En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:30

Ik zal mezelf even quoten :D

Hinke schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het goed vind dat er mensen zijn die gaan dreigen, ik zeg alleen dat je dat dan wel kunt verwachten. Je hebt nou eenmaal hele volksstammen mensen die als ze het ergens niet mee eens zijn, meteen elkaar de hersens in slaan of in dit geval dus beginnen te dreigen. Dat weet die topicstarter ook, dus ik zeg alleen dat ze het wel had kunnen zien aankomen in dit geval.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:53

Je begint niet een topic met de verwachting dat er met modder word gegooid of dat er bedreigingen via pb kunnen komen.

Jouw mening is dat er hele volkstammen zijn die direct in de aanval gaan als ze het er niet mee eens zijn dus kun je dit ook verwachten op Bokt?

Als dat jouw mening is kun je nooit meer een topic beginnen en kun je nooit meer een discussie voeren.
Mensen kunnen verschillen van mening en daar is niets mis mee.

Iemand de grond in trappen omdat je het er niet mee eens bent is in mijn ogen gewoon laf en dan hoor je ook niet thuis in zo'n topic.
Een stukje respect over en weer hoort normaal te zijn.

Lyonesse

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:52

Wat nog veel laffer is, is dat zulke mensen meestal eerst open en bloot in het topic zelf gaan lopen klieren en zeiken. Kunnen ze daar hun gram niet halen doordat ze geen anderen kunnen "overtuigen", dán gaan ze verder met de pb's :roll:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:56

Dáárom zou een systeem wel heel mooi zijn dat je pb's ongeopend terug kunt sturen of bepaalde mensen kunt blokkeren voor het sturen van pb's naar jou... maar dat staat nog op het "to do" lijstje van Bart :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:13

slimmerik schreef:
Dáárom zou een systeem wel heel mooi zijn dat je pb's ongeopend terug kunt sturen of bepaalde mensen kunt blokkeren voor het sturen van pb's naar jou... maar dat staat nog op het "to do" lijstje van Bart :D

dit kan..
gewoon als foei zetten. en dan gaan invullen -- zender is foei -- ontvang geen berichten
krijg je wel te zien : een nieuw bericht
maar als je gaat kijken *ploep* issie weg en niet meer terughaalbaar!

of je negeert het gewoon?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:27

Jolliegirl schreef:
slimmerik schreef:

dit kan..
gewoon als foei zetten. en dan gaan invullen -- zender is foei -- ontvang geen berichten
krijg je wel te zien : een nieuw bericht
maar als je gaat kijken *ploep* issie weg en niet meer terughaalbaar!

of je negeert het gewoon?

Ja, alleen heeft de verzender het idee dat je hem gewoon gelezen hebt en daardoor misschien het idee dat je het met de inhoud eens bent of geen weerwoord meer weet. Je geeft de verzender een "voldaan" gevoel min of meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:30

Met PB's kunnen de mod's niet zoveel werd laatst tegen mij gezegt door een mod...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:31

Hmm dat vraag ik mij af. nooit uitgeprobeert of dit zo is.
maar jij wilt de verzender dus een onvoldaan gevoel geven?
wat is daar de meerwaarde van? je kunt het toch ook gwoon negeren?
als ik van een rotte apel een rotte pb krijg.. tsja dan negeer ik dit.. of ze nou denken dat ik het ermee eens ben of niet..
ik ga mezelf niet verlagen tot dat niveau, laat ze maar denken..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:31

ze kúnnen wel Juul, maar ze willen niet omdat dit zo afgesproken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:33

Jolliegirl schreef:
ze kúnnen wel [naam], maar ze willen niet omdat dit zo afgesproken is.

Ja precies maar dus kunnen ze niet omdat het zo is afgesproken. :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:35

Anoniem schreef:
Jolliegirl schreef:
ze kúnnen wel Juul, maar ze willen niet omdat dit zo afgesproken is.

