UK/CB enkel paard gerelateerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: UK/CB enkel paard gerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:13

Ik vind het juist leuk om niet altijd maar paarden te zien op UK/CB.
Ik teken zelf vaak ook wat anders, en dat zet ik net zo graag op Bokt neer als mijn paarden. Lachen
Wel ben ik voor een scheiding tussen fotografie en het tekenwerk. Er worden zoveel nutteloze fototopics geopend van mensen die de vorige dag al een topic hebben geopend en tips hebben gekregen, de dag erna naar de tuin zijn gerend, dezelfde spin op de foto hebben gezet en vragen "is er verbetering?".
In een tekening gaat gewoon veel meer werk zitten dan in een foto. Een klik op het knopje en klaar. Natuurlijk voor een écht mooie foto moet je wel wat meer moeite doen, maar die echt mooie foto's zie ik hier niet veel. Knipoog Het is gewoon erg zonde dat de tekentopics zo snel wegzakken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:25

Toch ook maar eens een reactie van mij hier.
Ik post al een hele tijd veel minder op UK en CB, terwijl ik niet zo lang geleden nog echt een UK/CB zwaargewicht was (al zeg ik het zelf al vermoed ik dat mensen het daar wel mee eens zullen zijn).

Nu is de vraag waarom ik minder post. In elk geval niet omdat ik minder interesse heb in het creatieve gebeuren of minder nuttige commentaren weet te plaatsen want ik ben nu juist 1 van de weinigen die altijd overdreven veel tips en commentaren geeft op andermans (en eigen Bloos ) werk.

Er is 'iets' gebeurd met UK en CB. Op UK is het nog een tijdje goed gegaan qua sfeer. Er werd immers door de mods ook streng toegezien op naleving van de destijds nieuwe regels. Ik heb het idee dat dit de laatste tijd nauwelijks nog gebeurt, en wanneer het wel gebeurt lijkt het meer willekeurig dan systematisch. Kan dit komen door een tekort aan Mods? Of is hier een andere reden voor? Ik wil namelijk ook niks afdoen aan de Mods van UK en CB want ik vind hen stuk voor stuk fijne Mods, heb totaal geen vervelende ervaringen met hen. Daarom wil ik het ook niet op hen afschuiven.

Het is wel opvallend dat er om de zoveel tijd weer een topic op FZ verschijnt met klachten over de gang van zaken op UK en CB. Vaak wordt er dan geschopt tegen de schenen van bokkers die (te) vaak foto topics plaatsen of over de fototopics in het algemeen die de andere creatieve topics veelal na een handjevol reacties verbannen naar de tweede pagina. Niet leuk voor de TS natuurlijk, maar soms krijg je nu eenmaal weinig respons. Punt is alleen dat weinig respons op tekeningen en schilderijen een beetje een systematisch iets is geworden, en wordt er van uitzonderingen gesproken als een TS de tweede pagina haalt qua reacties in zijn/haar topic. Dit is zelfs het geval bij bekende UK-bokkers als Lontje, Naomi21, noem maar op. Natuurlijk is er dan de trend dat veel leken hyperrealisme mooier vinden (is makkelijker goed of slecht te vinden) dan iets wat daarvan afwijkt maar dat kan de oorzaak niet zijn. Dat zou ook nauwelijks op te lossen zijn.

Ik begrijp dat Bokt niet bedoeld is als creatief forum, maar bovenal als paardenforum. Toch is het zo dat veel paardminnende 'tekenmensjes' jaren veel plezier hebben gehad aan het creatieve forumgedeelte. En niet alleen plezier, veel creatieve bokkers hebben onwijs veel geleerd van andere bokkers. Die fijne sfeer, waarin je veel kon leren maar er ook plaats was voor oneliners is weg. Nu kun je denken dat het komt omdat de oneliners niet meer toegestaan zijn, maar het lijkt of ze tegenwoordig wel gedoogd worden. Ik zie onnoemelijk veel oneliners opduiken, en dan vooral in de fototopics (of zie ik hier spoken vanwege mijn onbewuste afkeer vanwege de vele fototopics?)

