[Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: [Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:20

Ik ben blij dat je er een ITP rij gedeelte is. Ik vind het qua dat wel best zo, ik wil nml mn foto's wel laten zien zonder dat ik aan een probleem aan het werk ben (of dit uitgebreid met bokt wil delen, ivm sterk wisselende ideeën).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:20

De oplossing klinkt logisch Lachen Ik ben benieuwd of dit de gulden middenweg is die men wilt. Ik sta er wel voor open.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:27

Nou, dan hadden jullie er ook wel wat eerder mee kunnen komen............wat een flutuitkomst (het woord 'oplossing' is hier niet op z'n plaats) voor de Westernruiters. Whatever, ik plaats toch geen foto's meer sinds de invoering van de 'nieuwe' regels......ik ben blij dat ik zelf een website heb. Cool

Doei, doei

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:30

Ik heb er nog eens over nagedacht.
Dus eigenlijk maken jullie nu twee grote groepen:
De ruiters die enkel en alleen rijtechnisch onderbouwd commentaar willen En de ruiters die geen rijtechnisch commentaar willen, enkel "mooi paardje".

Wat moeten de mensen die er tussen in zitten nu doen (kortom; mensen die wel rijtechnisch commentaar willen maar die ook willen dat bekenden gewoon kunnen zeggen "wat is dat paard goed vooruit gegaan")? Het topic in beide forums plaatsen? Want voor die mensen is nog altijd geen plek, en het waren toch echt die mensen die kloegen over de nieuwe regels....

Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:32

Kir_Ples schreef:
Wat ik me afvraag, waarom word dit topic niet gewoon verplaatst ipv direct een slotje?

[RT-HAW] Pluco & Ik @ Work

Omdat, als iemand er bewust voor kiest om een topic op HAW te plaatsen, het ook aan die regels moet voldoen. Wil iemand alleen zijn rijfoto's showen, dan kon dat voorheen altijd op ITP, en nu dus op RIJ-ITP Lachen

Overigens is er geen sprake van nieuwe regels? RIJ-ITP valt gewoon onder de regels van ITP, die voor elk ITP-forum globaal hetzelfde zijn Lachen

Pharagirlke : zoals in het voorbeeld staat, ook het 'wat is dat paard vooruit gegaan' reacties zijn ook altijd toegestaan op RT-HAW, maar dan onderbouwd en gemotiveerd waarom iemand dat vindt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:33

Kir_Ples schreef:
Ik wil de oude HAW weer...

Ik ook!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:38

Anya schreef:
Nee Maya: die vlieger gaat niet op. Er is ons vanaf de start van de rare nieuwe regels op WN-ITP aangegeven dat dit zou worden meegenomen in de gehele HAW evaluatie.

Dus hier kom je volgens mij echt met smoesjes Ja Knipoog

Even hier op inhakende, er is nooit gezegd dat WN-ITP meegenomen zou worden in de HAW-evaluatie. En het is ook niet meegenomen. De opmerkingen die over WN-ITP gemaakt zijn in de HAW-evaluatie zijn daarom hierin ook niet meegenomen, het heeft immers niets van doen met HAW. Lachen

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:48

Zit je al in de politiek of ga je er binnenkort in? Wat een geweldige manier om de mening van een grote groep Western-bokkers te omzeilen zeg! Neem wat te drinken van me............

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:55

Maya schreef:
Kir_Ples schreef:
Wat ik me afvraag, waarom word dit topic niet gewoon verplaatst ipv direct een slotje?

[RT-HAW] Pluco & Ik @ Work

Omdat, als iemand er bewust voor kiest om een topic op HAW te plaatsen, het ook aan die regels moet voldoen. Wil iemand alleen zijn rijfoto's showen, dan kon dat voorheen altijd op ITP, en nu dus op RIJ-ITP Lachen

Overigens is er geen sprake van nieuwe regels? RIJ-ITP valt gewoon onder de regels van ITP, die voor elk ITP-forum globaal hetzelfde zijn Lachen

Pharagirlke : zoals in het voorbeeld staat, ook het 'wat is dat paard vooruit gegaan' reacties zijn ook altijd toegestaan op RT-HAW, maar dan onderbouwd en gemotiveerd waarom iemand dat vindt.

