Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:17

@ slimmerik: Er zijn zoveel zaken waar ik geen begrip voor heb, maar laten we dat buiten dit topic houden! ;)
Maar het zou zomaar op bokt kunnen gaan spelen? Volgens mij is dit allang en breed aan de gang, maar ook dit terzijde. Op het moment dat er IP-adressen vrijgegeven moeten worden, denk ik dat dit sowieso alleen aan een rechter of justitie gegeven moet worden, niet aan de betrokken partijen. Alhoewel dat tegenwoordig kennelijk ook een hele hype is..het verzamelen van Ip-adressen. Om daar vervolgens misbruik van te maken. Daarnaast denk ik dat het ook van de rechtzaak afhankelijk is. Want wat als hetgeen er gepost wordt slechts een waarschuwing is voor andere mensen? Net zoals jouw onderschrift en het openen van dit topic een waarschuwing is? Als nou blijkt dat hetgeen er gepost wordt allemaal waar is,moeten de IP-adressen dan ook bekend gemaakt worden denk jij? Of zal het dan vice versa moeten? Als het inderdaad geen smaad en laster is, maar de waarheid?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:24

Voor alle duidelijkheid, Bokt geeft een IP-adres alleen op verzoek van justitie vrij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:30

Zoals ik al gezegd heb horsima is er in dit topic geen plaats voor jullie persoonlijke vete.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:32

Maya schreef:
slimmerik schreef:
Nee Shadow0, daar ben ik altijd enorm op tegen geweest. Hier op bokt wordt altijd gehanteerd dat als de ervaring uit eerste hand is, je iemand finaal de grond in mag boren. Met andere woorden zijn/haar bedrijf met de grond gelijk maken.

Dat mag dus niet. Je mag niet iemand finaal de grond in boren. Je mag wel uit eerste hand, op fatsoenlijke en onderbouwde wijze. Let vooral op de woorden fatsoenlijk en onderbouwd, een negatieve ervaring delen. Want dat is ook een belangrijk punt van Bokt, dat hier zowel positieve als negatieve ervaringen met bedrijven terug te vinden zijn.

Er worden zeker posts geplaatst die daar niet aan voldoen. Maar die worden ook gesplit naar de MH, mensen worden aangesproken en er komt een extra moderatoropmerking in het topic om het fatsoenlijk en onderbouwd te houden. De ervarings-gezocht-topics op EA GZ DI worden, naar mijn idee, daar goed op gevolgd en voldoen daaraan. Je zal helaas wel altijd houden dat je dingen mist of over het hoofd ziet.

Duidelijk Maya, maar verschil in opvatting daarover blijft.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:40

slimmerik schreef:
Zoals ik al gezegd heb horsima is er in dit topic geen plaats voor jullie persoonlijke vete.

Uhm...sorry, maar volgens mij stel ik je gewoon een vraag naar aanleiding van het topic wat je zelf gestart bent?? Ik snap niet waarom hier een zogenaamde persoonlijke vete bij betrokken moet worden? Nogmaals ik, stel je een vraag naar aanleiding van hetgeen je zelf hier neerzet en zou het dan ook waarderen als je daar gewoon antwoord op zou willen geven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:43

Horsima en slimmerik, ik denk dat het verstandiger is om niet persoonlijk richting elkaar te worden en een vete die op Bokt speelt aan te halen. Horsima heeft natuurlijk het recht om een vraag die verband met dit topic houdt te stellen, maar tegelijkertijd heeft slimmerik het recht om daar niet op te antwoorden.

Lekker laten rusten dus.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:08

ik wilde er net een topic over openen, ik keek er net omdat ik een website wilde opzoeken erg handig, en ineens zag ik dit, heb het vonnis ook door gelezen en wow best heftig eigenlijk ik kijk wel uit..
edit: ik vind wel dat als er bewijs is voor oplichting etc dat het dan openbaar mag worden, waarschuwen mag tenslotte, vals beschuldigen niet, en vind het dan ook terecht dat ze het IP adress willen van degene die vals hebben beschuldigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:21

Zolang justitie geen uitspraak heeft gedaan over iemands foutieve handelingen, dus iemand wettelijk ter orde roept, zal alles wat je als burger publiekelijk uitspreekt over iemand, in de woorden als "de waarheid over..." als laster gezien kunnen worden door die persoon.

