
Je mag er dan niet meer op terugkomen maar je mond verder houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:32

Het ligt er geheel aan hoe iets wordt verwoord en ook een beetje wie-tegen-wie het is natuurlijk.
Je zou in het geval van Chiqa best kunnen zeggen dat DA bij jou voor stappen gaat, daar is niks mis mee. Maar iemand compleet af fikken zorgt voor een rellerige sfeer op Bokt, iedereen springt ineens als een bok op een haverkist :+ Daarnaast zal zo'n TS echt niet geneigd zijn naar je te luisteren omdat je er op in gaat staan hakken, integendeel.
Ja, en als er achter de schermen hele boekwerken gekat staan van VosmetBles tegen Horselover19472 (even fictief) en vice versa, dan wordt het natuurlijk ook eerder opgepakt als weer eens even een relletje trappen dan oprechte goede raad.

Hou er rekening mee dat er weinig mensen zijn met een OW die zo eerlijk zijn het complete eerlijke verhaal op Bokt te zetten. Meestal laten ze net wat weg, wat het Boktteam niet openbaar maakt maar wel een bepalende factor voor het geven van een OW was. Over het algemeen worden veel mensen meer gematst dan ze verdienen imo, maar helaas krijg je dat dan hier weer zelden te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:37

Urielle schreef:
Hou er rekening mee dat er weinig mensen zijn met een OW die zo eerlijk zijn het complete eerlijke verhaal op Bokt te zetten. Meestal laten ze net wat weg, wat het Boktteam niet openbaar maakt maar wel een bepalende factor voor het geven van een OW was. Over het algemeen worden veel mensen meer gematst dan ze verdienen imo, maar helaas krijg je dat dan hier weer zelden te horen.

Dit geloof ik heilig, je heb altijd twee kanten aan een verhaal dat maak je IRL ook altijd mee.
Zelf de hand in eigen boezem steken vinden sommige mensen erg moeilijk, of ze voelen zich snel aangevallen, zonder eens naar zichzelf te kijken.
Ik heb in het verleden ook wel eens een OW gehad hoor, en kon me er soms ook nog wel eens in vinden, en dankte ook hartelijk voor die OW die ik met open armen ontvang.
Imo was het even terecht wat ik zei alleen de wollen watjes sja die waren even op :D :D

Vergeet niet dat ik net als de rest ook maar een mens is en niet altijd de nuance op kan brengen als je een dergelijk topic voor de zoveelste keer weer voorbij zie komen.
Maar je zegt het zelf al Ureille met je laatste zinnetje en dat geloof ik maar wat graag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:42

hihihi Chiqa en ik zijn het eens..........

soms post ik dingen en dan weet ik dat ik daarvoor op mijn vingers getikt kan worden.......... all in the game.

krijg ik hem, dan krijg ik hem...... en dan ga je braaf op de blaren zitten.......... en krijg ik hem niet, dan heb ik mazzel

daarintegen kan ik wel heel moeilijk doen als ik echt vind dat het onterecht is.

Maar voordat ik vind dat iets onterecht is, dan moet het wel een heel pietlullige waarschuwing zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:50

KiWiKo schreef:
soms post ik dingen en dan weet ik dat ik daarvoor op mijn vingers getikt kan worden.......... all in the game.

krijg ik hem, dan krijg ik hem...... en dan ga je braaf op de blaren zitten.......... en krijg ik hem niet, dan heb ik mazzel

Presies :D Zo plaatste lang geleden ooit een bokker een foto met een kat met hele dikke pootjes, een familielid had hier elastiekjes om gebonden, WAT ze nu moest doen, wel of geen DA.
Mijn reactie was alleen maar, 'en heeft die kat zich nog even flink mogen afreageren op dat leuke familielid van je?"

Hup een OW, nou de koffie stond klaar hoor en de deur wijdopen, deze OW had ik hier wel voor over. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:57

Ik heb serieus vorige week voor het eerst in mijn Bokt-geschiedenis bezwaar gemaakt tegen een OW. Zegt genoeg denk ik. Ik ben echt de laatste persoon die gaat miepen over een OW die volledig op z'n plaats is. :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:26

Chiqa schreef:
Zwartwitje schreef:
Nou, mensen, zo kan 'ie wel weer? Technisch is het niet mogelijk dat een post van user kan veranderen, of andersom, maar aangezien Karl en Katja beide met Ka begint kan ik me ook wel weer voorstellen dat je je vergist. Maargoed, dat was het onderwerp niet, wel? :)

Op forums van PHPbb kan je wel degelijk een poster een andere naam geven heb dat vaak genoeg gezien, erg verwarrend, nou denk ik alleen niet dat dit op bokt gebeurd, weet wel zeker van niet.

