[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:28

Shadow0 schreef:
Ik heb nog niet precies van een HAW-mod gehoord hoe het zit, maar volgens mij is het zo dat ook hier opbouwend en gericht positief commentaar wel mag.

Maar ook op UK was het in het begin heel streng. En dat was niet altijd ideaal. Maar nu men zo gewend is aan inhoudelijke reacties, kan het af en toe inderdaad voorkomen dat je iets alleen maar goed vindt, en als dat dan 1 bericht van de tig is, dan is dat niet zo erg als dat het zou gaan om 47 van de 50 berichten. Ik denk dat het ook op HAW gewoon zoeken is naar een nieuw evenwicht.

Nee, ik heb het over topics van voornamelijk de mensen met meer naamsbekendheid hier die misschien in 1 op 10 reacties een keer een kleine tip voorgeschoteld krijgen.

UK is ZEKER verbeterd, het niveau van de tips die worden gegeven is hoger, maar het komt meer dan een enkele keer voor dat er alleen positieve reacties worden geplaatst, zonder dat de auteur van het werk daarbij ook maar één nuttige tip weet te bemachtigen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:29

Idd, CB is gebasseerd op gevoelens daar kan je gewoonweg geen tecnhisch commentaar overgeven. Tenzij je spellingsfouten ofzo hebt, maar ging het gedicht daar over?

Phaser, is toch alleen maar positfief als je ego daarvoor groeit?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:30

Joscaa

In mijn topic, heb ik *gaat even kijken* 22 van de 22 berichtjes zonder commentaar, alleen maar dat ik een voorbeeld ben voor vele, omdat ik ook zo met mijn paard om kan gaan, en we elkaar 100% vertrouwen, en dat ze het knap vinden.
[SPR-ITP] Farouche(21) springen zonder hoofdstel/halster!

Moet mijn topic nu verwijderd worden omdat er een overvloed aan positieve berichten is? Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Is er op HAW nog ruimte om iemand een hart onder de riem te steken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:31

pharagirlke schreef:
[***]; no offence, maar ik had op CB redelijk wat bekendheid op gebouwd ivm mijn gedichten Knipoog Maar wat valt er nu te zeggen over een gedicht als je niet meer mag zeggen dat het je raakt? Een gedicht is je gevoelens. Gevoelens zijn nooit fout en al zeker niet de manier waarop je ze uit drukt. Dus ik zie het nut er bijgevolg ook niet meer van in om dat nog te plaatsen. Too bad, ik zat er graag.

magda: dan hebben mods niet genoeg bezigheid.

Gedichten vind ik persoonlijk sowieso ook lastiger om te beoordelen. Ik denk dat er minder ook minder mensen zijn die zich daar aan willen wagen. En inderdaad: het moet je net liggen en raken. Misschien is het publiek veranderd, meer dat dan per definitie alleen de regels op UK en CB?

Weet niet hoe oud je bent, maar misschien dat het op UK anders zal gaan? Hoewel je daar natuurlijk ook altijd op een gedicht minder reacties zal krijgen dan op een portretfoto. maar ja, half Bokt is nu eenmaal hobbyfotograaf Huilen van het lachen

magda_90

Blijkbaar wel, en ik weet nog steeds niet waarom.

phaser

Joscaa schreef:
Moet mijn topic nu verwijderd worden omdat er een overvloed aan positieve berichten is? Nagelbijten / Gniffelen

Ben jij de oorzaak van de overbelasting van het databeest? Scheve mond Whoosh!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:32

Al mijn topics zijn zo'n beetje op die manier opgebouwd. Ik ben er alleen mar sterker door in mijn schoenen gaan staan. Ik wil nog wel eens gaan meemaken dat men pm's gaan sturen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:33

Nouks schreef:
pharagirlke schreef:
Nouks; no offence, maar ik had op CB redelijk wat bekendheid op gebouwd ivm mijn gedichten Knipoog Maar wat valt er nu te zeggen over een gedicht als je niet meer mag zeggen dat het je raakt? Een gedicht is je gevoelens. Gevoelens zijn nooit fout en al zeker niet de manier waarop je ze uit drukt. Dus ik zie het nut er bijgevolg ook niet meer van in om dat nog te plaatsen. Too bad, ik zat er graag.

magda: dan hebben mods niet genoeg bezigheid.

