Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vallerina schreef:Ik neem aan dat Bokt is opgezet met als doel mensen met allemaal dezelfde 'hobby' gezellig met elkaar te laten babbelen en wellicht hier en daar elkaar te kunnen helpen. Okay, Bokt groeit groter en een en ander ligt met regels vast, geheel terecht. Maar als je toch weet dat sommige mensen al niet eens meer durven te posten uit angst om afgezeikt of afgeblaft te worden, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent?
Ik vind dat een aantal bokkers en soms helaas ook moddies nogal 'aanwezig' zijn. Hun mening ligt er nogal dik boven op. Sommigen bokkers zijn akelig fanatiek en gaan behoorlijk te keer als ze zich aangevallen voelen in hun bokt-wereldje. Vervolgens wordt er weer een nieuw probleem geconstateerd (Bijvoorbeeld EA) en dat moet opgelost worden. Hoe ver moet je gaan om de meute tevreden te houden?
Ik heb het al meerdere mensen horen zeggen 'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .
BartVB schreef:Ik ben het voor een flink deel met Vallerina eens. Een sekte gaat zeker wat te ver, lijkt me ook niet echt nuttig om daar flauw over te gaan doen. IMO is het zeker wel zo dat mensen soms echt veel te fel reageren, niet naar elkaar luisteren, groepjes vormen, mensen botweg afzeiken als ze eigenlijk iets gewoon niet snappen of niet goed gelezen hebben, etc, etc.
BartVB schreef:Chica: het gaat niet om de meningen, het gaat om hoe die meningen geuit worden. De meningen zijn moeilijk te veranderen, dat zou ik niet eens willen. Het gaat er om hoe je omgaat met je eigen mening en de mening van anderen. IMO schort het daar soms behoorlijk aan. Ik zie regelmatig tenenkrommende topics voorbij komen waarbij ik me soms echt afvraag waar mensen zoveel onbegrip/botheid/geniepigheid/etc vandaan halen
Cassidy schreef:Vallerina, ik vind het knap van je dat je iets in de groep gooit, en vervolgens een paar dagen onderduikt.
Enfin, dat is mijn bescheiden mening.
Tallie1979 schreef:Tuurlijk.. Valerina heeft op sommige punten wel gelijk. Zo kan ik jullie een voorbeeld noemen over een topic wat gisteren liep. Daar gaf iedereen ongevraagd zijn mening over iets wat heeeeeelemaal niet gevraagd werd.