Wie is VOOR en wie is TEGEN een nieuw logo??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 22:27

Natuurlijk zal het wennen Sylvia! En natuurlijk blijven we met z'n allen verslaafd aan bokt, met welk logo jullie ook komen! Alhoewel??? Nu ik het zo bekijk....misschien dat de verslaving met een nieuw logo minder wordt?? NNNNNNUUUEE...denk 't niet!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:29

Dit huidige logo is gewoon een prutserig ding , onduidelijke foto , wat lomp uitgeknipt , slecht lettertype... dus ik snap wel waarom ze iets "serieuzers" willen , dit is gewoon niet goed bruikbaar en staat een beetje kneuzig zo.

Maar het is WEL het logo waarmee Bokt bekend is , er zit een verhaal achter , en de bokkers zijn eraan gehecht.
Daarom moet je er wel respectvol mee omgaan vind ik.

Als je het geheel een beetje strak trekt en moderniseerd kunnen alle elementen van het huidige logo behouden blijven , maar dan wèl in een modern jasje en een goed bruikbaar , helder digitaal bestand :j

En daar staan op pagina 1 van de "wedstrijd" 2 leuke voorbeelden van :j

Die foto moet eruit want dat is kneuzig , maar het plaatje op zich in een strakke kleur zou eigenlijk wel in het logo terug moeten komen voor de herkenbaarheid , vind ik.

TE5

Re: Wie is VOOR en wie is TEGEN een nieuw logo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:42

Ik vind het wel mogen hoor,
toen ik nog maar net op bokt zat vond ik het zó amateuristisch er uit zien.
Terwijl het toch geen amateuristisch forum is.
Ik zal het niet gaan afkraken door te zeggen wát ik er niet mooi aan vind,
maar het ziet er echt zomaar even in elkaar gezet uit.

Aangezien bokt toch wel een serieus forum is en dat mag dus ook wel een serieus logo hebben.
Verder snap ik dat het het 'echte' bokt logo is en dat er een verhaal aan vooraf zit,
maar een nieuw logo zou binnen een maandje of wat ook het 'echte' logo zijn.
En het verhaal dat er achter zit dat kan toch wel behouden blijven door Julius er opnieuw in te zetten,
dat doen ook veel mensen die een suggestie doen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:50

Even een copy/paste uit het andere topic:

Het huidige logo is helemaal niet slecht maar ook niet perfect. Zeker bij verkleinen of bij gebruik op bijvoorbeeld kleding is het een vrij lastig logo, zelfde bij het inpassen in een (nieuwe) layout voor de site. Het is ook niet ontworpen met kleding etc in het achterhoofd. Daarnaast hebben we nu nog de kans, het huidige logo is niet geregistreerd als merk, er is nog niet voor veel geld aan kleding mee gemaakt, etc, etc. Het is niet handig om nu honderden shirts te laten drukken/borduren om een jaar later een nieuw logo in te voeren :+ Er komen een aantal flinke investeringen in het logo aan (merkregistratie en merchandise b.v.) en dan is het verstandig om te zorgen dat we een logo hebben waar we 100% blij mee zijn.

Het overgrote deel van de mensen wordt nooit blij van verandering, we zagen hetzelfde toen we overgingen naar de nieuwe layout (bij de overstap van phpBB 1.x naar phpBB 2.x jaaaaaaren terug). Dat was een week of 2 paniek en geroep om het terugzetten van de oude layout, nu zou niemand meer terugwillen :)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:53

Tegen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:59

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:05

ik ben voor, ik snap helemaal niet waarom mensen zo bang zijn voor verandering. Nieuwe dingen zijn soms leuk maar dan moet je ze kunnen onarmen.
hup naar het nieuw logo!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:12

Van mij zou er best een ander logo mogen komen, zolang er maar herkenbare delen blijven van het oude logo.
Zoals Julius enzo. :)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:22

Ik ben voor :j
Alles is een keer aan verandering toe. Bokt is nou eenmaal Bokt de naam veranderd gelukkig niet :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:48

OneDesire schreef:
Jester_ schreef:
Tja om antwoord te geven op je graag;

Als ie bokt moet je achterover zitten, als ie steigerd juist voorover. En tips over bokken zijn er niet echt. Als ze bokt, hou der hoofd hoog, kan ze niet meer bokken

Daar ben ik het niet mee eens. Een paard kan wel bokken met z'n hoofd omhoog (kijk maar naar het Bokt logo) ;) . De mijne deed het ook met z'n hoofd omhoog, toen hij nog bokte :D.

Verder ben ik benieuwd of de TS les heeft. Want dan zou je nl. kunnen vragen of de instructrice (of instructeur) eens mee kan kijken. Misschien geef je onbedoeld tegenstrijdige signalen af, waardoor het beestje in de staak gaat. Maar misschien heb je dat al ook al geprobeerd.