Ja precies maar dus kunnen ze niet omdat het zo is afgesproken. :P

alles kan.
nee klopt idd :) ze mogen het niet.
wel jammer.. maarja ach... men moet maar niet zo kinderachtig doen vind ik.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:41

Slimmerik
Je weet van tevoren toch niet wat er in een pb staat?
Ik ga er tenminste niet vanuit dat als ik en topic open en men is het er niet mee eens dat ik dan een dreig of scheld pb krijg.

Daar kom ik pas achter als ik hem open en dan????????????
Persoonlijk ben ik van mening dat daar iets op gevonden moet worden. Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat je je er niets van aan moet trekken.
Dit soort pb's hoort in mijn ogen onder terreur, op de persoon spelen of iemand intimideren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:49

Juist, het is nu vreselijk frustrerend dat iemand ACTIE MOET ondernemen omdat een ander zich niet fatsoenlijk kan gedragen.

Het minste wat je zou willen is dat de ander WEET dat haar reactie ongewenst is en dat de PB's ongelezen retour komen.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:48

jaantsje schreef:
Slimmerik

Dat bedoeld ze ook niet, als je in een discussie zit en er is een bokker bij die
op een onaardige manier persoonlijk begint te worden, is er weinig fantasie voor nodig dat de
PB's die je van dat persoon zal krijgen niet over de sokken zal gaan die in de reclame zijn bij de Zeeman.

Jolliegirl schreef:
Hmm dat vraag ik mij af. nooit uitgeprobeert of dit zo is.
maar jij wilt de verzender dus een onvoldaan gevoel geven?
wat is daar de meerwaarde van? je kunt het toch ook gwoon negeren?

Hier ben ik het mee eens. Als ik dergelijke PB's krijg, open ik de eerste, ach ben goed van vertrouwen.
Wie weet probeert dit persoon zijn bericht op een positieve manier te nuanceren.
Als er dan alleen maar ellede in staat gaat ie ongeopend richting prullenbak.
Wat kan mij dat nu schelen of diegene helemaal dol van ongedult wordt of ik hem wel of niet lees.
Gewoon negeren, dan stopt de discussie vanzelf dit heb je echt zelf in de hand!
Neemt niet weg dat het natuurlijk ontzettend vervelend is en dat soort mensen hier gewoon niet thuis horen.

malih schreef:
Wat is daar nu weer triest aan ? T feit dat ze het kunnen betekend toch niet dat ze het doen. Dat is alleen voor als je bedreigd word enz enz,

Ach kom zeg, wat moet een webmaster of moderator op een klein forumpje wat in een zucht weg is nu met de Libelle of Story inhoud van Truusje of Keesje.

Laat ze dat lekker zelf uitzoeken, gebeurt toch ook niet op grotere fora's als Bokt en Fok?
Moet niet bepaald spannend zijn, of je moet een Holleder op je forum hebben zitten en vrouwe Justitia,
nee als ze dat op kleinere forums doen is dat behoorlijk sneu.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:34

jaantsje schreef:
Slimmerik
Ik ga er tenminste niet vanuit dat als ik en topic open en men is het er niet mee eens dat ik dan een dreig of scheld pb krijg.

Daar kom ik pas achter als ik hem open en dan????????????
Persoonlijk ben ik van mening dat daar iets op gevonden moet worden. Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat je je er niets van aan moet trekken.
Dit soort pb's hoort in mijn ogen onder terreur, op de persoon spelen of iemand intimideren.

Iedereen weet dat ik vrij direct in topics kan reageren en jawel, af en toe nog gelijk heb ook. ;) :o Nu zijn er mensen die daar grote problemen mee hebben, en ik weet verdomd goed welke mensen dat zijn. Geheid, dat ik daar een pb van krijg. Aangezien ik ze niet ongeopend retour kan sturen, of ze kan weigeren, lees ik ze wèl omdat degene daarna in de veronderstelling is, dat ik ze gelezen heb.