Kortom ze zijn niet meer toegestaan want je móet er iets aan toevoegen. Knipoog Dan zijn ze dus simpelweg niet toegestaan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:56

Pannenkoek schreef:
Zit je al in de politiek of ga je er binnenkort in? Wat een geweldige manier om de mening van een grote groep Western-bokkers te omzeilen zeg! Neem wat te drinken van me............

Precies.
Als je een enquete plaatst omdat er zoveel kritiek is op de nieuwe regels. En als die nieuwe regels zodanig hebben geleid tot een doodgebloed Western ITP dat veel WN-ers de moeite hebben genomen de enquete in te vullen, dan lijkt me dat je geacht wordt met die resultaten ook wat te doen.

Bovendien Neonlight kom ik jouw posts (teruglezend) meerdere keren tegen in het topic over WN-ITP en alle kritiek van de westernruiters daarop. Kortom als je toen een mening had, dan heb je die nu ook.
Als het modteam toen een mening had, heeft het team die mening nu ook.

Het trieste is dat tenminste nog naar de dressuur/spring/engels zadelgebruikende bokkers is geluisterd en er iets van een compromis uitgekomen is. De vragen/kritiek/zorgen van de WN-ers wordt afgedaan met "kan niet, niet eerlijk naar andere fora, technisch probleem en meer van dat soort redenen".

Terwijl de oplossing heel simpel is.
Want niemand ligt wakker van een paar foto's van paarden zonder zadel of met half engelse half western optoming in subfora.
Dat geldt ook vast voor de menners of de naturals. Daar is geen technische oplossing voor nodig. Alleen een besluit.

En bovendien is het nu wel mogelijk wéér een nieuw forum te starten (terwijl we er al zoveel hadden). Er wordt mijns inziens nog steeds gemeten met twee maten.

I rest my case.
Laatst bijgewerkt door Anya op 17-11-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:58

Waarom is het eigenlijk zo dat we de resultaten niet mogen zien? Dat we enkel een door jullie gevormde conclusie gekregen hebben waar we geen inspraak in hadden?

Wat is het nut dan geweest van het invullen van die enquete?

Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht... De gemiddelde HAW opening is langer en bevat meer informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:02

Trouwens, waarom worden topics op WN-ITP gesloten als er maar een engels zadel opligt?
Western is een stijl van rijden, dat heeft weinig met tuigage te maken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:08

astridastrid schreef:
Kir_Ples schreef:
Ik wil de oude HAW weer...

Ik ook!

Maar waarom?
Ik vind het eigenlijk best een goede oplossing,
in ieder geval even het proberen waard, toch? Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:11

Dat zeiden ze van het eerste nieuwe HAW ook, en kijk, nog altijd klachten...... Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:12

Dit topic gaat over de aanpassing van HAW en niet over WN-ITP. Toen de regels op WN-ITP aangescherpt zijn is er duidelijk gecommuniceerd dat die aanscherping niet teruggedraaid zou worden.

Eline schreef:
...

Goed. De belangrijkste vraag waar het hier om draait is of/wanneer de nieuwe regels voor op WN-ITP teruggedraaid worden. Daar kan ik kort over zijn. De regels blijven in de basis hetzelfde. Namelijk : Western-gerelateerde foto's op WN-ITP, dus bijvoorbeeld western-rijfoto's. Algemene foto's van paarden, die toevallig 'western' zijn, horen op ITP of eventueel J-ITP gelang de leeftijd van de poster.

...

Het heeft dus ook weinig zin hier een WN discussie van te maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:14

Maar een hoop van die HAW klachten worden nu toch opgelost?
Ik vind het altijd een beetje te makkelijk om een idee maar meteen te verwerpen zonder het zelfs maar geprobeert te hebben of dan tenminste mee te denken hoe het dan wél aangepakt zou kunnen worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:18

Flauwekul. De regels voor ITP/HAW zijn voor WN gelijkertijd genomen. Je kunt het dus niet loszien van elkaar.