Ik kijk heel graag naar mooie foto's. Ik kan zelf ook wel een fatsoenlijke foto maken. Maar ik open niet elke dag een topic om fatsoenlijke (of zelfs minder dan dat) foto's op UK (of CB) te zetten onder het mom van 'dan leer ik misschien nog wat'. Want voor mijn gevoel is de mogelijkheid echt iets op te steken een beetje weggezakt. Het is vrijwel onmogelijk nieuw opgedane kennis op een tekening toe te passen en dan dagelijks een nieuw werk neer te kunnen zetten waar nuttig commentaar van toepassing op kan zijn. Daar moet je dan toch net even wat meer toewijding in stoppen. Dan is het knáp te noemen wanneer je dat na 1 week lukt en je na een week dus een nieuw topic opent voor commentaar op de door jou nieuw toegepaste techniek die je van een medebokker hebt meegekregen uit het vorige topic dat je opende. Super, zo zijn sommige bokkers enorm vooruitgegaan (ik noem een Naomi21, Remy, Babe, enz). Dat zijn bokkers die we hebben zien groeien op bokt, hun werk is op bokt groot geworden (eens/oneens?) door hun eigen inzet maar juist ook door de enorme toewijding van andere bokkers. Er werd nuttig gediscussieerd, nuttige tips werden geplaatst, TSers keken ook in andermans topics voor tips die daar gegeven werden en waar zij ook wat aan hadden. Nu lijkt er een ikke ikke ikke mentaliteit te zijn bij veel nieuwkomers (sorry, maar dat meen ik echt). Veel ouwe rotten Clown voelen zich weggejaagd want hun welgemeende inzet wordt weggewuivd.

Maar mijns inziens kan groei dus niet na 1 dag. Zoiets heeft reflectie nodig, schetsen, proberen, mislukken, opnieuw proberen. Om dan vervolgens een resultaat te hebben waarvan de TS denkt, ja, ik open een nieuw topic om te laten zien dat ik gegroeid ben. Dan is het aan de medebokkers om te beoordelen hoe groot die groei is, waar nog verbeterpunten zijn en hoe goed de TS de tips van de voorgaande keer heeft meegenomen.

Dit geldt mijns inziens ook voor fotografen en aspirant fotografen op bokt. Het is volstrekt zinloos elke dag (of in elk geval meermalen per week) een nieuw topic op UK of CB te openen met géén of anderszins minimale vooruitgang. Dat is toch onzin? Zo zou je een dagtaak hebben aan het plaatsen van zinvol commentaar op andermans werk, omdat die persoon zo vaak een nieuw topic opent. Ook heb ik het idee dat bokkers niet meer naar andermans werk kijken en commentaar op andermans werk als zijnde ook relatief en toepasbaar op hún werk.

Dat vind ik erg jammer. Ik (en velen met mij) val namelijk de laatste maanden enorm in herhaling, kan bij elke individuele bokker hetzelfde leuterverhaal ophangen over hoe te kijken naar een foto, schaduwwerking, kleurenleer, en ga zo maar door. Terwijl dat ene algemene verhaal toepasbaar is voor ontzettend veel beginnende bokttekenaars en 'aspirant kunstenaars'. Dat is dus ook voor een groot deel de discretie van de TS.

Om een ander voorbeeld te noemen. De laatste tijd worden er continue dezelfde soort topics geopend, met vragen over hoe digitaal te tekenen, hoe met dit materiaal te werken, enz. Daar was ooit eens een algemeen topic voor. 'Algemene tips voor tekenaars' heette dat geloof ik. Heb ik en andere creatieve bokkers met mij enorm veel manuren in gestoken om andere bokkers van tips te voorzien. Zijn wel veel pagina's, en dan moet je zelf op zoek naar het antwoord (misschien een index/inhoudsopgave in de beginpost aanmaken?) en dat is schijnbaar teveel moeite. Het probleem van niet willen zoeken en het antwoord kant en klaar voorgeschoteld krijgen waar heel bokt al geruime tijd mee te kampen heeft (soms in ergere mate) is dus overgewaaid naar UK en CB. Dit was voor mijn gevoel eerst echt niet het geval. Er werd namelijk ook door andere bokkers geattendeerd op het algemene topic dat voor zulke vragen bedoeld was.

