ITP en HAW Minder bezocht en gereageerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: ITP en HAW Minder bezocht en gereageerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:56

Ik reageer er zelf ook nog maar heel zelden. Maar er was laatst toch weer een enquete over HAW etc.? Ik dénk dat ze nu achter de schermen misschien toch wel weer bezig zijn met het hoe en wat rondom HAW naar aanleiding van in het begin van het vernieuwde HAW en ITP etc. toch wat 'commentaar topics' en dus die enquete? Persoonlijk hoop ik wel dat en daar toch wel weer iets makkelijker met de regels op HAW omgesprongen zal gaan worden dan dat het op het moment is.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:57

Mijn zusje opende altijd regelmatig topics van mij op HAW, ik vond de reacties altijd onwijs leuk om te lezen...
Meestal was er per topic 3 pagina's met leuke complimenten, nu opent ze veel topics van mij op ITP, en komen er nog geen 10 reacties los.
Ik vind die nieuwe regel ook maar niks, ik snap ook absoluut niet dat dit niet weer word veranderd, ik bedoel menig bokker vind het niet leuk.
Eigenlijk gaat bokt dus gedeeltelijk achteruit.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:58

ik zie " wow, wat een mooie combinatie". en dergelijke opmerkingen wel degelijk moeten kunnen op HAW. Veel mensen zijn op zoek naar een bevestiging en vinden het , erg logisch, leuk dat anderen de combinatie leuk vinden of een compliment geven. Nu geven mensen de complimenten nog wel maar vallen in herhaling wat commentaar betreft, omdat daar zonodig aan voldaan moet worden. De eerste opmerking in dit topic van een Mod vind ik een typisch geval van kop en het zand steken. Gewoon lekker iedereen zijn opmerking laten toevoegen, wel of niet voorzien van rijtechnisch commentaar.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:12

Ik reageer ook zelf nauwelijks meer op HAW. Op topics waar ik wel op zou willen reageren met gewoon een compliment kan ik dus nu niet reageren vanwege de nieuwe regels, daardoor voel ik me behoorlijk ingeperkt. Ik vind het jammer als ik niet gewoon kan zeggen dat ik vind dat de combinatie er fijn uitziet. Daarnaast vind ik het ook jammer dat, omdat je commentaar dat al gegeven is niet nog eens mag geven, het nóg lastiger is opbouwende kritiek te geven. Wanneer voeg je iets toe, wanneer herhaal je iets? Dat vind ik vaak lastig te onderscheiden en daarom post ik er eigenlijk nooit meer.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:27

Maar nu de vraag aan Bart en Eline, of eventueel een mod.
Wat is nu eigenlijk de reden waarom deze regels niet weer worden zoals ze eerder waren?
Op HAW komen/kwamen regelmatig mensen voorbij die netjes reden en waar geen commentaat op te leven was, dan geef ik een leuk compliment.
Nu MOET je commentaar geven ookal zeg je je cap zit scheef, of je moet door de oren van je paard kijken, als je dat niet doet word je reactie simpel weg verwijderd.
En om dan maar een topic te openen op ITP vind ik ook niks aan, want er komen helemaal geen leuke reacties los, ja enkele reacties.
En aangezien een topic openen best veel tijd kost, ik bedoel maar je moet foto's uitzoeken, verkleinen, uploaden, [nu een groot verhaal typen over wat je start en wat je voor al traint] vind ik het erg leuk als er veel reacties op los komen, en als er commentaar op de foto's te vinden is, mag dat natuurlijk ook gezegt worden, maar nu kom je regelmatig commentaar tegen van je kijkt naar beneden.
Laatst bijgewerkt door Gabrielle_ op 05-10-08 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:29

Apple schreef:
Als je trots bent op je paard en gewoon leuke rijfoto's wilt plaatsen dan kan dit voor zover ik weet op ITP Lachen. En daar kunnen ook gewoon de 'goh wat een leuke combi' reacties Lachen.

Ik denk dat je HAW beter kunt gaan zien als een soort 'RT-P met foto's'. Als je rijtechnisch advies wilt hebben en dat wilt ondersteunen met foto's dan is HAW de aangewezen plek Lachen. Of als je vooruitgang wilt laten zien tov de vorige keer.

