blacklist voor onbetrouwbare verkopers op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: blacklist voor onbetrouwbare verkopers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:01

Waardeloos al die oplichters hier op bokt.

Ik durf niets groots te kopen, hooguit een boek of iets kleins, maar ik laat eigenlijk nooit meer iets duurder dan 20 euro versturen, risico is mij te groot, er zijn zoveel oplichters, niet alleen op MP, maar net zo goed hier op bokt...
Gelukkig krijgen zulke mensen vaak een ban, maar ja ik had dan liever mijn geld of mijn spullen ....

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:03

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:04

Nou idd crossmonster.... dit is wel zo ontzettend frustrerend.
Ik handel altijd netjes mijn zaakjes af en wat krijg je ervoor terug? |o
Ze bood me (ik had mijn naam veranderd en ze zag het niet) nav een gezocht topic van mij mijn eigen dekje te koop aan die ik naar der gestuurd heb!!
Terwijl ik het geruilde spul niet eens binnen heb en er naar kan fluiten wss -:(-

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:08

Hmm gek, mijn post is leeg? Nog maar eens proberen:

Mas schreef:
Bubsj: ik verkoop op dit moment spellen voor de DS, in een bubbeltjes envelop, hier heb ik dus geen TnT code van. Ik zou dus zwart gemaakt kunnen worden door andere bokkers en heb geen bewijs dat ik iets verstuurd heb.

Daarom kan deze 'blacklist' dus alleen voor pakketpostverzendingen. Want brievenbuspost is niet te bewijsen en dan loop je dus inderdaad kans op valse beschuldigingen. Over het algemeen (jij bent dus een uitzondering op de regel want ik gok dat die spellen vrij prijzig zijn) zullen de dingen via brievenbuspost niet heel duur zijn. Pakketpost vaak wel. Ik zou meer balen als ik een dure deken niet binnen heb dan een haarstrik bijvoorbeeld :)

Orlando_ schreef:
Ja maar je kan dan weer niet achterhalen of ze daadwerkelijk een pakketcode hebben en als ze deze niet willen geven kom je er niet achter :n

*of lees ik je bericht misschien verkeerd? :o *

Tuurlijk kan dat wel :) Ze moeten deze gewoon afgeven, kunnen ze dat niet of zijn ze hem kwijt, dan is het aan een mod om de keuze te maken of deze op de blacklist gaat (als het vaak gebeurd) of dat het dikke pecht is (in dat geval zal trouwens het pakket waarschijnlijk wel verstuurd zijn). Je kan dan zo achterhalen of het om het bewuste pakket gaat en of TnT beweert deze te hebben afgeleverd :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:11

Orlando_ schreef:
Nou idd crossmonster.... dit is wel zo ontzettend frustrerend.
Ik handel altijd netjes mijn zaakjes af en wat krijg je ervoor terug? |o
Ze bood me (ik had mijn naam veranderd en ze zag het niet) nav een gezocht topic van mij mijn eigen dekje te koop aan die ik naar der gestuurd heb!!
Terwijl ik het geruilde spul niet eens binnen heb en er naar kan fluiten wss -:(-

:n

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:47

Nou net telefonisch contact gehad met haar en vanmiddag rond 14.30 krijg ik de code.
En we wachten (weer) geduldig af (ahum :( ).....

Wat je al niet moet doen om je spullen te krijgen..
En dan wordt zij nog kwaad op mij ook, yeah right.. hou je gewoon aan de afspraak zeg :(

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:14

Ik vind dat je tegenwoordig niks meer kan zeggen als verkoper. Als je schrijft dat je per pb een hoger bod hebt gehad is het onbetrouwbaar en nu is het ook al raar als je zegt dat je de track&trace niet bij de hand hebt. :=
Ja, ik verkoop veel en het gebeurt wel eens dat ik een pakje vergeet te posten of te laat was ivm file door woon-werkverkeer, en dat vermeld ik dan ook gewoon eerlijk. Ik heb ook wel eens de track&trace thuis op m'n bureau liggen, terwijl ik net op dat moment op m'n werk de pbtjes lees, dan stuur ik een berichtje terug (staat pas raar als berichtjes wel gelezen maar niet beantwoord worden) dat ik s'avonds de code stuur. Maar blijkbaar is het nu ineens een smoesje? Volgende keer zal ik zeggen dat de wekker stuk was of de brug openstond, dat zijn echte smoesjes :D

(ben er wel mee eens dat de communicatie tussen verkoper-koper soms stroef gaat, maar blijkbaar word nu overal iets achtergezocht)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:19

Nee tuurlijk kan het dat het pakketje later verstuurd wordt door omstandigheden, maar dit meldt je dan aan de koper.
Evenals dat je de TnT code niet altijd bij de hand hebt.