Om hier nog even op in te springen - volledig offtopic, ik weet het, maar voordat mensen verkeerde dingen gaan denken - maar je hebt gelijk, zie mijn edit in de post. De functie is er en het kan dus wel, maar wat ik bedoelde was dat het technisch gezien niet mogelijk is dat het zonder inspringen van een moderator gebeurt. Rare bugs niet meegerekend natuurlijk ;)
De functie bestaat en wordt hier bijna alleen maar gebruikt om bijvoorbeeld charters of sticky's op naam van een andere moderator te zetten, zodat mochten mensen aan de hand van die charter of dat sticky een vraag hebben, ze de juiste persoon PB'en. Heel onschuldig dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:35

Ikima schreef:

Hier kan ik mij ook wel in vinden. Ooit een OW gekregen omdat ik mijn zadel in een leuk huiskamer topic en passant ook nog even aanbood in mijn post. Was advertentie en mocht niet op die manier....ik vond het gewoon inspelen op een post...Kreeg ik toch een heel akelig naar scheldachtig pbtje van die mod :D en dan zit je.... dan log ik bokt uit en ben ik er even een paar dagen helemaal mee klaar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:37

Nouks schreef:
Ikima schreef:

Ik heb begrepen dat voor een OW wordt gegeven altijd meerdere mensen uit het team het daarmee eens moeten zijn. Dus tis niet zo dat één iemand op eigen houtje OW's kan gaan uitdelen, hoewel dat soms natuurlijk wel zo lijkt.

Ik vraag mij wel eens af of dat wel zo is, die anderen moeten maar on line zijn en er tijd voor hebben. Stel je gaat dan in verweer, kan het zijn dat die ow weer wordt in getrokken, maar tja niet iedereen heeft daar zin in en laat het vaak maar gaan.

Chiga, zo een opmerking over die kat met zijn pootjes, dat zie ik als humor. Jammer dat er straf volgt. Maar op dat punt snap ik bokt heel vaak niet. Zie ronduit nare en kattige persoongerichte opmerkingen en geen OW, maar zo een flauw grapje en je krijgt een OW. Jammer dat bokt vaak zo serieus is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-09 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:40

Russel: zie mijn uitleg hierboven. Het klopt dat mods daar online voor moeten zijn en tijd voor moeten maken - dat is één van de onderdelen van mod zijn op Bokt.

Wat betreft scheldpb's van moderators: dat is not done en voor zover ik weet nog niet gebeurd. Als er een mod naar jouw mening over de schreef gaat - en dat kan, het zijn immers mensen en die maken wel eens fouten - kaart dat dan aan bij één van de hoofdmoderators of stuur mij er een pb over. Als wij (hoofdmoderators/beheer) het ermee eens zijn dat een mod buiten z'n boekje is gegaan wordt hij/zij daar zeker op aangesproken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:41

dat soort zeikerige dingen kan ik ook niet in mee Russel..........

ik snap wel dat er een punt gemaakt moet worden, maar komop zeg.... iemand pakken op een foto teveel of geen niveau bij een topic vermeld........ das mierenneukerij.......... en laat ik nou net niet houden van mierenvrijen :)

men kan mij altijd reprimanderen op foute bzinnen, nooit een punt........ maar ga zeuren over een comma die verkeerd staat en dan vind ik het niet leuk meer ;)

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:43

Ook ik vraag mij af waarom mensen met een niet goedgekeurd sa wel geen ban krijgen.
Hier op het forum is een vrouw die heeft verschillende sa's , de sa's zijn wel gebant maar de "hoofd "account niet.

Wie kan mij vertellen hoe dat kan .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:48

Maya schreef:
Zodra blijkt dat de ban onterecht was, wordt hij wel uit de ban-lijst-overzicht gehaald, omdat hij dan 'ongedaan' is gemaakt. De ban (qua duur) heeft de user dan als tegoed staan bij een eventuele volgende ban, mocht dat voorkomen. Zo was het altijd, en ik neem aan dat dat nog steeds het geval is :)

Goh dan heb ik nog heel wat tegoed :roll:

nee moeite nemen om bezwaar te maken neem ik ook al niet eens want je bezwaar word toch verworpen en je bent en blijft in hun ogen fout en je straf heb je toch al gezeten en dat geeft zo nare nasmaak eraan.

zodra je niet je zijden handschoenen aan hebt dan komt het groene UV licht eraan en verbrand je je fikken :Y)
ook al komen er tig argumenten dat dat allemaal niet zo is............mijn ervaring is wel degelijk anders en blijf dan ook bij bovenstaande mening :j