Dit zijn dus allemaal kleine probleempjes die samengenomen de hele sfeer op CB en UK hebben verziekt. En dat meen ik echt. Als ik nu aan UK denk komt deze smiley bij me boven Misselijk Ik ben namelijk goed zat van de gang van zaken daar. Ik zie nog steeds prachtige werken voorbij komen en werken van mensen die misschien best graag zouden willen leren. Maar wat ik dus ook zie is dat er alleen maar loos gepost wordt en nauwelijks in andermans topics wordt gereageerd. Veel 'tekenmensjes' krijgen alleen reacties van elkaar en dan een enkele keer van anderen, en van enkele 'vaste' bokkers. Veel gebeurt nu achter gesloten deuren over PB. Heel jammerlijk heb ik inmiddels zelfs een vast tekstje. Zonde, zonde, zonde.

Niet dat wij dan zo nodig om commentaar verlegen zitten, maar het lijkt erop dat de beginnelingen (om het misschien wat oneerbiedig te stellen) helemaal niet meer de intentie hebben om te leren van wat UK en CB te bieden hebben. Slechts een enkeling, en die doen het zelf, die gaan zelf op zoek naar bokkers die hun sporen al verdiend hebben op UK en CB. Vaak over PB of in het geval van 'tekenaars' in het HK topic. Dat vind ik zonde, want zo is hetgeen wat UK en CB zo leuk maakte weg. De enige plek waar we wel nog het echte oude systeem vasthouden, wij oude creatieve rotten van bokt Clown , is in het taxatietopic op CB. Wanneer daar een nieuweling komt die het niet volgens de opgestelde regels doet wordt die daarop geattendeerd en als er geen verbetering is wordt die persoon (terecht!) weggewuifd uit het topic (op een vriendelijke doch strenge manier). Vind ik heel terecht. Het is hier geen beestenboel/fotofun/kippenhok.

Maar hoe los je zoiets op? (overigens zou het nuttig zijn als mensen mijn post zouden willen beamen danwel ontkrachten)
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ten eerste zou ik voorstellen slechts 1 keer per week een nieuw topic toe te staan in eenzelfde categorie, zoals dat bij EA ook van toepassing is. Op die manier 'dwing' je TSers die echt 'te' vaak een nieuw topic openen eerst over hun eigen werk na te denken, het te laten rusten, even te reflecteren 'is dit werk wel nuttig om op UK te posten of is het alleen maar leuk om te laten zien?'

Niet dwingen tot het posten van onderbouwd commentaar maar met een kanttekening. 'oh wat mooi' heb je als TS weinig aan, maar het is niet vervelend te noemen of volslagen zinloos. 'ik vind het niks' heb je in geen geval wat aan. Een verklaring waarom iemand het niks vindt heb je wellicht wel wat aan. Dus als je het mooi vindt MAG je dat onderbouwen (veel vaste CB/UK bokkers doen dit namelijk toch al hetzij meteen, hetzij na een tijdje van 'goh wat mooi' gedachten) maar als je het niet mooi of niet zo super vindt MOET je het onderbouwen. Is dat een idee?

UK en CB alleen paardgerelateerd maken is een redenering die ik heel goed begrijp van de TS, heb zelf ook een tijdje met deze gedachte gespeeld en, toegegeven, ik post voornamelijk paardgerelateerd werk hier terwijl dat slechts een percentage is van wat ik daadwerkelijk maak. Maar dat neemt niet weg dat ik ook graag kijk naar creatief werk van bokkers dat niet (direct) paardgerelateerd is. Dat mag van mij echt blijven, maar het forum is momenteel veel te onoverzichtelijk en er wordt veel te makkelijk gedacht over het openen van een topic met 'nieuw' werk of een 'nieuwe' vraag. Als men begrijpt waar ik op in speel. Nagelbijten / Gniffelen

Tot zover mijn eerste voorstellen aangaande de gang van zaken op UK en CB.

