ik ben het zat..... Pb zijn niet heilig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten we Pb´s openbaar kunnen maken=

1, nee, maar ik denk dat Bokt een stuk leefbaarder wordt als je PB box gecontroleerd kan worden door Moddies
101 (42%)
2. nee, ik denk niet dat het iets uit maakt.
70 (29%)
3. Ja, ik wil ook on topic, Pb´s kunnen aanhalen. Het is dan aan de Moddies om te bezien of dit terecht is.
67 (28%)

Totaal aantal stemmen: 238

slimmerik

Re: ik ben het zat..... Pb zijn niet heilig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:53

Pff, zoveelste pb topic... ik mis drie mogelijkheden.

4. pb's vooraf kunnen weigeren van een bepaalde afzender
5. pb's ongeopend retour kunnen zenden
6. helemaal geen pb boxen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:55

Met dat soort spam PM's kan je wel gewoon bij een mod aankloppen. Als er meer meldingen van dezelfde verstuurder binnen komen, spreken we die er wel degelijk op aan.

ChantalSmook schreef:
Ik heb laatst ook een pb bericht gehad, om zichzelf te promoten, om te stemmen op haar paard bij hollands next top horse. Een meisje van mijn oude stal doet daar ook aan mee, maar ik vind het wel erg makkelijk via pb iedereen te vragen, zelf doe ik dit toch ook niet? ik dacht bovendien dat dit 'verboden' was. Maar ik kon nergens een tem knopje vinden....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:00

Ik heb in het begin toen ik op bokt zat. Zat er via de PM een enge vent achter mij aan.
Ik heb dat via een mod wel kunnen oplossen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:01

Tja Slimmerik... dat geeft dus kennelijk wel aan dat er toch behoefte én noodzaak bestaat om iets aan foute PB-ers te doen..
Als ik naar de stand van de poll kijk, zie ik toch dat (bijelkaar opgeteld) 67% al iets wil met deze situatie, en 32% die denkt dat er toch niks mee verandert ( wat denkt die 1% die ontbreekt in de optelsom dan??) - -- ik ben benieuwd of het forumbeheer dit signaal nu dan eens gaat oppakken.

@ Nickeltje: Spam is misschien vervelend maar toch wel de minst ergelijke vorm van foute PB's.. waarom grijpt men daar wél op in en niet bij de meer ernstige vormen van achter de schermen gevechten?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:03

Ik zou echt niet willen dat mijn pb's gelezen kunnen worden. :Y)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:05

Dat is een heel goede vraag Jannepauli. En ook iets waar wij heel veel moeite mee hebben om daar een goed antwoord op te geven. Het wordt binnen het team regelmatig besproken.
Moet wel even duidelijk maken dat de enige maatregel die wij tegen spam pm's kunnen doen is om de verstuurder daarvan vriendelijk te verzoeken het niet meer te doen. Wij kunnen daar verder geen OW's op geven omdat er regels opgesteld zijn over prive mail verkeer en daar vallen die spams eigenlijk ook onder. Meestal houdt het na een vriendelijk verzoek echter wel op.

Ruzies per pm is veel lastiger. Wat kunnen wij doen? Beide ruziemakers sturen dat ze prive niet door mogen ruzieën? Wat je als ontvanger kunt doen is de verstuurder op je Foei lijst plaatsen en berichten gewoon niet openen. Dan heeft verstuurder al gauw niet meer een gewenst effect...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:06

Ach, is het niet overal zo. Mondeling, via email, op internet....overal kunnen mensen je bedreigen en over je roddelen. Heb het zelf ook wel gehad dat iemand in een Topic niets durft en de complete "vriendjesclub" (lees:volwassen mensen met kinderverstand) me bestookte via PB. Eigenlijk lach ik om dat soort super kinderachtige acties. Ik blokkeer ze en negeer ze verder.

Mochten de bedreigingen serieuze vormen aan gaan nemen, dan kan ik me voorstellen dat het prettig is dat je een Mod aan kan spreken. En zoals hierboven vermeld kan dat ook en wordt er ook actie ondernomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:07

Jannepauli schreef:
Tja Slimmerik... dat geeft dus kennelijk wel aan dat er toch behoefte én noodzaak bestaat om iets aan foute PB-ers te doen..
Als ik naar de stand van de poll kijk, zie ik toch dat (bijelkaar opgeteld) 67% al iets wil met deze situatie, en 32% die denkt dat er toch niks mee verandert ( wat denkt die 1% die ontbreekt in de optelsom dan??) - -- ik ben benieuwd of het forumbeheer dit signaal nu dan eens gaat oppakken.

Ga toch weg :D hoeveel procent van de bokkers leest dit topic en reageert? Zou het heel vreemd vinden dat de mods hier wat mee doen _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:08

Ik mis optie 4: ik denk dat het een hele kwalijke zaak is als pb's openbaar gemaakt mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:08

Je haalt mij de woorden uit de mond shadow, de poll is absoluut onvolledig!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:09

Inderdaad Shadow0 dan kun je de pb box net zo goed er helemaal afhalen :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:13

amondi schreef:
AlicavR schreef:
PB's openbaar maken?
De PB knop bestaat niet voor niets.
Als ik iemand een PB stuur dan is dat gewoon privé, anders zetten ik dat wel op het forum...

Juist, als je goed leest, jij hoort gewoon tot de 99% die normaal doet.... Het gaat om de abnormalen onder ons!
Die weten dat ze onaantastbaar zijn en zuigen en zieken via Pb en hangen "on topic" de vermoorde onschuld uit.... Waaro"m? omdat ze er mee weg komen op Bokt......

