vervelende meelezers blokeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

asfact

Re: vervelende meelezers blokeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:00

helaas ken ik het probleem ook, en heb ook gevraagd of er wat aan gedaan kon worden maar helaas

dit zijn zielige lui , ze hebben mij maanden gevolgd in een topic om te zien of ik misschien eens wat over degene zou gaan zeggen en wat er dan is gezegd is nog niks bijzonders , maar ja daar maakte ze zo'n ophef van,

dit was op de stal waar ik stond en zochten een excuus om me weg te sturen dus er werd maanden mee gelezen ( erg zielig )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:27

Ik heb geen vervelende meelezers, maar merk wel dat mensen mij nalezen. Het grappigste vind ik dat ze dan alleen de titel van een topic gezien hebben en dan reageren alsof ze precies weten wat ik geschreven heb, en dat blijkt dan niet het geval te zijn. Maar druk maak ik me er niet om.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:18

Als je niet wilt dat mensen het na kunnen lezen moet je het niet op een openbaar forum plaatsen.
Dat is het enige wat ik daarover kan zeggen, dat is dan ook de reden dat ik geen negatieve dingen over mensen hier neerzet (niet dat ik met iemand een probleem heb, maar als dat zo zou zijn).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:28

Hé Simoon, irritant he?

Ik heb zoveel meelezers en mensen die op mijn naam posts na lezen dat ik zelfs een vermelding heb gekregen in de statjes van bokt!

Voel me dus enorm populair! Schijnheilig

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:35

Als ik een bepaald topic niet kan vinden zoek ik vaak even op een gebruikersnaam van iemand die daar vaak komt. Dus zoiets kan ook de stats wel omhoog halen @ Zooist

Ik zoek voor het 3jarigentopic wel eens op jouw naam bijvoorbeeld.

Maar kan me voorstellen dat meelezers heel vervelend kunnen zijn. Dingen die je op Bokt zegt gewoon lekker oppervlakkig houden en anders via PB ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:45

soms zou t idd een handige optie zijn, ik heb ook een aantal van die mensen, zoeken op pots van mij en gaan ineens ook reageren in dat topic! ( en het leukste is nog wel dat ze zeggen dat ik dat bij hun doe, yeah alsof ik me uberhaupt met hunz aken bezig wil houden ). Ik weet dit omdat het ten eerste erg opvalt en ten 2e heeft iemand mij dat gezegt waar een bepaald persoon van dat *groepje * het tegen heeft gezegt.
Het zou leuk zijn als ik t idd kon afschermen mijn berichten ( profiel intereseert me weinig ). Misschien dat ik dan vaker met rust gelaten word ( deze mensen bellen me zelfs snachts op enzo :s ).
Maarja het kan nie, ik dnek maar zo, kennelijk is mijn leven interesanter dan het leven van hun! Ze kijken maar een eind weg op mijn berichten ( zal ook niet lang duren voor er 1 van hen hier regaeert Ach gut .
Weet je , ik lach er alleen maar om. Het zegt meer over hun dan over mij, meestal is het gewoon omdat ze nog niet volwassen kunnen/willen worden!
Gewoon lekker negeren! Ik heb de meeste ook op de foei functie gekwakt!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:15

Claudia__ schreef:
Als je niet wilt dat mensen het na kunnen lezen moet je het niet op een openbaar forum plaatsen.
Dat is het enige wat ik daarover kan zeggen, dat is dan ook de reden dat ik geen negatieve dingen over mensen hier neerzet (niet dat ik met iemand een probleem heb, maar als dat zo zou zijn).

Indd Lachen
Echte privé zaken zet ik hier ook niet neer. Maar ookal zouden mensen mij nacontroleren of achtervolgen, moeten ze lekker doen Lachen
Voel me er dan alleen maar belangrijker door. Ben daar echt heel nuchter in, ga niet naar worden en mijn dag verpesten omdat er een paddestoel het probeerd te verpesten bij mij. Huilen van het lachen

Maar zover ik weet gebeurd dat niet bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:20

Ik ben me ook heel goed bewust van het feit dat iedereen het kan lezen. Maarja ik had er nou weer geen rekening meegehouden dat dingen via via via bij precies 'het juiste persoon' zou uitkomen... Voordat ik haar zelf nog maar er heb over kunnen spreken.