En aangezien de fototopics van westernruiters hopsakee naar ITP algemeen worden geplaatst én de enquete wel degelijk ook over ITP ging, is het niet meer dan logisch dat alle gevoelens van ongenoegen worden meegenomen. En niet alleen die van de mensen die de regels van HAW zodanig verstikkend vinden (ben ik met ze eens) dat ze uitwijken naar ITP.

De regels op WN-ITP zijn inmiddels zodanig verstikkend gebleken dat de meeste WN-ers maar gewoon niets meer plaatsen. In essentie een doodbloedend forum.

Dat heeft dan weer voordelen. Kun je dat forum binnenkort opdoeken en is de totaalsom van fora weer gelijk.

Maar wat ik zo interessant en opvallend vind is de grote hoeveelheid aan procesantwoorden die ik hier krijg.

In mijn optiek is dat een symtoom van slechte besluitvorming. Regels en procedures i.p.v. wat is mogelijk, wat vraagt de markt.
Maar aan de andere kant. Niet onlogisch nu ik erover nadenk. Bokt is gegroeid, het team is groter geworden. Een logisch gevolg is toegenomen bureaucratisch handelen/denken en binnen de box denken. Dat hoort bij iedere groeiende organisatie.

Is dus absoluut geen verwijt. Wel een constatering.
Jammer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:22

Mas schreef:
Maar een hoop van die HAW klachten worden nu toch opgelost?
Ik vind het altijd een beetje te makkelijk om een idee maar meteen te verwerpen zonder het zelfs maar geprobeert te hebben of dan tenminste mee te denken hoe het dan wél aangepakt zou kunnen worden.

een hoop wel maar niet de voornaamste. Tenminste, de voornaamste die IK gehoord heb was het niet meer kunnen posten zonder dat je perse rijtechnisch commentaar moet geven + het meteen sluiten van de openingspost en geen extra subforum meer.

maar het topic wordt nog steeds gewoon gesloten als er iets fout zit in de openingspost en er wordt dan vooral niet gezegd wát er fout is, je mag nog steeds geen gewoon compliment geven zonder rijtechnische onderbouwing (ipv: "Wat ziet Beauty er goed uit, blijft een prachtig dier! Ga zo door!" moet je nu zeggen: "Wat zit je netjes recht en Beauty is al veel meer ontspannen en wat is ze mooi geworden") En bij die laatste heb je nog veel kans dat het verwijderd wordt!

Of je moet je foto's naar Rij-ITP verplaatsen en daar ga je waarschijnlijk alleen maar "mooi paardje" lezen. Dus nu mag je als TS kiezen: of enkel rijtechnisch commentaar, of enkel "mooi paardje". Maar nog steeds kan je niet voor beide gaan terwijl daar dus het "hekelpunt" is voor vele.

Dat extra subforum zullen een heel pak bokkers het niet mee eens zijn en dat hoef ik niet verder uit te leggen lijkt me.

In een discussie over stang en trens werd mijn bericht verwijderd terwijl het met rijtechnische commentaar onderbouwd was. De mod in kwestie kon het me echter niet verder uitleggen dan "het was niet genoeg onderbouwd" Ja laat dan ook maar.

Als bokt perse met het communistische systeem wil gaan werken "doen wat we zeggen en vooral je bek houden als het je niet aan staat" mag dat van mij. Maar dan moeten ze niet de schijn hoog houden met enquetes en meningen vragen enz.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:27

@Karl66,
"Namelijk : Western-gerelateerde foto's op WN-ITP, dus bijvoorbeeld western-rijfoto's. Algemene foto's van paarden, die toevallig 'western' zijn, horen op ITP"

Dit vind ik nog steeds een logische regel, maar naar mijn mening worden er te vaak dingen verplaatst cq. gesloten die het voordeel van de twijfel verdienen.

