ban

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:49

steef zijn ban had nooit aan ons voorbij mogen gaan, dat vind ik nog het grootste punt.

en wat die bijl betreft, de ene hakt grof, de ander fijn. in ieder geval is het grove werk eerlijk, duidelijk en open.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:52

Eerlijk, duidelijk en open kan ook op een ietsje minder grove manier, dus op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:54

Er is een verschil tussen 'gewoon eerlijk' en 'ronduit lomp en kwetsend'.

Een ban gaat te ver? Misschien. Maar geef maar wat alternatieven dan Scheve mond Hij heeft al heeeeeeeeel veel waarschuwingen en verzoeken gehad ivm zijn gedrag. Verder hebben we een paar weken geleden z'n PB's uitgeschakeld, dit omdat een ban idd wat te ver ging. Maar op een gegeven moment zijn we echt door de opties heen. Als Steef het ondanks alles dan nog niet snapt krijg hij idd een (tijdelijke) ban. Ik zou niet weten wat we verder nog hadden kunnen doen.

BTW mbt dat melden van bans, ik vind dat behoorlijk veel op een schanpaal lijken. Zeker omdat de persoon in kwestie niet in staat is te reageren. Als je vragen hebt over een ban kan je altijd bij mij terecht via PB of Email.

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:55

flair schreef:
Eerlijk, duidelijk en open kan ook op een ietsje minder grove manier, dus op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens.

Hier sluit ik mij bij aan. Niet dat ik Steef vaak tegenkwam, maar als het gebeurde kwam hij toch wel vaak erg denigrerend over imo. Waarschijnlijk ook een gevolg van zijn ongelukkige manier van uitdrukken, maar toch.... Op een andere manier kan je ook duidelijk en eerlijk een punt maken, terwijl je toch iemand anders dan in zijn waarde laat. Ik vond dat hij die grens toch wel vaak overschreed.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:58

Maar wat was er dan niet netjes aan zijn reacties in het topic dat de ban heeft opgeleverd? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal meer wat Steef daar plaatste, maar kan me ook zeker geen scheldpartij herinneren.

Een ban melden vind ik ook niet echt een optie, als je de persoon vaak spreekt hoor je het vanzelf en de rest gaat het niks aan.
Laatst bijgewerkt door XJuul op 17-02-03 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:58

bart als een ban te ver gaat, misschien een open debat op bokt over wat wel kan en wat niet. in plaats van achter de coulissen dat te bespreken.

steef zijn manier van uiten praat ik niet goed, maar ik wil ook even de aandacht leggen op de niet minder kwetsende manier van reageren door subtiel te hakken. als jullie begrijpen wat ik bedoel!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:00

Subtiel hakken komt idd op hetzelfde neer, maar het komt even minder hard over.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:00

Ik weet heel goed wat je bedoeld maar een 'open debat' daarover hebben we al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak gehad. Iedereen weet dat het niet hoort, iedereen weet dat het niet netjes is, iedereen weet dat het daardoor niet gezelliger wordt maar het gebeurd toch Scheve mond Maar goed, er staat een technische oplossing op stapel, dit ook nav de uitslagen van de enquete trouwens (die gaan komen zodra ik ze netjes op een rijtje heb staan Haha!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:15

SuperPepeijn schreef:
bart als een ban te ver gaat, misschien een open debat op bokt over wat wel kan en wat niet. in plaats van achter de coulissen dat te bespreken.

SP, wat bedoel je hier precies mee? Oftewel, hoe zie je dit voor je? Bokt heeft algemene regels, een goede leidraad voor wat wel en niet kan. Deze regels wijken in mijn optiek niet echt af van algemeen geldende fatsoensopvattingen. Misschien zou jij er nog iets aan toe willen voegen of juist iets verwijderd zien??

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:28

het is niet zozeer de regels waaraan ik iets wilt toevoegen of veranderen. ik zat meer te denken aan een debat met degene die zich niet aan de regels houdt en de bokkers die dat willen, voor iedereen in te zien, als redmiddel voor een ban.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:29

Is het misschien niet beter om bans openbaar te bespreken op bokt? Ik bedoel ze toe te lichten op een speciaal forum waar iedereen enigzins "achter de schermen kan KIJKEN, dus niet posten en daar een beetje kan zien hoe bokt geregeld wordt? Dat is toch een uitgangspunt van democratie ook? Ik stel niet voor om Moderator Praat open te stellen voor het publiek, maar een apart nieuw forum waar de belangrijkste zaken worden besproken en voorgelegd aan het 'publiek'.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:29

dat bedoel ik syph. 1 van de redenen waarom ik vind dat moderatorpraat een open forum moet zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:35

De MP moet open discussie is al een keer of 20 gevoerd, daar ga ik niet nog een keer aan beginnen Haha!

Met zo'n speciaal forum heb je nog steeds nogal een schandpaal idee IMO. Verder wordt een ban al in het mod-team overlegd, ik zie niet zo wat nog meer overleg daar nog aan toe kan voegen. In zo'n forum krijg je dan alleen de 'vriendjes van' tegen de rest ben ik bang. En een ban is ook weinig effectief als deze pas een week na dato van kracht wordt..

