Nee ik bedoel dat ze het dan in paardenpraat of in algemeen ofzo plaatsen.
Maarten
Geplaatst: 19-02-03 12:15
Wanneer dat geconstateerd wordt kan er een pb gestuurd worden met de mededeling dat er voor betaald moet worden en dat men zich kan richten tot de beheerder van het commerciële forum om de advertentie geplaatst te krijgen.
Cassidy
Geplaatst: 19-02-03 12:52
Nog zo'n geval: nieuw aangemeld persoon plaatst twee dekadvertentie's op EA die door BartVB verwijdert worden. Aansluitend plaatst persoon dekadvertentie op Boktveiling [BV] Prachtige bonte hengst ter dekking en wordt daarop aangesproken dat het de bedoeling is een bepaald bedrag aan bokt te doneren. Daarop besluit persoon dat ze geen zin heeft in het gezeur, en bedankt voor de eer. Ik denk ook dat we daar niets meer van gaan horen.
Dus ik stel voor: niet alleen een minimum aantal berichten voor EA, maar ook voor de boktveiling. Er komen mijns inziens teveel mensen die gratis willen adverteren....
Sadie
Geplaatst: 19-02-03 13:32
Maar waar leg je de grens. Jullie noemen 100 posts. Nu heb ik in ruim een jaar (sinds oktober 2001) 112 berichten geschreven. Dus dan zou ik al bijna niet mogen adverteren? Misschien net zo als bij SC een alternatief op aanmelddatum erbij? Dus een half jaar lid zijn? En dan nog vallen er mensen buiten de boot die hier niet alleen voor EA komen
Maarten
Geplaatst: 19-02-03 14:03
Men kan wel blijven zeggen dat een commercieel forum niets zal worden, maar als men dat altijd blijft roepen, komt er natuurlijk geen geld in het laatje en stapelen de kosten zich steeds meer op.
En wat is er op tegen om bijvoorbeeld 2 euro te vragen voor een advertentie, of je nou 10.000 berichten geplaatst hebt of dat het je eerste bericht is? Ik weet niet precies hoe succesvol zaken verkocht worden via bokt, maar als blijkt dat bokt een uitstekend medium is om zaken te verkopen dan moet je dat verder uitwerken, maarja... dat is mijn (commerciële) mening...
Misschien is het een idee om eens een poll te starten hoeveel mensen hun spullen succesvol via bokt hebben verkocht en hoeveel mensen ze op een andere manier konden verkopen.
Percy
Geplaatst: 19-02-03 17:22
Ik vind niet dat er voor advertenties op EA betaald zou moeten worden, het zijn toch vaak de wat kleinere spullen die hun weg naar een nieuwe eigenaar vinden. Paarden worden, naar mijn idee, niet zo vaak via bokt verkocht. Ze worden wel aangeboden maar de groep gebruikers is daar toch wat te klein voor.
Een minimaal aantal postings vind ik wel een heel goed idee. Ik word af en toe wat moe van kinderen die van alles en nog wat aanbieden zonder dat ze die spullen daadwerkelijk hebben en/of verkopen. Verder koop ik sowieso alleen van mensen die bekend zijn op bokt en niet van mensen die pas een paar berichten hebben als ik iets koop.
Er zou eventueel wel een commercieel forum kunnen komen voor de commerciele adverteerder.
Maarten
Geplaatst: 19-02-03 17:44
Misschien is de groep gebruikers en 'klanten' voor een commercieel forum nu nog klein, maar met een beetje een goed management kan het groter worden. Bokt is tenslotte ook in twee jaar groot geworden en dat gebeurde zo'n beetje allemaal via mond-tot-mond-reclame. Als je het goed aanpakt m.b.v. adverteren in vakbladen en internet krijg je al gauw een hoop bekendheid.
Paarden worden niet zoveel via bokt verkocht omdat dergelijke advertenties meestal van handelaren zijn en dus op de mesthoop belanden omdat ze commercieel zouden zijn... tja... dan gaan ze dus naar marktplaats om ze daar te verkopen en bokt staat erbij en ziet weer een potentiële klant verdwijnen...
Bokt blijft groeien, de portemonnee van bart niet... waar moet anders het geld vandaan komen? Nogmaals.... het grootste gedeelte van de bokkers wil niet betalen, maar ze willen ook niet dat er betaald moet worden voor advertenties. De veiling en giften zorgt wel voor enige bron van inkomsten, maar is volgens mij bij lange na niet voldoende om bokt draaiende te houden.
