Kleine foutjes zijn taboe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Re: Kleine foutjes zijn taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:17

Ik begrijp helemaal niks van je berichtje. Ten eerste begrijp ik niet waarom je het zo naar buiten brengt? Heb je het al eerst met de desbetreffende Mod besproken? Ten tweede begrijp ik niet wat je dan verkeerd gedaan zou hebben. Zo kun je toch geen reacties van mensen vragen. Ik zou nou echt niet weten wat ik ervan vinden moet. Het brengt op deze manier nogal wat onrust, terwijl niet alle ins en outs duidelijk zijn. Dat vind ik wel erg jammer. Huilen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:57

de ins en outs mag je niet neerzetten dus ja dan maar proberen het wat algemener uit te leggen

overigens snapt de rest het ongeveer wel wat ik er mee bedoel Knipoog
en ik breng het naar buiten omdat het mij frustreerd en ik dus wil weten of meer mensen dit hebben.
en contact opnemen met betreffende mod......
heb hier al wat meer ervaring mee en kan je zeggen die is niet positief

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:06

wat een drama over niets.
get a live and go on Rolleyes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:11

superwoman schreef:

dat is jouw mening.....mag ik de mijnes gewoon ook verkondigen?
ook daar is bokt voor....

overigens als je het niets vind dan zit er zo een mooi kruisje aan de rechterkant Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:12

Ik begrijp het issue heel goed, daarom verbaas ik me ook over dit topic.
Ik TEm de hele dag door berichten die verkeerd staan namelijk.
Kijk een keer soit..maar meerdere malen ach als daar een keer gewoon
een vriendelijk verzoekje achteraan gaat, ja dat kan ik me wel voorstellen.

superwoman schreef:
get a live and go on
Rolleyes

Kijk en zulke opmerkingen mogen wat mij betrefd onmiddelijk getemt worden,
of een OW achteraan gestuurd worden, maar niet om een topic wat niet goed staat....
Denk niet dat er opzet in het spel is, daar zal Naadje denk ik niet echt veel tijd voor hebben.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:16

Het berichtje dat je ontvangen hebt is een standaard berichtje waarvan er dagelijks tientallen verstuurd worden aan Bokkers die de regels van EA niet goed gelezen of geinterpreteerd hebben. Er staat in wat er niet klopt aan je advertentie en hoe het evt. wel kan/mag, met daarbij een link naar de regels van EA.
Het is geen OW maar gewoon een PB. Er staat ook "UN" boven en dit betekent dat het alleen een PB is die voor alle mods leesbaar is. Niks OW, niks geen sancties. Je bent gewoon even op de regels van het forum gewezen, niet meer en niets minder Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:16

Vervelend dat je zo'n bericht van een mod moet krijgen... Tis ook lastig dat je dat soort dingen niet hier mag plaatsen, want het zou het wel een stuk duidelijker maken voor de rest die de pb niet kan lezen. Het blijft op deze manier een beetje speculeren over wie er nou wel of geen gelijk heeft over hoe je de pb zou moeten interpreteren.. Als hij echt zo negatief is als jij zegt, over zoiets onbenulligs als een verkeerd geplaatst topic of iets dergelijks, zou ik er ook niet blij mee zijn.
misschien toch even contact opnemen met des betreffende mod en netjes vragen of je zijn/haar pb echt zo zou moeten lezen of dat diegene het anders bedoelt heeft dan dat jij het leest (dat is het nadeel van bokt, je ziet geen gezichtsuitdrukkingen etc, waardoor je gauw dingen anders interpreteert)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:20

Chiqa schreef:
Denk niet dat er opzet in het spel is, daar zal Naadje denk ik niet echt veel tijd voor hebben.

