Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:46

_Tivoli_ schreef:
Ik val Cayenne niet aan,ik reageer op iets wat zij zei.
En zij reageert weer terug.
Als ze er geen zin in heeft hoeft ze niet te reageren.

En zo werkt het toevallig niet op Bokt Ja
Omdat jij toevallig dr slecht tegen zou kunnen dat iemand die
jonger is dan jou je op de vingers zou tikken ? Lachen
Volgens mij hebben we het dan over een heel ander probleem
(meer in de persoonlijke richting) dan het beleid van bokt denk je ook niet?
Want ik heb dr persoonlijk geen enkele moeite mee als ik een OW of berisping krijg van iemand
die jonger is dan mij, boeien Haha! weet dat ze dit niet alleen zit te bedenken maar samen met een
heel team Ja

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:56

Cayenne schreef:
Ik ga de oudere mods niet opnoemen Haha! Die melden zichzelf wel als ze daar behoefte aan hebben Ja
Sommige mensen lopen niet met hun leeftijd te koop en dan ga ik daar ook niet aan af doen. Ik heb trouwens nooit gezegd dat ze 55+ zijn.

Verder vind ik het gewoon raar dat mensen per se 55+ moeten zijn om respect af te dwingen. Mensen die mij met respect behandelen respecteer ik ook, of ze nou 20 zijn of 70. Age is nothing but a number.

Ik weet helemaal niet hoe oud jij bent hoor en het is niets persoonlijks. Maar het gaat hier om de echte wereld toch poogde een mod van 23 mij wijs te maken ? Ik vind het wel erg kortzichtig om te stellen da leeftijd niets anders is dan een nummer. Daar doe je al de jaren levenwijsheid en levenservaring en wat ze allemaal wel niet doorleefd hebben voor zware en mooie tijden in 1 keer de grond in boren. Alsof dat niets waard is.
Dat is niet respectvol.... Bloos

Een gevangenis en de wet waardoor je daar terecht komt maakt al eeuwen deel uit van het echte leven.

Maaar ik wil wel even iets positiefs zeggen Cayenne ! Ik heb wel enorm respect voor jou op dit moment. Je bent wel iemand aan bokt verbonden die ervoor kiest zich in deze discussie te mengen. In mijn ogen heb je bij mij daarvoor veel credits gekregen niet dat je daar wakker van moet liggen haha maar dat is ongeacht je leeftijd.....je loopt er niet voor weg.

Ik vind dat als je een enorm forum als bokt runt, met al zijn aspecten want het gaat al lang niet meer over paarden alleen, er toch echt wel mensen achter moeten zitten ook in het moderatorteam die wel over voldoende inzicht en levenservaring en wijsheid beschikken om adequaat en toepasselijke en soms zelf veilig te moeten kunnen reageren. En niet alleen de Administrator, die kan moeilijk alles aan. daar is het te groot voor. En je kunt 23 zijn en een geweldige studie ehhh.....architektuur gedaan hebben of noem maar iets. dat wil niet zeggen dat die mensen dus ook sociale omgangsvormen en respect alles al weten.

Er zijn teveel regels, sommigen zijn echt goed bedoeld en komen ook voort als klachten maar het moeilijkste in deze is ook voor bokt waar moet je de lijn trekken zodat het nog leuk blijft. Ik denk eerder, zoek eens iets goed uit, echt uit, kijk waar het begint en hoe en waarom, vergeet het gezegde (waar twee vechten....) en donder de raddraaiers en zieke mensen die genieten van de kwelling van een ander er uit ..... Dan filter je de rotte eieren er veel eerder uit en blijft bokt zonder al te strenge regels weer leuk.

Vanwaar de nieuwe regels op HAW ? Klaagde iedereen daar er over dat ze eens een leuk commentaartje kregen wat niet rijtechnisch was ??? Lijkt me stug.....ik ga er van uit dat die regels gemaakt zijn naar aanliding van de trap maar raak commentaren die er gegeven werden maar waarom mag je dan niet iets positiefs niet rijtechnisch zeggen ? Iedereen die daar reageert moet een pro zijn en anders weg blijven ? Nou ik ben geen pro op rijtechnisch gebied dus voor mij geen toegankelijke afdeling meer. Jammer, ik had zo graag menigeen een positieve oppepper willen geven....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:17

Wat als je nu vind dat de OW onterecht is omdat ze niet weten waar ze over praten ? Boeien ?, ja dat boeit je wel hoor. Ik kan wel een voorbeeld noemen maar dat mag niet ben ik bang dus waag me er niet aan.

Mods, en Cayenne dit is niet persoonlijk bedoeld dat is ook aangegeven ik heb met jullie beiden zelfs volgens mij nog nooit wat te maken gehad.

Ik zou het bijvoorbeeld ontzettend typerend vinden als nu dit Topic op slot gaat omdat er mensen tevoorschijn komen ook van 20 zag ik die wel heel goed weten waar ze over praten dit respectvol doen, enigen die pogen het om te draaien tot persoonlijke aanval wat het totaal niet is en dus zijn we weer terug bij af. Je mag geen kritiek hebben op bokt op het beheer je mag het niet bespreken als
redelijke mensen van alle leeftijden onder elkaar en als het blijkbaar niet te winnen valt of men krijgt geen overeenstemmende mening tevoorschijn dan is het Schluss. Dat zou jammer zijn.

Een meisje van 23 vergelijken met een iemand van 55 met hetzelde intelligentieniveau is natuurlijk qua levenswijsheid en ervaring gewoon niet mogelijk. Wel qua opleiding en dat wordt hier even door elkaar gehaald. Maar studie zegt niets over inzicht in het echte
leven en wat je allemaal wel niet meegemaakt hebt. kan nooit zoveel ijn nml. als een doorleefde 55 jarige (is een voorbeeld he 40 kan ook)
Voor zover heb ik dus wel respect voor Tivoli ook al is ze twintig, ze weet duidelijk wel waar ze over praat en doet dan netjes en respectvol.
Krijg je een berichtje van een Mod van 23 met taalfouten en gewoon jeugdig taalgebruik die ook nog eens niet weet waar ze het over heeft dan zakt je broek wel af. En toch is het dan niet personlijk, kan zij er wat aan doen nee, en ik zou haar niet eens melden maar het klopt niet.

Ik heb enorm respect voor mijn instructrice van toen 23, nog steeds, Die meid weet veel, is goed opgeleid maar beschikt ook over een natuurlijk overwicht op mensen en is op 1 of andere manier heel verstandig op ieder gebied, maar die zijn zeldzaam.

Ik vind ook dat in Topics als deze geen ow's en slotjes uitgedeeld moeten mogen worden tenzij iemand grof of kwetsend wordt en op de persoon gaat spelen. Gebeurt dat wel is dat voor mij een teken van zwakte en niet door Cayenne of een mod. iedere mod die mee poogt te gaan in deze discussie heeft bij mij direct een streepje voor. Je zult het maar moeten doen de regels van bokt verdedigen waar zovelen zo moe van worden soms.

Hoe meer regels hoe ontoegankelijker bokt wordt net als de bureacratie in NL en nog erger in Duitsland. En op een gegeven moment gaat de boel op slot. Meten met twee maten vind ik echter best kwalijk en wijs daarbij op niemand in het bijzonder maar ik heb het vaak genoeg zien gebeuren.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:22

Perrokai- wat een enorm verhaal zeg. Er is wel over nagedacht moet ik zeggen. Nog even soort van off-topic, over de leeftijden. Ik denk dat je bokt en de echte wereld (helaas?) niet kan vergelijken. In het echte leven werkt uiterlijk, intentie, overwicht en alles eromheen net zo hard mee als de woorden die uitgesporken worden. Op bokt tellen eigenlijk alleen woorden. En vanwege alleen woorden kunnen er rare dingen gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld moeite met mensen die taalfouten maken (het mij-ik verhaal bijv), dan lees ik een bericht al weer anders, omdat het in mijn ogen aangeeft dat iemand die daar geen aandacht aan besteed, ook geen aandacht besteed aan andere aspecten van communiceren. Maar dat hoeft niet waar te zijn. Misschien is iemand wel dyslectisch...of gewoon slordig. Krijg ik dus ineens een heel verkeerd beeld!
Daarbij kan je met zinnen in een tekst het ene bedoelen terwijl de ander iets heel anders begrijpt, in het "echte" leven kan je dat meteen corrigeren, in het bokt-leven niet. Iemand kan dan allang heftig hebben gereageerd...da's niet altijd makkelijk.
Ik denk eigenlijk niet dat leeftijd hier heel veel mee te maken heeft, behalve dat je misschien in de loop der jaren meer leert over hoe te schrijven zonder dat mensen het verkeerd zullen interpreteren (om even niet te uitgebreid te worden Knipoog). Mijn baas bijvoorbeeld is 6 jaar jonger dan ik. Soms merk ik dat, maar eerlijk is eerlijk, ik kan heel veel van hem leren. Op bokt trek ik me al helemaaal niets van leeftijd aan. Als het een goed argument is, is het een goed argument...

En terug ontopic. Ik snap ook wel dat nieuwe regels niet leuk zijn. Je ziet het altijd en overal (werk, stal, hier). Er verandert iets...en mensen zijn over het algemeen niet zo goed in veranderingen. Vaak is er echter echt wel over nagedacht en uiteindelijk moet er toch IEMAND zijn die de knopen doorhakt en een beslissing neemt. Nadat iedereen dan moord en brand heeft geschreeuwd, blijkt dat voor 99% van de mensen de nieuwe regel eigenlijk wel ok is. Voor die ene procent zit er niets anders op dan zich erbij neer te leggen of een andere situatie te vinden waar hij/zij zich wel in kan vinden. Helaas is dit toch hoe het werkt. En natuurlijk kan een beslissing ook een niet-zo-goeie zijn geweest. Dan kan die teuggedraaid worden of gewoon doorgevoerd blijven. Ook dan zal een nieuw evenwcht gevonden worden...vervelend voor die ene procent. Ik heb in het verleden ook bij die ene procent gehoord, sta nu op een leuke nieuwe stal....evenwicht dus Lachen

En tot slot...dat van die invloed die de rotte eieren kunnen hebben...dat is inderdaad echt wel een vervelend aspect van bokt, waar je zo weinig aan kan doen...ik denk absoluut dat je gelijk hebt dat het schadelijk kan zijn voor de minder sterkere. Als iemand daar toch eens een oplossing voor zou kunnen vinden. Mij lijkt doodzwijgen-niet reageren het beste, maar dat is en blijft gewoon heel moeilijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:24

Cayenne schreef:
Perrokai schreef:
Verder irriteer ik me als bokker van middelbare leeftijd me er enorm over dat je de les gelezen wordt door mods en de bezwaren commissie door meiden van 20 of 23 ? Die zouden meer levenwijsheid hebben dan ik of dan iemand van bijna 60 notabene ? Absurd gewoon.

Ik pretendeer wel te weten wat bokt met sommige regels wil bewerkstelligen maar jongens jongens jongens toch moeten daar niet meer mensen tussen met meer levenservaring ?

Ikd acht tenslotte ook toen ik 23 was dat ik alles al had gezien en meegemaakt en de wijsheid in pacht had maar ik zal je vertellen als je "oud" wordt kom je er achter dat het niet zo is.

Mag ik vragen hoe jij dit dan op de werkvloer doet met jongere collega's/baas? Verward

Heel simpel, die werken onder mij en kunnen (als ze dat willen en de moeite nemen) van mij heel erg veel leren. Tijdens het werk leren ze ook gelijk hoe ze respectvol met mij en elkaar omgaan, maar ze hoeven geen grote mond te hebben en ze hoeven ook niet te denken het beter te weten, want dat doen ze namelijk niet Lachen. Roddelen, liegen en smoesjes houd ik niet van, maar dan laat ik de kant de boot wel keren, reuze leerzaam.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:31

@ Lovely, snap je even niet Bloos
Diegene die onder jou werken zijn die nou ouder of jonger? Want het gaat over jonger.
(eigenlijk heel ergens anders over in dit topic dus we zullen ook maar gauw weer ontopic gaan Bloos)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:38

Elpharo ik en het idd wel met je eens. Bokt is totaal verschillend van het echte leven. Maar dan moet ook niet het echt leven als voorbeeld gesteld worden door mods ongeacht de leeftijd. Van iemands taalgebruik denk je idd een indruk te krijgen van de eravring en intelligentie van een persoon maar dat precies zoals je zegt een heel vertekend beeld geven.

Qua nieuwe regels op HAW hoor ikniets anders dan commentaar en dat is niet maar 1 procent. Ja ach je doet er niets aan en maar afwachten, je hebt ook geen keus dan je er maar in te schikken. Maar de achterliggende gedachte van de knopenhakker zou ik graag willen weten, misschien begrijp ik het dan wel en anderen ook.

Ik denk dat alles eigenlijk er op gebaseerd is de rotte eieren er uit te halen maar dat heeft niets met de verkoop van tasjes te maken. Daar doet ze niemand wat mee aan, bokt geen proces en niemand is gekwetst.

Als beheer wordt je des te meer gerespecteerd als je de regels uitlegt en begrijpbaar en dan acceptabel weet te maken. Dat is in het echte leven ook zo. Als een baas jonger of ouder dat maakt niets uit, je uitlegt waarom iets zo moet en niet anders en je begrijpt het sta je er ook gelijk volledig achter toch ? Dat is een goede baas of beheer.

Doodzwijgen werkt vaak en is idd vaak het beste tot.......het rotte ei echt heel ver gaat, je in het echte leven m.b.v. bokt de poten onder je stoel vandaan staat te zagen in je eigen echt omgeving. Daar hebben ze vier of zeven dagen de tijd voor voordat een mod in grijpt en de de mogelijkheid tot openbaren afneemt ? Zou jij afwachten tot je in het echt al werkelijk aangevreten wordt onterecht ? Ik kan dat niet.... niet bij mezelf en ook niet als ik het bij een ander zie gebeuren...

Schijffouten maak ik omdat ik sneller typ dan ik eigenlijk kan... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:56

Weet je wat denk ik het grote verschil is van een jonger iemand boven je...dat deze waarschijnlijk langer doorgeleerd heeft en zodoende kennis heeft opgebouwd.

Bij bokt heeft een mod geen cursus communicatie gevolgd om eens iets te noemen...daar waar het toch vaak ook fout gaat. Overigens niet alleen bij de jonge mods.

Geen cursus, ik moet kritiek niet persoonlijk pakken, iets wat je wel leert als je in het echt een functie bekleed waar wel eens de sh*t neer gelegd wordt bij je.
Ik merk nu ook dat er enkele teamleden zijn die direct overdreven verdedigend inspringen...goed bedoeld, maar niet handig.

En ik weet van mijn modtijd dat er snel gezegd wordt...we nemen het niet serieus...zijn altijd dezelfde...
Maar de klokkenluiders of diegene die op een bedrijf mee willen denken zijn ook altijd dezelfde die het richting de baas brengen.
Terwijl de andere op de werkvloer net zo hard mee kwekken over wat anders moet...maar stil zijn als de baas in de buurt is.
Beetje baas of bedrijfsleider weet dat ook...hier op bokt het team vaak niet.

En nee dit is ook geen kritiek, maar wel hoe ik er, door beide mee te hebben mogen doen, ook daar mijn fouten gemaakt te hebben, het heb bekeken en mijn mening heb gevormd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:02

Ivonka schreef:
@ Lovely, snap je even niet Bloos
Diegene die onder jou werken zijn die nou ouder of jonger? Want het gaat over jonger.
(eigenlijk heel ergens anders over in dit topic dus we zullen ook maar gauw weer ontopic gaan Bloos)

Onder mij werken jongere mensen en ook vaak mensen die ouder zijn. Boven mij werken geen jongere mensen in een vergelijkbare functie.

Kawa, in het bedrijfsleven krijg je geen leidinggevende functie als je daar niet de kwaliteiten en kwalificaties voor hebt, op bokt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:04

Dat bedoel ik Ja
Wat jij zegt is wat korter Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:20

Ivonka schreef:
Vraag me wel eens af hoe je übehaupt moderator wordt? Ligt dat aan het aantal berichtjes die gegeven hebt of hoe gaat dat?

Dat vraag ik mij ook wel eens af.
Ik heb,om eerlijk te zijn, al wel eens meerdere malen bij moderators aangegeven, dat ik ook best moderator zou willen worden.
Dit is al een jaar of 2 geleden geweest.
Inmiddels zijn er al weer een hoop moderators gegaan maar ook nieuw gekomen.
En die nieuwkomers, daarvan zijn de meesten voor mij toch wel onbekenden.
Waarom vragen ze niet wat ervarene bokkers die al wat langer mee draaien op bokt.
Qua berichtenaantal ook meer dan voldoende hebben. Dan hoeft het niet meteen over de 10.000 te zijn.
Maar vanaf 5.000 ongeveer. Inprincipe gaat het niet zozeer om het aantal berichten,maar om het gedrag van de bokker, die geschikt moet wezen om orde te kunnen handhaven.
Maar goed ik laat hierbij mijn mening over moderatorkeuze.

Ik vind het gewoon vervelend dat bokt zo anders is geworden.
Heel individueel vol regels en vol subfora.
HAW vind ik niet meer overzichtelijk. Het nodigt mij niet echt meer uit om eens lekker wat topics te gaan bekijken en zonodig wat (rijtechnisch) commentaar te geven. Zodra je commentaar niet rijtechnisch is,wordt het maar verwijderd. Een leuke opmerking wat gegrond is,en niet als onliner wordt bedoeld mag tegenwoordig ook niet meer.

Jammer,al die regels en veranderingen...
Waar is het oude,vertrouwde,gezellige bokt?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:32

runningkawa schreef:
Dat bedoel ik Ja
Wat jij zegt is wat korter Haha!

En zoiets probeerde ik ook te zeggen.
Juist omdat je alleen dat lapje tekst hebt om op te 'oordelen' .
Ik vind het ook erg fijn dat er nog mods zijn die een rustig en duidelijk antwoord kunnen geven,zonder denegerend over te komen.
Vaak komt een modopmerking of post van een mod nogal denegerend over...
Daarmee bedoel ik dat er vaak een ondertoon te vinden is die er op lijkt te wijzen dat 'wij' bokkers maar te luisteren hebben.
Een discussie over een eventuele regel of ban is vaak niet te voeren...
Een discussie (wat overigens niet altijd negatief is) wordt vaak goed begonnen...maar zodra er dingen over tafel komen die men niet bevalt,wordt er verder zonder discussie een eind aan gemaakt.
Dat geeft mij dan het gevoel 'wij kunnen op gelijke hoogte een discussie voeren...tot het ons te heet onder de voeten wordt,dan zetten we de boel op slot.'
Dát vind ik jammer!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:46

wow ! Respect hier van mij voor de afgelopen posters in de leeftijd van 20 tot 34 meen ik. Zie je ze zijn er wel hoor. En ik wil ook niet zeggen dat ik standaard dus geen respect opbreng voor iemand of een Mod die een stuk jonger is. Ik mag vast geen namen noemen maar er zijn ook veel jongere mods die ik enorm respecteer juist. Omdat die nu net wel op ieder gebied voldoende onderlegd en ervaren zijn om wel op de juiste manier iemand iets duidelijk te maken en de regels zo toepassen dat je er wel begrip voor kunt opbrengen.

Maar waar zijn al die regels nu voor ? Om de orde te handhaven ? Dan moet je de raddraaiers er uit knikkeren. Om overzicht te houden en duidelijkheid en het de enorme informatiebron die bokt is in stand te houden ? Daar heb je geen ow's voor nodig toch ? Of bans ? Die heb je alleen nodig om de radraaiers uit te bannen. Wat kan het in godsnaam voor kwaad als ik in HAW bij een bekende zet: Prachtige foto's, wat passen jullie perfect bij elkaar, ja het lijkt of het niet helmaal ontspannen nog gaat maar het komt wel goed tussen jullie zo te zien....
En pardoes wodt mijn bericht verwijderd ??? Is geen rijtechnisch opbouwend commentaar, opbouwend wel rijtechnisch niet en toch weg bericht.
En dan denkt mijn bekende, jeetje lekkere lui die bokkers, nemen niet eens de moeite om even te kijken..... Gevolg de meeste plaatsen niets meer in HAW en de anderen reageren er niet meer maar ergens anders. Jammer, en wat is hiermee nu bereikt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:48

_Tivoli_ schreef:
Ik vind het ook erg fijn dat er nog mods zijn die een rustig en duidelijk antwoord kunnen geven,zonder denegerend over te komen.
Vaak komt een modopmerking of post van een mod nogal denegerend over...

Gek genoeg vind ik dat juist enorm meevallen, ik heb ze in al die jaren hier nog nooit gezien.
Heb je hier voorbeelden van zonder anmen te noemen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:54

Perrokai schreef:
Wat kan het in godsnaam voor kwaad als ik in HAW bij een bekende zet: Prachtige foto's, wat passen jullie perfect bij elkaar, ja het lijkt of het niet helmaal ontspannen nog gaat maar het komt wel goed tussen jullie zo te zien....
En pardoes wodt mijn bericht verwijderd ??? Is geen rijtechnisch opbouwend commentaar, opbouwend wel rijtechnisch niet en toch weg bericht.
En dan denkt mijn bekende, jeetje lekkere lui die bokkers, nemen niet eens de moeite om even te kijken..... Gevolg de meeste plaatsen niets meer in HAW en de anderen reageren er niet meer maar ergens anders. Jammer, en wat is hiermee nu bereikt ?

Het geen wat ze ermee bereikt hebben: Minder views op HAW, minder berichten op HAW.
Ik heb nog zoveel foto's die ik graag wil delen met bokkers. Maar in deze verstandhouding van regels en subfora heb ik daar niet echt zo'n behoefte aan.
Leuke berichten die wel onderbouwd zijn,maar niet echt van rijtechnisch commentaar zijn voorzien worden idd plotsklaps verwijderd.Een hart-onder-de-riem-berichtje (geen onliner) is al niet meer toegestaan.
Ofwel,zodra je een topic plaatst,zul je niet veel berichten van andere bokkers hoeven te verwachten,want dat wordt toch weer verwijderd...
Dus Perrokai,ik kan me heel goed indenken hoe jij over HAW denkt...want ik denk er het zelfde over...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:56

Perrokai schreef:
wow ! Respect hier van mij voor de afgelopen posters in de leeftijd van 20 tot 34 meen ik.

Ik ben 38 Bloos

Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:56

HAW? Laatste keer dat ik een foto van mezelf op een paard plaatste was in 2001 geloof ik, dat ben ik wel afgeleerd ondertussen. Het is gewoon niet leuk en al die regels hebben misschien als doel gehad om het wel leuker te maken, maar dat is helaas niet gelukt.

Perrokai, ik ben zelfs nog ouder dan 34 Nagelbijten / Gniffelen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:04

Het probleem is als je voorbeelden gaat noemen zonder namen het herkenbaar kan zijn en je er iemand mee in dikrediet brengt en dat zou ik niet willen. Het lijkt mij geen goed idee om te gaan wijzen ook niet indirect.

Een moderator past dagelijks de regels van bokt toe en de 1 doet dat goed en de ander stukken minder. De 1 doet het respectvol en duidelijk een ander idd denigrerend. En als je dan als 20/25 jarige iemand over iets onschuldigs als een verkeerd geplaatst kopje van een 58 jarige die blij is dat geleerd heeft om op bokt te kunnen posten, de les gaat lezen op een denigrerende manier dan heb je geen keus maar je achting daalt als een leeggeprikte luchtballon.... en dan een OW er achteraan krijgen.....

Okee, goede regels zijn fijne regels als ze door daartoe capabele personen ongeacht hun leeftijd duidelijk en begrijpbaar uitgelegd en toegepast kunnen worden. Als je een regel begrijpbaar kunt maken zodat men ook het doel en het nut ervan inziet dan is er meestal niets aan de hand.
Helaas is dat op bokt vaak genoeg niet het geval en het streven is mij vaak onduidelijk daar ik ervan uitga dat bokt bedoeld is als onuitputtelijke informatiebron op paardengebied, en waar mensen gezelligheid en steun, hulp (virtueel ) en lotgenoten vinden en waar men zn ei kwijt kan feitelijk anoniem. Dat heb ik als gedachte achter bokt. De donkere kant zijn de raddraaiers, daar zouden de regels op toegespitst moeten worden. Dat haalt vaak het plezier er uit.

OWW shoot Lovely en Ivonka Haha! , maar er zaten er wel twee van rond de twintig tussen net hoor ik heb gechecked.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:06

Wat is het nut van de strenge regels op HAW eigenlijk (Even heel kort heb niet zo'n zin om 200 pagina's door te worstelen Bloos ) is het niet bedoeld om de tot in treurens aan toe herhalingen
terug te dringen?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:12

Chiqa schreef:
Wat is het nut van de strenge regels op HAW eigenlijk (Even heel kort heb niet zo'n zin om 200 pagina's door te worstelen Bloos ) is het niet bedoeld om de tot in treurens aan toe herhalingen
terug te dringen?

Tja, das mij na het hele topic gevolgd te hebben ook nog steeds niet helemaal duidelijk Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:23

O dat is best wel ernstig dam vind je ook niet Ivonka Bloos

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:38

Nee mij ook niet maar na even terug gelezen te hebben zegt Carl66 dat ze er ook nog aan werken omdat het misschien niet helemaal juist is momenteel. En dat pas na de vakanties daar wat uit gaat komen.... dus dat is afwachten en doorbijten.

Feit blijft wel dat er met twee maten gemeten wordt, de regels zonder na te denken en te controleren toegepast worden vaak genoeg en dan het tegenovergestelde bereiken van waarvoor ze bedoeld waren in de eerste instantie.......wat nu ? Hoe los je dat op als regelmaker ? Is daar een formule voor ?

Bokt is niet het enige forum ter wereld en het kan wel groot lijken door het aantal leden maar hoeveel niet actieve zitten daartussen ? Mijn boktwereldje wordt steeds kleiner lijkt wel. Ik kom steeds minder vaak onbekende namen tegen.... Maar op die andere Fora waarvan 1 bij moderators hier ook wel bekend zijn veel minder regels en een hele andere manier van modereren. Daar wordt er ook wel eens gereld maar lang niet zo vaak als hier. Waarom vraag je je dan af......dus ik heb even zitten kijken. Je mag daar dus wel je mening geven, de waarheid zeggen onverbloemd, je "forumvrienden" die je al veel langer kennen mogen je bijstaan met woord en schrift en dus krijgen de raddraaiers feitelijk de kans niet om iets of iemand af te breken en zijn illusie te ontnemen dat hij zelf vindt dat het zo'n mooi paard is wat hij heeft bijvoorbeeld. Daar krijg je kritiek die bedoeld is om je te helpen en anders in de goede richting te duwen. En daar is veel minder onenigheid dan hier met minder regels.....is dat het misschien ?

