Vroeger was HAW leuker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Was vroeger HAW leuker?

Ja
174 (84%)
Nee
33 (15%)

Totaal aantal stemmen: 207

Anoniem

Re: Vroeger was HAW leuker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:21

Het lijkt mij veel fijner als je gewoon weer zelf mag weten wat je zegt tegen een TS!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:27

Ik was er aanvankelijk op tegen, maar ik ben er nu aan gewend, en een groot deel van de veranderingen vind ik een verbetering.

Vind alleen die verplichte lappen tekst geen toevoeging, die worden toch niet gelezen.

Vind de kwaliteit enorm vooruit gegaan, je ziet nu duidelijke foto's en genoeg foto's om je een beeld te vormen van de combinatie.

Ben blij niet meer al die oeh en ah reacties te hoeven lezen :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:27

En dat kan op RIJ-ITP. Je gaat op RT-P toch ook niet met z'n allen de TS complimenteren met dat leuke paardje en daarmee de discussie verstoren? Je mag er vanuit gaan dat TS bewust voor een bepaald forum heeft gekozen en bij HAW dus helemaal niet op al die reacties zit te wachten. Dus waarom zou je daar dan zo'n bericht moeten en willen plaatsen?

RT, met HAW als onderdeel is bedoeld voor rijtechnische discussies. De Kantine met o.a. RIJ-ITP is bedoeld voor het gezellige deel.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:31

Dat vind ik ook :j , je moet nu op van alles en nog wat commentaar geven, terwijl je een combinatie ziet die hardstikke hun best doen, weten waar ze mee bezig zijn en hier aan werken en ondertussen zoveel plezier aan elkaar beleven.

Uiteraard zijn er ook combinaties waar je je vraagtekens bij hebt, hier komt dan ook gericht feedback op.

Helaas moet je mensen negatiever gaan beoordelen, anders is je reactie niet HAW-waardig.
Jammer... want het plezier gaat verloren door afkraken, negatieve discussie-punten en moddergooierij. Er moet opbouwende kritiek gegeven worden, waarmee je de TS kan gaan motiveren, niet demotiveren.
Kritiek oftewel feedback, hoeft niet altijd maar negatief te zijn, mensen vergeten dat er ook positieve feedback gegeven kan en mag worden.. Dit wordt echter gezien als niet HAW-waardige antwoorden...

Edit: Dit neemt niet weg dat ik niet 100 keer hoef te lezen dat het paard van de TS zo ontzettend mooi is, dit is natuurlijk vrij nutteloos ;) .. Er moet gewoon vriendelijker feedback gegeven worden :) .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:17

WolinLotte schreef:
Helaas moet je mensen negatiever gaan beoordelen, anders is je reactie niet HAW-waardig.

Dit lees ik vaker, maar dat is in mijn ogen echt niet het geval. Ook positief commentaar mag je geven zo lang je maar onderbouwd waarom je iets goed vind. Een reactie als 'wat loopt ie lekker' voegt op rijtechnisch gebied niet veel toe en is dus ook HAW onwaardig.

Maar als je iets schrijft in de trant van 'je paard loopt er netjes bij, ontspanning is duidelijk te zien, zijn achterbeen treedt netjes onder en jouw houding is ook keurig' is wel rijtechnisch onderbouwd. Je geeft dan duidelijk de goede punten aan en ook daar kan een combinatie iets mee in de zin van 'op deze punten ben ik op de goede weg'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:48

Met Mas eens, je kunt ook heel positief commentaar geven, als je het maar onderbouwt.
Zo van: jullie zijn erg vooruitgegaan. je balans is verbeterd, en je gebruik binnenbeen/buitenteugel is veel netter :)

Dat is echt een HAW waardige reactie, hoor :)

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie ervan uitgaan dat commentaar altijd negatief is?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:26

WolinLotte schreef:
Jammer... want het plezier gaat verloren door afkraken, negatieve discussie-punten en moddergooierij. Er moet opbouwende kritiek gegeven worden, waarmee je de TS kan gaan motiveren, niet demotiveren.
Kritiek oftewel feedback, hoeft niet altijd maar negatief te zijn, mensen vergeten dat er ook positieve feedback gegeven kan en mag worden.. Dit wordt echter gezien als niet HAW-waardige antwoorden...
Hoe kom je daar bij, Lotte :) ? Positieve feedback wordt door de mods zeker wel als HAW-waardig gezien, om precies te zijn wordt dat door het team zelfs heel erg gewaardeerd :j .