Gedichten vind ik persoonlijk sowieso ook lastiger om te beoordelen. Ik denk dat er minder ook minder mensen zijn die zich daar aan willen wagen. En inderdaad: het moet je net liggen en raken. Misschien is het publiek veranderd, meer dat dan per definitie alleen de regels op UK en CB?

Weet niet hoe oud je bent, maar misschien dat het op UK anders zal gaan? Hoewel je daar natuurlijk ook altijd op een gedicht minder reacties zal krijgen dan op een portretfoto. maar ja, half Bokt is nu eenmaal hobbyfotograaf Huilen van het lachen

Ik postte op dat moment al op UK. Het publiek is veranderd, en waarom? Omdat er geen plek meer is voor zulke mensen.

Joscaa

Vast!
En ik vind het leuk dat zoveel mensen mij & mijn paard een leuke combinatie vinden. Maar dat mag eigelijk niet, want 1) Het is positief 2) Het is geen commentaar en een hele belangrijke 3) ze vallen in HERHALING Bloos! Bloos!

phaser

Geldt die off-topic regel eigenlijk voor elk forum of enkel voor HAW ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:38

pharagirlke schreef:
Ik postte op dat moment al op UK. Het publiek is veranderd, en waarom? Omdat er geen plek meer is voor zulke mensen.

Ah... Omdat je 't steeds over CB hebt..
Of er geen plaats meer is: tsja, ga ik niet over oordelen. Maar ik vind het wel logisch dat je minder reacties krijgt dan de "populaire fotografen" daar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:40

pharagirlke schreef:
Heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Is er op HAW nog ruimte om iemand een hart onder de riem te steken?

magda_90 schreef:
pharagirlke schreef:
Ja beslist. Ik vind dat ook doodzonde. Heb heel veel aan HAW gehad toen ik pas begon met mijn kleine madam. Ondanks dat er weinig opbouwend commentaar viel te geven aan mijn kleine onhandelbare dikzak, waren er heel veel mensen die toch zeiden van "het ziet er al veel beter uit en wat een prachtige merrie! Ben benieuwd wat daar uit komt!".
Gut wat heb ik daar veel aan gehad gezien mijn omgeving enkel zei dat ze mijn dood ging worden. Was toch iets van "mensen die haar niet zo stom zien doen, vinden haar wel leuk en zien er wel wat in, dus misschien valt er toch wel wat uit te halen, zij zijn immers objectiever!"...Doodzonde dat andere bokkers dat gevoel ontnomen word omdat boktbeheer perse bezigheidstherapie wil.

Dat is nu precies wat ik bedoel. Daarvoor is nu net dat soort commentaar nodig IN het topic zelf. Vraag aan Sammy, ga jij daadwerkelijk al die 20 pb's lezen met al die korte commentaars die niet meer in het topic mogen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:41

Nouks schreef:
pharagirlke schreef:

Of er geen plaats meer is: tsja, ga ik niet over oordelen. Maar ik vind het wel logisch dat je minder reacties krijgt dan de "populaire fotografen" daar.

wat heeft fotograferen met gedichten te maken als ik even vragen mag? Lachen Fotograferen boeit me niet. Bovendien was dat zo helemaal niet vroeger op CB. Dat is gekomen sinds die nieuwe regels want in het begin van UK was het ook niet zo.

magda; weet het, jij wel, maar het beheer niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:45

Ik vind dat men wel een beetje moet opletten dat er niet te veel reacties verwijderd zullen worden. Straks bestaat een topic nog uit 2-3 berichten: de openingspost, een reactie met commentaar en nog eentje met een uitbreiding op die commentaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:45

pharagirlke schreef:

wat heeft fotograferen met gedichten te maken als ik even vragen mag? Lachen Fotograferen boeit me niet. Bovendien was dat zo helemaal niet vroeger op CB. Dat is gekomen sinds die nieuwe regels want in het begin van UK was het ook niet zo.

magda; weet het, jij wel, maar het beheer niet.[/quote]

Zoals ik al zei: tis niet raar dat je minder reacties krijgt dan hen. Er zijn gewoon minder Bokkers die gedichten schrijven of lezen. Half Bokt fotografeert zelf, dus als jij een beetje leuk kan fotograferen heb je al snel een grote horde fans op UK. Gedichten... Tsja, kan beetje ondergesneeuwd raken. Maar net zoals fotografie jou niet boeit, boeien die andere fotografen op UK jouw gedichten misschien niet zo Knipoog

Heeft m.i. niets te maken met "geen plaats zijn voor mensen zoals jij" of "alleen plek voor de hele goeden", maar meer met "te weinig gelijkgestemden om jou voldoende commentaar te geven". Om even een brug te maken naar HAW: iemand die Polo doet met z'n paard zal minder technische tips krijgen dan iemand die "gewoon" Z1 rijdt met haar paard.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:47

Ik denk ook dat de drempel om foto's van je paard aan het werk nu op ITP neer te zetten.
Staat er nu ook maar 1 topic tussen op ITP??

Ik weet het eigenlijk niet, omdat ze ook amper te ontdekken zijn, en vooral ook niet herkenbaar.

Maar ook mede hierom lijkt een 2e HAW forum me veel duidelijker en veel toegankelijker.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:48

Nee, geen 2e HAW, gewoon het oude HAW. Ziek

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:50

Ach wie gaat zich aan deze regels houden?

Gaat een topic gesloten worden omdat er positieve reacties komen?
De TS kan hier niet aan doen en de mods gaan ongelofelijk veel werk hebben om deze berichten te verwijderen.

Er worden nu nog altijd zulke berichten gedaan op HAW... waar zitten de mods?!

Btw: weet elke mod dit trouwens al?

magda_90

Josca, helemaal voor OK dan!

ThisIsMe

ThisIsMe schreef:
Katja schreef:
Voor deze opsplitsing is gekozen omdat er uit de enquete is gekomen dat er vraag naar was.

Die enquete heb ik ook ingevuld, ik heb daar toch een heel andere beleving bij die 'vraag', naar mijn idee was er veel meer vraag naar om het per sé rijtechnisch commentaar te moeten geven in HAW af te schaffen. Voorheen mochten rij-foto's van mensen die niet zaten te wachten op rijtechnisch commentaar niet op ITP én niet op HAW, dus wat dat betreft is het een verbetering dat ze die nu wel ergens kwijt kunnen, maar dan had je net zo goed mensen de optie kunnen geven om in hun openingspost te zetten of ze wel of niet zitten te wachten op rijtechnisch commentaar, dan had je hetzelfde bereikt. Voor het onderwerp was dat veel duidelijker geweest, een paard wat gereden wordt is nog steeds aan het werk, of de ruiter nu commentaar wil of niet.

Ik quote mezelf even van pagina 4, te lui om het stuk weer opnieuw te typen Haha!
Zoals hier door meerdere mensen al aangegeven wordt vind ik het ook heel vreemd dat HAW foto's van mensen die niet zitten te wachten op rijtechnisch commentaar op ITP geplaatst moeten worden. Op ITP kijk ik amper, al die graasfoto's e.d. vind ik niet veel aan, dus die rijfoto's ga ik in elk geval missen. Door al deze nieuwe regeltjes is mijn zin om nog op HAW te kijken inmiddels ook over, ik weet niet of dat nu de bedoeling is van deze nieuwe regels?

Door de mods wordt verschillende keren verwezen naar de enquete, die heb ik ook ingevuld én ik heb de bijbehorende discussie in dat topic gevolgd, ik heb de indruk dat het resultaat van die enquete toch enigszins gekleurd uitgelegd wordt richting de al bestaande plannen van de mods en de al bestaande regel van het per sé rijtechnisch commentaar te moeten geven in HAW.
Mijn indruk was dat er een heleboel mensen waren die daar gewoon vanaf wilden, niet dat ze die topics richting ITP wilden verplaatsen. Bij die enquete heb ik ook aangegeven dat ik persoonlijk helemaal niet zit te wachten op rijtechnisch commentaar wat iemand die ik helemaal niet ken, die mij én mijn paard niet kent, zit in te butsen achter zijn/haar pc, daar heb ik iedere week privé-les voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:52

Tieneke schreef:
Ik vind dat men wel een beetje moet opletten dat er niet te veel reacties verwijderd zullen worden. Straks bestaat een topic nog uit 2-3 berichten: de openingspost, een reactie met commentaar en nog eentje met een uitbreiding op die commentaar...

Ja Go jij! Go jij!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:53

Bokt is gewoon een dictactuur ipv een democratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:54

magda_90 schreef:
Bokt is gewoon een dictactuur ipv een democratie.

Dat lijkt me nog niet het grootste probleem. Dictatuur mag van mij best, het blijft Barts forum.
Maar het zou wel fijn zijn als er ook nog af en toe naar "het klootjesvolk" zou worden geluisterd...