Maar als er op de 13e afgesproken wordt en gezegd wordt van ja ik kan het dan al versturen dan reken je daar op.
Maar als op de 17e een pb komt van ja het is verstuurd, je krijgt de TnT code en tegen 20ste is er nog niks ga je je wel even achter de oren krabben.
Vervolgens een paar pb's heen en weer en beloftes van ja ik zal je de TnT code zsm sturen maar er komt steeds niks en inmiddels is het de 23ste.

In de tussentijd wordt je je eigen product nog eens aangeboden voor de verkoop terwijl het geruilde spul nog niet eens binnen is.

Ja, dat valt bij mij onder betrouwbaar :j :j :j

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:28

Dan is het een ander verhaal, maar zo stond het niet in je openingspost ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:32

Nee ik wilde me over de situatie niet teveel uitlaten, wilde de vraag meer in het algemeen stellen.
Maar heb het ivm verwarring toch maar even verder uitgelegd.
En ik ben vast niet de enige met een dergelijke ervaring, vandaar mijn vraagstelling.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:37

Daarom reageer ik ook eventjes. Ik koop en verkoop veel dus kijk van beide kanten en vind communicatie heel belangrijk. Een zwarte lijst heeft geen zin want waar trek je een grens.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:39

Geen probleem Ymke!

Ik koop en verkoop ook best wel veel.
Maar bij mij is het wel zo;

Koop ik iets: Maak ik meteen geld over.. (tuurlijk hou ik er wel rekening mee dat niet iedereen elke dag naar postkantoor kan, maar als iemand zegt iets opgestuurd te hebben reken ik hier op en wil ik graag een TnT code)

Verkoop ik iets: Zodra het erop staat stuur ik het direct die dag op, als ik het niet red stuur ik een pb wanneer het wel lukt.
TnT codes bewaar ik allemaal, bij vraag ernaar kan ik em sturen via pb.

Ruil ik iets: Op de afgesproken dag gaat het de deur uit.

Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk, maar zoals deze situatie was bij mij en andere bokker was totaal ongepast :j
Dit betrof een ruil, maar waren duidelijke afspraken gemaakt en ik ben ze netjes nagekomen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:44

Ik heb een fulltime baan, opsturen kan wel eens een paar dagen duren, als ik tot savonds moet werken, kan ik het pakje niet wegbrengen daar het pk dan gesloten is hier.

Maar over het algemeen, zodra geld binnen is, word het de dag zelf of de dag erna verstuurd.

Overigens verkoop ik vrij weinig via internet, vind het vaak zo'n gedoe,veel mensen willen voor een kwartje op de eerste rang :+

Kan me nog die zegels herinneren van C1000 ( ff een heel andere wending, maar goed)

Ik kreeg de meest bizarre smeekbedes, van hoe zielig mensen waren en dat ze de zegels gratis wilden hebben.

Pfff sorry hoor, maar wilde minimaal de postzegel vergoed hebben.. dat was al teveel gevraagd.

Maar anyway, met kleding bijvoorbeeld, kun je alles opmeten, doe je netjes, hoor je niets meer van ze... fijn ...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:10

tuurlijk kan het een paar dagen duren! maar dat meld je wel even aan de "koper".

Heb zelf een geval gehad van een pakketje dat wel verzonden was netjes zoals deze bokker vantevoren had gezegd, maar belachelijk lang achter werd gehouden bij de TNT.
netjes verzonden (moeder had het op de post gedaan) dus zelf had ze geen T&T code bij de hand.
Moeder had het op werk laten liggen maar de bokker hield netjes contact met mij via PM.

Uiteindelijk heeft het pakketje er een ruime week overgedaan, en gooide de pakket bezorger gewoon een briefje in de bus dat hij langs was geweest terwijl hij niet eens had aangebelt.

mensen met goede bedoelingen houden gewoon netjes contact en beantwoorden PM's.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:33

Ik heb zelf nooit een Track en trace code. Dit omdat mijn moeder het voor me op de post doet via haar werk.
Ik vind dit aan de ene kant altijd erg vervelend omdat ik dan inderdaad bang ben dat mensen denken dat het een smoesje is. Aan de andere kant kan ik er niks aan doen. Als ik het zelf moet posten dan kan het wel een paar weken duren voordat ik tijd vindt om het op de post te doen.
Dusja die T&T heeft ook niet iedereen en hoeft dus niet altijd een smoesje te zijn. :j

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:37

Nathalie: Maar dan krijgt je moeder de TnT code toch als zij het spul wegbrengt?
Bij àlle pakketjes krijg je zo'n code namelijk en dus is het wel normaal dat je die kan geven aan een evt. koper.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:05

als het via het bedrijf gaat heb je vaak geen T&T code.
Bij ons op de zaak gaat alles met een computer programma waarmee alleen de verzender kan zien waar het pakketje zich bevind. Maar mijn werk verzend ook niet met TNT maar met een andere koerier.
Wel een stukje duurder, maar komt binnen NL ALTIJD de dag erna aan, muv de pakketjes die evt opzaterdag zijn verzonden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:16

#Ymke# schreef:
Ik koop en verkoop veel dus kijk van beide kanten en vind communicatie heel belangrijk.