Of je nu positieve of wat minder positieve feedback geeft, het gaat om de onderbouwing. Dus niet 'Mooi paard, wat draaft hij ruim' of 'Ik vind het geen mooi paard, hij draaft zo kort', maar 'Mooi paard. Hij heeft een goede aanleuning en loopt goed over de rug, waardoor je een goed achterbeengebruik stimuleert. Hij draaft daardoor mooi ruim' of 'Ik vind hem niet zo mooi ogen, maar dat komt misschien doordat hij zijn rug wegdrukt en daardoor erg kort draaft. Je zou dat op kunnen lossen door hem voor iets meer ruimte te geven, of door...etc.'

Het is echt te kort door de bocht om te zeggen 'Helaas moet je mensen negatiever gaan beoordelen, anders is je reactie niet HAW-waardig', er mag best van Bokkers verwacht worden dat ze er op een rijtechnisch fotoforum enige moeite voor doen om de TS vooruit te helpen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:28

Maar dat kon vroeger toch ook?
Daar zou bijv iets meer op gelet kunnen worden.. maar om gelijk de hele boel zo te reorganiseren en zo streng aan te pakken, ik vind het niks :n
Er wordt veel minder gereageerd als je je paard al een beetje voor mekaar hebt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:35

VivaLaVida schreef:
Er wordt veel minder gereageerd als je je paard al een beetje voor mekaar hebt..

Ben ik het mee eens, in verhouding tot voorheen zijn er minder reacties op topics. Daar staat tegenover dat de reacties kwalitatief wel beter zijn geworden. Als ts op HAW zou ik daar blij mee zijn, kwaliteit boven kwantiteit :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:36

Had net 16 berichtjes, zijn er 5 weggehaald :n
Jammer, ik vond ze net zo leuk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:38

nounou..... was dat maar zo mas. Het enige wat ik te horen krijg is: je moet je tenen iets meer naar binnen doen... en dat niet 1 maar 10 keer, omdat er niks te verzinnen valt........
(niet dat we niets meer kunnen verbeteren, maar degenen die echt verstand hebben van rijtechnische zaken die reageren bijna niet in HAW..)

Ik plaats dus nauwlijks topics meer, het is moeite voor niks geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:51

VivaLaVida schreef:
Maar dat kon vroeger toch ook?
Daar zou bijv iets meer op gelet kunnen worden.. maar om gelijk de hele boel zo te reorganiseren en zo streng aan te pakken, ik vind het niks :n

Dat zegt iets over de hoeveelheid mensen die onderbouwd positief commentaar kan geven. Blijkbaar zijn dat er niet veel.

En..... als er zo weinig reacties (überhaupt) overblijven, zijn er blijkbaar niet veel mensen die onderbouwd commentaar kunnen leveren. Dat zet de vele vorige reacties in een ander licht, blijkbaar had je daar dan niet erg veel aan. Prettig dan, lijkt me, dat die niet meer gegeven mógen worden, en je dus geen 5 pagina's hoeft door te spitten naar goede rijtechnische tips. Je zult de reacties die wel mogen blijven staan, alsnog moeten filteren, misschien blijft er dan maar weinig over, maar liever een paar dingen waar je écht wat mee kunt, dan een hoop reacties die je regelrecht naar de prullenbak kunt verwijzen.

VivaLaVida schreef:
nounou..... was dat maar zo mas. Het enige wat ik te horen krijg is: je moet je tenen iets meer naar binnen doen... en dat niet 1 maar 10 keer, omdat er niks te verzinnen valt........
(niet dat we niets meer kunnen verbeteren, maar degenen die echt verstand hebben van rijtechnische zaken die reageren bijna niet in HAW..)

Ik plaats dus nauwlijks topics meer, het is moeite voor niks geworden.

Dat is jammer, maar ligt dat aan de nieuwe regels of aan degenen die reageren?
Hoeveel zinvolle reacties had je voorheen in HAW dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:53

Komt omdat ze een van de fanatieke mensen op HAW voor een jaar geband hebben ;)

Ik vind het wel meevallen, ik reageer ook niet overal, alleen de combi's die me aanspreken, die me niet aanspreken reageer ik gewoon niet.
Heeft niks ermee te maken hoe goed iemand zijn paard voor elkaar heeft, dat vind ik onzin.
Ik reageer net zo goed in die topics, en met mij vele anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:03

!yamcha: meer, lijkt het wel.
Met de nieuwe regels lijkt het wel alsof mensen de moeite niet meer nemen om te reageren, bang dat hun reactie weer verwijderd wordt? Er zijn veel minder pagina's reacties, bij iedereen.. En misschien is het vreemd, maar ik vind het hartstikke leuk om te horen dat het er goed uit ziet, en daar tussendoor een reactie van kritiek neem ik dan ook gewoon mee :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:15