-iemand die met een engels zadel western rijdt omdat ze nog geen western zadel heeft.
-iemand die een paar plaatjes van zijn paard in de wei heeft naast rijfoto's
En dat maar WN-ITP nu absoluut een stom forum om op te plaatsen. Iets soepeler met die regel zou al een heel stuk schelen, voor om het feit dat het heel vaak onduidelijk is of het echt western is of niet. (Wat is dan eigenlijk "echt western")
Iemand die van plan is over te stappen, nog geen zadel heeft maar toch commentaar van westernruiters wil, kan het topic niet meer kwijt.
Jammer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:59

Anya, de reden waarom je procesmatige antwoorden krijgt is heel simpel, dit topic gaat niet over WN-ITP maar over HAW. De inhoudelijke discussie over onze redenen is al eerder gevoerd en in dit topic terug te vinden.

Rom, soms is de grens tussen wat wel en wat niet op WN-ITP hoort moeilijk te trekken. Als je vindt dat een topic aan de verkeerde kant van de grens terecht gekomen is, dan lijkt een PB met uitleg waarom je vindt dat het topic wel op WN-ITP thuishoort naar de mod die het verplaatst heeft de slimste oplossing. Heb je daar goede argumenten voor, dan staan ze daar zeker voor open. Alleen ik denk dat een verdere discussie over dit onderwerp niet in dit topic thuishoort.

Pharagirlke, RT-HAW is echt bedoeld voor rijtechnische discussies aan de hand van de foto's, wat doet TS goed, wat kan beter en vooral hoe kan TS het verbeteren. Door het te verplaatsen naar RT proberen we dat ook duidelijker te krijgen. Eén van de grote voordelen van de nieuwe regels is dat de discussies ook veel inhoudelijker zijn geworden. In zo'n discussie is het gewoon vervelend als die discussie continue verstoord wordt door voor de discussie oninteressante complimenten. Je kan het vergelijken met een discussie op RT-P, daar ga je tussen de tips en tricks om het probleem op te lossen ook geen bericht plaatsen dat je het zo'n leuke combinatie vindt. RT-HAW is daar net als de andere RT-fora gewoon niet voor bedoeld en door de verplaatsing willen we het onderscheid tussen RT-HAW en de andere fotofora beter benadrukken.

Een ander groot voordeel op RT-HAW is dat het TS-bashen bijna volledig tot het verleden hoort. Iedereen die nou zo hard roept dat ze zo graag het oude HAW terugwillen schijnt te vergeten dat er een vrij groot probleem aan de wijzigingen ten grondslag lag. HAW was helemaal niet zo'n leuk forum, er werd veel geruzied, er werden bijna dagelijks sancties uitgedeeld wegens TS-bashing en toen waren er ook regelmatig topics op FZ, maar dan om te vragen wanneer we wat aan HAW gingen doen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan een rijtechnische analyse van hun rijfoto's, maar die het gewoon leuk vinden om wat foto's te showen en daar complimenten voor te krijgen. We hadden gedacht dat op te lossen door rijfoto's op ITP toe te staan, maar dat bleek in de praktijk niet goed te werken. Het was onoverzichtelijk en de verschillende topics zaten elkaar in de weg. Door een nieuw forum aan te maken denken wij dat probleem opgelost te hebben. Er is nu weer een duidelijk aanwijsbare plek waar je deze foto's kan plaatsen en waar mensen ze terug kunnen vinden. Wil jij dus geen rijtechnisch commentaar leveren, dan kan je daar je complimentjes kwijt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:04

ja maar Karl, jij hebt mijn bericht duidelijk niet zo best gelezen. Want mij gaat het er dus om dat ik óók tips en rijtechnisch commentaar wil maar óók complimenten. En daar is nu wederom geen plek meer voor. Je mag grof gezegd kiezen tussen het professionele forum en het penny forum.

Ik had geen probleem met het oude HAW. Daarbij: het is niet omdat het ene niet goed is, dat het andere niet nog slechter is. Misschien vinden degene die roepen dat ze het oude HAW terug willen de sfeer die er nu hangt NOG slechter dan de eerste. Misschien om de mods om er dan even bij stil te staan dat hun regels misschien niet zo perfect waren als ze zelf dachten. Maar natuurlijk is dat gezichtsverlies leiden en dat zou doodzonde zijn.