Jawel, ik ben nog steeds van mening dat een duidelijkere indeling van foto/fb versus tek/sch/art op zijn plek zou zijn, ipv een indeling jong versus 16+ Wellicht een idee daarmee te experimenteren of brengt dat enorm veel werk met zich mee?

Ik kom hier ongetwijfeld nog op terug. Tot zover in elk geval mijn eerste gedachten over de situatie op UK en CB.
UK en CB zijn geen lollige fora. Ze zijn enorm serieus! Tenminste, dat waren ze in mijn beleving. Wat jullie?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:36

Afgod Afgod amen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:40

Ik neem mijn petje af voor JoSav en sluit me geheel aan bij wat zij geschreven heeft. Zij had imo niet beter ook mijn gedachten over UK/CB onder woorden kunnen brengen dan hoe ze nu gedaan heeft.

Over het plaatsen van alleen paard gerelateerd werk... daar kan ik me niet in vinden omdat ik vind dat Kunst meer is dan paarden alleen en ik was juist zo blij dat Bokt die mogelijkheid gaf zodat je zowel tips van andere kunstenaars krijgt als van 'leken'. Die combi kom je op veel andere fora niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:20

lange text, was aan het einde het begin al weer vergeten Bloos
maar ben het voor het grootste deel wel met je eens, daarnaast blijf ik erbij
dat ik de verdeling tussen 16- en 16+ echt nergens op vind slaan Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:25

Ik snap je wel hoor, maar volgens mij kan bokt dan grotendeels alle fora wegdoen, want er zijn heel veel fora's wat NIKS met paarden te maken heeft, en ik vind dat ook niet nodig. Want er zijn geen andere forums die een hoofdonderwerp hebben, maar daarnaast ook nog aan andere wensen voldoen Lachen

Ik kan daarom ook niet begrijpen waarom jij vind dat er alleen foto's/tekeningen van paarden zouden mogen worden geplaatst..
Daar los je het niet mee op dat de tekeningen snel naar de achtergrond verdwijnen, dat komt gewoon omdat er op bokt meer mensen met verstand van fotografie zitten dan van tekenen/schilderen e.d.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:44

ik ben het helemaal met josav eens Lachen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:04

Zo Jorieke heeft haar best gedaan Ja
Ik ben het helemaal met je eens.
En een verdeling zoals jij beschrijft lijkt me ook prima. Geen verschil in leeftijd, wel in foto's en tekeningen/schilderijen OK dan!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:07

Ik ga niet iedereen quoten en erop reageren. Mijn topic was vooral bedoeld om te kijken wat voor reacties er zouden komen. En ik vind het wel frappant om te zien dat het merendeel toch het foto/teken gebeuren noemt en zou willen scheiden.

JoSav legt beter uit wat ik ook eigenlijk wel bedoel. Het enkel paardgerelateerd maken was enkel een andere optie om te kijken wat de reacties daarop zijn. Het betekent niet dat ik zelf niet graag naar ander werk dan paarden kijk, in tegendeel zelfs. Maar ik kom op bokt wel omdat het een paardenforum is, voor kunst heb ik andere fora, en voor foto's kijk ik weer op andere fora. Op bokt plaats ik dan ook voornamelijk "paardenwerk", niet omdat ik enkel paarden teken, in tegendeel ik focus mij op heel andere onderwerpen dan paarden, paarden tekenen is iets van 'erbij'. Wanneer ik wel ander soort werk op UK plaats dan merk ik direct al aan de berichten dat die doelgroep hier niet zit, hier zitten paardenmensen die willen liever paarden zien, en niet omdat ik dat denk maar omdat ik dat uit ervaring al heb gemerkt.

