Het "bokt-gevoel".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Re: Het "bokt-gevoel".

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:59

Op bokt kan je het van je 'afschrijven' een stuk makkelijker dan het met woorden zeggen tegen je 'reallife friends' ik denk dat dat ook heel erg meespeelt.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:00

naath schreef:
Op bokt kan je het van je 'afschrijven' een stuk makkelijker dan het met woorden zeggen tegen je 'reallife friends' ik denk dat dat ook heel erg meespeelt.

Dat scheelt inderdaad veel Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:02

Suzanne F. schreef:
Ja heb ik ook wel. Mensen die niet echt op bokt zitten begrijpen het vaak niet. Ik zie bokt echt als mijn contacten met "vrienden". Dan kan je zeggen: Goh zielig als je zo aan je vrienden moet komen of contact moet hebben maar ik voel me er prima bij. Ik ken veel leuke mensen via bokt die ik vaak ook alleen spreek via bokt maar die toch een soort van vrienden zijn en die ik niet zou willen missen. Ik kan mn ei kwijt hier en dat lucht op, vooral als je weinig echte vrienden hebt. Hier kan je je verhaal kwijt.

Mijn leven zou echt leger zijn zonder bokt... Zielig?? Hm ja misschien wel. Maar ik wil bokt niet missen.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, voor mij geldt het ook zo!!
Sophie: Leuk topic! Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:04

En ook met Suzanne F. eens Lachen

Soms zijn er idd topics met mindere sfeer, maar ach we zitten hier met zoveel verschillende mensen op 1 forum. Het zou saai zijn als we allemaal dezelfde mening hadden Haha!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:50

Ik vindt persoonlijk de eerlijkheid erg verfrissend. Irl praten mensen elkaar toch veel meer naar de mond. En natuurlijk zitten er dan altijd botterikken tussen maar die worden dan vaak ook weer door anderen tot de orde geroepen (en als dat niet gebeurt hebben we altijd de mods nog ha ha). Vindt het helemaal prima!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:52

Suzanne F., wat super omschreven! Ik ga hier volledig in mee Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:54

Ik ben het helemaal met je eens Suzanne, vrienden heb ik vrijwel niet. Veel te lastig, (ja serieus) maar dankzij bokt heb ik wel een mensenclub buiten school waar ik mee kan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:56

Vroeger had ik het sterker, en meer met 'heel bokt'. We waren immers een klein cluppie, iedereen 'kende' elkaar wel zo'n beetje. Tegenwoordig heb ik het meer met een paar groepen uit bv de huiskamer.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:57

Aan de ene kant wel, aan de andere kant kan er hier ook een hoop ruzie voorbij komen waar je niet al te vrolijk van wordt.
Tis dan ook denk ik erg afhankelijk van welke delen van bokt je komt, of specifieker de topics Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:57

ik voel me ook erg thuis op bokt, heb wel vriendinnen maar vooral in het weekend zijn ze met eigen dingen bezig.

En door mee te kletsen hoor je toch ergens bij, je kan echt alles kwijt...

toen mijn paardje was overleden heb ik zoveel lieve reacties gehad, die ik steeds elke dag opnieuw las en dat hielp echt bij mijn verdriet...

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:58

Ik heb echt serieus nog nooit een 'bokt-ruzie' meegemaakt !

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:06

Ik heb wel degelijk een bokt-gevoel. Of je veel ruzies en haat-en-nijd tegenkomt hangt er natuurlijk erg vanaf welke topics je volgt en of je die blijft volgen als het vervelendd wordt. Ik kom pas een paar maanden op bokt en heb al wel een paar keer berichten gelezen die ik erg ver vond gaan, maar als ik er een naar gevoel van krijg, stop ik gewoon met dat topic. Genoeg andere waar de discussie wel serieus of leuk is.

Ben wel erg benieuwd naar de twee hilarische topics. Kan iemand die noemen?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:09

Sorry, het voorgaande bericht komt niet van Natalie, maar van haar moeder. Ik wist niet dat zij nog op mijn computer ingelogd was. (Ik vond het al vreemd dat ik in dit topic mocht schrijven; snap nu waarom.)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:10

Het boktgevoel heb ik ook al jaren niet meer. Ik ben een zogenaamde 'oud-bokker' en ja, toen was het leuk. Maar het werd groter en groter...........

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:17

Suzanne F. schreef:
Ja heb ik ook wel. Mensen die niet echt op bokt zitten begrijpen het vaak niet. Ik zie bokt echt als mijn contacten met "vrienden". Dan kan je zeggen: Goh zielig als je zo aan je vrienden moet komen of contact moet hebben maar ik voel me er prima bij. Ik ken veel leuke mensen via bokt die ik vaak ook alleen spreek via bokt maar die toch een soort van vrienden zijn en die ik niet zou willen missen. Ik kan mn ei kwijt hier en dat lucht op, vooral als je weinig echte vrienden hebt. Hier kan je je verhaal kwijt.
Helaas heb ik het laatste jaar ook de nadelen van bokt ondervonden en ben daar heel erg door geschrokken, ik pas nu wel beter op.

