Berichten maximaal een uur te wijzigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:55

Juist bij ITp verdwijnen er ineens foto's omdat de discussie in het topic niet voorspeld was door de topicstarter. En dat kan dan behoorlijk vervelend worden als de foto's ineens weg zijn.

Verder kun je natuurlijk altijd de moderator een pb sturen als iets niet meer klopt en je wilt iets toevoegen in de titel. En dan kan die altijd nog kijken of het in het topic veranderd moet worden of dat het ook gewoon in het topic als een nieuwe reactie kan komen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:49

Ja ik kwam er dus ook achter nadat ik een heel lang topic op ITP wou opsplitsen...Nou moet ik weer opnieuw wheehee!:D

Maar ik snap de reden wel en er valt mee televen,nu weet ik het dus denk volgende keer wel even na voordat ik zoveel foto's plaats

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:07

BartVB schreef:
Ja hoor, dat is wel te regelen. Mods kunnen berichten nog gewoon wijzigen. Overigens is het handiger je taalfouten er van te voren uit te halen Tong uitsteken

Hmm, kan natuurlijk ook een keer een spellchecker inbouwen Haha!

In mijn geval erg handig.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:04

Vind het vooral erg lastig voor boktmeetings.
Ik was net bezig met het Havelte topic, om de lijst met deelnemers te updaten en nog wat extra info toe te voegen. Lijkt me wat lastig dat iedereen dan steeds het hele topic door moet op zoek naar extra info over een meeting. En om dan constant de mod lastig te vallen hiervoor, beetje omslachtig IMO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:22

Als ik een topic volg, klik ik altijd op dat icoontje vooraan, zodat ik precies uitkom bij het laatste bericht wat ik gelezen heb, zodat ik niets mis.

Komt er dan een update, lees je daar niet overheen.
Laat staan als een update in het rood geschreven word of op een andere manier extra duidelijk aangegeven word.

Ik vind het dus een prima optie dat berichten niet meer verwijderd kunnen worden.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:29

BartVB schreef:
Vooral dat sommige mensen nogal snel de neiging hebben om berichten te verwijderen nadat ze dit geplaatst hebben waardoor een topic soms echt totaal niet meer te volgen is. Verder is het niet voor niets zo dat je een bericht niet meer kan verwijderen zodra er op gereageerd is.

Sorry, ik ben het hier niet mee eens.
Als je snel een bericht wilt wijzigigen kan het toch binnen het uur.
Maar ik heb eens een dag moeten wachten op een moderator voordat hij ingreep. Gelukkig kon ik zelf de tekst waarop nogal ongewenst gereageerd werd nog wijzigen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:20

Dat vind ik nou niet echt bepaald handig
Ik dacht al, want mijn filmpjes doen het nou niet meer, en nou hoor ik alleen maar, het filmpje doet het niet enz... en ik kan het niet verwijderen.

maja ik kan er ook welmee leven.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:50

Bij alle andere fora vind ik het ook wel een goed idee, m.u.v Boktmeetings om de redenen die ik eerder noemde.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:07

Ik vind het ook wel een goede hoor, je ziet idd dat er opeens alleen maar .... staan in een bericht.
Misschien is het bij BM en ITP wat minder, maar als je dan gewoon precies PB't naar Mickey wat er dan moet komen te staan (dus een heel bericht) is het alleen een kwestie van kopieëren en plakken Lachen

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:18

DaphneL schreef:
Ik vind het ook wel een goede hoor, je ziet idd dat er opeens alleen maar .... staan in een bericht.
Misschien is het bij BM en ITP wat minder, maar als je dan gewoon precies PB't naar Mickey wat er dan moet komen te staan (dus een heel bericht) is het alleen een kwestie van kopieëren en plakken Lachen

Ook Mickey is niet de hele dag online.
En verder vind ik dat ik het 'auteursrecht' op mijn berichten heb en die ten alle tijden mag intrekken. Ook zonder tussenkomst van een moderator.
En dat hoeft dan niet te resulteren in .... In een voorkomend geval heb ik er ook een duidelijke verklaring bij gezet. Dat vind ik niet meer dan fatsoenlijk.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:16

Jij misschien wel, pegasus, maar er zijn erg veel mensen die dat niet doen en die gewoon hun hele topic weghalen omdat ze niet blij zijn met de reacties...

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:20

dr_jacksel schreef:
Jij misschien wel, pegasus, maar er zijn erg veel mensen die dat niet doen en die gewoon hun hele topic weghalen omdat ze niet blij zijn met de reacties...

Daar kan ik me ook heel goed iets bij voorstellen als ik de reacties af en toe lees. Maar is wel een kleine moeite om er dan neer te zetten : "weggehaald vanwege reacties". Een leeg bericht is natuurlijk wel erg onduidelijk.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:18

Als je bang bent voor negatieve reacties, zou je i.m.o. een bericht niet moeten plaatsen.
Jahoor, ik heb het ook weleens gedaan, maar met een PB'tje naar mod is het ook snel weer weg.
Tsja, het lijkt me niet dat dingen zoveel haast hebben dat het niet een uurtje of wat kan wachten totdat de mod van dat forum (of Bart of Heike) on-line is, zodat zij het kunnen wijzigen of verwijderen.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:29

DaphneL schreef:
Als je bang bent voor negatieve reacties, zou je i.m.o. een bericht niet moeten plaatsen.
Jahoor, ik heb het ook weleens gedaan, maar met een PB'tje naar mod is het ook snel weer weg.
Tsja, het lijkt me niet dat dingen zoveel haast hebben dat het niet een uurtje of wat kan wachten totdat de mod van dat forum (of Bart of Heike) on-line is, zodat zij het kunnen wijzigen of verwijderen.

Ik ben niet bang voor negatieve reacties, maar soms loopt het wel de verkeerde kant uit ja. En een uurtje kan ik wel wachten ja, maar geen dag. En verder vind ik het gewoon betuttelend als het op deze manier moet.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:15

Tsja, blijkbaar is het nodig om zo te zijn Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:51

jacksel, ik vind het alleen jammer dat de gebruikers van bokt daar geen zeggenschap in hebben. ik ben eigenlijk wel voor een gekozen bokt-medezeggenschapsraad.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:16

Dan zou iedereen daar in moeten mogen SP, krijg je acties dat bijv. Bart overal een poll voor moet openen?
Bokt is en blijft gewoon een forum, Bart, Heike en Ime zijn de baas, als je het ergens niet mee eens bent is er niemand die je tegenhoudt om weg te gaan.
Als jij nu met goede argumenten kunt komen, waardoor de mogelijkheid blijft om te wijzigen, dan weet ik zeker dat Bart naar je wil luisteren, dus barst los Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:30

ik heb geen argumenten, ik vind dit ook niet zo belangrijk. het gaat mij meer om het principe en dat soms beslissingen als dit mij gehaast en ondoordacht overkomen (ik zeg dus niet dat dit zo is, ik weet niet wat achter de schermen afspeelt). ik vind ook dat gebruikers (en niet de regie) bokt maken, en daarom dat zij dus ook in dit soort beslissingen een vinger in de pap moeten hebben. een MR gekozen door bokt, uit bokt, dat zou bokt een meer "republiek" sfeertje geven en zo komt de regie ook uit zijn ivoren toren.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 02:47

Dat Bart, Heike en Ime (?) de baas zijn zal iedereen duideliijk zijn
Ze hebben het forum immers opgericht.
Maar ja, nu er 1653 eur aan vrijwillige bijdragen staan om het forum uberhaupt nog online te houden, wie is dan nog de baas Verward
Dezelfde mensen natuurlijk. Van de ander kant : 4000 bokkers en 3 die de dienst uitmaken ? Bokt revolutie ? Nee dat wil niemand. Niemand wil dit forum ook enig kwaad doen. Dus Bart : laat dat soort futile kinderachtige maatregelen alstublief en vertrouw wat meer in de volwassenheid van de gebruikers want als je ze aan het handje neemt leren ze het nooit.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:41

dit topic had een vraag moeten zijn i.p.v. een mededeling. "hoe zouden jullie het vinden als...". de beslissing is op een dictatoriale manier gemaakt en daar verzet ik me tegen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:29

Ben er niet echt blij mee....
Vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig, mensen kunnen zelf goed bepalen wat ze wijzigen en wat niet. Misschien komen hier wel veel meer ruzies van, omdat mensen teksten plaatsen die misschien verkeerd worden opgevat en ze niet meer te wijzigen zijn.

Het is toch altijd goed gegaan, het zelf wijzigen? Snap het probleem niet echt...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:04

En zkeer bij in the picure niet als de foto's het na een tijdje niet meer doen ofzo. Het is toch altijd goed geweest, heb er weinig last van gehad.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:39

Tja SP, wen er maar aan, wij worden nu eenmaal gezien als een kleuterklasje (waar imo over het algemeen totaal geen reden voor is) die allemaal onzinnige regels voorgeschoteld krijgt en als het dan nog iets toevoegde... maar ik zie die toegevoegde waarde niet, waarom zou je je verhaal niet mogen veranderen? Hoe vaak gebeurt het niet dat je later een spelfout ziet, je een update hebt of bijv bij ITP de foto's het niet meer doen? Lekker irritant als je dan steeds een moderator moet waarschuwen, waarom kan je dat niet gewoon zelf doen??

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:59

ja, idd, het zijn 2 dingen. enerzijds het moederlijke van de regie en anderzijds hoe daar de beslissingen genomen en hoe die uitgevoerd worden. ik denk dat daar eens heel kritisch naar gekeken moet worden om zo geen onvrede te krijgen bij de bokkers die niet gelijk met de mensen van de regie meelopen en hun ideeen overnemen. we zijn hier een 'community' en daar moet op een moderne en volwassen manier mee gecommuniceerd worden. we hebben een hekel aan hoe beslissingen genomen worden in extreem islamitische culturen maar ik zie hier wel een soort parallel in.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:06

Ja idd, ik heb al erg vaak deze discussie gevoerd en met mij vele anderen, maar helaas werd er vaak de mond gesnoerd of zelfs een ban uitgedeeld (he bespeur ik daar weer een link naar extreem islamitische culturen? Verward ).
Maar goed ik zal de moderators de moeite besparen Gaaaap

Afbeelding