Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:27

KiWiKo schreef:
nah weet ik niet Haha! zomaar een gevoel Lachen ik maak het namelijk niet heel veel mee, en ik zit toch regelmatig in best heftige discussies Lachen

Of dacht je dat het over jou ging Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:29

Zammie schreef:
KiWiKo schreef:
nah weet ik niet Haha! zomaar een gevoel Lachen ik maak het namelijk niet heel veel mee, en ik zit toch regelmatig in best heftige discussies Lachen

Of dacht je dat het over jou ging Haha!

hahahaha nee Haha! Haha! Haha!

maargoed ik weet wel dat ook ik me in discussies wel eens mee kan laten slepen en dat dan mijn woorden best hard over kunnen komen, maar ik probeer wel altijd respect te tonen........

Dus ik snap het van beide kanten wel Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:29

Wat ik er van vind?

Bokt is een heel groot forum. Als je dus een probleemtopic opent dan bereik je heel veel mensen. Dat kunnen mensen zijn die dezelfde visie delen, maar ook mensen die er vanaf een andere kant naar kijken (door werk, leeftijd, vergelijkbare ervaring).
Als TS kun je dan dergelijke adviezen naast je neer leggen (*past niet in het straatje*) of kijken of je er wellicht ook op die manier naar kunt kijken.

Helaas zie je op Bokt heel vaak inderdaad het 'ja maar' virus optreden of zelfs het totaal niet meer reageren van de TS als er tegengas komt.

Als TS van een dergelijk probleem kun je je afvragen of je het probleem wel wilt delen met zo'n groot publiek. Misschien kun je het nog plaatsen op een ander subforum (de jeugdfora bijvoorbeeld).

Als er echt afgezeken wordt dan grijpen de moderators in. Je kunt dergelijke posts altijd Temmen of een moderator PB-en.

Alleen ziet een TS die tegengas krijgt soms al snel gewoon normale kanttekeningen als afzeiken terwijl er nog niets aan de hand is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:32

Ik vind het over het algemeen best meevallen. Lachen Als iemand een topic opent, kan je niet verwachten dat iedereen hetzelfde reageert. Soms wordt er gewoon gezegd waar het op staat. Misschien hard, maar soms is het wel nodig, als betreffend ts maar door blijft gaan met 'ja maar'. Daarnaast is de ts ook niet verplicht om er op te reageren en zichzelf te verdedigen. Ook kan het via internet heel anders worden opgevat dan dat het eigenlijk bedoeld is doordat je er geen gezichtsuitdrukking bij ziet. Daarmee zeg ik niet dat je zomaar iemand tot de grond mag afbranden en opzettelijk mag kwetsen natuurlijk. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:37

persoonlijk vind ik bokt in dat opzicht dus wel meevallen, eigenlijk vind ik dat er vrij snel wordt ingegrepen.. mss ben ik ook wel een andere norm gewend..

heb je mss een voorbeeld topic, ts ... Lachen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:16

Maar Apple dat is het hem juist. Ik heb op verschillende topics getemt waar reacties in voor kwamen die gewoon niet kunnen, en er werd niks mee gedaan.... Vandaar dit topic. Dit topic is niet bedoelt vanuit mijn kant om te zeiken of zieltjes te winnen om Bokt te veranderen. Maar een vraag of meer mensen dit opmerken en of er strenger opgetreden kan worden door mods.

Het topic van Nancy bijvoorbeeld Menino, die op de eerste pagina van dit topic zelf ook al reageerde. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:20

Hoe weet je of er niets mee gedaan is?

Als er door het moderatorteam waarschuwingen worden uitgedeeld dan wordt dat niet medegedeeld aan degene die getemd heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:20

Dat merk ik doordat diezelfde bokkers dan gewoon op dezelfde voet verder gaan in het topic...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:24

In het topic dat jij bedoelt zie ik geen reactie van Menino?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:25

Huh? Zei ik dat? Nagelbijten / Gniffelen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:27

ik ga mee in je mening Juul.
Vind dat er de laatste tijd veel ondoordachte reacties gegeven worden... Zat laatst in een topic (weet even de naam van de TS daar niet meer) maar dat meissie werd hele de grond ingetrapt.. het enige wat ze wilde was haar verhaal kwijt en een beetje steun.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:27

Oh, dan snap ik je verkeerd Haha! Haha!

Ik heb dat topic van Nancy doorgelezen en dat vind ik helemaal geen verkeerd topic?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:29

Ik vind zelf ook wel dat er soms wat strenger opgetreden mag worden.