Ik heb er echt vertrouwen in dat een commercieel forum draagkracht zou hebben, ik heb namelijk het succes van een commerciële site zelf mee mogen maken. www.pupnet.nl (geen reclame, maar een toelichting) draait nu 4 jaar en zorgt voor een goede inkomensbron voor het bedrijf van mijn vader. OK... de kosten van een advertentie zijn hoger dan bijvoorbeeld marktplaats, maar de fokkers blijven hun nesten plaatsen omdat ze via deze weg het meeste succes hebben om hun pups te verkopen.
Je kunt bijvoorbeeld het tarief voor een advertentie op het commerciële forum koppelen aan de vraagprijs. Hoe hoger de prijs, hoe hoger het tarief, zodanig hoog dat het forum kan concurreren met andere commerciële sites...
Ethelate
Geplaatst: 19-02-03 21:41
Maar ik denk dat je als je bv 2 euro moet betalen, niet snel wat kleine dingen er op zet van een paar euro. Ik heb bv een paar keer een cd rom, wat boekjes gekocht, en die waren 1 euro, 2 euro... die zouden dan voor de verkoper alleen de advertentie kosten schelen... Ik zou dan bv niet snel meer een advertentie plaatsen (niet dat ik vaak wat aanbiedt...) Maar idd, aan al die penny (of galop) meisjes die van alles aanbieden zonder dat ze het hebben, erger ik me ook super.
Misschien een idee, EA alleen toegankelijk voor mensen met 100 berichten (net zoals Slowchat) en dat er een optie komt, als je bv iets gekocht hebt, dat je kunt melden of het goed is gegaan, zodat je als je wat wilt kopen, weet of die bokker bekent staat als een betrouwbare verkoper,...
Zo voorkom je ook mensen die wat aanbieden, zich dan nog ene keer aanmelden en even de prijs omhoog bieden, of zichzelf onder een andere naam verdedigen...
Ik denk dat als adverteren geld gaat kosten, er steeds minder EA topics komen... *ook minder echte serieuse!*
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 19-02-03 22:32
Hmm, ik had hier al een heel verhaal getiept maar dat ben ik volgensmij vergeten te plaatsen Het gaat allemaal lekker vandaag
Maar goed... EA zoals het er nu is voldoet niet, zoveel is denk ik wel duidelijk. Een aantal problemen:
Het is zo goed als onmogelijk om betaalde (commerciele) advertenties te plaatsen omdat dit vrijwel niet goed te administreren valt zonder een berg handwerk.
Advertenties kunnen zo goed als niet gezocht worden.
Het is vaak niet duidelijk of iets al verkocht is.
Bieden op een item is niet mogelijk.
Zoeken gaat bijna niet.
Het is niet mogelijk advertenties in een categorie te zetten.
Je advertentie verdwijnt binnen een paar dagen naar pagina 2 of verder waar bijna niemand meer kijkt.
Het is niet mogelijk om 'slechte' verkopers aan te geven.
Etc...
We zijn bezig met het maken van een systeem dat een hoop van deze punten gaat ondervangen, het op een fatsoenlijke manier bouwen en implementeren van een dergelijk systeem kost alleen behoorlijk wat tijd. Zeker omdat we de basis goed willen hebben omdat we dat weer kunnen gebruiken voor andere nieuwe, leuke dingen voor Bokt.
Ik heb het nu iig zo gemaakt dat mensen minimaal 25 posts moeten hebben voor ze een nieuw topic kunnen plaatsen op EA.
Maarten
Geplaatst: 19-02-03 23:40
Als er administratie en betalingsverkeer gedaan moet worden dan wil ik wel helpen. Ik wil ook graag meehelpen met ontwikkelen, maar dat wist je al
Apple
Geplaatst: 19-02-03 23:42
Mooie zet, 25 postings. Net drempeltje genoeg om de echte commercielen buiten de deur te houden, terwijl niet regelmatig postende bokkers toch gemakkelijk rechten krijgen voor EA
Cassidy
Geplaatst: 20-02-03 00:12
Die 25 berichten, maakt dat nog uit waar die geplaatst worden? Op Algemeen, of net als met de Slowchat, op paardentopics?
