[Dienstmededeling] Onderhoud aan de backups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:13

Jolliegirl schreef:
anneliesdj niet zo miepen... als iets niet goed is loopt iedereen te zeiken... en word dr iets opgelost op een druk tijdstip is het nóg niet goed....!

nergens last van gehad..

Ik miep niet en zoals ik al zei heb ik er ook geen last van gehad maar er was al niets aan de hand dus het had gewoon nog een paar uur kunnen wachten, dat bedoel ik.
Dat is hetzelfde als om half 5 de supermarkt sluiten voor grote schoonmaak ;)

Maar het was gewoon een opmerking, daar hoeft niet meteen iedereen overheen te vallen.

Jolliegirl

Re: [Dienstmededeling] Onderhoud aan de backups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:15

haha sorry was een smiley vergeten :P ik wou :+ erachter zetten.

geen appels met peren vergelijken, als dit onderhoud nodig was, dan is dat, bart kan maar niet altijd snachts online zijn om zijn ''werk'' te doen.. waar hij niet eens voor betaald word ;)
kijk als wij nou betaalden voor bokt, dan had ik gezegd : joh doe dat lekker op een ander tijdstip.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

Vind de reacties wel erg grappig. Stel verslaafden ;)

Goed het kwam wat onverwachts, maar het is wel snel verholpen. Zijn ook dagen geweest waarin heel bokt er onverwachts een hele dag uit heeft gelegen. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Bovendien is het vast ook wel een keer goed dat bokt het niet doet ;)
(ook voor mijzelf sprekende ;) )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:07

:D geen verslaving hier hoor Bart en dat je er alleen al aan gedacht hebt om een waarschuwing te geven +:)+ :D

Er hoeft niet gemiept te worden over dat werkzaamheden op drukke tijdstippen gebeuren hoor,deze site is tenslotte een uit de hand gelopen hobby.Bovendien...waar vind je nog zo'n service...klopt iets niet,wordt meteen geregeld :j

You go Bartje *\o/* *\o/* *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:30

anneliesdj schreef:
Maar het was gewoon een opmerking, daar hoeft niet meteen iedereen overheen te vallen.

Misschien kwam het door de manier waarop je je opmerking maakte? Zoals je het nu verwoordde kan ik me voorstellen dat mensen dat wat aanvallend over vonden komen - hoewel ik wel denk dat Bart er wel doorheen kan prikken hoor :)
Maar door het (bijvoorbeeld) meer als vraag te stellen komt het vriendelijker over, en als er een goede reden is kan die gelijk uitgelegd worden zonder dat de ander zich in de verdediging voelt gaan.

(En dit schrijf ik omdat er nogal vaak gezegd wordt dat woorden op internet heel anders overkomen dan in het echt. Dit soort dingen kunnen helpen om ook op internet ongeveer zo over te komen als je zou willen.)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:38

BartVB schreef:
Wat meer waarschuwing dan 5 minuten van te voren was wel het plan maar is niet gelukt. Vandaag beetje stress dagje gehad, morgen bruiloft.

van jezelf en Willemijn????!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:56

Toevallig een bruiloft in Eindhoven Bart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:54

anneliesdj schreef:
Eh ja maar onderhoud is toch altijd 's nachts en hij wil toch zelf beheerder zijn? Niet banketstaaf bedoeld ofzo maar dat komt er gewoon bij.

Ik heb me er ook niet aan gestoord maar 't was net voor half 8, dat lijkt me een erg drukke tijd voor bokt, lijkt me daarom beter om het op een een ander moment te doen tenzij het echt niet anders kan.

:roll: Ja stel je voor, moeten we een uur zonder bokt omdat die enormegoistische Bart waarde hecht aan z'n nacht(rust) :(
Schande ! :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:43

Nou zeker _O-
Mag van mij ook 's morgens vroeg hoor, dan bok ik toch nog niet :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 08:47

Op zich ben ik het wel eens met Annelies hoor en normaal was dit ook 's nachts gebeurd maar dat was dit keer geen reeele optie.

Ik kwam er pas donderdag achter dat de backups van de database niet meer lekker liepen. Dat is iets dat in theorie op een willekeurig moment verholpen kan worden, als het een optie was dan had ik dit dus donderdag nacht opgelost (of iig ergens net na 00:00 als het al een heel stuk rustiger is). In dit geval moest ik er die avond echter vandoor omdat Willemijn en ik ceremonieduo waren op een bruiloft afgelopen vrijdag (bruiloft was overigens super en was in Den Bosch :D). Net voor zo'n dag 's nachts met servers gaan rommelen leek me niet handig. Het herstellen van de backups uitstellen tot maandagavond (eerste moment dat er weer tijd was) leek me de goden verzoeken dus vandaar de nogal onhandige timing...