Ik teken zelf vaak ook wat anders, en dat zet ik net zo graag op Bokt neer als mijn paarden.

Wel ben ik voor een scheiding tussen fotografie en het tekenwerk. Er worden zoveel nutteloze fototopics geopend van mensen die de vorige dag al een topic hebben geopend en tips hebben gekregen, de dag erna naar de tuin zijn gerend, dezelfde spin op de foto hebben gezet en vragen "is er verbetering?".
In een tekening gaat gewoon veel meer werk zitten dan in een foto. Een klik op het knopje en klaar. Natuurlijk voor een écht mooie foto moet je wel wat meer moeite doen, maar die echt mooie foto's zie ik hier niet veel.
Het is gewoon erg zonde dat de tekentopics zo snel wegzakken.
) werk.
voelen zich weggejaagd want hun welgemeende inzet wordt weggewuivd.
Ik ben namelijk goed zat van de gang van zaken daar. Ik zie nog steeds prachtige werken voorbij komen en werken van mensen die misschien best graag zouden willen leren. Maar wat ik dus ook zie is dat er alleen maar loos gepost wordt en nauwelijks in andermans topics wordt gereageerd. Veel 'tekenmensjes' krijgen alleen reacties van elkaar en dan een enkele keer van anderen, en van enkele 'vaste' bokkers. Veel gebeurt nu achter gesloten deuren over PB. Heel jammerlijk heb ik inmiddels zelfs een vast tekstje. Zonde, zonde, zonde.

.
Ik zie gewoon de laatste tijd zoveel fototopics met foto's die gewoon echt niet UK-waardig zijn. Zien mensen dat zelf niet in? Als je elke dag een topic opent met wéér die afgezaagde dingen? Gebruik eens wat fantasie, eigen inbreng! Als je er al neerzet "deze is wat minder..." "dit is wat onscherp, dat is niet zo mooi" dan vind je de foto dus eigenlijk niet goed genoeg. Plaats hem dan ook niet.
)