Nog 1 maand tot 1 april..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:46

Weten jullie dat een paard geen pony is? Voordat daar verwarring over ontstaat. Met paarden doe je dressuur, en met een pony springen en western. Ook is longeren niets voor een pony, dat is zielig! Daarentegen is grondwerk meer voor de pony weggelegd, daar is een paard namelijk niet goed in! Dat vinden ze niet leuk en dan gaan ze je tegenwerken. Paarden zijn meer van de piaffe en de passage, ook de pirouette komt er nog wel uit! Ook gaan ze mee op wedstrijd, daar zijn ze voor gemaakt! De stap is meer voor het paard, daar is de pony niet voor gemaakt, die houdt meer van galopperen, lekker hard gaan en door de bossen crossen! Een paard is ook meer voor de draf gemaakt, anders bokken ze je er vanaf!

Zorg wel altijd dat je zadel past, anders doet dat zeer voor je paard.

Er zijn verschillende paarden, zoals de KWPN, de arabier, het trekpaard, het gelderse paard, de tuigers. Ook heb je vele pony’s, zoals de shetlander, de haflinger, de welsh en nog veel meer.

Je moet je paard altijd heel goed beschermen, dit doe je met beschermers, peesjes, dekens, daarbij moet je hem altijd een halster om doen, anders kun je hem niet meer pakken. Als hij dan alsnog niet gepakt wil worden moet je met een zweep achter hem aan rennen, dan krijg je hem vanzelf. Maar dan moet je wel je zadel even laten controleren bij de zadelmaker, hij zegt namelijk dat er iets mis is.

Een paard heeft een voorhand en een achterhand, die kan hij allebei omhoog gooien, dan kan hij steigeren of bokken en dat is heel gevaarlijk en eng! Om dat te voorkomen moet je cavaletti gaan springen! Dan is het direct over! Hou ook altijd de aanleuning vast, dan kan er niets gebeuren! Als je een martingaal om doet ben je helemaal zeker van je zaak! Het wijken is een moeilijke oefeningen, maar even porren met je sporen, trekken aan de teugels en slaan met je zweep en je paard doet het zo! Probeer het en zie zelf dat het werkt! Ook met achterwaarts gaan doe je dit zo!

Op bokt heeft iedereen altijd een andere mening, ze maken elkaars leven zuur, daarom zijn er mods, die houden de boel een beetje in toom, zij worden ook wel moderator genoemd. Ook de nieuwsredactie helpt mee aan een mooier bokt, zo weet iedereen altijd wat er in de wereld speelt. Het beheer haalt alleen maar grappen met ons uit, dat vind ik niet lief!

De wiki is voor domme mensen, zo kunnen ze altijd opzoeken waar iemand het over heeft. Ook de penny meisjes kunnen dan eens leren hoe paarden werken, welke knopjes je moet indrukken enzo. Maar daarvoor hebben we ook deze topics: [HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) en [MA] beware of the penny ........ en [HK] beware of the penny deel 2

Ook hebben we de mids, wat dat zijn, geen idee, maar die houden dus ook van mandarijntjes en lavendelthee, om heerlijk uit te kunnen rusten. Lavendel ruikt ook zo lekker, daarmee kun je zo heerlijk wegdromen!

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:47

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:47

Mijn QP verandert helemaal niet?

Hhilde

Re: Nog 1 maand tot 1 april..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:48

Nieuwsredactie.

Hhilde

Ohhh, score!

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:50

weten jullie wat nog meer werkt? Een pb naar de mods met deze woorden erin, tellen ze dubbel :D

}> :Y)
Laatst bijgewerkt door danamuts op 01-04-12 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:51

Jullie vergeten zadelmaker steeds in het lijstje..:D

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:51

Als het goeds is krijg je een hoge bokt PQ als je een serie paard woorden gebreukt: pony, achterhand, voorhand.
Dit is toch het ideetje van de modwerators?

PS: kijken of ik nu een hogere PQ heb

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:52

Exact
Trouwens: PQ= paarden quotion (denk aan QI)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:53

lavendel met mandarijn / manderijn / mandarijntjes lusten mijn paard en pony graag

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:54

Ik denk dat dit nog niet de 1 april grap is. Ik denk dat de mensen die aan het eind van de dag in de top 10 staan qua PQ een ban van een week krijgen......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:54

Zomerdeken

monikje

Ik heb geen Paard/Pony die Dressuur, Springen of Western kan. Ik heb ook geen Paard/Pony die je kan Longeren of waar je Grondwerk mee kan. Ik heb geen paard/pony die Piaffe, Passage of Pirouette kan. Ook kan die niet wijken niet achterwaarts geen cavaletti en aanleuning?
En een Wedstrijd kan al helemaal niet omdat ik geen zadel en geen paard/pony heb. Dus kan ik ook niet naar de zadelmaker. Daarom zit ik nu op Bokt en lees ik de wiki. Verder weet ik geen verhaal met de woorden: Mods, Moderator, Nieuwsredactie, Beheer of Mids.

hafjesliefde

zadelmaker

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:55

de lavendel kleurige nieuwsredactie geeft de tip om de voorhand en achterhand door dressuur, springen, western, longeren, grondwerk, piaffe, passage en pirouette met een cavaletti te verbeteren voor de wedstrijd. De bokt mods, moderator, beheer en mids verwijzen je naar de wiki voor het artikel zadelmak.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:55

bandages --> -5
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-04-12 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:55

Zadeldekje

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:56

Lavendel :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:56

peesbeschermer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:56

Voorwaarts is ook plus 10, logisch ook als achterwaarts er ook 10 opleveren
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-04-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:57

*zoekt rustig daar naar woorden, b.andages is dus -5

springbalk

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:57

of niet
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 01-04-12 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:57

Er zijn weer nieuwe woorden ontdekt zie ik, lavendel mandarijntjes wijken.

Veel plezier op bokt vandaag, vanavond lees ik wel een beetje bij. Vannacht al actief genoeg geweest :D Eerst maar eens naar mijn paard en pony vandaag en een lekkere buitenrit maken :j
Laatst bijgewerkt door Freggel op 01-04-12 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:57

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker, cavaletti, roze, wijken, achterhand, voorhand, voorwaarts

Ik hou er even mee op :+