Nog 1 maand tot 1 april..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:39

Ik ga jullie wat vertellen over mijn hobby, dat is namelijk paardrijden.
Dat doe je op een pony of een paard, je springt in het zadel en kiest weer eens wat je die dag gaat doen.
Springen, dressuur of western?
Of op buitenrit, maar blijf in de berm!
Anders wordt je omgereden door asociale mensen in hun vroemvroem.
Thuis kan je ook nog longeren of grondwerk doen.
Maar voor het paard blijft het altijd in zicht: het groen!
Want gras is voor hun het ideale portie.
Maar g roentesoep vinden die van mij niks :n
Dan gaan ze stuiteren door de bak.
En dan zit ik daar in de hoek als een aardappelzak!
Dan geef ik ze een wortel en dan doen ze voor mij de piaffe, pirouette en passage!
Helemaal uit hun hoofd,
Maar bij de tandarts worden ze verdoofd.
En eens in de zoveel tijd moet de zadelmaker komen,
Want ik met m'n dikke kont laat het wol in elkaar zakken!
Dan moet je wat hulp op bokt pakken!

:+ :')

Momo2

S.etjes is toch ook -20 ?

maflinger1

hij is geboren in april. ik heb veel setjes voor hem. onder andere roze peesjes, een slof, allemaal in maat Schetlander natuurlijk!

PuurxNatuur

100!!

P.s ik geef op -O-

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:40

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

monikje

Ben nog nergens ingetrapt vandaag :).

Ik heb geen Paard/Pony die Dressuur, Springen of Western kan. Ik heb ook geen Paard/Pony die je kan Longeren of waar je Grondwerk mee kan. Ik heb geen paard/pony die Piaffe, Passage of Pirouette kan. Ook kan die niet wijken niet achterwaarts geen cavaletti en aanleuning?
En een Wedstrijd kan al helemaal niet omdat ik geen zadel en geen paard/pony heb. Dus kan ik ook niet naar de zadelmaker. Daarom zit ik nu op Bokt en lees ik de wiki. Verder weet ik geen verhaal met de woorden: Mods, Moderator, Nieuwsredactie, Beheer of Mids

rosslover

vrijheidsdressuur

maflinger1

Pokemon is fan van totilas omdat hij roze setjes heeft, geen peesjes om hoeft en altijd met slof gereden wordt. sielugh, hij is liev !

maflinger1

Re: Nog 1 maand tot 1 april..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:41

ohyeah mijn PQ is één 8-)

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

FemkeRoosje

Voorhand Achterhand

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:42

stap

Momo2

FemkeRoosje

stap

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:42

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:43

Ik heb geen Paard/Pony die Dressuur, Springen of Western kan. Ik heb ook geen Paard/Pony die je kan Longeren of waar je Grondwerk mee kan. Ik heb geen paard/pony die Piaffe, Passage of Pirouette kan. Ook kan die niet wijken niet achterwaarts geen cavaletti en aanleuning?
En een Wedstrijd kan al helemaal niet omdat ik geen zadel en geen paard/pony heb. Dus kan ik ook niet naar de zadelmaker. Daarom zit ik nu op Bokt en lees ik de wiki. Verder weet ik geen verhaal met de woorden: Mods, Moderator, Nieuwsredactie, Beheer of Mids.

Ik heb er een leuk verhaal van gemaakt dat me elke keer 355 PQ's geeft :p

Fellow

Mossel

Vliegenspray

Fellow

Re: Nog 1 maand tot 1 april..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:44

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:45

go bokt, go bokt, maar moeten we de mods of mids nu niet waarschuwen? we hebben 100 pagina's dus eigenlijk moet dit topic gesloten worden toch? Ik zal eens in de wiki kijken of op Forumzaken, wellicht dat daar iets in staat.
Want ik dacht dat op bokt alleen maar in de huiskamertopics meer dan 100 pagina's mochten?