Maar goed.
Ik loop al een paar maanden rond met een soort van oplossing voor het inspraak probleem. Wordt misschien tijd om daar wat meer vaart achter te zetten. Jullie horen met een beetje geluk binnenkort meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:40

BartVB schreef:
Waarom zou dit oneerlijk zijn? Steef had op dat moment een laatste waarschuwing, 'die andere persoon' niet (maar inmiddels ook).

Dat vind ik op zijn minst dan ook heel terecht.

En wat die botte bijl betreft.
Steef zegt gewoon waar het op staat.
Je leest zo vaak van bepaalde personen flinke steken onder water, maar omdat dat niet bij iedereen opvalt, word daar niets aan gedaan.
En vallen rechtdoor zee berichten meer op.
Maar dat wil niet zeggen dat het erger is. Of meer gezegd word.
Naar mijn idee juist minder erg, want het gebeurt tenminste open en bloot zonder achter de rug om te steken.

En mag ik dan meteen vragen hoe lang die Ban van Steef (en andere genoemde in dit topic) is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:41

Citaat:
Verder wordt een ban al in het mod-team overlegd

Misschien scheelt het al veel onbegrip als er op dat mod-forum al mee gelezen zou kunnen worden door iedereen.
Dan begrijpt iedereen de motivatie achter sommige dingen misschien beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:45

Als ik me niet vergis dan heeft elke bokker (alle 644x) al behoorlijk wat invloed op hoe bokt is, al is het alleen maar door diens doen en laten op het forum. Ik denk zelfs dat je op bokt meer in te brengen hebt dan op je werk of op je manege/pensionstal, of waar dan ook (je=algemeen).
Hier ergens zag ik de opmerking dat bokt de gebruikers is, ik denk ook dat dat zo is, en daarmee heeft de gebruiker een behoorlijke vinger in de pap, want zonder ieders inbreng bestaat het forum niet meer. Inspraak is helemaal geen slecht idee,maar het is niet zo eenvoudig te realiseren omdat je best aan veel dingen moet denken.
Nog even een parallel met de verkiezingen: heel veel mensen stemmen niet uit een soort lamlendige houding dat hun stem toch niks uitmaakt of dat hunnie in Den Haag toch hun gang wel gaan.
Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat een heleboel mensen hun mening niet gaan vertellen ondanks dat ze daartoe uitgenodigd worden. Je houdt dan dus een meningsvorming over die behoort tot een subgroep, naar alle waarschijnlijkheid de subgroep die het hardste typt. Vergelijk dat eens met het oorspronkelijke idee van democratie en bedenk dan hoe je een dergelijke scheve situatie kunt voorkomen.
(ik wijs niks af, ik bekijk hier even dit aspect)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:50

Ik heb Steef zijn ban slechts zijdelings gevolgd. Als hij tig waarschuwingen heeft gehad en toch doorgaat denk ik dat het terecht is dat hij tijdelijk gebanned is. En moderatorpraat als open forum vind ik niet goed. Dan kunnen de moderators niet meer vrijuit spreken en worden ze misschien door de bokkers persoonlijk aangesproken. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:54

Citaat:
Dan kunnen de moderators niet meer vrijuit spreken

Als wij dat als bokkers, zowel in pb's of op de chat doen (waar al geen extra room geopend meer mag worden, behalve voor de moderators)
dan word dat roddelen genoemd.
Wat is nu het verschil dan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:00

Overleg plegen over zaken die niet getolereerd kunnen worden en over het functioneren van de modders zelf lijkt me heel iets anders de roddelen. En zeker niet iets om openbaar te maken. Niet omdat ze iets te verbergen hebben, maar wel wegens het recht van privacy.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:02

Maar alle grote bedrijven en ondernemingen etc hebben vergaderingen en ze moeten ook zaken openbaar maken en presenteren aan hun leden, de regering moet dat ook aan de bevolking.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:05

Ja, maar dat doen ze NA overleg. En Steef zijn ban is toch ook openbaar gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:06

ja, door mij Lachen

En volgens Bart werd er gescholden door Steef.
ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar ik kan het niet vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:11

Mij persoonlijk gaat het niet om de inhoud, maar om het proces. Ik hoef geen inspraak oid. Wel wil ik graag openheid en duidelijkheid.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:13

runningkawa schreef:
ja, door mij Lachen

En volgens Bart werd er gescholden door Steef.
ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar ik kan het niet vinden.

Het is niet zo. Topic is weg dus niet meer na te kijken. Ik weet niet meer wat Steef zei, maar het was iig geen gescheld.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:22

steef zijn ban is niet openbaar gemaakt, dit schopt tegen de benen van mensen die openheid en duidelijkheid willen. beslissingen die ons allemaal aangaan worden op dezelfde manier doorgevoerd, zonder hoe-en-waarom en zonder dat we er inspraak op hebben.