goed bod gehad via pb, geloof jij het??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:06

Less schreef:
Laatst een Trak. veulen te koop zien staan op internet. Er was een bod gedaan door twee verschillende mensen die ik ken, onderin kon je de namen zien staan. Wanneer twee weken laten het veulen er nog is, wekt dat de indruk dat het veulen toch niet bleek te zijn wat bieders dachten. Staat toch vreemd!

Of dat het geboden bedrag te laag was voor de verkoper. Bij mijn weten bestaat er op bijv. Marktplaats geen reserveprijs (waaronder je het dier niet verkoopt). Dan kun je je minimumbedrag wel neer gaan zetten, maar dat schrikt vaak alleen maar af.
En je wilt niet weten hoeveel onzinbiedingen er op Marktplaats worden geplaatst.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:07

ik vindt het vrij achterhaald..
ik vraag mijn pb bieders altijd te bieden in het topic, zodat er geen misverstanden komen..
soms krijg je dan welleens reactie dat doe ik liever niet..
dan vraag ik me af wta je te verbergen hebt.

en als je een goed bod gehad hebt via pb.. dan is dat dan toch verkocht ? anders was het geen goed bod :+

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:45

suleilitha schreef:
Ik heb laatst toch gelachen, iemand die via een SA op eigen spullen zat te bieden, humorrrr!!!
Of een manier om de prijzen op te drijven, kan ook nog :D

he suleilitha, ben je er weer? ik dacht dat je niet meer terug zou komen op bokt.....maar vind het leuk hoor dat je er nog bent!
dus via sa op eigen spullen bieden..... jezus mina, gebeurd dat ook? wat triest zeg....

8nnemiek

Re: goed bod gehad via pb, geloof jij het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:54

Ik verkoop vrij veel via bokt.. Maar er zijn ook bij mij regelmatig bokkers die via pb bieden. Soms bokkers met te weinig berichten, die kunnen dus niet reageren in het topic, en dan vermeld ik wel altijd het bod en de naam van die bokker in het topic. Maar ik heb ook al mensen gehad die niet willen dat anderen (bekenden van hun neem ik aan) weten dat ze bij bokt zijn aangemeld, of gaan natrekken wat ze allemaal kopen en verkopen, en daarom niet willen reageren in de topics. In dat geval vermeld ik dus ook geen naam erbij. Als iemand anoniem iets bij mij wil kopen dan vind ik dat prima. Dan ga ik niet hun naam bekend maken alleen omdat een paar andere bokkers nieuwsgierig zijn.
Als je ziet dat er een bepaalde prijs is geboden, en jij hebt daar meer voor over, dan kun je toch gewoon er overheen bieden?? Wat maakt dat uit of dat vorige bod van een bekende bokker komt, of van een anoniem iemand, of van de verkoper zelf?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 13:02

mystic tinker, weet je wat ik niet snap?? dat mensen op bokt zitten en dat anderen dat niet mogen weten....ieder mens is niet gelijk maar dit snap ik echt niet hoor,die mensen hebben iets te verbergen dat kan niet anders.....
en iedereen mag weten wat ik koop en verkoop op bokt, wat kan mij dat nou schelen wat andere mensen daar van vinden??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:09

Ik vind dat een misselijke manier van handelen en ga er dan ook zeker niet op in! Hoe jammer ook...

Zo zag ik laatst een mooi bankstel op MP.
Vriend stuurde een mail voor interesse en vraagprijs.
Zo kregen wij te horen dat hij zonder dat er nog op geboden was op MP al een telefonisch bod had ontvangen van 200,-

Ok... kon... dus ik met mijn eigen account 125,- geboden via MP, geloof ik.
Kreeg ik een mail terug dat iemand telefonisch 150,- geboden had.

Oh echt joh :? Geen 200,- 8)7

Vervolgens zeg ik dat ik dan 155,- bied en het wel graag op zou willen komen halen. Direct die dag kreeg ik weer een mail terug dat diegene nu een telefonisch bod had van 200,- ( :+ ) en ik mocht de bank voor maar liefst 225,- ( dus HOPPA ineens 25,- erop ) op kon halen...