Wil je gewoon je paard laten zien al dan niet onder het zadel, dan is ITP beter Lachen.

Maar waarom is een combinatie van beiden niet mogelijk Apple? Lachen
Ik begrijp dat op HAW een reactie als: 'leuk paard' of 'mooi' setje niet nuttig is en weinig toevoegt,
maar als iemand gewoon lekker bezig is met zijn paard op een goede, ontspannen manier dan vind
ik dat dat óók op HAW gezegt moet kunnen worden Lachen

Maar dan misschien meer in de trant van:
Ik vind dat jullie een mooie combinatie vormen en dat je je paard op een eerlijke manier rijdt,
dit geeft een fijn beeld en het rijden ziet er ontspannen uit.

Ondanks dat er geen rijtechnisch commentaar in verwerkt zit vind ik dit wel een reactie die
op HAW zou passen, want weten dat je op de goede manier bezig bent lijkt mij rijtechnisch gezien óók van belang Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:26

Ik keek vroeger wel eens wat topics door, gewoon omdat ik het leuk vond en als de titel ook nog een beetje leuk klonk klikte ik het aan..
Nu moet je van te voren gaan bepalen of je foto's van springen wilt zien of vrijheidsdressuur of whatever..
Het is gewoon onoverzichtelijk

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:16

als het commentaar wat al gegeven is nog een keer gepost wordt word dat ook verwijderd. dus tja als al een keer gezegd is; let op je piano handjes ofzo kun je beter niet meer reageren. aangezien aleeen een mooi paard enzo ook niet meer mogen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:20

Ik vind het soms ook wel jammer dat je niet gewoon kan zeggen dat je het een onwijs leuk paard vind. Terwijl dat juist zo leuk is om te lezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:20

Mas schreef:
*knip*

Maar waarom is een combinatie van beiden niet mogelijk Apple? Lachen
Ik begrijp dat op HAW een reactie als: 'leuk paard' of 'mooi' setje niet nuttig is en weinig toevoegt,
maar als iemand gewoon lekker bezig is met zijn paard op een goede, ontspannen manier dan vind
ik dat dat óók op HAW gezegt moet kunnen worden Lachen

Maar dan misschien meer in de trant van:
Ik vind dat jullie een mooie combinatie vormen en dat je je paard op een eerlijke manier rijdt,
dit geeft een fijn beeld en het rijden ziet er ontspannen uit.

*knip*

Mas, zoals jij het hierboven beschrijft is juist de bedoeling, ik mag hopen dat de complimentjes die gegeven worden gemeend zijn en dan zou je het ook moeten kunnen onderbouwen waarom het zo'n fijn beeld is. Dat is gelijk ook veel prettiger voor de TS om te horen, waarom mensen het een fijn beeld vinden.

Wat het niet mogen herhalen betreft. Daar blijven veel misverstanden over bestaan. Nee het is niet de bedoeling om elkaar alleen maar na te praten en met z'n allen te zeggen dat TS pianohanden heeft. Maar voor het probleem pianohanden (en elk ander probleem) zijn er wel legio verschillende oplossingen.
Bij HAW gaat het juist om het rijtechnische gedeelte en als TS een rijtechnisch probleem heeft dan is het juist prettig als er verschillende oplossingsmogelijkheden voor dat probleem gegeven worden. Tenslotte werkt elke oplossing niet voor iedereen.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:51

Maar stel je nu eens voor dat aan de hele combinatie niks op aan te merken is, alleen dat dat stang wat te strak staat.
Moet dan iedereen maar zeggen ziet er super uit alleen je stang staat wat strak.
Ik bedoel er moet iets van rijtechnisch commentaar bijstaan, anders word je bericht verwijderd.
En het rijtechnisch commentaar mag niet te elke keer herhaalt worden.
En ik kan me goed indenken dat er mensen zijn die voor een paar reacties niet elke keer een topic gaan maken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:07

Een tijdje geleden is er een enquete over de nieuwe HAW/ITP regels gehouden onder de bokkers, maar tot nu toe heb ik daar nog niks over gehoord. En ik kan me zo voorstellen dat de reacties niet verschrikkelijk lovend waren.

