Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:48

Precies, en dan ga je al he? Die fantasiewereld is voor mij die setjes, idealiseren, in je eigen wereld zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:53

detour schreef:
Jeetje, wat gaat het hard hier, zeg! Haha!
Wat is nu een typische Penny?

Ik stel me daar bij voor: Een vrouw (sowieso) tussen de 1 en 80 jaar die:
gek is op setjes
Haar dier helemaal vertroeteld tot verwennen toe
Niet consequent is
Graag roddelt
Beetje hysterisch regaeert als het niet gaat zoals zij wil
eigenlijk weinig kaas heeft gegeten van paarden
Graag roddelt
Voortduerend over d'r eigen dier zemelt die onwijs moeilijk en speciaal is..
Aan tunnelvision leidt (of lijdt haha)..

Herkennen jullie zullke mensen ook? Bij drie van deze eigenschappen vallen ze voor mij al door de mand.
Zulke mensen daar kan ik op bokt ook schijtziek van worden.

Sommige dingen doe ik wel Bloos!
Nou ik verwen wel en vind ze ook wel weer speciaal. Maar ik neem ze niet mee in de kamer Haha!

Ik ken mensen die hun paard helemaal bling bling hebben, voor de drie keer per jaar dat er op gereden wordt. Vind ik ook weer een vorm van penny, als je het zo leuk vind interessant door de paardenzaak te lopen, koop je toch lekker een plastic paard met een zacht vachtje, kun je knuffelen, hoef je nooit een lel uit te delen en kun je toch nog hip doen in de ruitersportzaak. Misselijk
Dat vind ik ook een vorm van penny. Aan anderen vertellen wat men moet doen, terwijl je hetzelf in de praktijk nog niet bij handen hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:54

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Tot slot:

PP-leden, doe uw naam eer aan, maar wees voorzichtig....

IT'S A JUNGLE OUT THERE!!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:54

Leuk voor bij de setjes is glitternagellak voor paarden Verdrietig

Oeh Yamcha, ik heb ook een verwaarloosd paardje 'gered', zie avatar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-08 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:55

Dat zijn er ook een hoop, Yamcha enneh.. Verwennen in de zin van verspesten bedoel ik, hoor!

En ze reageren idd vaak met gebrekkig NL en doen erg emotioneel..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:56

Yamcha: ja ik heb al van 1 opschoten puber van die vreselijke pb's gekregen. Niet over mijn pony, maar over mijzelf wat voor achterlijke trut ik wel niet was Clown
Meid heeft een ban gekregen vanwege die pb's en het aanvallen van andere mensen in topics op een zeer negatieve manier.

Een echte penny-pb zal zich dan ook kenmerken door veel gescheld Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:57

@ Detour, heb je veel rot pb ontvangen over de foto's van Esprit?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:57

Een echte penny-pb zal zich dan ook kenmerken door veel gescheld Haha!
En dan nog eens in gebrekkig NL ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:01

detour schreef:
Een echte penny-pb zal zich dan ook kenmerken door veel gescheld Haha!
En dan nog eens in gebrekkig NL ook!

Haha, nou, inderdaad!!! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:01

Mindim schreef:
Leuk voor bij de setjes is glitternagellak voor paarden Verdrietig

Oeh Yamcha, ik heb ook een verwaarloosd paardje 'gered', zie avatar.

Schaam je *LOL*

Ik zal je in de gaten houden vanaf nu Nors opkijken
detour schreef:
Dat zijn er ook een hoop, Yamcha enneh.. Verwennen in de zin van verspesten bedoel ik, hoor!

En ze reageren idd vaak met gebrekkig NL en doen erg emotioneel..

Jij bent ook een Patrouillant... wat is jouw excuus dat je de kenmerken van de penny niet kent?

Ik ben geschokt Lips are sealed
Welshcobfan schreef:
Yamcha: ja ik heb al van 1 opschoten puber van die vreselijke pb's gekregen. Niet over mijn pony, maar over mijzelf wat voor achterlijke trut ik wel niet was Clown
Meid heeft een ban gekregen vanwege die pb's en het aanvallen van andere mensen in topics op een zeer negatieve manier.

Een echte penny-pb zal zich dan ook kenmerken door veel gescheld Nagelbijten / Gniffelen

Soooo da's geen geintje

Echt heel vuil zoiets... ongelooflijk... Boos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:02

Ach, ik kan het wel hebben. Sta wel boven dat soort hormonale bommen met een gebrek aan een eigen leven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:03

Maar suleilitha, wat heb jij dan voor PB's gehad?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:04

Welshcobfan schreef:
Ach, ik kan het wel hebben. Sta wel boven dat soort hormonale bommen met een gebrek aan een eigen leven Haha!

