Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:18

Het klopt dat er al heeeeeeellll veel regeltjes laatste tijd zijn bijgekomen bij HAW. En dat maakt HAW zeker een stuk on-interessanter. Van die regels kan ook het een en ander nog wel wat beter geoptimaliseerd worden. Zodat ze niet zo streng overkomen als dat het lijkt. En dat het idee achter HAW wel leuk blijft.
Maar ik denk dat de cap een stukje veiligheid is. En net wat hier enkelen ook zeggen, het wordt wel steeds meer een verplichting in Nederland.

En daarbij het is niet om bemoeizuchtig of iets te zijn. Ik was alleen benieuwd naar hoe iemand denkt over zo'n regel. Knipoog

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:19

tja ik ben geen capdrager maar open ook geen topic in haw enzo dus zit er niet zo mee . Maar ik vind blijft eigen keus ben tenslotte volwassen en om dan geen topic te kunnen openen straks moet je zelfs een body gaan dragen mag je zonder ook geen topic meer openen.Alles wat eigen keus is kan je neit verbieden alleen maar aanraden en mensen zelf de juiste keuze te laten maken. . En voordat ik commentaar krijg de kids bij ons op stal dragen wel een cap moeten ze zelf omdat ze zelf nog niet verantwoordelijk zijn maar de ouders. Ik zeg altijd als jullie volwassen zijn dan is het jullie eigen keus .

Denisevm

Ik vind het geen goed idee. Het is iemands eigen verantwoording en ik vind niet dat bokt daar iets over te zeggen heeft. Mensen die normaal geen cap dragen gaan volgens mij niet ineens een cap dragen om foto's te kunnen plaatsen. Zo komen er minder topics op HAW en dat is jammer.
Wel ben ik het ermee eens dat jonge bokkers (misschien inclusief mij, alleen ik draag altijd een cap) dit over kunnen nemen en dat dat niet goed is.
Je moet wel een reactie kunnen geven erover, onzin dat diegene dat niet wil want hij/zij kiest er zelf voor. Maar om het te verbieden vind ik te ver gaan.

Ik wil er even aan toevoegen dat bij een aantal westernwedstrijden cap wel verplicht is. Knipoog

Asciugamano

jodi schreef:
Laat mensen toch leven zoals ze dat zelf willen Vriendjes zijn?
Pure bemoeizucht!

OK dan! Afgod Inderdaad! Wat is dat toch dat veel mensen zich zo graag met anderen menen te moeten bemoeien, dat ze beter denken te weten wat goed voor een ander is?

Elma_

Omschrijft dat heel HAW niet? Clown

Torretje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:20

Dan mogen van mij ook foto's waarop gereden wordt met allerhande hulpteugels en sporen geweigerd worden...

Tallout

Ik vind het een overbodig iets. Het is ieder zijn eigen ding. Als je geen cap wilt dragen, doe je het niet. Wil je het wel, dan doe je het wel.

Vala

sflj schreef:
Wat een gelul. Sorry hoor. Jij bent voor nóg meer betutteling? Je lijkt Rouvoet wel! Clown
Jij mag dat vinden hoor maar de dag dat zo'n regel zou worden ingevoerd, is mijn laatste dag op dit forum.

Is dat niet een tikkeltje overdreven? Als je om dat soort dingen al zou moeten afhaken hoe staat het dan met de rest van het leven?

Nies_

Wat een belachelijke regel als die er echt zou komen,
een dressuur iemand mag geen topic openen maarja bij een westernruiter hoort het?
Wat een flauwekul zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:21

Revanches schreef:
Want hoeveel topics beginnen met de openingspost: "Cap eigen keuze, Cap is eigen verantwoordelijkheid, geen commentaar over niet dragen van cap."

Daar kun je dus over TEM'en, want dat soort opmerkingen zijn niet toegestaan op HAW Lachen Men mag geen punten aangeven waar iemand geen commentaar op wilt. Men mag wel enige achtergrondinformatie of uitleg geven waarom iets zo is. Maar ergens stellen geen antwoord op te willen is niet toegestaan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:22

Ik weet dat je daarop temmen mag.
Maar er staat (nu) nog heel vaak in een HAW-beginpost;
"Wees aub een beetje lief." "Commentaar op dit of dit liever niet want..." etc etc.

