Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK topic??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK top

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:20

Apple schreef:
Het mogen lezen van de fora waar je nog niet mag posten heeft ook als doel om de nieuwe bokkers te laten zien wat er nog meer is Lachen. Als je je net hebt aangemeld en je ziet dat er ook een gezellige Huiskamer is dan weet je wat er nog meer te vinden is op Bokt.

Dan kan dit toch ook in een mailbericht gezet worden ofzo?
Of bovenaan HK als men dit opent? Dat dit besloten is ... en dan de reden waarom ofzo en wanneer men wél de HK in kan?

Stephanie87

Re: Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK topic??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:38

Dat vind ik een goeie Cyntje...

vind het inderdaad gewoon heel erg jammer dat er mensen zijn die zich aanmelden op bokt, vervolgens overal kunnen meelezen (vaak gaat het deze mensen niet om de paardgerelateerde fora, maar juist om de topics waar openhartig gepraat wordt) en er daardoor dus mensen zijn die wel gewoon gezellig meekletsen op bokt en die geen negatieve bedoelingen hebben op bokt maar die daardoor dus niet meer kunnen zeggen wat ze willen en daardoor dus beperkt worden in hun vrijheid hier op bokt...

is het nog begrijpelijk Haha! hihi...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:16

Ik vind dat ook een goed plan Cyntje,
idd een scherm met dat je nog geen toestemming hebt om er te kijken en dan een uitleg waarom niet en wat het forum verder inhoud...
Moet ook niet moeilijk te realiseren zijn lijkt me.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:17

Het lijkt mij eerlijk gezegd vrij zinloos omdat mensen dan gewoon 25 posts schrijven en dan alsnog gaan meelezen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:25

In ieder geval is dan wel de grens verhoogt om mee te lezen Katja. Je zult dan toch eerst 25 NUTTIGE paardenposts moeten hebben om mee te kunnen lezen. Dan heb je minder snel dat een vervelende ex (oid) zich even aanmeld om alle berichten uit de HK mee te lezen. Zeker als die persoon niks met paarden heeft worden 25 nuttige posts toch moeilijker.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:09

Inderdaad, strenger zijn op de eerste 25 NUTTIGE posts of gewoon het aantal opschroeven Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:19

Ik denk dat je juist meer nieuwsgierige mensen krijgt die snel aan 25 posts willen komen.
Het controleren op nuttige posts blijft moeilijk omdat het al gauw niet opvalt als iemand gewoon wat neutrale berichten plaatst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:05

Ik ben heel benieuwd wat mijn 'meelezers' dan gaan posten aan nuttige posts, heel eerlijk gezegd. Clown
Dus ja, van mij mag zo'n wijziging wel ingaan, hoor. Vork

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:01

Het lijkt mij ook moeilijk voor een meelezer om 25 nuttige posts te plaatsen als je 0 verstand hebt van paarden zonder door de mand te vallen...

krijg ja al gauw van die reacties als:

je moet je voeten niet te ver in de teugels steken...
en als iemand met zo'n uitspraak nog geen 25 nuttige posts heeft dan weet je wel hoe laat het is toch?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:11

Katja schreef:
Ik denk dat je juist meer nieuwsgierige mensen krijgt die snel aan 25 posts willen komen.
Het controleren op nuttige posts blijft moeilijk omdat het al gauw niet opvalt als iemand gewoon wat neutrale berichten plaatst.

Dan het aantal posts opschroeven misschien? Dan valt men nog wat sneller door de mand Vork
50 keer posten dat men de voeten niet te ver in de beugels moet steken valt dan vanzelf wel op Tong uitsteken

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:43

teugels he cyntje Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:06

Huilen van het lachen foutje... zelfs ik val door de mand met mijn aantal berichten Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:38

luxx schreef:
als mensen kwaad willen kunnen ze ook nog wel 25 nuttige berichten produceren lijkt mij.
dan moet vervolgens die norm weer omhoog...
als je niet wilt dat mensen meelezen zal je toch echt een besloten mailgroep moeten beginnen, bij yahoo bijvoorbeeld, of bij google.

Ben ik het volledig mee eens. Het 'verbergen' van de huiskamer houdt die mensen die iets van je willen weten echt niet tegen hoor. Je moet inderdaad gewoon alleen dingen op bokt zetten waarvan je 't ook niet erg zou vinden als ze op de voorpagina van de lokale krant zouden komen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:45

imd schreef:
Ben ik het volledig mee eens. Het 'verbergen' van de huiskamer houdt die mensen die iets van je willen weten echt niet tegen hoor. Je moet inderdaad gewoon alleen dingen op bokt zetten waarvan je 't ook niet erg zou vinden als ze op de voorpagina van de lokale krant zouden komen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik vind het persoonlijk wel heel vervelend dat als ik normale dingen uit mijn leven vertel van wat ik zoal doe of gedaan heb, dat die mensen dat allemaal kunnen volgen, als ze willen. En dan heb ik het over bewust 'volgen', he, in negatieve zin. Ik kijk inmiddels wel uit wat ik hier neerzet. Knipoog

Overigens heb ik zo mijn twijfels over de eventueel nuttige posten van deze meelezers. Ze weten totaal niets van paarden. En zullen dit ook wel meelezen, omdat ze blijkbaar niets beters te doen hebben. Clown
En dat laatste, daar denk ik dan maar aan, als ik wat neerzet. Het is dieptriest als je iemand zo graag zo volgt. Gestoord

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 14:43

imd schreef:
luxx schreef:
als mensen kwaad willen kunnen ze ook nog wel 25 nuttige berichten produceren lijkt mij.
dan moet vervolgens die norm weer omhoog...
als je niet wilt dat mensen meelezen zal je toch echt een besloten mailgroep moeten beginnen, bij yahoo bijvoorbeeld, of bij google.