Kijk ik naar duitse fora, zie ik ook haast geen ruzies en vetes en moderators die op basis van hun kennis van zaken zijn uitgekozen. Dus bij de verzekeringsvragen zit een verzekeringsspecialist die vertand van zaken heeft en raad geeft. In kletstopics gebeurt eigenlijk nooit iets, hier evengoed wel. Vraag me af waar degenen zijn gebleven daar die een forum zo zouden kunnen verpesten.

Een goeie pittige kritische discussie kan helemaal geen kwaad totdat iemand een ander bewust gaat kwetsen, trappen onder de gordel en in de persoonlijke aanval gaat en soms nog verder en prive ook. Daaaaar moet je gelijk als mod op reageren en de kop indrukken en niet na overleg van zeven dagen of iets. dan is er al zo enorm veel schade ontstaan bij een gedupeerde.....dat is te laat. En je mag je niet verdedigen ook nog, een ander mag je niet te hulp schieten want je zit allemaal gelijk met een ow. Dat is een zwakke plek hier.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:41

Iedereen onder de 25 moet nu naar bed he !

Nee hoor, is een grapje. Moet kunnen tussendoor toch ? Haha! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:54

Perrokai bij de buren is het gras toch altijd groener..En als het je niet bevalt is er rechtsboven een kruisje,
link weg bij de favorieten en gaan we toch vrolijk verder op een ander forum?
Ik kom op heel wat fora's, veel kleiner dan Bokt en iedereen heeft zijn eigen regeltjes,
sommige ook helemaal geen regels.
Voorbeeldje een amerikaans bulldogforum, echt wat ik daar heb gezien noem ik Bokt een welhalla bij.
PBs die openbaar worden gemaakt, foto's die van andere (Buren) forums af worden gehaald van bv pups, welke compleet de grond on worden geboort, echt wat verschrikkelijk, dan barst je toch in tranen uit?
Heb je met heel veel energie en liefde een nestje gefokt wordt het finaal afgebrand op dat forum en geen kip die er iets van zegt.

Ik heb toen per onmiddelijke ingang mn abbonement daar opgezet zo verschrikkelijk vodn ik het
en als klap op de vuurpijl werden al mijn berichten handmatig gewijzigd en mn PB's openbaar gemaakt.

Sorrie hoor, maar zó kan het dus ook lopen als er geen regels zijn, dan voel ik mij hier ineens heel erg veilig, mss moet je eerst eens het tegenovergetselde meemaken voor je bepaalde dingen kan waarderen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 01:23

Nógmaals,ik vind niet dat bokt maar regelloos moet worden...
Dat je alles op straat mag gooien
PB's openbaar maken vind ik eigenlijk gewoon onbeschoft,en een teken van zeer slechte inleving in andere personen.
Eigenlijk zou deze regel er niet eens hoeven zijn,als mensen zo fatsoenlijk waren elkaar's privacy te respecteren.
(ik wéét dat het helaas niet zo werkt...)
Maar er zijn natuurlijk regels bij waar niet iedereen zich in kan vinden,om het maar positief uit te drukken.

Zoals het plezier wat men ooit beleefde aan HAW,dat nu,zo te lezen,ver te zoeken is....Wat is dan belangrijker?
Vast blijven klampen aan je regeltjes die niet blijken te werken?
Of inzien dat het zo niet werkt,en je idee dus kennelijk niet ten goede uitpakte.

Een iedereen kan eens impulsief reageren (hoewel ik zoveel mogelijk probeer dat niet te doen) en soms gebeurd het mij ook.
Sommigen kunnen zich niet goed uitdrukken,anderen kunnen ronduit bot zijn of simpelweg een andere woordenschat hebben dan een ander.Dat veroorzaakt vaak de meeste -onschuldige- opschuddingen. Daar kan je 100 regels voor maken,en duizend straffen voor bedenken...maar hé,we blijven mensen!
Mensen kunnen impulsief zijn,harder uit de hoek komen dan ze achteraf bedoelden,of denigrerend wanneer ze een rotdag hebben waar een ander niks aan kan doen.
Dat kún je in alle dagen niet voorkomen met regels....