Ja :wave: daag! := Daar trap ik dus echt niet in he... bah bah...
En als dat via bokt zo gaat dan vind ik het ook triest... niets is te controleren en dat blijft ook moeilijk!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:20

Ja, ik denk gewoon zo. Waarom moet het zo? Wees gewoon eerlijk wat je ervoor wilt hebben? Of wat je ervoor wilt geven.
Ik zou het nooit zo doen van jaaa ik heb al zo`n bod gehad via mail of what ever. Nee, dat wil ik er voor hebben en niets meer of minder. Dat is precies zo als ik wat hebben wil. Ik heb dan een bod in het hoofd en hoger ga ik gewoon niet. Laatst hadden we een leuke meubelset gezien op mp. De vrouw zou ons foto`s sturen en wat ze ervoor wilden hebben.
Ineens kregen we een mailtje dat er nog een gegadigde was die het wilde hebben. Goed, dan houd het hierbij voor ons op en hopen dat die ander er veel plezier van heeft. :o

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:25

Cassidy schreef:
Less schreef:
Laatst een Trak. veulen te koop zien staan op internet. Er was een bod gedaan door twee verschillende mensen die ik ken, onderin kon je de namen zien staan. Wanneer twee weken laten het veulen er nog is, wekt dat de indruk dat het veulen toch niet bleek te zijn wat bieders dachten. Staat toch vreemd!

Of dat het geboden bedrag te laag was voor de verkoper. Bij mijn weten bestaat er op bijv. Marktplaats geen reserveprijs (waaronder je het dier niet verkoopt). Dan kun je je minimumbedrag wel neer gaan zetten, maar dat schrikt vaak alleen maar af.
En je wilt niet weten hoeveel onzinbiedingen er op Marktplaats worden geplaatst.

Had er even bij moeten schrijven dat ikzelf al wist wat de vr. pr. was.
Verkoopster gaf eerlijk toe dat het om prijsopdrijven ging...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:26

criollolover schreef:
die mensen hebben iets te verbergen dat kan niet anders.....

>;) Ik heb niets te verbergen hoor. Maar ik vind het ook niet nodig dat bijv. mijn werkgever zo kan zien waar ik mijn geld aan uit geef, dat zijn zijn zaken niet. Niet dat ze dat gaan controleren maar het kán wel.

Daarbij blijven deze berichten járen op bokt staan, en zijn via google makkelijk te vinden. Ik hoef niet mijn hele koopgeschiedenis van de afgelopen jaren zo vrij op internet :n .
Geef mij maar ebay, niemand kan je biedingen nalezen, win je iets verdwijnt je productinfo na verloop van tijd en je bent een stuk anoniemer en tegelijkertijd betrouwbaarder dmv de feedback gegevens.

Bokt is voor mij gewoon een paardenforum, geen verkoopsite.

En wat betreft nepbiedingen, natuurlijk is het eerlijker als de verkoper gewoon zegt dat hij niet minder dan een XX bedrag ervoor wilt hebben ipv zelf nepbiedingen uit te brengen. Maar of dat bod nu echt of nep is, de verkoper gaat toch niet verkopen voor die lagere prijs die jij had geboden, anders hadden ze dat wel gedaan.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:52

Tat_jana schreef:
ik vraag mijn pb bieders altijd te bieden in het topic, zodat er geen misverstanden komen..

Heb eens een pb gehad van een meisje die nog wel online kwam op bokt, maar geen reacties meer in topics plaatste en alleen nog reacties via pb gaf. Dit i.v.m. stalking en bedreiging. Dan ga ik niet alsnog haar naam op internet gooien!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:17

stalking en bedreiging op bokt???

waar gaan we heen in deze wereld??

ONVOORSTELBAAR dat het zo ver kan komen...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:19

je hoort idd wel vaker dat mensen lastig worden gevallen als ze dingen plaatsen op bokt maar het is echt te gek voor woorden!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:41

stalking en bedreiging?
Wow dat gaat ver, kijk mijn profiel ik heb er ook genoeg van maar als ik bedreigd of gestalkt word ga ik naar de politie.
Als ik mijn boktnaam dus niet meer kan gebruiken is dat toch te belachelijk voor woorden.
Triest dat er mensen zijn die zo zijn maar ik denk dat je er ook weer niet teveel aan toe moet geven.
Ik weet niet hoever het kan gaan, nog nooit meegemaakt, maar toch als iemand mij zou vragen om haar naam niet te vermelden dan zou ik dat ook niet doen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:54

Tat_jana schreef:

en als je een goed bod gehad hebt via pb.. dan is dat dan toch verkocht ? anders was het geen goed bod :+

dat bedoel ik dus!!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:23

Wardie schreef:
Tsja, soms is het wel eens vervelend. Zo had ik laatst in het topic geboden en zij reageerde via pb dat het bod goed was en dat het dekje aan mij verkocht was. Vervolgens kreeg ik later een pb met de boodschap: sorry, heb een hoger bod gekregen en het dekje aan diegene verkocht!
Ik was best boos, verkocht is verkocht. Al was er in het topic doorgeboden had ik er nog overheen kunnen bieden...

