Niet meer reagerende kopers en niet-betalende kopers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:39

Als iemand de pb's nog niet gelezen heeft heb ik er geen moeite mee, maar nu heb ik bijv ook een pad verkocht aan iemand die em op zou komen halen afgelopen zaterdag! Erg fijn als ze dan niet komen en wel je pb's lezen, maar niks terug sturen. Heb em nu maar weer te koop gezet :(:)
Ik zou het erg fijn vinden om een zwarte lijst te hebben... Zo weet je tenminste met welke bokkers je nog "zaken" kunt doen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:21

Tallie_Ho schreef:
Wat ik ook wel eens heb gehad is dat je een prijs afspreekt met iemand voor meerdere spullen, je knalt in je topic dat alles verkocht is en dan gaat zo iemand ineens alsnog af zitten dingen.. :+ Ook altijd een fijne dooddoener voor mij :')

Gewoon neerzetten : "onder voorbehoud van betaling" op deze manier kunnen andere geïnteresseerden nog even informeren of het daadwerkelijk verkocht is.Als er een prijsafspraak is gemaakt is de koop gesloten... take is or leave it...
heel simpel.Verder niet druk over maken ;)

EEEEE

Re: Niet meer reagerende kopers en niet-betalende kopers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:07

mag je nu eigenlijk wel in je profiel zetten met wie je goed zaken gedaan hebt?
Dan enkel de goede vermelden, want de slechte ervaringen mogen niet gemeld worden blijkbaar?

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:47

Ik snap niet waarom mensen gewoon niet even een pbtje eraan wagen om gewoon netjes te zeggen dat ze voorzien zijn of geen interesse meer hebben... Al die ellende, soms zou je bijna niks meer verkopen :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:36

Wendy31 schreef:
Ik snap niet waarom mensen gewoon niet even een pbtje eraan wagen om gewoon netjes te zeggen dat ze voorzien zijn of geen interesse meer hebben... Al die ellende, soms zou je bijna niks meer verkopen :(:)

Och...een deel van de mensen is nu eenmaal zo,niets aan te veranderen.Gelukkig zijn er ook heel wat nette mensen en dat maakt het allemaal wel weer leuk ;)
Zoals eerder gemeld...niet druk om maken,uiterste datum afspreken...herinneringsmail sturen en onder voorbehoud van betaling melden.
Kun je een ander tenminste blij maken als iemand "niet meer thuis is" :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:04

Moet er wel een ander zijn ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:27

DubbelDun schreef:
Moet er wel een ander zijn ;)

Tsja Dubbeldun...da's de sport he :D ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:34

ow gek word je der van :(
laatst ook 2 artikelen verkocht (dacht ik)
ze zou het gelijk over maken

week later.. nog niks
maar een pbtje gestuurd dat ik nog niks had ontvangen en of er misschien iets mis was gegaan..
nee was het vergeten en zou het gelijk over maken
:')

nu 2 weken later.. nog niks ontvangen en op pbtjes word niet gereageerd, wel gelezen :(

maar is het niet zo dat, als jij in een pb hebt staan dat de verkoop rond is, dat het product ook gekocht dient te worden?
ik bedoel.. een deal is een deal toch?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:24

LimaMambo...dat is wel zo,maar wilde je een rechtzaak aanspannen.Dat zou dan wel moeten vrees ik :+

Gewoon laten waaien.Het blijft verder een fatsoensnorm,helaas.

Even tipje voor mensen die dingen op bestelling maken:
Eerst laten betalen,dan pas de bestelling maken ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 03:51

Tinky12 schreef:
Tallie_Ho schreef:
Wat ik ook wel eens heb gehad is dat je een prijs afspreekt met iemand voor meerdere spullen, je knalt in je topic dat alles verkocht is en dan gaat zo iemand ineens alsnog af zitten dingen.. :+ Ook altijd een fijne dooddoener voor mij :')

Gewoon neerzetten : "onder voorbehoud van betaling" op deze manier kunnen andere geïnteresseerden nog even informeren of het daadwerkelijk verkocht is.Als er een prijsafspraak is gemaakt is de koop gesloten... take is or leave it...
heel simpel.Verder niet druk over maken ;)

Zo heb ik vorige week een rattenkooi verkocht via een ander forum.
Ik heb alles (behalve het geven van m'n telefoonnummer) in dat topic afgehandelt (tijd/locatie/prijs/staat waarin de kooi verkeerd) en nadat de kooi daadwerkelijk verkocht was m'n topic laten sluiten. ;)

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 04:00

ik heb ook vorige week iets verkocht, ze ging het geld overmaken, ik had haar adres al. pakje moest woensdag ten laatste donderdag op de post.
Donderdag had ik niets meer van haar gehoord, geen geld op de rekening. Ik stuur een mail en heb je het geld overgemaakt? moet ik verzenden of moet je het niet meer. Krijg ik een mail terug ja toch bedankt voor de moeite maar heb het al gekocht. Oh leuk seg had je toch wel even mogen laten weten! Voor het zelfde geld was ik weer te goed gelovig en had ik het gepost!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 08:17

Goede les...nooit iets posten voor je je geld binnen hebt ;)