Snap dus het topic ook niet. Justitie doet altijd eerst zelf een gerechtelijk vooronderzoek eer ze tot een uitspraak komen. Als die trendylaarzen.nl dus wettelijk bewezen als ondernemer gezien wordt, omdat oplichting niet bewezen is, dan is het idd heel fout dat forum zich zo profileert.

Overigens heb ik nog nooit moddies of forumbeheerders op Bokt uitspraken horen doen over handelaren om ze als oplichters te bestempelen en leden aanzet tot het doen van aangiften. De vergelijking vind ik dus nergens op slaan.

slimmerik

Re: Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:34

Ik heb dat wel eens een mod zien doen. Weet niet of er nog meer mods dat hebben gedaan. Maar ook eens een mod in haar profiel namen zien noemen waar ze slechte koopervaringen mee had. Dus komt echt wel voor.

En als je als team toestaat dat er bedrijven moedwillig beschadigd worden, telt dat voor mij net zo hard als dat je er aan mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:38

Dan is er bewezen dat die bokker dus niet levert nadat ze geld had ontvangen, maar volgens mij worden zulke bokkers geband.

Ik weet niet of profielen gecontroleerd worden als bokkers gekozen worden tot moddies. Zou wel moeten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:47

Dit gaat niet over die bokkers waar op FZ een topic over geopend wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:54

dáár gaan we weer, ik weet dondersgoed waar dit topic op gebasseerd is, maar ik ben zo netjes mij hier nu niet over uit te laten, ik verwacht dan ook geen pb's, en zo wel gaan deze onbeantwoord het prullemandtie in ;)

Iemand te kakken zetten uit 2e of 3e hand vind ik not done! uit 1e hand vind ik dit een heel ander verhaal, aangezien het dan van beide partijen komt.
Maar men moet eens leren niet zo kinderachtig te doen, ik heb me niet voor niets teruggetrokken uit een hele hoop dingen rondom bokt en trouwens ook rondom mijn privesituatie hier thuis, mensen moeten eens respect hebben voor elkaar, voor ze iets zomaar pats boem op het internet zetten over iemand... of het nou waar is of niet... je hebt je fatsoen soms te houden tot er een uitspraak is geweest, als het al juridisch is!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:59

Jolliegirl, je weet niet waar het over gaat.:? Ik vond dit artikel naar aanleiding van mijn onderschrift op http://www.belazerdophetnet.nl. Op dat forum gaat het over trendylaarzen.nl en het feit dat je als poster en moderators op een forum zo maar met justitie in aanraking kunt komen.

Gaat niet over de mensen waar jij op doelt.... maar ja wie de schoen past. :D ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:02

Oh sorry ;)

wie 'm past moet m aantrekken? heb je maatje 39 voor me :+

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:40

Wie de schoen past? Ik heb maat 38 en bij voorkeur niet een glazen schoentje :n

I-net is een rare wereld, ik snap er niets meer van, ik kan beter de boeken van Andersen en Grimm weer gaan lezen. Lezen heb ik gelukkig wel geleerd en onthouden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:45

Kom op mensen, dit topic gaat over een rechterlijke uitspraak. Ik denk dat het weinig zin heeft om hier allerlei individuele situaties van Bokt weer op te gaan halen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:39

Mijn mening is dat het fijn zou zijn als justitie in dergelijke gevallen idd wat actiever wordt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:51

ik weet dat ik ook een keer negatieve ervaring had met een bokker en die ervaring niet mocht delen met bokt. heb namelijk shirts laten bedrukken destijds die mislukt zijn en waar ik wel gewoon volle pot voor heb betaald. heb toen foto`s gemaakt etc en op bokt gezet. was toch echt uit eerste hand, maar dat maakte dus niks uit. heb er zelfs een ow voor gehad...