Als je dan dus een pb krijgt met een strekking dat men mijn adres bijna achterhaald heeft en dat men met een ploegje mijn gezin komt verbouwen of vermoorden (!) en men zal zorgen dat ik verder rolstoelgebonden zal zijn, mijn boerderij in as zal leggen etc. Ja, dan had ik graag gehad dat die pb ongeopend retour was gegaan :j en de verzender geweten had dat zulke pb's sturen géén zin hebben omdat ze niet gelezen worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:12

Hinke schreef:
Ik zal mezelf even quoten :D

Hinke schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het goed vind dat er mensen zijn die gaan dreigen, ik zeg alleen dat je dat dan wel kunt verwachten. Je hebt nou eenmaal hele volksstammen mensen die als ze het ergens niet mee eens zijn, meteen elkaar de hersens in slaan of in dit geval dus beginnen te dreigen. Dat weet die topicstarter ook, dus ik zeg alleen dat ze het wel had kunnen zien aankomen in dit geval.

Ik begrijp niet helemaal waar je met deze post heen wilt. Bedoel je dat ze het topic maar niet had moeten openen? Of het min of meer normaal vinden dat mensen haar gaan bedreigen nav haar topic?
Ik ben het met je eens dat er veel mensen zijn die nogal heftig reageren als ze het ergens niet mee eens zijn, daarom lijkt het me zo goed om dat pb systeem eens onder de loep te nemen. Je voorkomt ermee dat boeiende topics worden gesloten doordat de ts wordt bedreigt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:35

Nee niet perse.... Ik wil alleen zeggen dat als je zo'n soort topic opent je zelf wel goed in kunt schatten of je bepaalde bokkers tegen het hoofd gaat stoten. Je kunt het topic dan net zo goed wel maken maar dan moet je er geen slotje op gaan gooien en gaan huilen bij de mods als je vervelende pb's krijgt.

Overigens snap ik dat gehele pb drama niet. Stel dat er tien mensen zijn die vervelende pb's versturen, het enige wat je hoeft te doen is dan tien keer op de foei knop klikken, klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:23

Als je denkt dat een pb een vervelende, nutteloze of beledigende (nja, poging tot...) inhoud kan hebben: niet openen. Verwijderen kan ook, maar bij ongeopend blijven ze in de outbox staan van de zender en als dat lang duurt, is de boodschap ook wel duidelijk :).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:50

Dan kun je je hele inbox niet meer openen Lovely. Zo gauw je je inbox opent gaan de ongelezen berichten naar verzonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:32

Volgens mij niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:38

Jawel :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:39

Die gaan dan idd naar verzonden...
dit heb ik eens uitgetest

erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:45

Dan zal dat met een of andere upgrade wel veranderd zijn, denk ik? Hoe dan ook is het aan de ontvangende kant verstandiger om ongewenste pb's gewoon niet te lezen of direct te verwijderen, het scheelt in ieder geval de irritatie van het lezen van onzin en onaardig bedoelde stierenpoep :).

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:46

Hinke schreef:
Nee niet perse.... Ik wil alleen zeggen dat als je zo'n soort topic opent je zelf wel goed in kunt schatten of je bepaalde bokkers tegen het hoofd gaat stoten. Je kunt het topic dan net zo goed wel maken maar dan moet je er geen slotje op gaan gooien en gaan huilen bij de mods als je vervelende pb's krijgt.

Overigens snap ik dat gehele pb drama niet. Stel dat er tien mensen zijn die vervelende pb's versturen, het enige wat je hoeft te doen is dan tien keer op de foei knop klikken, klaar!

Wie bepaalt wat voor soort topic het is?
Je hoeft een topic niet te lezen als het je niet aanstaat.
Bokt is toch niet een kleuterklas?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:53

Euh jawel dat is het wel! :+
Ik weet ook wel dat je een topic niet hoeft te lezen als het je niet aanstaat. Dat doe ik zelf ook, als er alleen onzin verkondigt wordt (zoals meestal het geval is) dan kijk ik verder. Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat veel mensen dat niet doen, wel verder lezen, en vervolgens dreigende pb's gaan versturen. TS had dit wel kunnen zien aankomen imo, dus dan moet je daarna ook niet moeilijk doen over vervelende pb's.