Edit:Typo.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:23

De meesten hier vinden het dus betutteling. Dan kunnen we dus concluderen dat de mensen die altijd de opmerking over de caps plaatsen op HAW iig niet hier aanwezig zijn nu Clown

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:24

jawel, ik ! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:25

Beaux schreef:
De meesten hier vinden het dus betutteling. Dan kunnen we dus concluderen dat de mensen die altijd de opmerking over de caps plaatsen op HAW iig niet hier aanwezig zijn nu Clown

Laten we die mensen dan uitnodigen hier Lachen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:25

Beaux schreef:
sflj schreef:
Wat een gelul. Sorry hoor. Jij bent voor nóg meer betutteling? Je lijkt Rouvoet wel! Clown
Jij mag dat vinden hoor maar de dag dat zo'n regel zou worden ingevoerd, is mijn laatste dag op dit forum.

Is dat niet een tikkeltje overdreven? Als je om dat soort dingen al zou moeten afhaken hoe staat het dan met de rest van het leven?

what about it? Haha! Als het me ergens niet bevalt, ben ik weg. Vind je dat raar?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

Als je geen discussie wilt over cap/geen cap, kun je er het beste helemaal niets over zeggen, denk ik. Of niet op reageren, dus.

Ik vind het wel creatief bedacht, maar vind het persoonlijk geen goed idee.

Iedereen mag voor zichzelf bepalen wat 'ie doet, en daar bemoei ik mij niet mee, ook niet op deze manier.
Bovendien denk ik dat je veel leuke topics mist door deze regel in te stellen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

ik zeg er altijd iets over..
Ik ben er namelijk een keer bij geweest toen een paard aan de kletter ging, de mevrouw die erop had zonder cap reedt, met haar hoofd tegen een betonnen rand knalde en ter plekke overleed.. Lachen
Ik zeg het altijd, tuurlijk is het je eigen risico, maar dan heb ik het maar gezegd! Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:27

nou sorry dat ik het zg maa dit vind ik echt belachlijk cap is ook een eigen keuze.
Het gaat niet om de cap maar om hoe je paard gereden wordt lijkt me...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:28

ma_rie_tje schreef:
Ik heb niet eens een (goedgekeurde) cap, ik heb alleen nog een plastic dopje van 10 jaar geleden in mn kast liggen, ja zoeentje met een elastiekje voor onder je kin.

haha ik ook hoor en een hoedje natuurlijk toen ik in de 2 reed maar of die nou ook veilig is Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:28

jahoor Luna1, want je paard is geen vluchtdier, dus als je maar goed genoeg rijdt ben je altijd 100% zeker dat er niets gebeurd, toch? Clown

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:29

Elma_ schreef:
ik zeg er altijd iets over..
Ik ben er namelijk een keer bij geweest toen een paard aan de kletter ging, de mevrouw die erop had zonder cap reedt, met haar hoofd tegen een betonnen rand knalde en ter plekke overleed.. Lachen
Ik zeg het altijd, tuurlijk is het je eigen risico, maar dan heb ik het maar gezegd! Haha!

Begrijpelijk.
Heb ik ook een voorbeeld:
Een aantal bekenden / familie van me is overleden aan (long)kanker. Iedere willekeurige mens die ik zie roken zeg ik dus om die reden dat ze dat niet moeten doen. En sommigen vinden dat helemaal niet leuk! Gek he? Cool

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:29

Dus ik mag omdat ik geen cap draag geen HAW topic openen, goed excuus Haha!

Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:30

Tsjah ik snap je punt, maar of het te realiseren valt... Ik ben zelf een persoon die zonder cap rijd en hier bewust voor heeft gekozen. Binnenkort maakt iemand een fotoshoot van mij met een bruidsjurk, als ik deze foto's zou willen laten zien zou ik een cap op moeten hebben voordat ze op bokt komen? Ik denk dat 99% van de mensen hier zou zeggen 'dat staat niet.'

Dit was geloof ik ook eens een aandachtspunt geweest in de BIT. Een lezer vond het niet kunnen dat het BIT foto's plaatste van (top)ruiters die zonder cap reden, ze gaven nl. niet het goede voorbeeld. Het BIT was het hier mee eens, alleen de cap is niet verplicht in NL, en ze kunnen zo iemand dus ook niet verplichten een cap op te zetten.

Ik vindt het idee zelf niet zo slecht, maar zal niet zeggen dat ik erachter sta Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:30

*drukt snel dr peuk uit* Clown
Idd, zelfde soort voorbeeld! dan heb jij het maar gezegd, wat ze ermee doen, of misschien zelfs helaas zelf moeten ondervinden is aan hun zelf...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:31

De problemen die ik heb met 'betuttellen' en verplichten zijn:

Hoe meer je iemand betutteld,hoe minder hij zelf nadenkt.
Hoe meer je iemand ergens toe verplicht,hoe meer hij zich ertegen afzet(en dat geldt vooral voor jongeren!)