Tijd zat momenteel om te bokken Clown heb 3 vrije dagen Tong uitsteken
maargoed....dat is offtopic Tong uitsteken
ik deed het idd niet met opzet en was mij van geen kwaad bewust en vond de reactie wat overdreven
Ben juist de laatste maanden zoooo braaf Tong uitsteken

Oscar: ik vind dat die "standaard" berichtjes dan wel vele malen vriendelijker kunnen!
waarom moet het op zo een manier, het komt idd over als een echte waarschuwing in plaats van een wijzing op een overtreding van een regel waarop je dus gewezen word
mensen doen het niet express en neem anders eens een voorbeeldje aan mijn voorbeeldje die ik hier eerder in het topic heb geplaatst.
Waarom moet het op zo een botte manier? En dan als mod word er geklaagd dat bokkers bot reageren, niet zo onlogisch dan toch?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:24

Om eerlijk te zijn vind ik niets 'bot' aan de tekst.
Zoals gezegd wordt er eerst aangegeven wat er mis is met je advertentie, daarna volgt een link naar de regels en dan wordt er verteld wat er met je topic gebeurd is.
Om eerlijk te zijn snap ik ook niet zo goed waarom je hier nu ineens zo over valt. Het is een kort en zakelijk bericht en als je vragen hebt of als het onduidelijk is dan mag je altijd even (op een fatsoenlijke manier graag Knipoog) contact opnemen voor verdere uitleg.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:32

Oscar schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik niets 'bot' aan de tekst.
Zoals gezegd wordt er eerst aangegeven wat er mis is met je advertentie, daarna volgt een link naar de regels en dan wordt er verteld wat er met je topic gebeurd is.
Om eerlijk te zijn snap ik ook niet zo goed waarom je hier nu ineens zo over valt. Het is een kort en zakelijk bericht en als je vragen hebt of als het onduidelijk is dan mag je altijd even (op een fatsoenlijke manier graag Knipoog) contact opnemen voor verdere uitleg.

Lijkt mij ook, als de toon van een waarschuwing je niet aanstaat klik je toch een andere site aan?
De mod's verplichten je niet om hier te zijn, maar als je er voor kiest om hier te zijn dan moet jij je ook aan de regels houden. En niet afgeven op iemand die je waarschuwt(en dus netjes aangeeft dat er iets fout gaat, met of zonder opzet) ipv een prive kwestie op zo'n manier openbaar maken en zieltjes proberen te winnen tegen de moderators. Je kan wel zeggen dat het forum veranderd, dat is mischien wel zo, mensen veranderen en dus ook een forum waar mensen bij elkaar 'komen'.

Wat is het probleem nou? Voel jij je nou op je teentjes getrapt omdat ze je waarschuwen? Zie het als een dienst. Ze hebben je toch niet gelijk gebant? Je leest het, leert wat en probeert het de volgende keer beter te doen. Teminste dat mag ik hopen! Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:41

Oscar schreef:
.

deze reden heb ik meerder malen aangegeven in dit topic,denk niet dat ik dat nog een keer hoef te doen toch?

en op dat laatste heb ik ook al antwoord gegeven.
Misschien toch eens in een MOD vergadering mijn voorbeeld berichtje meenemen en misschien eens wat wijzigen hier en daar...
misschien het overdenken waard

ushi: ik heb al uitgelegd waarom ik er een topic over open en nee niet om zieltjes te winnen
gewoon om meningen te vragen ,is dat ook verboden tegenwoordig?
En ik zou het als een dienst zien mits de toon ander is
Maargoed ook dat heb ik meerdere malen uitgelegd en als je het niet leest of je hebt er een andere mening over dan prima
Maar om nou gelijk met zieltjes winnen en dergelijke te gaan strooien vind ik ook wel weer te ver gaan.Je hebt duidelijk nog geen kaas gegeten van de inhoud en wat ik er mee bedoel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:47

Als er geen sancties aan verbonden zijn zoals oscar uitlegt dan zie ik het probleem eerlijk gezegd niet zo.

Vraag me af hoe vriendelijk de toonzetting wel niet moet zijn dan.... Als het 't standaard berichtje is zoals oscar vermeldt dan is er imo niets fout aan.

We zijn toch geen watjes??