In de plaats reageren mods als politiekers en voor het gemak "vergeten" ze ook nog delen van het bericht zoals jij dus net gedaan hebt bij mij. Knipoog Zo is het natuurlijk eenvoudig om je gelijk te halen.

Maar nogmaals, van mij mogen jullie gerust het communisme op bokt halen. Maar ga dan niet overal ten toon spreide dat jullie een democratie zijn. (denk er alleen wel aan dat het communisme ten val gekomen is, het heeft lang geduurd, maar het is wel ten val gekomen...... Knipoog )

Ik blijf er bij: waarom worden de resultaten achter gehouden? Dit is jullie conclusie die we krijgen en dan nog maar een klein deel, want volgens mij stonden er veel meer vragen in die enquete. Misschien moet het team zich even beter gaan informeren hoe je een degelijke enquete houd en af rond. Want dit is niet de manier. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-08 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:05

oke ik snap er niks van .... waar ik nu foto's moet plaatsen , kort om plaats ze gewoon niet . en ik heb de enquete niet eensgezien. vroeger keek ik de foto's nog wel eens in het western gedeelte nu is er geen zak meer aan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:09

En ook dat is een procesantwoord Karl. Want al die redenen zijn aangevoerd vóórdat de evaluatie-enquete plaatsvindt. De evaluatie van HAW/ITP. ITP waar de westernruiters naartoe verplaatst worden, nogmaals tegen hun wil en waardoor het western ITP aan het doodbloeden is. Daarom is die enquete door veel mensen van WN ingevuld.

Behoorlijk inhoudelijke redenen dus. Die volgens mij de gegeven antwoorden in een eerder stadium zouden moeten overrulen. Want HAW/ITP heeft ook effecten op de WN-ers. In de enquete stond o.a. dat er bij de mods het idee bestond een 'dressuur ITP' te maken. Dat lijkt me toch behoorlijk ook over ITP gaan en ook over verschillen tussen disciplines.

Maar mag ik anders een tip geven.
Als jullie weer een enquete doen, zet er dan even speciaal bij dat het niet is voor western ruiters of andere kleinere groepen op bokt.
Dat er toch vooral gekozen wordt voor de mainstreambokker. Dan is dan tenminste in enen duidelijk. Had enquete-invultijd bespaard Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:11

Anya schreef:
En ook dat is een procesantwoord Karl. Want al die redenen zijn aangevoerd vóórdat de evaluatie-enquete plaatsvindt. De evaluatie van HAW/ITP. ITP waar de westernruiters naartoe verplaatst worden, nogmaals tegen hun wil en waardoor het western ITP aan het doodbloeden is. Daarom is die enquete door veel mensen van WN ingevuld.

Behoorlijk inhoudelijke redenen dus. Die volgens mij de gegeven antwoorden in een eerder stadium zouden moeten overrulen. Want HAW/ITP heeft ook effecten op de WN-ers. In de enquete stond o.a. dat er bij de mods het idee bestond een 'dressuur ITP' te maken. Dat lijkt me toch behoorlijk ook over ITP gaan en ook over verschillen tussen disciplines.

Maar mag ik anders een tip geven.
Als jullie weer een enquete doen, zet er dan even speciaal bij dat het niet is voor western ruiters of andere kleinere groepen op bokt.
Dat er toch vooral gekozen wordt voor de mainstreambokker. Dan is dan tenminste in enen duidelijk. Had enquete-invultijd bespaard Ja

zet er gewoon in het heel klein bij "deze enquete is puur om bokkers die het niet met ons eens zijn het idee te geven dat we wat met hun mening willen doen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor jullie verloren tijd gezien het feit dat er toch niets aangepast zal worden. Ook zijn wij niet verplicht om de correcte resultaten mee te delen. Wij staan niet in voor eventuele frustraties rondom het feit dat we enkel onze eigen conclusie geven gebaseerd op een beperkt aantal resultaten die in ons roeibootje pastte." Knipoog

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:14

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie met al die sub-fora...
Jammer...