Heb ik laatst ook gehad. Vind dat ook niet netjes. Verkocht is idd verkocht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:45

Ik heb laatst wat verkocht via Bokt en toen kreeg ik me toch veel pb'tjes met biedingen! Dus ja, daar zaten wel wat heel leuke tussen. Dat heb ik er dan ook bij gezet, ook met de prijs erbij die dan geboden was.
Overigens is bij mij verkocht ook inderdaad echt verkocht - niet dat het dan later voor meer geld nog aan een ander verkocht kan worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:52

Blue_Eyes schreef:
Overigens is bij mij verkocht ook inderdaad echt verkocht - niet dat het dan later voor meer geld nog aan een ander verkocht kan worden.

Bij mij idd ook, als ik zeg dat het verkocht is en een ander biedt meer dan blijft het toch verkocht.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:31

dit is toch wel raar, had ik ook, in de topic gezet dat het verkocht was kreeg ik een mail van iemand die mij vroeg voor hoeveel dan wou ze er wel overheen bieden.
nou ja zeg, dat doe je toch niet, vind ik erg respectloos.
vroeg mij al af of dit een nieuwe rage was of zo op bokt.
als ik dit zo lees ja dus....
niet leuk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:50

criollolover schreef:
dit is toch wel raar, had ik ook, in de topic gezet dat het verkocht was kreeg ik een mail van iemand die mij vroeg voor hoeveel dan wou ze er wel overheen bieden.
nou ja zeg, dat doe je toch niet, vind ik erg respectloos.
vroeg mij al af of dit een nieuwe rage was of zo op bokt.
als ik dit zo lees ja dus....
niet leuk

Tja, proberen kan altijd natuurlijk en zo te lezen zijn er dus mensen die er wel op in gaan. Maar persoonlijk doe ik dus niet aan dit soort 'handel'. Bovendien is het nog tegen de wet ook, al is het dan lastig te controleren...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:14

Ik denk dat het meestal wel waar is, maar soms idd nep om de prijs omhoog te drijven.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:40

Dan vraag ik meestal van wie dat bod dan is?
De laatste tijd kan ik dat niet geloven,want het is natuurlijk makkelijk gezegd!
Ik kom het niet zo vaak tegen maar dan zou ik zeggen: waarom word en dan niet gewoon in het topic geboden,dan kan immers iedereen de prijzen bijhouden! toch?
Of je nou liegt of niet het is altijd handig,vind ik persoonlijk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:05

Ik noem dan de naam van de bokker die geboden heeft in het topic.
Of ik vraag die persoon die via pb heeft geboden, om even het bod in het topic te plaatsen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:39

Ik begrijp het "probleem" wel , maar eigenlijk maakt het voor de eindprijs natuurlijk geen fluit uit.

Als een verkoper bvb. minimaal 25 euro voor een dekje wil hebben en het voor een lager bod gewoon ècht niet verkoopt , dan maakt het voor een geïnteresseerde geen fluit uit of de verkoper nu zit te liegen dat er via PB een bod is van 25 euro , of dat het echt klopt , of dat er in het topic zelf door welke bokker dan ook of voor mijn part de paashaas geboden is :P

Het effect blijft hetzelfde : het gaat niet voor minder dan 25 euro weg. En als geïnteresseerde kun je dat doen of je kunt het laten.

Het is nu niet zo dat de verkoper je dwingt meer te betalen of je probeert de bestelen ofzo , je had het toch niet voor minder dan 25 euro meegekregen en onder welk verhaaltje dat verteld wordt maakt eigenlijk geen fluit uit , het resultaat blijft hetzelfde : heb je het er voor over of niet :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:21

Nou sinds dit topic geloof ik er ook niet meer in.
Ik had ergens op bokt een bod gedaan voor iets.
Toen kreeg ik een mailtje dat er een bod was van 5 euro meer.
Dus ik zij, dan bied ik 2 euro hoger.
krijg ik een mailtje dat die gene weer een hoger bod had gedaan van 2 euro.
toen zij ik, dan ben ik voorzien.

Krijg ik kwartier later een mailtje dat diegene ook is voorzien of ik hem nou voor mijn laatste bod wil. Nou daar trap ik neit in.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 04-03-09 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold-code verwijderd

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:25

pmarena: maar dan heb je het over een artikel waar duidelijk een minimumprijs voor gesteld is. Als er gewoon vrij geboden kan worden op een bepaald artikel dan gaat dit niet op en kan een TS eindeloos melden dat er een hoger bod binnen is gekomen.

XxriieterxX: lijkt mij idd geen zuivere koffie dit verhaal, klinkt als een TS die de prijs nog even op probeert te drijven.