Aanscherping regels HK topics ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:45

@ Pharagirlke: Dit vind ik klinkklare onzin. Ten eerste ken je het hele verhaal niet over deze bokker, en over gezelligheid is er pas daarna ter sprake gekomen.

Alle beetje zijn welkom. Dus ook de 25-paardgeralteerde postst. :j

Onassa

Lijkt mij ook niet handig en er zijn al zoveel regels op Bokt dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Het is soms gewoon effe nadenken wat je op het www schrijft.

Ayasha
Blogger

SaskiaKur schreef:
@ Pharagirlke: Dit vind ik klinkklare onzin. Ten eerste ken je het hele verhaal niet over deze bokker, en over gezelligheid is er pas daarna ter sprake gekomen.

En zolang ze het niet verteld kan ik er niet over oordelen en dat kan je me niet kwadelijk nemen ;)

charlotte: als je niet weet wie het is kan het dus net zo goed bluf zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-09 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:46

Hoe leuk een HK ook is, het blijft internet, iedereen kan meelezen. Ik hou daar zelf ook rekening mee in mijn HK

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:47

pharagirlke schreef:
SaskiaKur schreef:

En zolang ze het niet verteld kan ik er niet over oordelen en dat kan je me niet kwadelijk nemen ;)

charlotte: als je niet weet wie het is kan het dus net zo goed bluf zijn.

Ik wil niet vervelend doen, maar jij hebt géén idee wat er gaande is.
Maar dat is terzijde, je hoeft het niet in ons topic te gaan "zoeken" het gaat hier om het principe !!
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 26-01-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:48

pharagirlke schreef:
Kijk als je zelf gaat zeuren dat het topic niet meer gezellig is enz omdat een of andere **** vier priveberichtjes en 6 openbare geplaatst heeft, dan help je het naar mijn mening zelf naar de knoppen. Fun gaat er wel vanaf als je ze gewoon negeert, desnoods PM je een mod.

Mystica: eigen schuld, dan had je het in het gezicht moeten zeggen en niet op bokt. Dan zit die kans er nu eenmaal dik in.

Geen eigen schuld, ik vind het geen probleem dat diegene het nu weet, zoals ik al zei. ;) Maar ik vind het wel te gek voor woorden dat mensen een account aanmaken om te kunnen controleren wat iemand schrijft. In andere subfora, geen probleem, maar in de huiskamer moet je al 25 paardgerelateerde posts hebben om mee te mogen praten, dan is 25 posts om mee te kunnen lezen maar een hele kleine stap. Immers, wat voor redenen kunnen er zijn om mee te lezen in een topic zonder vast onderwerp, waar ze zelf niet eens in kunnen reageren?

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:50

pharagirlke schreef:
Kijk als je zelf gaat zeuren dat het topic niet meer gezellig is enz omdat een of andere **** vier priveberichtjes en 6 openbare geplaatst heeft, dan help je het naar mijn mening zelf naar de knoppen. Fun gaat er wel vanaf als je ze gewoon negeert, desnoods PM je een mod.

Mystica: eigen schuld, dan had je het in het gezicht moeten zeggen en niet op bokt. Dan zit die kans er nu eenmaal dik in.

Beetje unfair dat je conclussies trekt zonder dat je weet wat er aan de hand is ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:52

Charlotte: dan moet je het me ook niet verwijten..... :+ Of je wil dat ik het op zoek en zegt me dat, of je wil het niet maar verwijt me dan ook niet dat ik het niet weet...

Wat zijn de redenen om iemand niet te laten meelezen als het gewoon smalltalk is? Als je je gehele hart en ziel op bokt bloot legt, kan je er van op aan dat een of andere .... van IRL daar van profiteert.

Djuukiej: ze hebben ook liever niet dat ik het op zoek dus IMO kan je me dat niet verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:52

Lijkt me erg onhandig en doorgaans ook onnodig, omdat het negatief bespreken van andere bokkers of het overdoen van een discussie die elders op bokt gaande is/was (zoiets?) beide niet is toegestaan. De kans dat, als dat beide niet gebeurt, een meelezer het topic komt verzieken is volgens mij aanzienlijk klein.