Joh, maak je er niet druk om, dat is nou net wat ze willen. Het is maar internet, geen real life.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:17

ik kom ook even binnenvallen :-)
ik vind het een lastige....
ik ben iemand die alles gewoon op het forum zegt, dat wordt mij echt niet in dank afgenomen! (zit veel bij western, daar is een clubje die iemand afmaken als je andere ideeen hebt als zij).
ik krijg dan wel via PB berichtjes van mensen die het met me eens zijn maar het niet durven te zeggen op een forum omdat ze bang zijn voor 'het clubje'.

Ik denk dat daar eens meer naar gekeken moet worden. het si toch erg dat mensen hun eigen mening niet durven te delen omdat ze dan meteen voor weet-ik-veel-wat worden uitgemaakt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:22

Nickeltje schreef:
Ruzies per pm is veel lastiger. Wat kunnen wij doen? Beide ruziemakers sturen dat ze prive niet door mogen ruzieën? Wat je als ontvanger kunt doen is de verstuurder op je Foei lijst plaatsen en berichten gewoon niet openen. Dan heeft verstuurder al gauw niet meer een gewenst effect...

Tjonge, weet het modteam nu nòg niet dat als de verstuurder in je foeilijst staat en jij zijn pb niet opent de verstuurder de pb gewoon bij de verzonden pb's ziet staan en niet beter weet dan dat jij hem gelezen hebt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:25

slimmerik schreef:
Nickeltje schreef:

Tjonge, weet het modteam nu nòg niet dat als de verstuurder in je foeilijst staat en jij zijn pb niet opent de verstuurder de pb gewoon bij de verzonden pb's ziet staan en niet beter weet dan dat jij hem gelezen hebt?

dus... veranderen die hap!!

ik krijg ook regelmatig nog trieste pb's binnen... en ach weetje... die donder ik lekker weg en ik laat die mensen in hun eigen stront zakken... hoe kinderachtig kan je zijn...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:26

stubeck schreef:
amanda2 schreef:
Ik vind het goed dat pb's niet openaar zijn. Echter vind ik ook dat wanneer iemand zich misdraagt je deze pb zou moeten kunnen doorsturen naar n mod.

mee eens!

precies

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:29

tja,, pb's kan je zo makkelijk wijzigen he...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:29

Je weet nooit wat er vooraf afgespeeld is als mod. Kan wel een heel gevecht via msn of weet ik wat aan vooraf gegaan zijn. Als iemand een ander niet serieus neemt met een ongeneeslijk ziek familielid per msn, dan kan ik me voorstellen dat je per pb ontiegelijk uit je slof kunt schieten....

(puur als voorbeeld en niet aan de werkelijkheid gerealateerd deze post)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:31

Ik heb nog nooit een boze pb ontvangen en ook nog nooit een boze pb gestuurd :n

Ik pb eigenlijk alleen maar met vriendinnen/bekenden van bokt en af en toe ontvang ik een pb van een 'onbekende' bokker met een vraag/opmerking of pb'tje dat ze mijn paard zo leuk vinden :D

Op zich zou een soort van TEM knop op pb's wel handig zijn denk ik.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:32

@ Pienb het is toch zo dat op het open forum wél ingegrepen kan worden? Als de mod tenminste zijn/haar taak goed uitvoert?

@ Nickeltje: De foeilijst..nee, dat is de 'smoes' die ik ook al in mijn eerste post noemde. Ik heb ook één dame een tijdje in mijn foeilijst gehad omdat ik mij ergerde aan de teksten die zij schreef op het open forum en vond opeens ook een rood blokje in mijn pb.
Ik blijf erbij dat iemand de gelegenheid moet hebben om bij ontvangst van hate-mail, dit gemeld moet kunnen worden en de afzender ervan op de mat geroepen moet kunnen worden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:35

Ik heb optie 1 gekozen.
Zelf geen problemen met scheld pb's enz maar als ik sommige dingen hoor dan denk ik wel eens laat ze er maar is een mod opzetten om alles te lezen.
Als je dit van te voren bij aanmelding meldt moet dit toch mogen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:38

Tja, ik vind het eerlijk gezegd nogal zielig als je scheld PB's gaat sturen. Ik ben zelf sowieso niet iemand die PBtjes gaat versturen n.a.v. gedoe in een topic. Heb wel wat beters te doen en ik 'vecht' het wel uit in het topic of ik haak af, omdat ik het allemaal niet zo serieus neem verder en mijn tijd beter wil besteden.

Heb misschien ooit 2 echt vervelende PBtjes gekregen en meestal negeer ik het of stuur een PBtje terug met dezelfde sfeer ;) , maar echt vreselijk schelden enzo, nee, dat is niet mijn ding eigenlijk. Maar ik zeg nooit nooit. :D

Ik vind ook dat er controle moet zijn op bepaalde PB's. Dat mensen andere mensen kunnen stalken met scheld PB's, dat lijkt mij niet de bedoeling van dit forum. :n

Verder valt het me op dat het vaak altijd dezelfde bokkers zijn, die vaak ruzie hebben, bans krijgen en stemming maken op het forum. Als ik zo'n groepje weer bezig zie, dan haak ik af, als ik toevallig ook in dat topic zat. Ik heb daar geen behoefte aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:46

PB"s openbaar maken vind ik niet nodig, sterker nog, gewoon absoluut niet netjes. Maar deze optie:

"5. pb's ongeopend retour kunnen zenden"
vind ik opzich niet slecht.. evenals bijv. PB's echt kunnen weigeren..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:53

PB's van bepaalde personen kunnen weigeren, ja, dat lijkt mij ook wel wat. :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:54

als je het niet wilt lezen gooi je toch gewoon weg?
vind openbaar afbranden veel erger dat ziet iedereen en kun je niks aan doen.

Jannepauli: die doen hun werk dus niet goed.... (of horen ook bij dat clubje en staan het daarom maar toe)