Achteraf stom van mij Ja ... Maar die meelezer is ook een triest figuur vind ik. Ik snap persoonlijk ook gewoon niet zo goed wat iemand bezielt om berichtjes door te gaan lezen.. En dan alle negatieve dingen door te gaan spelen. Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als je iig 'zoek alles posts van deze gebruiker' afgeschermd zou worden ... Lachen Mja.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:28

FZ_Lin schreef:
Claudia__ schreef:

Indd Lachen
Echte privé zaken zet ik hier ook niet neer. Maar ookal zouden mensen mij nacontroleren of achtervolgen, moeten ze lekker doen Lachen
Voel me er dan alleen maar belangrijker door. Ben daar echt heel nuchter in, ga niet naar worden en mijn dag verpesten omdat er een paddestoel het probeerd te verpesten bij mij. Huilen van het lachen

Maar zover ik weet gebeurd dat niet bij mij.

Ja precies, als er mensen zijn die mij nalezen dan zijn het waarschijnlijk toch mensen waar ik me sowieso al helemaal niks van aantrek of mensen die mij in het echt niet kennen. Maar zoals al gezegd; als je wilt dat mensen het niet na kunnen lezen, zet het dan gewoon niet neer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:30

Bij mij is het inmiddels zo erg geweest
dat als ik bijvoorbeeld zeg op bokt : Ik ga straks naar de bioscoop!

Dat ik de volgende dag verhoort wordt waarom ik niet bij training van voetbal was.....of dat ik m'n pony heb laten stilstaan die dag of ik wel iemand had geregeld die haar even beweging zou geven?...of de hond dan niet heb kunnen uitlaten thuis... nou sorry hoor Nagelbijten / Gniffelen

Dan heb ik echt zoiets van.. wáár bemoei je je mee...en nee dit zijn niet mijn ouders die meelezen Clown

Daarom plaats ik ook NIETS meer op bokt wat niet met informatie/tips/topics te maken heeft (of zoals dit)
Ben er zo spuugzat van..al dat gecontroleer op bokt...

en dit is niet het enigste waarom ik pleite ben op bokt.
er zijn nog veel meer redenen, die ook met meelezers te maken hebben. en deze mensen heb ik er al meerdere malen op aangesproken dat ze een leven moeten gaan zoeken... maar schijnbaar is dat érg ver te vinden!

Dus ts-er.. ik weet hoe het is, en de beste tip, kijk uit met wat je zegt, voor je het weet zoeken ze alles op. en sta erboven.. hou de eer aan jezelf.. en heb er scheit aan!
je hebt een leven toch? laat het niet verzieken door een stel gekken die niets beters te doen hebben! Lachen
en het is eigenlijk onvoorstelbaar dat zoveel mensen hier last van hebben!

Ik bereid me nu alvast voor dat ik vanmiddag wel eens een hele lading commentaar over me heen kan krijgen van die oh zo lieve controleurs... Nagelbijten / Gniffelen
maar bokt troost mij wel weer Ach gut

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:23

Jollie toch Ach gut.

Verschiet er echt van dat mensen zich hiermee bezig houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:26

hoe weten jullie eigenlijk dat mensen meelezen? kun je dat hier ook ergens zien ofzo?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:29

breezy302 schreef:
hoe weten jullie eigenlijk dat mensen meelezen? kun je dat hier ook ergens zien ofzo?

Dat weet je als de mensen je over het postgedrag op bokt aanspreken, er irritant over gaan doen, etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:30

oh ok dat is bij mij gelukkig nog nooit gebeurt

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:38

Bij mij gebeurt dat wel,
Ik word er later bijvoorbeeld op aangesproken, heel irritand.
Daarom plaats ik ook geen echte dingen op bokt, die anderen niet mogen weten.
En dan praat ik dingen zoals ruzies etc. Dingen die ik lekker voor me zelf hou, en niet zomaar op bokt zet. En anders gebruik ik wel pb.

Ik geef toe, bij sommige personen, lees ik soms een paar berichten terug.
Maar dat is op basis op profiel of berichten die zij/hij plaats, en dan wil ik wel eens wat meer weten.

Maar ik lees niet standaard elke dag bij iemand mee, wat sommige mensen wel weer denken. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:59

Ik zag het omdat ik het emailadres kende.. en ik gewoon voor de grap even zocht op emailadres(dit kan inmiddels niet meer)
en toen zag ik ineens dat diegene een account had, toen ben ik de rest gaan opzoeken die altijd maar commentaar liep te geven.
en die bleken notabene ook een boktaccount te hebben Knipoog

goh.. heb de eerste reactie alweer gehad vandaag... ik maak verkoopfoto's voor iemand zijn paarden... en deze komen dan op marktplaats.
werd me net gelijk gevraagd of ik wel ''toestemming had deze foto's op internet te zetten''

stelletje bemoeials....
maar oh wat hebben we erom gelachen vandaag!

en idee marijee, ik lees soms ook even wat berichtjes, maar dat is puur uit interesse, en niet om iemand te controleren of te stalken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:58