Als je daar rekening mee moet houden net als ik.... dan kan je bijna niks meer zeggen en wordt je dubbel slachtoffer.
dagelijkse dingen als bv ik ga morgen naar de efteling, kan je al niet meer zeggen...
er zijn zieke geesten die daar dan op je gaan staan wachten, heb het zelf meegemaakt dus is geen onzin!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:35

Twiggy2008 schreef:
imd schreef:

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik vind het persoonlijk wel heel vervelend dat als ik normale dingen uit mijn leven vertel van wat ik zoal doe of gedaan heb, dat die mensen dat allemaal kunnen volgen, als ze willen. En dan heb ik het over bewust 'volgen', he, in negatieve zin. Ik kijk inmiddels wel uit wat ik hier neerzet. Knipoog

Overigens heb ik zo mijn twijfels over de eventueel nuttige posten van deze meelezers. Ze weten totaal niets van paarden. En zullen dit ook wel meelezen, omdat ze blijkbaar niets beters te doen hebben. Clown
En dat laatste, daar denk ik dan maar aan, als ik wat neerzet. Het is dieptriest als je iemand zo graag zo volgt. Gestoord

Ik had het meer over de paardenmensen die meelezen, maar er zijn er dus ook die helemaal niks met paarden hebben en wel op bokt mensen volgen? Dan ben je wel diep gezakt zeg Bloos!

En ik snap dat je het vervelend vindt, maar ja, als ze echt willen dan volgen ze je overal.

@Stephanie; Dat is echt ziek Gestoord Je gaan opwachten, jeetje, dat lijkt meer op stalken dan op meelezen zeg.... Maarja, zoals ik al zei, als ze echt willen dan lukt het ze wel hoor, ook die nuttige posts. Het verbergen van de HK zal dit niet voorkomen denk ik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:28

Ja, imd, het is bijna ongelofelijk, maar ze zijn er zeker Ja .

Sientje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:15

Wat ik niet snap aan deze discussie, waarom je niet mag meelezen als je nog geen berichten zou hebben geplaatst?
Is toch juist leuk om mee te lezen?
Of hebben jullie dan iets te verbergen voor iemand ofzo?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:34

Sientje82 schreef:
Wat ik niet snap aan deze discussie, waarom je niet mag meelezen als je nog geen berichten zou hebben geplaatst?
Is toch juist leuk om mee te lezen?
Of hebben jullie dan iets te verbergen voor iemand ofzo?

Ik denk niet dat er echt dingen zijn die verborgen moeten blijven, anders zet je ze ook niet op internet Clown Maar ik kan me best voorstellen dat het vervelend is als mensen waarvan je het niet wilt constant volgen wat je in de HK bespreekt met het vaste clubje daar.
Ik zou het persoonlijk een goede zaak vinden om mensen pas toestemming te geven daar te lezen als ze de 25 nuttige paardenposts geplaatst hebben. Je voorkomt hier wellicht niet alles mee, maar het verhoogt wel de drempel om 'even' aan te melden en met mensen mee te lezen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:42

Precies, Mas. Lachen

Ik denk dat je pas echt weet hoe vervelend en irritant het is, als het je overkomt, dat je 'gevolgd' wordt.

Sientje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:27

Jeetje het lijkt dan wel op stalking ofzo? Verward
Of gebeurt er verder niets mee? En hoe weten jullie dan of je "gevolgd" wordt?
Eng idee eigenlijk...brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:55

Het vervelende is... Als je in zo'n huiskamerclubje zit voel je je eigenlijk vrij snel op je gemak. Je hoort veel verhalen, leeft mee als iemand ziek is en andersom, als iemand z'n huis afbrandt ook... Dat zijn allemaal dingen die héél erg heftig kunnen zijn, en daardoor bouw je een band op.

Als er dan vervolgens iets gebeurt in je leven, wil je dat natuurlijk graag kwijt bij de mensen met wie je een band hebt.

En dat zijn de gevaarlijke momenten waarbij je er niet meer bij stilstaat dat iedereen gewoon mee kan lezen in zo'n HK topic. Dat alles openbaar is en dat iedereen daar gewoon zó bij kan!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:31

@ Rock: daar sluit ik me volledig bij aan... en ik ben van mening dat dat wel gewoon zou moeten kunnen, zodat je niet 3 keer na hoeft te denken voor je iets typt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:09

Bovendien, als iemand die je kent meeleest (je ex, een klasgenoot,...) zou je die persoon aan zijn stijl van schrijven herkennen. Daarom zou ik die 25nuttige berichten nuttig vinden Knipoog

Chantal78

Re: Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:32

ik vind ook dat ze eerst maar 25 nuttige berichten(of meer) moeten posten voordat ze de HK in kunnen.en het kan echt wel het kan bij het bernersennenforum ook dus waarom kan het hier niet.