Bedankt voor de reacties.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bedankt voor de reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:42

Bedankt voor je reactie is inderdaad geen probleem. Ook niet als het niet meer als dat is. Wat ik wel split of verwijder is als er om de post een 'Bedankt'-reactie staat, en die zijn er ook vrij veel. Ik zie dat namelijk als verkapte schoppen, met name op HAW om je topic maar meer onder de aandacht te brengen bijvoorbeeld.

Overigens is het niet zo dat je geen complimenten mag geven. Wat we wel graag zien is, precies zoals bij commentaar, een onderbouwing van dat compliment Lachen Daarnaast is HAW bedoeld om van te leren, dus informatieve en constructieve posts. Een opmerking dat je ook een nakomeling van die hengst hebt. Daar heeft de TS weinig aan. Het verandert als je dat meldt en dan daarbij zegt, wat bij mijn paard heel goed hielp in dergelijke situaties was..... Maar alleen de opmerking dat je ook zo'n dier hebt, dat kan inderdaad goed per pb. De TS kiest er namelijk bewust voor om het topic op HAW te plaatsen, dus ook om bruikbaar commentaar te krijgen Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:47

Ik vind het ook fijn dat de 'bedankt' reacties worden verwijderd, niets zo irritant als een TS die door zulke onzinreacties haar eigen topic omhoog zit te schoppen.

Wat betreft HAW: ik vind niet dat het daar qua REAGEREN heel erg streng is, want opbouwend commentaar geven is niet zo heel moeilijk (oké voor sommigen wel) ik vind dat het een beetje te ver doorslaat voor wat betreft de OP. Het gebeurt mij de laatste tijd regelmatig dat ik in een HAW topic reageer waar verder volgens mij niet veel op aan te merken is en vervolgens wordt het gesloten omdat er één dingetje niet in staat... Scheve mond
Dat vind ik jammer, ik ben dan ook heel erg benieuwd wat de uitslag van de HAW enquete is en wanneer deze uit gaat komen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:59

Mas, daar ben ik ook nog steeds erg benieuwt naar!
Ik hoop echt dat HAW weer heel erg snel word veranderd, laatst nog een keer een topic geopent maar ik vind dat eigenlijk niet zo leuk meer.
Mensen die bijv erg goed rijden ZZ-Licht over hoger, daar is weinig rijtechnisch commentaar op te geven, dus word er iets onzinnigs gezegt van op die en die foto recht uit kijken wat dus duidelijk een moment opname is.
Dus vooral voor de betere ruiter is een HAW topic niet leuk meer.
Dan kan je wel een ITP topic openen maar dan kan je lang wachten voor dat je eindelijk een reactie krijgt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 11-11-08 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:06

Ik moet wel zeggen dat ik het snap Bloos
Want dan zit je op HAW en dan lees je topics waarin mensen bij elk nieuw berichtje alleen antwoorden met Bedankt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:43

Moet je nu niet even bedanken voor de reacties?? Clown

Maar zonder gekheid............ ik vind het vaak totaal onzinnige opmerkingen. Bokt is een forum....... Dat is om reacties op elkaar te geven, anders zou het niet kunnen bestaan. Dus om daar nou voor te bedanken. Veel mensen reageren vaak in een topic om daar later niet eens meer in terug te keren, dus dat bedankje zullen ze de helft van de tijd niet eens lezen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:23

Waarom zou ik nou moeten bedanken voor jullie meningen? Haha!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:22

Ik heb gemerkt dat het er helemaal niet om gaat dat je de mensen bedankt, maar ik krijg zelf steeds vaker het idee dat de TS van een topic te vaak bedanken om hun topic weer onder de aandacht te krijgen.