Feit is is dat UK niet meer is wat het ooit was. Iedereen kan een camera pakken en wat foto's schieten, en het lijkt wel alsof mensen denken dat elke foto die beter is dan ze normaal maken meteen UK waardig is. Terwijl het nivo erg laag blijft hangen. De opmerking van x_Marr schiet mij ook eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. Op bokt meer mensen met verstand van fotografie dan van tekenen/schilderen? Waar?! Ik zie enkel fototopics van slechte kwalieit waar overal hetzelfde standaard commentaar in wordt gegeven, vrijwel nergens zie ik echt goede commentaren met technische tips. Misschien open ik dan telkens net de verkeerde fototopics, maar ik ben wat fotografie betreft ook absoluut geen leek. Maar ik ben ook niet iemand die dagelijks nieuwe topics opent, en dan vooral met de vraag of het nu al beter is dan dat van gisteren. Nee, zoals Josav al zei, er tijd nodig voor verbetering, dat doe je niet in zo'n korte periode.
Daarentegen zijn er juist wel heel veel mensen met verstand van tekenen, veel meer dan je nu ziet op UK. Waarom? Omdat ze wegblijven, weggejaagd door de vele topics van laag nivo, tips waar niets mee wordt gedaan wordt, vragen die herhaald blijven worden en waarop het antwoord al lang en breed is gegeven.
Daarbij zal iemand met verstand van tekenen/schilderen ook beter commentaar kunnen geven wat betreft bijv. kleur en compositie op ook de fototopics dan iemand die technisch goed is met fotografie zal kunnen op datzelfde topic of de tekentopics.

Max 1 topic per week is ook een oplossing die in mijn hoofd zat, ik heb nu alleen degene van het paardgerelateerd houden gepakt, omdat ik dit ook op de rest van bokt vind. Zoals Cassidy al zei, De algemene fora waren bijzaak, tegenwoordig lijkt het meer alsof de paardenfora bijzaak zijn.

Is er een tekort aan mods? Of gewoon een overschot aan fora die hier eigenlijk niet thuishoren?

Een andere oplossing die ik ook al eerder heb geopperd, en welke ik nog steeds de mooiste zou vinden is een scheiding van 'showcase' - 'werkruimte'. Een plek waar je af werk wat goed is kunt laten zien, en een werkplek waar je werk kan laten zien waarvoor je tips nodig hebt, werk waar je mee bezig bent etc. Dit geeft imo ook een betere motivatie voor nieuwelingen om zichzelf te verbeteren en anderen te helpen verbeteren zodat ook zij hun werk in de showcase kunnen laten zien. De mods hebben inzicht genoeg betreft deze zaken om topics te verplaatsen die eigenlijk beter of slechter zijn dan de TS eigenlijk dacht. Ook zal dat aan de reacties te merken zijn wanneer je meer tips en commentaar krijgt heb je meer verbeterpunten.
Dit systeem wordt op veel creatieve fora gebruikt en werkt uitstekend, maar op bokt schijnt de 16 jaar grens een betere scheiding te geven Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:43

Hmmm... Mijn suggestie: op UK een beetje HAW-achtig gaan werken. Kortom: TS geeft in openingspost aan waar ze (of evt hij) mee bezig is, waar ze graag tips op zou willen, waar ze tegenaan loopt, wat ze de volgende keer anders zou doen. Dus gericht advies vragen in plaats van random werk plaatsen omdat je het "wel een leuke foto" vond.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:05

Ik ben het helemaal met JoSav eens. Afgod

x_Marr schreef:
Ik kan daarom ook niet begrijpen waarom jij vind dat er alleen foto's/tekeningen van paarden zouden mogen worden geplaatst..
Daar los je het niet mee op dat de tekeningen snel naar de achtergrond verdwijnen, dat komt gewoon omdat er op bokt meer mensen met verstand van fotografie zitten dan van tekenen/schilderen e.d.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik zie gewoon de laatste tijd zoveel fototopics met foto's die gewoon echt niet UK-waardig zijn. Zien mensen dat zelf niet in? Als je elke dag een topic opent met wéér die afgezaagde dingen? Gebruik eens wat fantasie, eigen inbreng! Als je er al neerzet "deze is wat minder..." "dit is wat onscherp, dat is niet zo mooi" dan vind je de foto dus eigenlijk niet goed genoeg. Plaats hem dan ook niet.
Ik vind het nu ook echt niet leuk meer op UK. Ik zit er serieus over te denken om er gewoon niet meer te posten. En dat terwijl ik eigenlijk een van de weinigen ben die vrij veel reacties krijg, waarschijnlijk omdat ik een wat aparte stijl heb misschien en vaak ook niet-paardgerelateerd werk plaats. Maar zo is het gewoon niet leuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:14

ik kom ook bijna niet meer op UK, terwijl dit eerst een van de fora was waar ik het meest postte.. (toen de splitsing er nog niet was, want mijn mams heeft mij een paar jaar van bokt verbanned. Huilen van het lachen)