Eerlijk gezegd vind ik je eigen toonzetting wel behoorlijk te wensen overlaten Bloos

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:55

Deze standaard teksten gebruiken we al een aantal jaren en ik heb er zelden klachten over gehoord.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje een vervelend gevoel krijg bij dit topic.
Je openingspost is naar mijn mening al een stuk aanvallender opgesteld dan de PB die je ontvangen hebt, en bovendien staat er informatie in die niet klopt. Alleen jij (en wij als mods) weten hoe vaak je al op de regels van EA gewezen bent; uiteraard hoef je deze informatie niet te vermelden (net zoals ik hier in dit topic geen opsomming zal maken), maar ik zou het wel op prijs stellen als je in elk geval gewoon de waarheid vertelt en niet beweert dat dit alles nieuw is voor je Knipoog
Ik verwacht niet van je dat je hier je hele (EA) geschiedenis open en bloot neerzet (waarom zou je immers, daar hebben anderen helemaal niets mee te maken), maar het lijkt me niet de bedoeling om de boel te verdraaien.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:01

Nou vraag ik me af, hoe wil jij het dan zien?
Je zegt wel de hele tijd dat de toon anders mag, maar nu wil ik van jou wel eens zien wat jij een vriendelijk toonzetting vindt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:07

Oscar schreef:
. Alleen jij (en wij als mods) weten hoe vaak je al op de regels van EA gewezen bent; uiteraard hoef je deze informatie niet te vermelden (net zoals ik hier in dit topic geen opsomming zal maken), maar ik zou het wel op prijs stellen als je in elk geval gewoon de waarheid vertelt en niet beweert dat dit alles nieuw is voor je Knipoog
Ik verwacht niet van je dat je hier je hele (EA) geschiedenis open en bloot neerzet (waarom zou je immers, daar hebben anderen helemaal niets mee te maken), maar het lijkt me niet de bedoeling om de boel te verdraaien.

Ik verdraai helemaal niks, weer een insinuatie die jij hier nu neerzet die NIET waar is
is dat fair dan?

Ik weet inderdaad regels van EA en sommige omdat ik er op gewezen ben (overigens op een andere manier destijds dan deze nu!)
Maar verwacht je dan van mij dat ik echt alle ins en outs ken van de regels van EA
Ik had juist gekeken dat ik het in het juiste rubriekje geplaatst had enz enz...en deze fout wist ik echt niet
en dat jij dan zegt dat ik geen waarheid vertel dan zeg je dus dat ik lieg? Dat vind ik ook nogal een beschuldiging! en een onterechte ook.
Wat dat is dus wat jij met bovenstaande dikke woorden zegt.

en in mijn openingspost staat wel degelijk informatie die wel klopt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:10

dit bericht van oscar veranderd de zaak wel even ja...

Ben nu wel benieuwd.. want er klopt dus iets niet..
Life goes on.. en een WAARSCHUWING.. So what?? beter dan een ban toch??

laat heet over je heenkomen, 2009 is pas net begonnen, laten we er nu niet gelijk een drama van maken Nagelbijten / Gniffelen

en het is idd een standaart bericht, en ik zie dat ik ook wel eens zulke berichten van een mod gekregen heb... nja netjes reactie erop geven, en klaar Ja volgende keer beter opletten op de regels.

maaurh naadje24... oscar weet echt wel wat ze hier neerzet hoor, gezien zij alles kunnen zien achter de schermen... Lachen

HOE druk kan je je hier nu nog om maken? er zijn belangrijkere dingen of niet dan? Nagelbijten / Gniffelen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:12

Evelijn, ze heeft geloof ik in dit topic een voorbeeld berichtje geplaatst over hoe ze het het liefst zou willen zien!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:13

Evelijn_ schreef:
Nou vraag ik me af, hoe wil jij het dan zien?
Je zegt wel de hele tijd dat de toon anders mag, maar nu wil ik van jou wel eens zien wat jij een vriendelijk toonzetting vindt.

Dat heb ik in een voorbeeld al aangegeven Ja
iets eerder in het topic heb ik een shuingedrukt stukje geschreven, ik dacht dat die toch wel erg netjes maar toch ook erg duidelijk was
Tevens waren de waarschuwingen in het begin zo ..... Toen waren ze een stuk vriendelijker Ja
Als ik de veranderingen niet zou zien dan zou ik er ook niet over vallen

en ja mijn toonzetting word idd ook anders omdat het mij frustreerd dat het niet zo is terwijl ik toch echt wel weet wat ik lees.

maar jolliegirl: ik weet ook echt wel wat ik lees hoor Knipoog
en ja dat achter de schermen dat ken ik Knipoog maargoed dat is een hele andere discussie die ik hier niet wakker ga maken.
en mods zijn ook maar bokkers hoor, dat betekent niet dat alles wat hun doen goed is.

en jullie lezen het misschien als drama dan? ik vind m gewoon onterecht en wou graag meningen weten
Overigens krijg ik die nu zat hoor Haha! ook al liggen ze niet op mijn lijn
Maar dat mag Haha!
Ik heb daarintegen gewoon een andere mening Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:20

Ik denk dat je een duidelijk antwoord van Oscar hebt gekregen. Dat jij het anders interpreteerd is jammer. Kan gebeuren. Dat is ook wel een beetje internet gevolg. Je hoort niet de toon waarop dingen gezegt worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:20

ik ga uit van het goede,beste van de mods...
ik zal dus eerder achter een mod staan dan achter een bokker.. een mod vin ik, heetf meer verantwoordelijkheden.. en moet hier ook anders mee omgaan...

maar komop.. maak je hier niet druk over joh Knipoog er zijn veel belangrijkere dingen toch?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:21

Naadje, ik heb je even een PB gestuurd omdat hetgeen ik wil zeggen hier niet neer kan zetten, ik hoop dat dit het e.e.a. verduidelijkt Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:41

Oké, sorry, ik heb dat bericht verkeerd gelezen Naadje.

Wat ik ook vind, net zoals een aantal anderen al aangeven, is dat als jij verwacht van de mods dat zij hun toon kunnen aanpassen, jij hetzelfde mag doen.
Ik vind jouw toon absoluut niet vriendelijk. Oscar vertelt ook maar wat zij vindt en jij valt haar aan op haar mening, dat vind ik nogal jammer. De mods doen hun best en je mag ze natuurlijk best aanspreken opdat je niet geheel op één lijn met ze zit w.b. de pb's, maar doe dat dan ook op een vriendelijke manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:42

Als het dan toch een standaard geautomatiseerd bericht is ben ik wel nieuwsgierig naar de inhoud, diemag dan toch wel bekend gemaakt worden?
Kunnen wij ook mss oordelen of het werkelijk zo'n botte bende is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:57

naadje24 schreef:
superwoman schreef:

dat is jouw mening.....mag ik de mijnes gewoon ook verkondigen?
ook daar is bokt voor....

overigens als je het niets vind dan zit er zo een mooi kruisje aan de rechterkant Knipoog

Tuurlijk mag je die van jou ook verkondigen.
Mijn mening heb ik toch neergezet, omdat meer mensen ook zo denken en dus niet reageren... Zo krijg je imo geen goed beeld. Dit topic heb je geopend met een doel - waar je meer aanhangers in zoekt om het te kunnen laten veranderen...

@Chiqa: pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:04

De PB's die i.v.m. EA verstuurd worden zijn geen geautomatiseerde berichten (om misverstanden uit de wereld te helpen Knipoog), maar alle mods van EA gebruiken dezelfde standaardteksten. In totaal hebben we ca. 20 versies, en naar gelang de 'overtreding' is de openingszin iets anders.

Op zich heb ik er geen problemen mee om dat stukje tekst hier te plaatsen, dus hieronder een paar voorbeelden. Ik ga ze niet alle 20 noemen want dan wordt het wel een erg lange riedel, maar zo heb je wel een idee Lachen

Citaat:
Hoi,

Je topic voldoet niet aan de regels op EA. Het is namelijk de bedoeling dat paardenspullen en/of ruiterspullen en/of overige spullen apart worden aangeboden op het daarvoor betreffende fora. [EA-TK-PP] Welkom op EA TK PP Paarden en Pony's Je topic is verwijderd. Je kunt op het forum "EA Alles voor Ruiters" een topic openen met je ruiterbenodigdheden. Een topic op "EA Alles voor Paarden" met de paardenbenodigdheden, en een topic op "EA Overige" voor je overige niet-paard gerelateerde spullen.

Met vriendelijke groet,

[Naam van de moderator]

Citaat:
Hoi,

Zoals je in de regels van EA kan lezen, is het pas na 3 weken toegestaan om eenzelfde artikel nog een keer onder de aandacht te brengen. Daarnaast is het pas na 1 week toegestaan om nieuw topic in dezelfde categorie te starten met andere spullen. [EA-TK-PP] Welkom op EA TK PP Paarden en Pony's Je topic is verwijderd.

Met vriendelijke groet,

[Naam van de moderator]