Raggel

Re: Aanscherping regels HK topics ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:02

Nou aanscherping van de regels, zoals de 25 posts voor het kunnen meelezen, zal de drempel toch een klein beetje hoger maken lijkt me. En zo'n grote opgave is het niet om dat in te voeren, dus waarom niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:05

Waarom wel?
Welke drempel moet hoger gemaakt worden als je gewoon op let met wat je zegt?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:06

Ik vind het juist zo leuk dat je in een HK topic je ei zo goed kwijt kunt. En elke post 20x nalezen voor je 'm plaatst..
De drempel om het gezellig te houden en geen ongewenste gasten te hebben ;)
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 27-01-09 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:07

nee, ik vind van niet. Hiermee maak je 't juist nog moeilijker voor mensen om in een topic mee te praten. Ik vind dit niet als open blijven staan voor nieuwe mensen. En zo heb je ook de andere kant van júist de groep mensen in de HK die je helemaal de grond instampen en ábsoluut niet accepteren dat er nieuwe mensen bijkomen. Wellicht betere controle in HK topics maar een wachtwoord etc vind ik geen goed idee. Word je daadwerkelijk in een topic lastiggevallen kun je ook zelf naar een mod toegaan als je de problemen met de betreffende bokker niet zelf kunt oplossen. Edit: en dan niet alleen tegen meelezers maar gewoon extra controle over 't algemeen want nu gaat dit topic over een meelezer die de boel verpest heeft maar ik heb zelf ervaringen met een hele groep die in een HK topic zat die nu niet bepaald vriendelijk was toen ik me in dat topic 'aanmelden'.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 27-01-09 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:08

Waarom moet je 25 zinvolle berichten hebben voordat je in de HK mag posten? Juist, omdat bokt een paardenforum is. En ook om die reden zou je 25 zinvolle berichten moeten hebben om de HK te kunnen lezen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:09

pharagirlke schreef:
Waarom wel?
Welke drempel moet hoger gemaakt worden als je gewoon op let met wat je zegt?

De drempel om ff snel te lezen en alle gevolgen van dien. De serieuze bokkers die graag lid willen worden van een HK zitten zo aan die 25 posts, dus dat is het probleem toch niet..

Sjees jij doet je onderschrift wel eer aan he := :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:10

Charlottte schreef:
Ik vind het juist zo leuk dat je in een HK topic je ei zo goed kwijt kunt. En elke post 20x nalezen voor je 'm plaatst..
De drempel om het gezellig te houden en geen ongewenste gasten te hebben ;)

Als er dingen zijn waarvan je denkt dat het misschien niet verstandig is als andere mensen het weten doe je het via PB. Je weet nu dat ze er bij kunnen en makkelijk ook, kleine moeite om er rekening mee te houden :)

Raggel: ik hoef tenminste mensen niet persoonlijk aan te vallen om mijn mening naar voren te brengen ;)

Je maakt het wel faire mensen ook een stuk moeilijker om in een groep te komen, en dat is tegenwoordig sowieso al niet meer eenvoudig in al die zogenaamde "besloten" HK topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:11

waarom beginnen jullie gewoon je eigen forum niet? mijn god hoe bedoel je niemand is hier welkom! weten jullie dan niet dat dit een openbaar forum is? echt erg dit.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:12

Dan zal het ook niet meer veel verschil maken hè, als je ergens bij wilt komen en je doet een beetje je best zit je er zo bij ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:13

Dus omdat het toch al moeilijk is, mogen ze het nog maar een beetje moeilijker maken? Zou mooi zijn als dat zo werkte... :=

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:14

Ik val niemand aan, ik bevestig alleen wat je zelf zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:14

Charlotte, wat als ik heel erg graag bij jullie Hk wil komen, heb dezelfde interesses en ga zo maar door dan wordt ik echt niet geaccepteerd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:15

Charlottte schreef:
Dan zal het ook niet meer veel verschil maken hè, als je ergens bij wilt komen en je doet een beetje je best zit je er zo bij ;)

nee, geloof me dat is niet altijd even makkelijk :n het is sowieso moeilijk om mee te gaan met een groep die al wat topics versleten is en zoals bij mij er zijn er dus echt die gewoon niet willen dat er nieuwe bijkomen nou en dat weet je dan ook wel! nee af en toe is dat niet makkelijk hoor :n

Bokt is een openbaar forum en iedereen moet een kans krijgen om mee te praten en mee te lezen en inderdaad zoals hierboven al wordt gezegt ga dat dan niet nóg moeilijker maken met een wachtwoord is het niet meer openbaar :n

ZzzeiN

Er is altijd wel iets te zeuren omtrent het HK 'beleid'. Als je gewoon niks op bokt zet wat je morgen niet in de krant wilt hebben is er ook geen probleem. En als je alléén op bokt je ei kwijt kan is er imo toch is mis in je prive situaties.
Meelezers houd je toch,

Ayasha
Blogger

Raggel schreef:
Ik val niemand aan, ik bevestig alleen wat je zelf zegt :)

En welk nut heeft dat precies in deze discussie?
Juist, geen. Als je dat perse wil bevestigen doe dat dan via PB :(:)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:15

pharagirlke schreef:
Dus omdat het toch al moeilijk is, mogen ze het nog maar een beetje moeilijker maken? Zou mooi zijn als dat zo werkte... :=

Misschien is het voor jou moeilijk om je een beetje aan te passen omdat je zoals je zelf zegt een hele uitgesproken mening hebt :+
Als iemand serieus ergens bij wilt komen maar die drempel ècht geen mallemoer uit :)