Vind ook wel dat er iig íéts moeten gebeuren..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:15

Fiffill:
Dat ben ik met je eens, maar worden die foto's dan beter als het alleen paardgerelateerd zou zijn? Ik denk van niet Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ze de regels weer wat beter moeten oppakken: als je een foto zelf al niet mooi vind of wazig vind: moet je hem niet plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:18

ne, maar je hebt ook niet meer van die afgezaagde fototopics met foto's van de geraniums van je over buurman... Die er vervolgens niet uitzien, maarja, als de TS denkt dat die een superoriginele mooie foto heeft gemaakt...

Daarom vind ik dus een splitsing tussen gevorderd/niet gevorderd of zoals Iceprincess al opperde, en wat imo nog een beter plan is, is een testcase en een schowcase een goed plan.. Lachen En sowieso veeul beter als leeftijdssplitsing.. Heb nu een beetje het gevoel dat Crea Bea alleen maar bestaat om het young riders gedeelte op te vullen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-08 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:18

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet voor alleen paardgerelateerde dingen ben. Ook omdat ik zelf wel vaak werk plaats wat niet paardgerelateerd is en het wordt altijd goed ontvangen. Lachen
Het gaat me er gewoon meer om dat ik zoveel fototopics zie die er eigenlijk niet hadden hoeven zijn... ik vind het gewoon zonde.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:51

Josav, ook ik neem mijn petje voor je af. Je slaat in mijn ogen diverse spijkers op zijn kop.

Een hele tijd terug kwamen we tot de conclusie dat het niet lekker ging op UK/CB. Na een analyse is naar voren gekomen waarom dat niet lekker liep. Vooral veel (extreme) oneliners, veel gebruikers keken absoluut niet naar de regels en richtlijnen en veel gebruikers kwamen gewoon even kijken voor wat fotovermaak, inplaats van voor het werk en om daar goed commentaar op te geven. Ook namen diverse (soms totaal onzinnige) centrale topics de (rommelige) overhand. Na de analyse hebben we bekeken wat we er aan zouden kunnen doen om de problemen in alle opzichten te verbeteren. Naar mijn idee is dat toen ook best heel goed gelukt.

Nu blijkt (en helaas wist ik daar niet eerder van...) dat er weer wat ontevredenheid is. Bokt groeit met de dag. De verbeteringen die we eerder geboekt hadden zijn wat weggevaagd in de groei van Bokt. Veel nieuwe gebruikers die graag allemaal veel plaatsen. Om een voorbeeld aan te halen en meteen te antwoorden op een stukje van jou: vroegah las ik elk UK/CB topic van beneden tot boven helemaal door. Er kwamen toen ongeveer 5 topics per dag per forum er bij. Makkelijk bij te houden dus. Ook de nieuwe berichten in oudere topics bekeek ik allemaal. Helaas is dat een probleem geworden naarmate Bokt meer ging groeien. Deels heeft dat ook te maken met het gemak van nieuwe dingen plaatsen. Ik ben het met je eens dat er gebruikers zijn die te gemakkelijk en te snel nieuwe dingen plaatsen. Er komen door deze dingen zo veel berichten bij, dat ik het niet voor elkaar krijg om die allemaal te lezen. Gelukkig hebben we daar wat op bedacht; de TEM knop. Een aantal van de gebruikers TEM't (en waarvoor mijn dank!) zeer goed. Op dit moment mod ik dus deels naar aanleiding van TEM's, deels op topictitel en deels steekproefgewijs. Daardoor blijven oneliners liggen...

