Is bokt nou een openbaar forum of niet??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Re: Is bokt nou een openbaar forum of niet??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:38

juist om deze redenen reageer ik de laatste tijd (bijna) nergens meer op Knipoog

Heb vanavond wel met jeuk in de handen gezeten bij een bepaald topic op LZP - maar ook daar heb ik me in kunnen houden

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:41

Kijk ik geef bij mijn advies ook wel eens mijn mening... Dat zijn inderdaad 2 verschillende dingen, en inderdaad kan dat soms een andere mening zijn dan die van de TS..MAAR... dan nog is zo een reactie storender en kun je dan beter of de situatie verduikelijken(evt via PB)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:42

inge81 schreef:
juist om deze redenen reageer ik de laatste tijd (bijna) nergens meer op Knipoog

Heb vanavond wel met jeuk in de handen gezeten bij een bepaald topic op LZP - maar ook daar heb ik me in kunnen houden

Ja maar dat is toch zonde... waarom zit je anders bij een forum... Om advies te krijgen,op te zoeken of te geven toch?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:52

Als een reactie on topic is, met opbouwend commentaar, kan TS daar iets mee.
Het lijkt vaak een negatief gebeuren te worden, papegaaientaal noem ik het, als iets niet goed eruit ziet op een (1) foto. Die foto pakt een goed/slecht moment, maar wil niet zeggen dat het all-over slecht/goed is. Knipoog
De verwoording van commentaar kan een wereld van verschil maken, maar dan moet dat wel juist geformuleerd worden. En de ene mens is de andere niet...

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:53

tja de handen jeukten net te hard - heb t niet kunnen laten. Tegenwoordig kijk ik wel nooit meer op HAW.

Als ik om advies vraag - geef ik ook wel eens commentaar, maar je wilt dan toch graag alles in ogenschouw nemen. Dus ook de dingen waar je niet op zit te wachten of wat niet je eerste keuze is.
En inderdaad daarom zit je ook op een forum, maar ik moet zeggen ik zoek t steeds meer bij andere fora hoor. Gaat t gemoedelijker aan toe en kan je nog eens je mening ergens over geven.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:58

HAW kijk ik alleen!! ik mag vanmezelf niks neer zetten!! Ik plaats er overigens ook nooit foto's om dat soort redenen.
Wat ik wel heel goed vind is dat de regels omtrent HAW en ITP nu anders zijn, dat je dus ook rijfoto's kunt zetten gewoon om te laten zien, maar zonder commentaar!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 23:01

MarvanTom schreef:
Als een reactie on topic is, met opbouwend commentaar, kan TS daar iets mee.
Het lijkt vaak een negatief gebeuren te worden, papegaaientaal noem ik het, als iets niet goed eruit ziet op een (1) foto. Die foto pakt een goed/slecht moment, maar wil niet zeggen dat het all-over slecht/goed is. Knipoog
De verwoording van commentaar kan een wereld van verschil maken, maar dan moet dat wel juist geformuleerd worden. En de ene mens is de andere niet...

Dat is zo, maar er zijn ook mensen die zo wie zo alles weerleggen als advies krijgen.
En wat de 1 vervelend verwoord vind is voor een ander misschien mild.. maar geef DAT dan aan denk ik, ipv commentaar waar je een disscussie mee aanwakkerd.
Als je dus aangeeft dat je het rot verwoord vind, dan kan de andre misschien zeggen dat ie het zo niet bedoeld heeft..(en als het wel zo bedoeld is reageerd ie waarschijnlijk niet meer!) scheelt echt een hele disscussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:03

inge81 schreef:
Als ik om advies vraag - geef ik ook wel eens commentaar, maar je wilt dan toch graag alles in ogenschouw nemen. Dus ook de dingen waar je niet op zit te wachten of wat niet je eerste keuze is.

Geloof dat ik je wel kan volgen, dat gevoel van de jeukende handen komt mij verdacht bekend voor,
vroeger reageerde ik dannog wel eens verontwaardigd als iemand tot zn nek in de schulden zat en zijn beklag deed op internet, terwijl je op de achtergroind een foto met allemaal luxe ziet staan.
Nee, mag je niet op reageren, want...Je weet niets af van de situatie, je kent diegene niet, klaar.
Nou dan is het toch ook klaar?

Dus op dat punt kan ik wel met sommige meegaan hier.
Kritiek hoeft niet alleen negatief te zijn, ook al zitten er niet altijd kilo's wollentjes om.
Kijk en die simpele rechtse, zou ik me persoonlijk ook maar niet te druk om maken.

19LindA83 schreef:
Kijk ik geef bij mijn advies ook wel eens mijn mening... Dat zijn inderdaad 2 verschillende dingen,

Klopt, en die twee worden nog wel eens doorelkaar gehaald, "Jou paard is lelijk" en dan vooral niet toegeven dat het alleen slechts maar jou miezerige mening is, nee het liefst halen we de hele buurt erbij.