Ik kijk zelf ook veel minder op HAW en ITP, gewoon omdat ik de sfeer en het overzicht veel minder zijn geworden. De regels bevallen mij niet, klaar. Maar wordt er iets aan gedaan, ho maar. Erg jammer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:34

VValar: in het laatste BBB stond dat er inderdaad vertraging was rondom de evaluatie van HAW en ITP. Ik neem aan dat we er binnenkort wel meer over zullen horen als de resultaten bekend zijn Lachen

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:50

Ik kijk nog wel op ITP en HAW maar eigenlijk reageer ik bijna nooit maar kijk ik alleen de foto's ( De meeste rijden zoiezo boven mijn niveau en kan ik niet meer zeggen dan: let op kapstokjes, piano handjes, rechtopzitten ofzo Vork ). Als je geen commetaar kán geven, dan ga je het maar ergens vandaan halen...want je móét iets hebben. En ik begrijp best dat je niet op HAW gaat zeggen: Heej sjakkie hoe is het er mee, ga je vanmiddag mee naar de stad. Maar wat een leuk paard of jullie passen heel goed bij elkaar en ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Vind ik dat dat wel moet kunnen..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:48

Ook ik vind het nieuwe HAW en ITP minder leuk, "vroeger" kon je bij rijfoto's gewoon een leuk compliment maken. Aan de hand van foto's vind ik het zowiezo altijd lastig om commentaar te geven, aangezien het moment opnames zijn. En als je dan een topic bij HAW plaatst en er niet snel genoeg bij bent zijn de helft van de reacties ook al verwijderd. Ook is alles nu erg verspreid, wat veel onhandiger kijkt of ik ben gewoon te lui om alles stuk voor stuk aan te klikken en te kijken of ik een topictitel zie of een bokker waarvan ik de foto's wil bekijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:38

VValar schreef:
Een tijdje geleden is er een enquete over de nieuwe HAW/ITP regels gehouden onder de bokkers, maar tot nu toe heb ik daar nog niks over gehoord. En ik kan me zo voorstellen dat de reacties niet verschrikkelijk lovend waren.

Ik kijk zelf ook veel minder op HAW en ITP, gewoon omdat ik de sfeer en het overzicht veel minder zijn geworden. De regels bevallen mij niet, klaar. Maar wordt er iets aan gedaan, ho maar. Erg jammer.

Helemaal mee eens...

Ik vond het ook altijd leuk om op haw te kijken en daar reacties te plaatsen... vaak wel mèt RT commentaar.
Maar soms is het plaatje gewoon goed.
Dan is mijn commentaar: leuke combi, of jullie zijn goed op weg oid, oid
Maar dat wordt dan aangemerkt als niet volgens de haw regels Huilen van het lachen
Terwijl het ook commentaar is... positieve wel te verstaan Tong uitsteken

Kortom... ik post er ook bijna niet meer Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:07

Sinds de nieuwe regels heb ik er helemaal niks meer gepost. Ik zal vast wel niet de enige zijn. Ik vind de nieuwe regels zoiezo van geen kant meer kloppen maar denk dat mijn onderschrift daarover genoeg zegt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:10

Aangezien ik in het sticky op HAW niet meer kan reageren (is te lang niks gezegd)..... streefdatum voor het openbaar maken van de evaluatie was 1 oktober. Wanneer komt 'ie?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:35

maar ik vind de berichtjes wel beter van inhoud. misschien wel minder maar er zat ook altijd zoveel dubbel tussen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:40

Nouks schreef:
Aangezien ik in het sticky op HAW niet meer kan reageren (is te lang niks gezegd)..... streefdatum voor het openbaar maken van de evaluatie was 1 oktober. Wanneer komt 'ie?

Ben ik ook heeeeel benieuwd naar Ja Ik zit vol ongeduld te wachten!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:52

Als gevolg van het Horse Event zijn er een aantal dingen wat langer blijven liggen dan de bedoeling was. We zijn op dit moment bezig met de evaluatie en komen er zo snel mogelijk op terug.