Ook ben ik (maar dat geldt voor mij persoonlijk, ik spreek nu niet voor Fnanne en Elanor) wat milder geworden met het versturen van pbtjes en het verwijderen van oneliners. De echt extreme gaan er zeker nog steeds uit. Maar omdat eerder is aangegeven dat de spontane en overweldigende reacties gemist werden denk ik dat die deels nog steeds passen op UK/CB. Maar dat is iets wat we misschien weer eens in overleg moeten nemen.

Een echt inhoudelijke post is dit niet. Ik hoop dat jij en de anderen begrijpen dat ik dit liever eerst eens voorleg bij mijn collega-mods alvorens ik op allerlei ideeen volmondig ja! ga roepen. In dit topic heb ik een aantal ideetjes gelezen waar over nagedacht kan worden, en een aantal problemen gelezen waar een oplossing voor te vinden moet zijn.
Nogmaals; ik wist echt niet dat dit onder de ouwe rotten van UK/CB rond ging... en daarom bij deze mijn belofte om dit achter de schermen te gaan bespreken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:14

Bloos Ik ben blij te horen dat mijn post in goede aarde is gevallen.

@Mireille: Ik begrijp het volkomen hoor. Toch fijn te horen dat jullie het nu gaan bespreken. Hou je ons op de hoogte van wat er eventueel uitkomt? Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:22

Natuurlijk Lachen
Ik hoop zelf dat hier hele goede punten uit gaan komen. En ik ga proberen de komende dagen wat te ontwikkelen en uit te werken. Uiteraard zal er een verslag hier in het topic komen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:24

Super Mireille. Ik ben benieuwd.
*hoopt vooral op scheiding van de foto's Bloos

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:09

Kimmes schreef:

*hoopt mee

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:09

oneilltje79 schreef:
Kimmes schreef:

*hoopt mee

*hier nog eentje*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:12

Scheiding van foto's kan ik me wel in vinden, maar ik vind zeker niet dat de niet-paardgerelateerde foto's/ schilderijen etc verdwijnen.
Ik vind het juist heerlijk om op een paardenforum ook niet paardgerelateerde onderwerpen te vinden en zeg nou zelf; alleen paardenfoto's is toch vreselijk saai om naar te blijven kijken??
Juist die afwisseling is leuk!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:53

Wat mij betreft mag er een apart forum komen voor fotografen (of kan ik misschien beter 'kiekjesmaker' of plaatjesschieter' zeggen?) Tong uitsteken

Ik heb net eens de moeite genomen om een stuk of 10 topics met [FOTO] in de titel te bestuderen meestal open ik ze al niet eens en moet concluderen dat de meeste foto's niets met fotografie als een kunstvorm te doen hebben
Veelal kiekjes en plaatjes dus, al heb ik gelukkig ook een paar heel mooie dingen gezien! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:00

Wranglerbutt schreef:
Ik heb net eens de moeite genomen om een stuk of 10 topics met [FOTO] in de titel te bestuderen meestal open ik ze al niet eens en moet concluderen dat de meeste foto's niets met fotografie als een kunstvorm te doen hebben

Zullen we even niet gaan discussieren over wat kunst is en wat niet? JUIST fotografie als kunstvorm is soms technisch zo prut als maar kan. Fotografie die überhaupt niks met kunst te maken heeft, kan daarentegen weer heel mooi zijn. En zijn schilderijen van paarden wel kunst? En custom My Little Ponies?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:02

Hm, ik vind ook niet alles kunst. Knipoog Dat is gewoon een moeilijk punt. Ik zeg niet zo snel dat iets kunst is.
Maar wat me wél opvalt, is dat de laatste tijd de meeste fototopics gewoon (los van of het nu kunst is of niet) echt geen mooie foto's bevatten. Qua techniek, compositie e.d. Er zit gewoon vaak geen echt gevoel in, wat je bij tekeningen toch misschien wel sneller hebt omdat het echt met de hand gemaakt is.
Voor fotografie moet je toch echt een oog hebben vind ik. Lachen