Dat vind ik pas irritant.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:21

Klopt. Als je dan aan je post wat nuttigs toevoegt heb ik er geen problemen mee hoor (dat doe ik zelf ook: dankje! wat ik nog wil vragen.... etc.), maar alleen om het omhoogschoppen oid dankje gaan zeggen.. Scheve mond

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:36

imd schreef:
Klopt. Als je dan aan je post wat nuttigs toevoegt heb ik er geen problemen mee hoor (dat doe ik zelf ook: dankje! wat ik nog wil vragen.... etc.), maar alleen om het omhoogschoppen oid dankje gaan zeggen.. Scheve mond

Omhoog schoppen doe ik eigenlijk vrijwel nooit... Tenzei ik opeens nog een vraag heb, of het topic helemaal weg gezakt is en ik heb nog geen antwoord. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:49

imd schreef:

Ik vind het op bijv. UK vaak gewoon netjes om nog even iedereen te bedanken voor de leuke reacties, tips en kritiek. (Maar ik vergeet 't ook wel eens hoor Clown ) Vind het vaak nogal onaardig staan als allemaal mensen de moeite hebben gedaan je werk te bekijken en erover na te denken, en je ze daar vervolgens niet eens even voor bedankt. Als je IRL om iemand mening vraagt dan bedank je toch doorgaans ook even voor de input? Dat vind ik gewoon wel zo leuk.Dus ik bedank vaak nog even in m'n topics, en dat is dan dus niet om het omhoog schoppen, maar gewoon omdat ik het wel netjes vind om te doen en het net weer 'too much' vind om 20 bokkers een PB met 'bedankt voor je reactie/tip' te sturen- en dan ook nog een keer van 10 van die 20 een 'graag gedaan' terug te krijgen en steeds weer berichten moet verwijderen uit m'n inbox voor zo'n PB. Zij zijn groot en ik is klein!

Nou geef ik in m'n 'bedankt'reacties vaak ook nog verder reacties op iedereen, bijv als mensen commentaar geven waar ik het wel of niet mee eens ben, als mensen een vraag stellen oid. Maar al zou ik 't niet doen, ik denk dat ik het behoorlijk krom zou vinden als het dan verwijderd zou worden.. simpelweg omdat je gewoon graag wilt laten zien dat je het waardeert dat mensen de moeite en tijd nemen om even naar je werk te kijken en te reageren. Ik tenminste. En als ik die waardering kan samenvatten in een one-liner, waarom zou ik er dan een dankwoord van 3 A4-tjes aan wijden? Bij wijs van spreke natuurlijk hoor Haha!

En ach, stel dat het nou ooit op bokt niet meer toegestaan is om een bedankje te posten als oneliner (wat nu dus nog wel mag als ik het goed begrijp Clown ) dan brei ik er wel wat dure of nutteloze woorden bij waardoor het geen oneliner meer is. Bijv ipv
"Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga er zeker mee bezig Lachen " wordt het dan:
"Allemaal heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, maar ook voor het commentaar en de tips. Ik zal kijken of ik nog wat met deze foto's ga doen, en anders heb ik gewoon voor m'n volgende fotoserie wat extra puntjes om op te letten Knipoog " Eventueel nog uitgebreid tot:
"Allemaal heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, maar ook voor het goed onderbouwde commentaar en de nuttige tips. Ik zal eens gaan kijken of ik nog wat met de kritiek kan doen door de foto's even wat anders te bewerken. Mocht dat nou niet helemaal mooi meer uitpakken, ach, dan heb ik gewoon voor m'n volgende fotoserie weer wat extra puntjes om goed op te letten Knipoog "

Wat ik maar wil zeggen is eigenlijk Clown Als het om het principe 'one-liners mogen niet, dus ook niet in en bedankje' gaat dan kan je zo gek doen als je zelf wilt om de oneliner te vermijden, terwijl je feitelijk helemaal niet echt iets toevoegt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-08 00:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:53

Ik moet trouwens zeggen dat ik af en toe (dus niet na elke reactie) een bedankje van een TS veel liever zie als een TS die elke keer post: 'niemand meer???' of 'iemand nog reactie??' . Dat vind ik nogal vervelend overkomen.