droes topics op bokt ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: droes topics op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:39

In ieder geval niet of dit topic op slot moet. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:18

ik snap het ook niet helemaal,maar ben benieuwd wat er uit het overleg komt.
ik moet ook zeggen dat ik die opmerking van die mod erg kwetsend voor de TS vind........die mag ook wel aangesproken worden,net als dat bij ons 'gewone' bokkers zou worden gedaan

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:22

Ik vind dat ervaringen uit de eerste hand met droes best moeten kunnen. Waarom zou je iets dat jouw eigen paard betreft niet op bokt mogen zetten als je dat wil? Dat is geen paniekzaaierij, dat is gewoon de dingen schrijven zoals ze zijn.

Dat er over paarden van andere mensen en van-horen-zeggen niet geschreven mag worden wil ik nog wel aannemen. Maar dit is gewoon verplicht doodzwijgen van een veel voorkomende kwaal. Als iemand uit eerste hand een probleem heeft met een stal/handelaar/eigenaar dan mag het verhaal van die persoon met naam en toenaam ongekuist op bokt. Maar je mag niet komen vertellen dat je bloedeigen paard droes heeft Rolleyes

Bokt doet bij deze gewoon aan CENSUUR.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:21

Nogal een vreemde opmerking ja... Nagelbijten / Gniffelen Dan zou ik wel meer 'zeur'topics op Mensenwelzijn dicht willen zien Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:20

Na overleg met het moderatorteam is besloten om de regels wat betreft droestopics wat soepeler te maken.
Topics waar om informatie wordt gevraagd zijn toegestaan mits er niet gespeculeerd wordt.

Het topic is na overleg weer geopend.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:52

Heeft iemand de link van dat topic voor mij? Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:49

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:51

Katja schreef:
Na overleg met het moderatorteam is besloten om de regels wat betreft droestopics wat soepeler te maken.
Topics waar om informatie wordt gevraagd zijn toegestaan mits er niet gespeculeerd wordt.

Het topic is na overleg weer geopend.

Dank ! moet zeggen dat ik deze uitkomst niet verwacht had Knipoog Ken TS niet maar vond het zo sneu, paard stond al op een kliniek en ze wilde alleen maar ervaringen.

Thanks Katja !

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:53

Vind ik sportief!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:59

erg netjes van het team

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:15

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:34

inderdaad netjes dat ie open is.

Op MW hebben mensen ook wel eens besmettelijke dingen, moeten die topics dan ook allemaal dicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:45

Droestopics zijn niet de enige die gesloten worden... Alles dat ook maar enigszins onrust zou kunnen gaan veroorzaken wordt gewoon direct richting Mesthoop gebonjourd. Lekkere vrijheid van meningsuiting is 't dan, als bepaalde zaken compleet in de doofpot worden gestopt.... "ga het er ergens anders maar over hebben, op Bokt willen wij die onrust niet"?

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:52

sorry maar ik ga volgens mij een domme vraag stellen wat houd droes in

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:54

kijk op bokt wiki en je kan heel wat informatie vinden evenals Google je beste vriend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:54

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:55

ok even niet aangedacht heb het al gevonden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:06

Ik wil hier wel even een toelichting op geven omdat deze maatregel stamt uit de tijd dat ik nog mod op medisch was. In die tijd werden verschillende topics gestart over droes en dat leidde vrijwel altijd tot paniek en heen en weer gescheld. Allerlei stallen werden met naam en toenaam genoemd omdat iemand van iemand gehoord had dat er droes zou heersen. In de meeste gevallen was dat of niet waar, of het paard in kwestie was fantastisch geisoleerd van de andere paard, keurig behandeld door de DA en in sommige gevallen alweer geheel genezen en nog hield de droespaniek aan. Dat ging zover dat mensen in de wijde omgeving gewaarschuwd werden niet bij stal x of dorp y in de buurt te komen. (droes kan zomaar kilometers overbruggen, zo leek het). Om dit soort paniek te voorkomen is afgesproken dat droesmeldingen via een mod gaan en er een tweede bevestiging moet zijn van iemand die op die stal staat.

Dit is dus geen maatregel die uit de lucht is komen vallen.

Overigens zag je diezelfde besmettelijke ziekte-paniek terug bij situaties waarbij een vermoeden van rhino zou zijn (terwijl de meeste gevallen van rhino gewoon plaatsvinden zonder dat iemand er over nadenkt, maar dan heet het 'mijn paard is verkouden'.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 20:37

Ja....maar nogmaals...TS zei al gelijk dat haar paard op een kliniek stond ! Daarbj schoot de opmerking van de Mod. mij ook compleet in het verkeerde keelgat door te zeggen dat het paard toch wel dood ging Knipoog

gelukkig weten we nu, doordat het topic weer open is, dat het paard morgen weer naar huis kan !

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:30

Ik vind het ook beter als dat soort topics op slot gaan, vaak is er inderdaad een paniekreatie en ik kan me voorstellen dat het voor manege en stalhouders niet tof is als je met naam en toenaam genoemd word op bokt.
Als je informatie over droes wilt kun je daar toch een topic over openen zonder dat daar meteen stal en adres bij genoemd word.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:16

[PP] Droes is ook op slot gegaan. Vind het persoonlijk onzin, betrokkene vraagt raad en noemt lokatie niet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:31

berpie schreef:
Als je informatie over droes wilt kun je daar toch een topic over openen zonder dat daar meteen stal en adres bij genoemd word.

Eerst even lezen ! werd geen stal genoemd, alleen dat het paard op een kliniek stond !

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:05

Ik ben blij dat de regels wat versoepeld worden zoals ik net heb gelezen. Mijn paard heeft deze zomer heel heftig en lang last van droes gehad en ik ben blij dat ik toen veel info op bokt kon vinden. Als elk topic daarover welke een plaats bevat gesloten was geweest, had ik veel minder informatie kunnen vinden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:10

Ik vindt dat sites zoals bokt juist voor dit soort dingen bedoeld zijn, misschien is het handig om een plaatsverbod op te leggen, maar wel dat mensen om informatie te kunnen vragen en ervaringen met elkaar te delen....

Dan kun je ook er eens achterkomen hoe de ervaringen zijn met droes en welke hulpmiddelen voor de genzing en dergelijke... Niet meteen op slot gooien, bokt is hier juist voor...