Weer het bokt logo he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:49

geen nieuwe ik weet niet beter dan julius :j

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:52

Ik ben ook voor... maar Julius moet wel een soort van onderdeel blijven... hoe en wat maakt me niet uit, maar een logo zonder julius nee dat kan niet!!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:05

Ik ben ook absoluut voor :j
Inderdaad, Julius moet erin blijven, dat is zeg maar het hart van bokt.
Maar modernisatie is gewoon heel belangrijk. Stel je voor dat bedrijven nooit aan vernieuwing deden := Dan zaten alle grote bedrijven als philips en microsoft en RTL allemaal nog met een super ouderwets logo..
Geloof me maar, hooguit een week, en dan is iedereen er aan gewend. Als je daarna terug kijkt naar het oude logo dan denk je 'bah, dat ik dat ooit mooi vond!'
Net zoals de vernieuwing bij kranten. Die worden ook om de zoveel tijd vernieuwd. In het begin denk je: 'bah wat een lelijke, koude layout', maar na een paar dagen ben je het gewend en vind je de oude layout ineens hartstikke ouderwets.
Een mega grote site als bokt moet gewoon met zijn tijd mee gaan. Een foto-logo is nu al heel erg ouderwets. En zeker als je wil uitbreiden, logo's borduren en met belettering werken, dan heb je iets moderns en straks nodig.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:09

Ik ben ook voor, snap wel dat dit oude logo niet meer voldoet. Hoop wel dat julius blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:12

aerdenhout1 schreef:
AAAAAA.... ik ben ook zo'n dombo met de PC...hoe maak je nu in godsnaam een "poll"?? Sorrie bokkers...misschien dat iemand anders dit topic kan overnemen MET poll???
Ik wil graag het oude logo houden!!

Idd een polletje was wel wat handiger geweest. Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, alles went.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:12

ik ben tegen, dit logo doet het al jaren goed...waarom dan veranderen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:15

Tegen, dit is bokt en iedereen kent dit. tuurlijk wen je aan een volgende maar toch.

Heb ik voor niks zo'n petje met boktlogo :P }>

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:28

Cayenne schreef:
Bij een nieuwe voorpagina hoort ook een nieuw logo imo.
En verandering hoeft niet altijd fout te zijn. Er zijn wel meer dingen veranderd op Bokt waar veel mensen eerst op tegen waren, maar nu toch van inzien dat het best wel handig was. Een nieuw logo went echt wel weer.

Als forum moet je ook met de tijd mee durven gaan en open durven staan voor verandering en verbetering :)

*trekt haar wenkbrauw op en houdt verder wijs haar mond*

tjah ik weet niet ik heb wel een aantal leuke logo's voorbij zien komen. En als ze écht totaal anders zijn maar wél met julius vind ik ze wel leuk. Maar eentje die er op lijkt maar 't dan nét niet is.. dan heb ik van hmm.. dan hou dít logo gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:36

Maartje1990 schreef:
tjah ik weet niet ik heb wel een aantal leuke logo's voorbij zien komen. En als ze écht totaal anders zijn maar wél met julius vind ik ze wel leuk. Maar eentje die er op lijkt maar 't dan nét niet is.. dan heb ik van hmm.. dan hou dít logo gewoon.

Ik ga er vanuit dat we maar gewoon op de goede smaak van het team moeten vertrouwen dat ze niet zullen kiezen voor een logo waar ze niet 100% achter staan. Logo's die het nét niet zijn, zullen het ook vast niet worden...

---

Losstaand daarvan... Denk sowieso dat het te vroeg is om te oordelen over de kwaliteit van de inzendingen. Logo's hebben tijd nodig om ontwikkeld te worden. Wat er tot nu toe langs is gekomen, zijn vaak ideeschetsen, vlotte uitwerkingen of losse flarden van mensen die maar wat aanknutselen (waarmee ik overigens niet zeg dat er nog niks leuks langs is gekomen). Denk dat de échte logo's nog wel gaan komen gedurende de komende anderhalve maand.

Ik zag een aantal mega negatieve posts langs komen (ook in het andere topic) vanwege onder andere het paintgehalte van de huidige inzendingen. Maar echt, gun het eerst eens wat tijd...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:44

Jeetje wat een drukte om dat logo zeg, hebben jullie buiten dit ook nog een leven offf? :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:45

pharagirlke schreef:
Jeetje wat een drukte om dat logo zeg, hebben jullie buiten dit ook nog een leven offf? :=

Mijn idee.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 03:25

xGaab schreef:
Tegen. Dit logo hoort gewoon bij bokt. Aan een ander logo zal denk ik iedereen wel een beetje moeten wennen.

Mee eens julius is top.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:50

Alles went, ik ben voor

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:35

Ik ben nog een beetje in twijfel, het bokt logo zoals het nu is is wel heel bekend natuurlijk en er zit een heel verhaal achter. Persoonlijk zou ik wel graag een logo zien waar Julius in ieder geval in terug komt, wat heeft ie wel verdient vind ik.
Verder wacht ik rustig af, een nieuw logo zal ook wel weer wennen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:10

Zolang Julius mag blijven, maakt het mij niet uit waar een lijntje komt, waar de naam van het forum staat of in welke kleur dat is.