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:00

Ik denk dat in sommige zaken "uit eerste hand" niet voldoende zijn op bokt. Soms is het kennelijk eerst zaak dat een rechter uitspraak doet,voordat je dingen uit eerste hand mag vertellen hier. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar aan de andere kant ook weer niet. Op het moment dat ik iets uit eerste hand vertel, is het toch de waarheid? Punt 1: waarom zou ik daarover liegen? Ik schiet er niks mee op, het kwaad is dan toch al geschied en punt 2: op zo'n moment moet een rechter dus bepalen of hetgeen ik zeg waar is? Wat dat aangaat is de scheidingslijn hier soms heel dun, dan wel amper aanwezig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:13

Daar wordt inderdaad niet consequent mee omgegaan hier op bokt.

Als er nl een geschil is tussen twee partijen gaat er een rechter over beslissen door middel van een rechtspraak.

Hoe vaak denken de in het ongelijk gestelde partijen niet dat ze volledig gelijk hebben? Dus dat is dan absoluut niet de waarheid.

Er zijn nog steeds mensen die liegen dat het gedrukt staat. Af en toe vind ik bokt te gemakkelijk meegaan met de hardste schreeuwers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:14

Ja dat denk ik ook wel eens :roll:

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:16

faye schreef:
Ja dat denk ik ook wel eens :roll:

Ik ook, faye. ;)

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:23

slimmerik schreef:
Daar wordt inderdaad niet consequent mee omgegaan hier op bokt.

Als er nl een geschil is tussen twee partijen gaat er een rechter over beslissen door middel van een rechtspraak.

Hoe vaak denken de in het ongelijk gestelde partijen niet dat ze volledig gelijk hebben? Dus dat is dan absoluut niet de waarheid.

Er zijn nog steeds mensen die liegen dat het gedrukt staat. Af en toe vind ik bokt te gemakkelijk meegaan met de hardste schreeuwers.

Dat ben ik absoluut met je eens! Mensen die het hardste schreeuwen hebben vanzelf een hele schare mensen achter zich die een verhaal op de mouw gespeld krijgen en dan gelijk de "andere partij" voor leugenaars uitmaken. Terwijl een hele hoop mensen dat dan weer absoluut niet uit eerste hand hebben. En het komt dat niet in die mensen op dat "de andere" partij misschien wel hele slechte ervaringen hebben met de "hoofdpersoon" waar het geheel om draait. Op die manier krijg je een hele hoop ruzies die gesteund worden door mensen die geen idee hebben. Met als gevolg dat de mensen die dan daadwerkelijk weten van hoe of wat niet geloofd worden, want "zij weten de waarheid!". Dat ze er niet bij waren en het uit tweede, of zelfs wel uit derde hand hebben wordt dan voor het gemak even vergeten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:42

Dat vind ik dan weer goed van bokt. Dat ze proberen zoveel mogelijk in te grijpen en de partijen de uitspraak in een rechtzaak (als die er is) af te laten wachten. Zoals in het geval waar jij steeds met sneren op doelt. Pluimpje hoe bokt daarmee omgaat :j

Maar ik ken ook voorbeelden waar geen rechtzaak van komt waar dan weer wèl iedereen vuil mag spuien op bokt. Daarvan loop je dus de kans dat je geheel onverwachts een brief van justitie op je deurmat treft. ( mijn onderschrift bijvoorbeeld)

Maar ik begrijp dat het team van bokt dat gewoon af wacht wat er van komt.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:47

Jammer dat jij het als sneren opvat slimmerik..maar zoals je al zei: wie de schoen past...Volgens mij blijf ik (net zoals de vorige keer in dit topic) gewoon on-topic en vertel ik mijn mening. Dat is de bedoeling van een forum. Het zou fijn zijn als jij je ook gewoon aan die regels zou houden en mij niet steeds zou willen beschuldigen van van alles en nog wat. In bovenstaande post geef ik zelfs aan dat ik het met je eens ben! Vervolgens beschuldig je me in het stuk waarin het met je eens ben van sneren...wie is er dan bezig?