Minimum leeftijd paard voor HAW

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:16

Marjoow schreef:
Zo ben je misschien helemaal verkeerd bezig en kom je daar pas op zn 3e achter?

Het is IMO niet de taak van Bokt om daar op te wijzen. Als het goed is begint iemand daar helemaal niet aan, als 'ie er geen verstand van heeft. :(:)

Bovendien is dit onmogelijk te controleren, of er moet weer een peloton moderators aangesteld worden om ieder paard te gaan beoordelen op leeftijd. En dan nog, veel 2,5-jarige zien er misschien als een 4-jarige uit en dan krijg je weer ellenlange discussies. :Y)

Anoniem

Re: Minimum leeftijd paard voor HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:50

oja moeten we dan ook een kopie van het paspoort opsturen naar bart om het te bewijzen ;) +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 23:11

Voor de laatste keer: ik begrijp dat de leeftijd niet te controleren is en dit is ook niet het doel dat ik ermee voor ogen had... het ging me erom dat Bokt een paardwaardig standpunt in nam tegenover vroeg inrijden, that's all...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:28

Tsja, maar daar zijn de meningen over verdeeld en je kan het toch nooit iedereen naar zijn zin maken lijkt me ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:46

Heino schreef:
Voor de laatste keer: ik begrijp dat de leeftijd niet te controleren is en dit is ook niet het doel dat ik ermee voor ogen had... het ging me erom dat Bokt een paardwaardig standpunt in nam tegenover vroeg inrijden, that's all...

nou dan gaan we fotos met slofteugel ook verbieden, of hij nou goed of slecht gebruikt wordt want jsa het verhaal er achter kun je ook niet controleren.... en fotos met bitloze optomingen, want die kan je ook te hoog doen en het neusbeentje breken of te strak aantrekken....
en oja slecht passende zadels, ook vreselijk...
of gewoon helemaal geen rijfoto's meer!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:01

Overdrijven is ook een vak VivalaVida...
Punt is dat er over vroeg inrijden wél wetenschappelijk bewijs is dat het niet goed is, en over de andere die jij noemt niet.

Maargoed, gooi dit maar op slot :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:12

niet?? een slecht passend zadel..... is hartstikke slecht hoor!!! daar gaat de hele rug van naar de klote, het paard gaat spieren overbelasten om de andere pijnlijke spieren te ontzien....
vind ik veeeeeeeeeeel kwalijker dan een paard 2 maanden voor zn 3e af en toe berijden :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:22

Dat lijkt me een discussie die je elders kan voeren, niet hier.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:01

Ik snap de strekking wel, het is best goed bedoeld dat bokt.nl een standpunt in zou nemen wat betreft te vroeg inrijden.
Maar door iets niet meer toe te staan op internet betekent natuurlijk niet dat het niet in het echt gebeurt.
En soms is het helaas ook onwetendheid van iemand, die door bv advies van andere onwetenden (of dwarse oude boertjes :+ ) denkt goed bezig te zijn. Als die dan een topic opent over een jong dier, dan kan ze gewezen worden op de consequenties.
Al zeg ik er meteen bij dat er helaas genoeg mensen zijn op bokt die het niet gewoon kunnen zeggen, maar al bijna met hun hooivorken en fakkels in de aanslag staan om de persoon in kwestie het eens even heel duidelijk te maken dat het zo toch echt niet kan :+

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:53

Het zou misschien niet verkeerd zijn maar dit zou niet lukken want mensen kunnen bijvoorbeeld zeggen dat het paard al 3.5 is terwijl hij misschien nog maar 2.5 is. Dit kun je toch niet controleren ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:05

Zwartwitje schreef:
Dat lijkt me een discussie die je elders kan voeren, niet hier.

het gaat niet om die discussie. Het gaat er om dat er dingen gebeuren die net zo "erg" zijn maar die je ook niet kunt controleren op waarheid.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:51

Ik ben het er ook niet mee eens.. Je schiet er niks mee op als je die dingen gaat verbieden. Fouten zijn er om van te leren.

Daarbij is er geen grens te stellen, net wat al wordt gezegd. De één vindt het bij 2,5 niet kunnen, de ander pas bij 3,5 a 4.
Daarnaast zijn er dan nog tig andere dingen waar niet iedereen het mee eens is, die dingen kan je ook niet allemaal weren, om een paardvriendelijker forum te krijgen.