Ben ik wel benieuwd, want over de datum van vandaag (ja die ga ik niet herhalen) zullen er vast nog vele topic moeten volgen hier op bokt :D

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:45

ik ben nog altyd lichtelik benieuwd wat de bedoeling nu is :+
kom maar op mods en moderators! met al jullie dressuur, springen, western en grondwerk shizzle,
in stap, draf en galop
pirouetten vliegen ons rond de oren
passage blijft niet achter
met stang, trens, sporen en zweep blijven de dressuur ruiters vrolijk doorgaan!

de aanleuning kan beter, maar cavaletti lopen lukt al goed!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:46

Weten jullie dat een paard geen pony is? Voordat daar verwarring over ontstaat. Met paarden doe je dressuur, en met een pony springen en western. Ook is longeren niets voor een pony, dat is zielig! Daarentegen is grondwerk meer voor de pony weggelegd, daar is een paard namelijk niet goed in! Dat vinden ze niet leuk en dan gaan ze je tegenwerken. Paarden zijn meer van de piaffe en de passage, ook de pirouette komt er nog wel uit! Ook gaan ze mee op wedstrijd, daar zijn ze voor gemaakt! De stap is meer voor het paard, daar is de pony niet voor gemaakt, die houdt meer van galopperen, lekker hard gaan en door de bossen crossen! Een paard is ook meer voor de draf gemaakt, anders bokken ze je er vanaf!

Zorg wel altijd dat je zadel past, anders doet dat zeer voor je paard.

Er zijn verschillende paarden, zoals de KWPN, de arabier, het trekpaard, het gelderse paard, de tuigers. Ook heb je vele pony’s, zoals de shetlander, de haflinger, de welsh en nog veel meer.
Je moet je paard altijd heel goed beschermen, dit doe je met beschermers, peesjes, dekens, daarbij moet je hem altijd een halster om doen, anders kun je hem niet meer pakken. Als hij dan alsnog niet gepakt wil worden moet je met een zweep achter hem aan rennen, dan krijg je hem vanzelf. Maar dan moet je wel je zadel even laten controleren bij de zadelmaker, hij zegt namelijk dat er iets mis is.

Een paard heeft een voorhand en een achterhand, die kan hij allebei omhoog gooien, dan kan hij steigeren of bokken en dat is heel gevaarlijk en eng! Om dat te voorkomen moet je cavaletti gaan springen! Dan is het direct over! Hou ook altijd de aanleuning vast, dan kan er niets gebeuren! Als je een martingaal om doet ben je helemaal zeker van je zaak! Het wijken is een moeilijke oefeningen, maar even porren met je sporen, trekken aan de teugels en slaan met je zweep en je paard doet het zo! Probeer het en zie zelf dat het werkt! Ook met achterwaarts gaan doe je dit zo!

Op bokt heeft iedereen altijd een andere mening, ze maken elkaars leven zuur, daarom zijn er mods, die houden de boel een beetje in toom, zij worden ook wel moderator genoemd. Ook de nieuwsredactie helpt mee aan een mooier bokt, zo weet iedereen altijd wat er in de wereld speelt. Het beheer haalt alleen maar grappen met ons uit, dat vind ik niet lief!

De wiki is voor domme mensen, zo kunnen ze altijd opzoeken waar iemand het over heeft. Ook de penny meisjes kunnen dan eens leren hoe paarden werken, welke knopjes je moet indrukken enzo. Maar daarvoor hebben we ook deze topics: [HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) en [MA] beware of the penny ........ en [HK] beware of the penny deel 2

Ook hebben we de mids, wat dat zijn, geen idee, maar die houden dus ook van mandarijntjes en lavendelthee, om heerlijk uit te kunnen rusten. Lavendel ruikt ook zo lekker, daarmee kun je zo heerlijk wegdromen!

danamuts

KirstenVosje schreef:
Voorhand, Achterhand, Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker

haha wat dacht jij: als ik het klein schrijf, dan zien ze het niet zo snel haha :)

Momo2

rosslover

muffin?

edit: jammeer niks..
Laatst bijgewerkt door rosslover op 01-04-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt