Nog 1 maand tot 1 april..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:21

Ja achterwaarts is als het goed is plus 10

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:22

Zadelmaker is +10!

Annabel

als jullie de lijst weten te bijwerken, graag doen!!

FemkeRoosje

achterwaarts

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:23

Ik zal vanmiddag ook wel eens gaan oefenen met de piaffe, passage en de pirouetten. :j Hopelijk kan ik met mijn paard dan aan de volgende springen of dressuur wedstrijd mee doen! En dan plaats ik dat natuurlijk op bokt.

:') _O-

karuna
Drukke kabouter

Dat zeg ik, en ja dan heb ik inderdaad mer tijd, kan ik snel naar de zadelmaker om mijn mentuig te laten aanpassen zodat hij beter voor de menkar past.

PuurxNatuur

Mijn paard kan heel goed achterwaarts! Ik ben zelf een zadelmaker, dus als een paard bokt ligt het zadel dan wss niet goed, kom dan naar mij!

xNK

Emie99 schreef:
Omg xNk dat is gewoon zo VET :6

Ik wil dat ook, ja jou paardje wordt mijn grote voorbeeld. De mods (moderatoren) moeten je prijzen en je op de voorpagina van wiki zetten. Ook jou toekomstige paardje mids moet op de voor pagina

Vind ik ook, met de foto van een mega vliegende galopswissel :j

Mijn pony is echt een natuurtalent, hij kan namelijk in stap, draf en galop! Maar dat is niet het enige, hij kan zelf Grand Prix lopen! Ik heb hem namelijk de piaffe, pirouette en passage geleerd! Maar hij kan ook wijken, travers, schouderbinnenwaarts, vliegende galopswissel en ga zo maar door. Dat is de dressuur alleen nog maar... Hij kan namelijk heel goed western rijden, alleen heb ik daar niet meer verstand van de de Sliding of hoe dat ook heet! Met springen ben ik ook al héél hoog, ik ga elke week drie keer op wedstrijd met hem, namelijk dressuur, springen én western. En thuis moet je ook wat doen en voor de afwisseling doen we wel eens longeren, maar op de rechterhand vind hij dat niet zo fijn! Dus daar trainen wij op. En grondwerk vind hij helemaal geweldig!!! Ik durf te wedden dat de mods (moderator in het kort + meervoud :')), nieuwsredactie, beheer en wiki mij zeer bewonderen. In het kort gewoon heel Bokt!

Dit heb ik allemaal geleerd uit deze topics:
[HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11)
[MA] beware of the penny ........
[HK] beware of the penny deel 2

Binnenkort ga ik een paard kopen en die ga ik Mids noemen en die ga ik dit allemaal ook lekker leren! Tss...

FemkeRoosje

Uhm, nieuwe woorden bedenken.. Buitenrit, bomproof, verkeersmak, beleren, beleerd, zadelmak, ingereden, inrijden, doorrijden, doorgereden, jong, groen
Laatst bijgewerkt door FemkeRoosje op 01-04-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:24

k ben een zadelmaker yeah yeah !!

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

danamuts

wellicht hebben we hier iets aan: jaja eerlijk gejat (maarja, beter goed gejat dan slecht verzonnen toch?)

59 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `paard`

1) achteruit gaan als een hollend paard (=snel terrein verliezen)
2) anderhalve man en een paardekop. (=weinig aanwezigen)
3) dat paard zal mij niet meer slaan (=dat zal mij niet meer gebeuren)
4) de man wel, maar het paard niet. (=niet helemaal eerlijk zijn.)
5) de paarden achter de wagen spannen (=de zaak verkeerd aanpakken)
6) de paarden die de haver verdienen krijgen ze niet (=zij die het goede werk verrichten, krijgen niet altijd de beloning)
7) de prins op het witte paard. (=de man van je dromen.)
8) denken moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd. (=niet teveel denken maar doen.)
9) een blind paard zou er geen schade doen. (=een armoedig interieur.)
10) een dood paard aan een boom binden. (=overdreven voorzichtig zijn.)
11) een gehuurd paard en eigen sporen maken korte mijlen (=eigen bezit beschadigt men minder dan gekregen of gehuurd bezit)
12) een ongeluk komt te paard en gaat te voet. (=een ongeluk is snel gebeurd, maar de gevolgen slepen lang aan.)
13) een oud paard van stal halen. (=wat men vroeger al eens heeft laten horen nog eens ten beste geven.)
14) een paardenmiddel. (=een uiterste remedie.)
15) een schurftig paard vreest de roskam. (=iemand die aan iets schuldig is, heeft liever niet dat datgeen onderzocht wordt)
16) een ziekte komt te paard en gaat te voet (=men wordt snel ziek maar genezen duurt lang)
17) het beste paard struikelt (ook) wel eens. (=ook de beste maakt wel eens een fout)
18) het beste paard van stal halen (=het beste wat men heeft bovenhalen)
19) het beste paard van stal wordt overgeslagen. (=grappige uitspraak wanneer iemand overgeslagen wordt)
20) het beste paard van stal zijn (=de geliefste en beste zijn in een gezelschap)
21) het beste paard van stal. (=de belangrijkste persoon in het gezelschap)
22) het hinkende paard komt achteraan (=de grootste problemen houdt men voor het laatst)
23) het is trekken aan een dood paard. (=het is een onbegonnen zaak.)
24) het oog van de meester maakt het paard vet. (=het werk gebeurt beter als de baas toezicht houdt)
25) het paard achter de wagen spannen (=iets nutteloos doen of verkeerd aanpakken)
26) het paard dat de haver verdient krijgt ze niet (=diegene die het goede gedaan heeft, krijgt de beloning niet)
27) het paard ruikt de stal. (=opschieten om gauw thuis te komen)
28) het paard van Troje binnenhalen. (=door onnadenkendheid of onnozelheid de vijand toelaten)
29) hij is over het paard getild. (=hij heeft teveel eigendunk of heeft een naar karakter, doordat hij zoveel geprezen of verwend is.)
30) hij is van zijn paard gevallen. (=hij heeft zijn positie verloren.)
31) hij zoekt zijn paard en hij zit er op. (=hij zoekt iets wat voor zijn neus is, wat iedereen ziet.)
32) honger als een paard hebben. (=grote honger hebben.)
33) hoog te paard zitten. (=verwaand zijn, eigendunk hebben.)
34) iemand te paard helpen (=iemand een goede baan helpen krijgen)
35) je hebt luxe paarden en werkpaarden. (=niet iedereen heeft dezelfde positie, de een moet harder of zwaarder werken dan de ander.)
36) je moet een gegeven paard niet in de mond kijken. (=je moet niet te kritisch zijn over cadeaus, of koopjes)
37) jong te paard, oud te voet. (=als je in je jeugd erg wordt verwend, krijg je het later erg moeilijk)
38) man en paard noemen (=eerlijk zeggen wie het is)
39) man en paard noemen. (=niets verzwijgen.)
40) men kan een paard niet lopend beslaan (=men moet er zijn tijd voor nemen)
41) men mag een gegeven paard niet in de bek kijken. (=men mag niet klagen over de kwaliteit van iets dat men gratis krijgt.)
42) men moet een gegeven paard niet in de bek zien/kijken. (=met een cadeau moet je blij zijn en niet te kritisch naar kijken)
43) men moet een paard de rug niet stukrijden (=men moet niet altijd teveel eisen)
44) op het apostelpaard rijden. (=te voet gaan.)
45) op het verkeerde paard wedden. (=een verkeerde inschatting maken.)
46) op zijn stokpaard rijden (=altijd weer over hetzelfde klagen)
47) op zijn stokpaardje zitten. (=over zijn lievelingsthema spreken.)
48) op/met de apostelpaarden gaan (=lopend)
49) oude paarden jaagt men aan de dijk (=als men zijn taak niet goed meer aankan, wordt men ontslagen)
50) over het paard tillen (=er teveel goeds van zeggen / verwend en geprezen zijn)

5 betekenissen bevatten `paard`

1) dat kan Bruin(tje) niet trekken (=dat kunnen we ons niet veroorloven. (afgeleid van een populaire naam voor trekpaarden))
2) het gaat van sassenbloed (=het gaat met grote opofferingen gepaard)
3) het moet uit de lengte of uit de breedte komen (=het moet hoe dan ook uitgespaard worden)
4) met de witte perdekies naar Velzeke rijden (=krankzinnig worden. In Velzeke bevindt zich een sanatorium; de 'witte perdekies' (witte paardjes) verwijzen naar een ziekenwagen, waarmee de geestesgestoorde afgevoerd wordt. Uitdrukking uit het zuiden van Oost-Vlaanderen)
5) op zijn vet teren (=leven van gespaard geld)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:25

vet

Desty

Oeh ik denk dat je daar een goede aan hebt danamuts!

Annabel

ik ben ook een zadelmaker,
samen kunnen wij er voor zorgen dat de paarden en pony's geen pijn meer hebben.
ook kunnen we ze leren longeren, western rijden, dressuur en springen.
een oxer, een muur, een pirouette, de passage en piaffe.

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

hafjesliefde

Desty schreef:
Die rooie?
Géén idee :')

bart en/of eline?

Desty

Oh ik ben helemaal de lover vergeten! Hahaha
Met m'n roze totilas, liev is 'ie he? Ook heb ik 1 schetlander en ben zelf erug penny... Doe ook altijd een slof om want dat is niet sielugh. De naam van m'n schet is pokemon en lust graag groentensoep! Ook groentesoep

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:26

Buitenrit, bomproof, verkeersmak, beleren, beleerd, zadelmak, ingereden, inrijden, doorrijden, doorgereden, jong, groen

Annabel

oxer, een muur, een pirouette, de passage en piaffe.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:26

Elvi_Elisa

*komt binnenvallen*
Mag ik een vraag stellen? ;$
Waar gaat het PQ over en wil je juist veel of weinig? *snapt het niet*

FemkeRoosje

Die zijn het dus allemaal niet..

Annabel

oxer, een muur, een pirouette, de passage en piaffe.

PuurxNatuur

En voor welk doel? Springen, dressuur, of toch liever western of eventing?
Vergeet niet dat longeren en grondwerken ook belangrijke onderdelen zijn van het werken met je paard.
Een Piaffe, passage of pirouette rij je niet zomaar op wedstrijd.
Daar kunnen de mods (moderators), mids (mandarijntjes) het beheer en de nieuwsredactie je niet mee helpen. Wel kan je veel informatie vinden op de Wiki. Met je paard/ pony kan je veel dingen doen zoals springen, dressuur, western, grondwerk. En nog veel meer. In de hogere dressuur doen ze piaffe, passage, pirouette. Ze doen ook wedstrijden met springen, dressuur etc. Veel paarden liefhebbers zitten op Bokt. Je kan daar veel dingen over paarden vinden en als je vagen hebt kan je zelf een topic openen. En als je het per ongeluk verkeerd plaats zullen de moderator (Mods) het weer verplaatsen naar de juiste plek. Op Bokt is er ook veel nieuwsredactie te vinden over verschillende dingen.

Ik ga toch voor het doel Dressuur of springen. Het longeren en grondwerken is inderdaad heel belangrijk :j
Mids ( mandarijntjes) moeten ook aan je paard of pony gegeven worden, want vitamintjes zijn belangrijk!
Op de wiki kan je inderdaad heel veel informatie over bokt vinden. Achterwaarts is een hele moeilijke oefening. En zadelmaker zijn is gewoon uber cool :D