Mijn leven zou echt leger zijn zonder bokt... Zielig?? Hm ja misschien wel. Maar ik wil bokt niet missen.

Afgod Precies hoe ik er over denk. Heb een boel hele waardevolle contacten hier opgedaan, mensen die ik echt niet meer kan missen. Bokt is voor mij heel leerzaam en waardevol. Ik ben nog niet zo heel lang lid, maar moet zeggen dat ik dat bokt-gevoel al die tijd wel heb gehad.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:25

Wat ik af en toe erg mooi van Bokt vind is als er iets is met een Bokker, zijn/haar familie of dieren. Dan kunnen mensen soms zo ontzettend meeleven en lieve berichten achterlaten, echt heel fijn om dat te mogen meelezen. Ook hilarische topics vind ik prachtig (idd, wat te drinken en een zakkie chips oid en gillen maar Haha! ), heerlijk die meligheid! En ja, ook ik kan er af en toe heerlijk mijn ei kwijt, meeleven met de perikelen van anderen, leren en stof tot nadenken meekrijgen.
Natuurlijk wordt er ook een hoop gezeurd en gezeverd, maar hé, is dat in het echt niet net zo als je zomaar een groep mensen bij elkaar zet? Voordeel van internet is dat je dan van die magische knopjes hebt die het wegmaken...
Nee, ik ben nog steeds blij dat ik Bokt ontdekt heb!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:31

ik ga mee met Suzanne Haha!

ik dacht al vaak van ach ik stop ermee ik verveel me toch op bokt maar elke dag opnieuw zit ik erachter Lachen soms 5minuten soms 2uur het hangt er maar vanaf hoeveel tijd ik heb Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 23:42

Ja, voor de bokkers van toen snap ik dat t nu niet is wat t was voor hun, ik ben er ook pas sinds 2004 ofzo, maar toch vind ik het geweldig zoals ik het ken -op de ruzies na dan- dat zoveel mensen 1 grote passie delen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:44

crossmonster schreef:
Hmmz dit voelde ik een aantal jaren geleden.

Nu al een paar jaar niet meer.

Zijn een paar bokkers die ik irl echt niet tegen moet komen in elk geval Haha! .

Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik voel het in elk geval niet meer. Teveel haat en nijd, en een aantal bokkers dat altijd maar kleineerd en negatief is tegenover anderen.

dat herken ik wel, maar wat ts zegt klopt ook wel. ik weet niet. ik vind wat jij zegt soms overheersen en dan kom ik een paar dagen niet op bokt in bepaalde topics. maar daarna ga ik weer vol frisse moed verder met bepaalde mensen negeren Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:48

nou suzanne, hier nog een medestander. dat "uitgelachen worden" omdat je op deze manier je vrienden hebt, ken ik. hoort volgens mij ook sterk bij deze contreien wat je wellicht zult weten. maar ik sta boven dat gedoe.
echte vrienden leer je pas kennen als het om de centen gaat zegt men. ik voeg daar ook het woord vertrouwen aan toe.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:23

Ik herken het gevoel Haha! Nu heb ik irl ook genoeg vrienden, maar heb er via Bokt ook een paar hele waardevolle opgedaan Lovers Die mensen spreek ik dan wel alleen via Bokt of msn, maar ze zijn me wel uuh... dierbaar. Weet even geen beter woord.

Vind trouwens dat je dit wel vaker tegenkomt op andere forums op internet. Toch een apart medium, dat internet Haha!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:13

LZP -> FZ

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:58

Ik heb het ook regelmatig, dat ik trots ben om een bokker te zijn Haha!!!

En voor de 'oudere' bokkers. Dat het gevoel weg is, dat gebeurt volgens mij is dat ook IRL hoor. Iedereen klaagt altijd over de jonge generatie en de wereld die nu is. Vroeger was het altijd beter, mooier en leuker, toch?

Ik weet nog goed toen ik hier vier jaar geleden op bokt kwam en men klaagde over bokt en dat het niet meer zo goed was hoe het vroeger ooit is geweest. Ik voelde me als nieuweling zo inder de indruk van die mesen dat ik in het begin amper durfde reageren op topics Knipoog .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:53

Ik heb het niet zo, maar ik ben er ook nog maar kort Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 16:55

Idd Cayenne, en ik zie ook veel ruzies op bokt, maar heb geen zin om me daarin te mengen oid.