Enkele maanden geleden ben ik in een bepaald topic gigantisch de grond in gestampt.
Betreffende bokker ging echt ontzettend ver in haar uitspraken en ik vond het verschrikkelijk.
Ze betrok er verschillende andere bokkers in, die allemaal even hard tegen mij tekeer gingen.

Heb toen ook melding gemaakt bij een mod. Het enige wat ik van haar te horen kreeg.....................dat ik het me maar niet aan moest trekken.. Verward
En daar kon ik het mee doen.

En als ik dan zie voor wat voor onnozele reden soms waarschuwingen en ow´s worden uitgedeeld...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:30

ik heb het ook net gelezen........

en ik moet heel eerlijk zeggen dat het maar beter is dat ik daar niet in ben gaan posten......... want ik kan niet zo goed tegen dat soort dingen..... en dan kan ik ook wel eens wat minder vriendelijk reageren. Mijn manco!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:31

Tja vooral bij klaagtopics zie je soms vrij forse reacties, ik lees er dan ook nog wel de frustraties van de reageerder in door. Bv de topics over liefdesverdriet enz enz . Ik denk dan maar zo: je hóeft niet te reageren als een topic je ergernis opwekt, lees het dan niet...
Aan de andere kant kunnen sommige TS bijzonder slecht met tegengas omgaan en escaleert het in gekift en venijn. Tis soms net het echte leven. Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:31

ik denk dat mensen ook slecht tegen de waarheid kunnen,en het helemaal niet leuk vinden om kritiek te krijgen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:32

Denk dat ik die nog wel weet Suuskipje.. en dat is nou een prima voorbeeld van welke ik bedoel.. Weet niet of je hier topics aan mag halen als voorbeeld?

Dit normaal Apple?

Citaat:
Of, je bent een dramaqueen die aandacht zoekt....
Of, je bent echt zo "dom" dat je denkt met een dieet van broodje hagelslag en 3 croissantjes een gezond eetpatroon te hebben,

Of, je moet heel snel naar het GGZ,

Of je vraagt je ouders eens om raad.... En "dat lus ik nie" is voor kinderen van 3 en 4 jaar bedoelt, niet voor bijna volwassenen met een baan en 2 paarden, of te wel, leer zelf koken en bereid gewoon dingen die je wel lekker vind.

Echt, ik kan gewoon boos worden over je openings post, het ziet er zo onecht uit met je weegschaal en je z.g. angsten en je post dat je zus je gaat plagen....
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:35

Dramaqueen is wellicht niet aardig.

"dom" staat tussen aanhalingstekens (en ja, TS had op allerlei sites allang kunnen opzoeken wat een gezonde voeding is en hoeveel calorieen er in een croissant zitten)

GGZ: geen raar advies als iemand een eetstoornis zou hebben. Immers: wij weten alleen wat de TS post. Misschien is het gewoon een onzeker pubermeisje, misschien ook iemand met een eetstoornis.

Die andere twee vallen daar eigenlijk ook onder.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:37

Overigens is er niet getemd op dat topic, het is dus net aan een moderator van dat forum om het toevallig tegen het lijf te lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:37

iemand die prima op gewicht is......... heeft een stoornis als deze dat moet willen veranderen op zo een obsesieve manier, dan is het GGZ geen slechte tip Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:38

Nou het spijt me maar tegen iemand zeggen dat ze maar naar het GGZ moet vind ik behoorlijk ver gaan. Daar kan iemand best geraakt door zijn, en het is een rare reactie van een 'leek'. Dat dat dom tussen aanhalingstekens staat maakt het er niet veel aardiger op, en dramaqueen vind ik gewoon een scheldwoord. Misschien verschillen we daarin van mening, maar ik vind dat dus een typisch voorbeeld van geen respect tonen en maar wat met woorden smijten..

Ik heb zelf nog op dat topic getemt vanmiddag..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:39

Met welke melding is je Tem dan gesloten Juul?

Naar de GGZ gaan is echt geen raar advies als er echt iets aan de hand is. En daarnaast: in hoeverre weet je of degene die dat zegt een "leek" is?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:40

ik vraagme af hoe jullie zouden doen als jullie een topic plaatsten en finaal de grond ingetrapt werden Kiwiko en Apple...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:41

ik lees even mee Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:42

Hoezo zie je in dit topic dat de TS finaal de grond in wordt getrapt?

Het voorbeeld dat aangehaald wordt: een meisje van 16, in de groei, met een volkomen normaal gewicht maakt zich vreselijke zorgen en vind zichzelf te dik.

Tsja, dan gaan de adviezen over 'kijk eens naar je eetpatroon' en 'doe aan beweging' en 'als je met die lengte en dat gewicht dit echt te zwaar vind dan is er iets aan de hand' .