Klinkt mss allemaal een beetjezwart wit, maar ik begrijp denk ik dus wel een beetjewaar TS op doelt...

19LindA83 schreef:
Doel je eropdat dit topic geopent is omdat ik om aandacht verlegen zit? zo komt het nl over.
Hier aan aandacht geen tekort

Nou niet bepaald, was het juist met je eens Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:08

Het is ook een beeeeetje de manier waarop het gebracht wordt hoor. Misschien heeft de topicstarter wel niet in alle gevallen de wijsheid in pacht, de mensen die er op reageren ook niet hoor.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:24

19LindA83 schreef:
LimaMambo schreef:
als iemand bv iets vraag of het mogelijk is om met hechtingen onder de zonnebank te gaan, vind ik niet dat je mag oordelen over dat de hechtingen er nog in zitten terwijl die er al uit kunnen.. want je kent de situatie niet, en je kent diegene niet.. dus kan je daar niet over oordelen en het voegt ook helemaal niks toe aan het topic dus totaal irelevant en dus zwaar offtopic
want er word niet om kritiek gevraagd

om maar even een voorbeeld te noemen...

Ten eerste is dit topic in zijn algemeenheid, dus waarom zo aanvallend,
Ten tweede had ik 1 regel off gereageerd, en daarna 4 on-topic met net advies. Want je vroeg om advies.

dit was ook in het algemeen bedoeld hoor..

en het gaat er ook om op de manier waarop iemand iets verwoord..
als iemand vraagt of het mogelijk is of je met een hechting (die er al uit kan) onder de zonnebank kan.. en er word gereageerd als: 'wel tijd om onder de zonnebank te gaan maar niet om hechtingen eruit te laten halen Verward '
dan vind ik dat zwaar offtopic en totaal niet relevant.. en ja als je zo'n reactie plaatst kan je antwoorden zoals: waar bemoei je je mee, verwachten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:42

inge81 schreef:
tja de handen jeukten net te hard - heb t niet kunnen laten. Tegenwoordig kijk ik wel nooit meer op HAW.

dat topic is nog heel goed afgelopen hoor Knipoog . Ik vond deze ook nog best respectvol, iedereen kwam met inhoudelijke argumenten en TS bleef reageren en begon niet om "slotje" te roepen toen het wat heet onder de voeten werd.

Ik erger me er meer aan als het 1 op 1 wordt. Dat 1 iemand iets te fel reageert, de topcstarter daar dan steeds op in gaat en zo krijg je gehakketak tussen twee mensen wat al het andere commentaatr ondersneeuwt. En dan zet er af en toe nog een bokker "mooie pony" tussendoor om de boel weer on topic te krijgen Huilen van het lachen

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:20

19LindA83 schreef:
Doel je eropdat dit topic geopent is omdat ik om aandacht verlegen zit? zo komt het nl over.
Hier aan aandacht geen tekort

Nou niet bepaald, was het juist met je eens Knipoog[/quote]

HA ha, ok! ik snapte de zin denk ik niet helemaal dan!!!

Maar inderdaad mensen vergeten soms het verschil tussen advies en mening....

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:23

ManonR_ schreef:
Het is ook een beeeeetje de manier waarop het gebracht wordt hoor. Misschien heeft de topicstarter wel niet in alle gevallen de wijsheid in pacht, de mensen die er op reageren ook niet hoor.

Maar wil dit dan zeggen dat er dan maar gereageerd moet worden met dat soort uitspraken? Naar mijn idee niet.
En zoals ik al eerder zei zijn er ook nog de TSers die in een topic elk advies weten te weerleggen, en dan wordt er inderdaad wel eens ''bot'' gereageerd door mensen. (ook hier weer het onmacht gevoel, je geeft advies,met jou meerdere, maar er wordt niks mee gedaan.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:27

[/quote]
Ik erger me er meer aan als het 1 op 1 wordt. Dat 1 iemand iets te fel reageert, de topcstarter daar dan steeds op in gaat en zo krijg je gehakketak tussen twee mensen wat al het andere commentaatr ondersneeuwt. En dan zet er af en toe nog een bokker "mooie pony" tussendoor om de boel weer on topic te krijgen Huilen van het lachen[/quote]

Ook dat is heel vervelend ja,en dan heb je ze dr ook nog bij die even gauw een vriendje Pben, en dan wordt het 2 tegen 1....
Moet heel eerlijk zeggen dat je vaak als je in een profiel kijkt je dan al gauw zo iets hebt van: ach ja natuurlijk!!! (denk aan leeftijd!)
En dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dan ook vaak jeukende handjes krijg!!! Bloos