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 20-02-03 00:35
Gaat om 25 berichten als postcount (dus het nummer dat bij al je berichten staat). Dus alles telt behalve berichten op SC.
Yootha
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 08:42
Bedankt Bart.
Percy
Geplaatst: 20-02-03 12:16
Dan moet je eigenlijk topics die naar de mesthoop gaan aftrekken van het aantal geposte berichten anders zet iemand 26 x zijn commerciele advertentie neer en voila
Is het niet mogelijk om mensen die zich misdragen op EA een ban te geven uitsluitend voor EA? Bepaalde Penny-meisjes (en sommige anderen) hebben zich in het verleden weliswaar misdragen op EA maar waren op andere fora toch vrij normale posters.
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 20-02-03 12:30
Nee, helaas. Dat kan niet in phpBB 2.0, dit wordt wel mogelijk in phpBB 2.2 maar het duurt nog even voor die klaar is voor gebruik.
Maarten
Geplaatst: 20-02-03 12:31
maar wat wordt er verstaan onder misdragen? Ga je een grote handelaar bannen die elke keer weer een advertentie wil plaatsen omdat ie hardleers is? Lijkt me niet echt slim. Stel nu dat er een commercieel forum komt, dan heeft die handelaar misschien ook zoiets van "bekijk het ff, op bokt ga ik niet adverteren, daar hebben ze me in het verleden geband"...
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 20-02-03 12:37
Tja, als die handelaar het na een paar keer uitleggen nog niet snapt dan kan ik daar niet echt rouwig om zijn. Het is niet zo dat die handelaar alles mag omdat deze misschien ooit geld op gaat leveren.
Maarten
Geplaatst: 20-02-03 12:43
Die handelaar zal het vast wel snappen, maar misschien is het een idee om hem een wortel voor te houden door hem te melden dat je bezig bent met een commercieel forum waar hij succesvol zijn paarden aan kan bieden. Ik weet niet hoe het nu gaat, maar wat wordt er aan dergelijke handelaren op dit moment gemeld als ze een commerciële advertentie plaatsen?
Vallerina
Geplaatst: 20-02-03 13:06
Ik ben het helemaal eens met het serieus aanpakken van de problemen omtrend EA. Maar ik krijg af en toe een beetje het idee dat sommige Bokkers hier nogal fanatiek bezig zijn. Er zijn bepaalde bokkers die een 'wereldje' hebben gecreerd waarin zij wat betekenen. Ze zijn bang dat buitenstaanders hun wereldje verstoren en gaan daarom nogal eens fel te keer tegen deze indringers. Ik vraag me wel eens af of Bokt zijn doel niet voorbij geschoten is
Maarten
Geplaatst: 20-02-03 13:37
Euhm.... ik vat het niet helemaal.... wat heeft jouw antwoord te maken met commerciële advertentie Vallerina? Kun je dat even toelichten?
Vallerina
Geplaatst: 20-02-03 13:51
Een aantal bokkers beamen in dit topic de noodzaak van de voorgestelde maatregel. Aanpakken van 'problemen' okay, maar wie bepaald de problemen en hoe ver moet je gaan om de meute tevreden te houden?
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 20-02-03 13:53
waarom niet net als Marktplaats laten betalen voor advertenties met een prijs boven een bepaald bedrag?? Dan is denk ik ook voor een gedeelte het commerciële "probleem" opgelost...
Kitty
Geplaatst: 20-02-03 14:00
Bart, wat dacht je van een soort advertentiemogelijkheid zoals op Hippics? Is niet zo moelijk om te bouwen, is gewoon PHP (zelfs vrij brak geprogrammeerd PHP, dus eitje voor jou). Het is niet moeilijk daar een administratiesysteem aan te hangen waardoor je bijvoorbeeld voor een bedrag boven x euro betaald moet worden of bij een berichtenaantal boven x.
Maarten
Geplaatst: 20-02-03 14:02
Problemen worden volgens mij geconstateerd door de moddies en bokkers.
Trouwens.... de regel dat je eerst 25 postings moet hebben voordat je op EA mag lijkt mij ook een redelijk tot goede regeling, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds commerciële advertenties geplaatst worden die vervolgens weer worden verwijderd.
Maareuh.... nog even voor de duidelijkheid.... wat zijn ook al weer commerciële advertenties?