Wat denk ik wel een fijne oplossing zou zijn om het meelezerleed te beperken is het verplaatsen naar de mesthoop van alle huiskamertopics die al meer dan 2 jaar op slot zijn. Er zijn genoeg mensen die behoorlijk wat dingen in de huiskamer vertellen waarvan ze in eerste instantie niet denken dan het schadelijk kan zijn, maar over 3, 5 of 10 jaar toch best vervelend kunnen zijn.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:14

odetteke schreef:
Wat denk ik wel een fijne oplossing zou zijn om het meelezerleed te beperken is het verplaatsen naar de mesthoop van alle huiskamertopics die al meer dan 2 jaar op slot zijn. Er zijn genoeg mensen die behoorlijk wat dingen in de huiskamer vertellen waarvan ze in eerste instantie niet denken dan het schadelijk kan zijn, maar over 3, 5 of 10 jaar toch best vervelend kunnen zijn.

Dat lijkt me inderdaad een haalbare maatregel Ja.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:58

Menino schreef:
Achteraf stom van mij Ja ... Maar die meelezer is ook een triest figuur vind ik. Ik snap persoonlijk ook gewoon niet zo goed wat iemand bezielt om berichtjes door te gaan lezen.. En dan alle negatieve dingen door te gaan spelen. Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als je iig 'zoek alles posts van deze gebruiker' afgeschermd zou worden ... Lachen Mja.

Eens. Ja
Ik heb het ook een beetje aan mezelf te danken omdat ik er inderdaad te weinig bij heb stilgestaan dat bokt geen boktje meer is maar een heel groot forum wat de paardenwereld nog kleiner maakt dan hij al was. Maar ook aan een ziek (2 zieke) persoon die het nodig vond om de info te misbruiken in nepmails.

Ik kijk zeker meer uit nu wat ik post. Maar zelfs dan nog kan internet een gevaarlijk medium zijn. Je hoeft het niet eens zelf te doen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:10

Ik lees ook wel eens berichtjes na hoor, en ik weet dat ik ook wel nagelezen wordt Haha! Maar ik doe het absoluut niet om te stalken of iemand te controleren, eerder als ik ff niks te doen heb.... En dat is andersom ook zo denk ik Knipoog
Verder plaats ik sowieso geen dingen op het net die niet de halve wereld aangaan Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:12

Ik vind dat sommigen hier een te grote waarde aan bokt geven. Tjonge, jullie hebben toch nog wel een léven? Als mensen dingen terugzoeken van járen geleden waar je nu niet meer achter staat kun je dat toch gewoon verklaren Verward Goh er zijn dingen vroeger gebeurd waar ik nu ook niet meer bepaald trots op ben. Dat kan ik toch ook niet meer uitgummen?

Ik zie ècht het probleem niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:48

odetteke schreef:

daar zou ik niet blij mee zijn. daar staan ook berichten van mij toen mijn vader net overleden was, en die lees ik nog wel eens terug. En zoiets zal voor meer mensen gelden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:55

slimmerik schreef:
Ik vind dat sommigen hier een te grote waarde aan bokt geven. Tjonge, jullie hebben toch nog wel een léven? Als mensen dingen terugzoeken van járen geleden waar je nu niet meer achter staat kun je dat toch gewoon verklaren Verward Goh er zijn dingen vroeger gebeurd waar ik nu ook niet meer bepaald trots op ben. Dat kan ik toch ook niet meer uitgummen?

Ik zie ècht het probleem niet.

Wel als ik ermee lastiggevallen wordt..
fouten maken is menselijk, maar ga dan niet na een jaar nog ff iemand lopen afbeulen.. en doorgaan terwijl er een verklaring gegeven is.

MIJN probleem is gewoon dat ik het spuugzat ben, dat ik steeds maarweer gecontroleerd wordt alsof ik een kind van 5 ben die met enge mannen praat ofzo !

Maar ik kan het probleem van andere mensen wel begrijpen, de een is wat nuchterder erover dan de ander.. Lachen
het is ieder zijn eigen probleem, dus als buitenstaander kun je het zien of niet. Lachen en in dit geval zeg jij het niet te zien. is prima Lachen maar voor een ander is er wél een probleem voor diegene haar/zijn gevoel .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:59

@Jolliegirl: hier kun je aardig van je woord, ik hoop dat je dat ook waar kunt maken richting de mensen die jou irl met bokt "lastig" vallen.

Dat zou jouw probleem nl. pas echt oplossen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:11

Helaas heeft dit mijn probleem niet opgelost..
na meerdere malen aanspreken,bellen, irl...
maar het kan ze volgens mij niets schelen.

jeetje je onderschrift... : o