Dat vind ik dus ook, het kan natuurlijk gebeuren dat je er niet aan toe komt een pakketje naar het postkantoor te brengen
of geld over te maken. Maar laat het eventjes weten, dan weet je als koper/verkoper waar je aan toe bent en dat scheelt
\al zoveel in frustratie/bezorgdheid/etc etc

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:21

Ik heb ook al een keer problemen met versturen gehad met iemand op bokt.. Heb het uiteindelijk nooit binnengekregen en ben er ook niet meer achteraan gegaan.. Ze zou iets voor me opsturen, hoefde alleen verzendkosten te betalen.. Was lief bedoeld, maar heb nooit iets gehad en wel de verzendkosten betaald.. Nu ging dit gelukkig om zeer klein bedrag, 6.20, maar gaat om het idee..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:41

Orlando_ schreef:
Nathalie: Maar dan krijgt je moeder de TnT code toch als zij het spul wegbrengt?
Bij àlle pakketjes krijg je zo'n code namelijk en dus is het wel normaal dat je die kan geven aan een evt. koper.

Nee niet dus. Mijn moeder werkt voor een erg groot bedrijf waar pallets vol met post elke dag de deur uit gaan. Daar gaat het dus mee mee. Mijn moeder krijgt daar geen track&trace code van hoor. :n Zij is maar de receptioniste. ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:04

Uppojono schreef:
Ik heb ook al een keer problemen met versturen gehad met iemand op bokt.. Heb het uiteindelijk nooit binnengekregen en ben er ook niet meer achteraan gegaan.. Ze zou iets voor me opsturen, hoefde alleen verzendkosten te betalen.. Was lief bedoeld, maar heb nooit iets gehad en wel de verzendkosten betaald.. Nu ging dit gelukkig om zeer klein bedrag, 6.20, maar gaat om het idee..

Heb ik ook es gehad, deze persoon scheen dat vaker te doen en heeft wel ban gekregen (geen idee of het om die reden was maar goed)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:24

ach zo heb ik eens bonnen van DE op gestuurd
gratis en voor niets , denk je iemand blij te maken
envelop bleek niet aangekomen te zijn
kreeg ik me toch een boze pb .. nou dan vergaat je de lol ook wel hoor ..
wat dacht je van bokkers
"heb betaald hoor"en als je dan weet dat je de komende dagen moeilijk zit qua verzenden stuur je het op
om vervolgens achter je geld aan te jagen omdat ze dus
"nog niet betaald hadden hoor ..
ach ja ..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 09:45

Ja maar het gaat me vooral om pakketpost (voorbeeld wat ik gegeven heb), zo'n scapa dekje is al gauw nog 30 euro waard en tsjah tis nou niet dat ik àlles maar weggeef, dan had ik em liever in de container gedonderd :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:16

nickyu schreef:
ach zo heb ik eens bonnen van DE op gestuurd
gratis en voor niets , denk je iemand blij te maken
envelop bleek niet aangekomen te zijn
kreeg ik me toch een boze pb .. nou dan vergaat je de lol ook wel hoor ..
wat dacht je van bokkers
"heb betaald hoor"en als je dan weet dat je de komende dagen moeilijk zit qua verzenden stuur je het op
om vervolgens achter je geld aan te jagen omdat ze dus
"nog niet betaald hadden hoor ..
ach ja ..

Dat heb ik nu dus!
Gelukkig had ik wel gewacht tot het geld op mijn rekening stond, maar ik heb wel zitten twijfelen om het alvast te versturen.
Had nl meerdere pakketjes en van iedereen geld ontvangen behalve van één persoon. Ondanks dat ze wel gezegd heeft het overgemaakt te hebben, reageert ze nu ook niet meer op PB's.
Best vervelend. Ik heb hier nu nog 2 dingen liggen die ik voor deze persoon heb ingekocht, en waar ik zelf niets mee kan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:35

er is 1 bokker die bij elke ruitershop die op bokt zit geloof ik al ongewone dingen heeft besteld gezegd dat ze betaald heeft
en vervolgens hoor je niks meer , hoop voor je dat die het niet is , zowel zet het maar te koop :Y)