Hormonale bommen! Haha!

geweldig!

En laten we eerljik wezen:

Het paardenwijvenvolk is een slag apart, ik ken er weinig die over andere dingen kunnen praten dan paarden. ind ze soms communicatief erg zwak en zelfs een beetje ordi en contactgestoord. Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:05

KiWiKo schreef:
ik sta toevallig hierboven en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een scheldpb verstuurd hoor Lachen

Ik verlaag mij ook niet tot het niveau van scheldpb's versturen. Als ik ergens kwaad over word, dan zeg ik het wel en publiek Haha!

Verder geloof ik 1 keer een penny in mijn box gehad, waar het toen over ging weet ik niet meer. Na 1 pb terug kan ik me wel herinnere dat ik een excuus kreeg. Tong uitsteken

Ik heb er lak aan, ben je er niet blij mee? Nou, pech voor jou, toch? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:07

BCS schreef:
Maar suleilitha, wat heb jij dan voor PB's gehad?

Penny-pb's... ik omschrijf het even heel erg ruim omdat details over PB's niet op het forum mogen maar het komt er op neer dat als je commentaar levert in een topic waarin een paard of pony op een manier wordt gereden of gehouden die niet door de beugel kan, dat het dan wel gebeurd dat je een scheldkannonade om de oren krijgt die a) nergens op slaat, dus ongefundeerd is, b) juh juh met je eiguh sakuh moet bemoeiuh en c) een trut bent of iets van die strekking, of je hele familie inclusief jijzelf moet voor de slacht worden aangeboden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:10

Haha b) juh juh met je eiguh sakuh moet bemoeiuh Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:11

Ik vind het vervelender als mensen in het dagelijks leven roepen dat je paard zo zielig is en dan niet eens wachten op uitleg waarom hij een antibijtkap om had... of een eczeemdeken...
of dat je hem een keer een mep verkoopt dat moeder aan haar kroost uit gaat leggen wat voor stoute dame ik wel niet ben Koe
Nadeel van de paarden hebben aan een drukbezocht wandelpad Knipoog

Gelukkig vraagt 98 procent gewoon dingen aan mij Lachen Waarom heeft hij dat om? Waarom geef je hem een tik? etc Lachen
Dat is gewoon prettig.

Sja... 1 keer is de dierenbescherming erbij gehaald omdat de paarden zo vies waren Vork
DB heeft gekeken en vond het ronduit belachelijk Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, het was wel lief dat iemand zich zo om de paarden bekommerde natuurlijk Lachen

Paardenvolk staat inderdaad niet bekend omdat het allemaal zulke gezellige, sociale mensen zijn Nagelbijten / Gniffelen
Maar gelukkig zijn er niet heel veel mensen die zo vreselijk ordi of verwend zijn.
Maar bemoeizucht is er altijd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:12

detour schreef:

Het paardenwijvenvolk is een slag apart, ik ken er weinig die over andere dingen kunnen praten dan paarden. ind ze soms communicatief erg zwak en zelfs een beetje ordi en contactgestoord. Bloos

ROFL ROFL Huilen van het lachen Huilen van het lachen *LOL* Hyper!
Oh ik kom niet meer bij hier....

Ik weet eindelijk wat me mankeert whaha... ROFL

Af en toe praat ik nog over andere dingen dan paarden hoor Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:14

ik heb liever dat zo'n ordinaire trut even lekker in mijn gezicht zit te tetteren dan zich verschuilt achter een pb Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:16

Precies, dan kan je nog eens terug tetteren...

Of heel arrogant kijken (oh nee, dan ben je gelijk een arrogante paardentrut) en niks zeggen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:17

als je heel vriendelijk blijft, weten ze niet meer wat ze terug moeten zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:21

En dan aan het einde nog even bedanken voor de liefuh PB Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:21

Ook een idee...

Zal wat zelfoverwinning kosten, hoor Nagelbijten / Gniffelen
Maar je hebt gelijk, het is heel effectief Lachen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:25

ik krijg er ook geen.. gelukkig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:53

detour schreef:

Whahahahaaaaa, ben het helemaal met je eens. ROFL ROFL ROFL
Ik vind ook over het algemeen dat ze vaak superchagerijnig overkomen, zo boos kijken, zelfs een beetje arrogant. Knipoog
Ben er eigenlijk niet zo heel erg trots op dat ik er ook weer onderdeel van uitmaak tegenwoordig. Schijnheilig
Misschien dat ik er daarom ook wel eens hard tegen aan schop..... Bloos