Maar dan kan je je topic toch gewoon op RIJ-ITP openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:16

Zoals ik al zei, ik vond alleen HAW veel leuker :o
was benieuwd naar reacties van andere mensen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:23

Voor zover ik heb begrepen is RIJ-ITP nagenoeg hetzelfde als het oude HAW, er wordt zowel rijtechnisch commentaar gegeven als alleen complimentjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:42

VivaLaVida schreef:
!yamcha: meer, lijkt het wel.
Met de nieuwe regels lijkt het wel alsof mensen de moeite niet meer nemen om te reageren, bang dat hun reactie weer verwijderd wordt? Er zijn veel minder pagina's reacties, bij iedereen.. En misschien is het vreemd, maar ik vind het hartstikke leuk om te horen dat het er goed uit ziet, en daar tussendoor een reactie van kritiek neem ik dan ook gewoon mee :)

Dát ben ik wel met je eens, dat valt me ook wel op. Jammer.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:40

Ben blij dat HAW eindelijk wat inhoud heeft gekregen. Nu moet je je wel weer afvragen of al dat commentaar nodig is; want tja, bokkers zijn geen instructeurs.... En iedereen heeft zijn/haar mening heel helder en weet maar al te goed commentaar te leveren. En al helemaal knap aan de hand van een aantal foto's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:09

lindake schreef:
Waar ik het wel moeilijk mee heb in sommige gevallen is dat er topics snel gesloten worden. Dat is eigenlijk wel jammer omdat je soms wel ziet dat de gebruiker echt zijn best heeft gedaan om te voldoen aan de nieuwe regels maar net iets vergeten is.

Ik vind dat in deze gevallen de mods iets milder mogen zijn en de gebruiker in kwestie een PB kunnen sturen in deze trend: jou post is niet volledig, dit mankeert er nog, indien je wilt dat het topic openblijft moet je binnen het uur na het lezen van deze PB de nodige info geven anders wordt u topic op slot gedaan.

Indien de gebruiker één keer is geholpen om een volledige post te schrijven en het bij een volgend topic weer fout doet mag het uiteraard onmiddellijk op slot gaan. En bij onduidelijke foto's uiteraard ook.

Ik weet niet of het een haalbare regel is maar ik denk dat deze wijziging, RT-HAW wel leuker zal maken :).

Helaas is dat niet haalbaar. Als ik zo'n topic zie, kan het goed zijn dat de TS offline is en pas de volgende dag weer online is. Dan gaat er snel een dag overheen voordat een topic wel volgens de regels is, en als je elkaar misloopt die volgende dag kan het ook zo 2 dagen zijn. En een topic fout zien doet een topic fout openen, want "kijk maar naar dat topic, daar mag het wel en ik mag het niet."
Bovendien lokken foute openingsposten ook foute reacties uit.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:49

Ik snap wel waarom er nieuwe regels zijn gekomen, maar soms vind ik ze ook wat lastig. Maar de sfeer op HAW is vooruit gegaan vind ik :) .

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:08

Neonlight schreef:
Helaas is dat niet haalbaar. Als ik zo'n topic zie, kan het goed zijn dat de TS offline is en pas de volgende dag weer online is. Dan gaat er snel een dag overheen voordat een topic wel volgens de regels is, en als je elkaar misloopt die volgende dag kan het ook zo 2 dagen zijn. En een topic fout zien doet een topic fout openen, want "kijk maar naar dat topic, daar mag het wel en ik mag het niet."
Bovendien lokken foute openingsposten ook foute reacties uit.

Jammer dat het niet haalbaar is maar ik geef je hierin wel gelijk. Bij nader inzien zou het inderdaad te omslachtig zijn om op die manier te werk te gaan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:13

Ik vind het dubbel.. soms ken ik iemand op haw en wil ik een reactie geven maar kan ik geen rijtechnisch commentaar geven dat vin dik wel weer jammer..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:07

Nessah schreef:
Ik vind het dubbel.. soms ken ik iemand op haw en wil ik een reactie geven maar kan ik geen rijtechnisch commentaar geven dat vin dik wel weer jammer..

Dat kan je toch via PB doen? :).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:23

Nessah schreef:

Maar ook positieve punten mag je gewoon noemen hoor, zolang je maar onderbouwd waarom je iets er goed uit vind zien :)
Als je je daar aan houdt is je post gewoon toegestaan op HAW.