Behoefte aan subforum van Academische rijkunst ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crosmuller

Re: Behoefte aan subforum van Academische rijkunst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:42

BrankaZ schreef:
Mindfields schreef:
Begrijp ik nu dat er inmiddels wel een subforum aangemaakt wordt of lees ik niet goed?(heb niet alles gelezen *schaam*.....)

In ieder geval hier nog iemand die graag zo'n subforum zou zien!

Helaas niet Noor. Het modteam vindt dat het met de juiste tag wel bij de andere topics kan. En met o.a. jouw topic over Condo in mijn gedachten zie ik dat niet zitten. Mensen die het niet interesseert begrijpen naar mijn mening erg weinig van academische rijkunst/klassieke dressuur, maar geven helaas wel advies, kritiek of hun mening.
Verder denk ik dat de mensen die wel geïnteresseerd zijn elkaar moeilijk vinden omdat je heel Bokt door moet spitten i.p.v. een vaste hoek.
Er is daarom een apart forum aangemaakt. Heb mij daar nog niet aangemeld, maar denk dat ik dat binnenkort maar eens moet doen.

Ik ben dus geen voorstander van een apart forum, want het kan voor andere paardenmensen wel interessant zijn als ze iets willen lezen over AC. Met een apart forum ben je voor nieuwe mensen ook veel slechter vindbaar want bokt is nou eenmaal het bekendste paardenforum. Ik heb ook begrepen dat we, als er genoeg topics komen met een AC tag, misschien wel een subforum krijgen. Dus ik zeg: lekker AC topics gaan posten Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:47

crosmuller schreef:
Ik ben dus geen voorstander van een apart forum, want het kan voor andere paardenmensen wel interessant zijn als ze iets willen lezen over AC. Met een apart forum ben je voor nieuwe mensen ook veel slechter vindbaar want bokt is nou eenmaal het bekendste paardenforum. Ik heb ook begrepen dat we, als er genoeg topics komen met een AC tag, misschien wel een subforum krijgen. Dus ik zeg: lekker AC topics gaan posten Lachen

Ik ben er ook geen voorstander van, maar tussen alle andere topics vind ik helemaal niets. Verde vind ik die tag niet kloppen. De reden dat het niet AR kan zijn is uitgelegd maar als AR dan al bezet is, is ACR misschien kloppender?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:53

BrankaZ schreef:
crosmuller schreef:

Ik ben er ook geen voorstander van, maar tussen alle andere topics vind ik helemaal niets. Verde vind ik die tag niet kloppen. De reden dat het niet AR kan zijn is uitgelegd maar als AR dan al bezet is, is ACR misschien kloppender?

als er genoeg topics komen (de mods kijken het een maand aan heb ik begrepen) krijgen we wel een subforum dus waarom moeilijk doen over AC of ACR Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:13

Als er genoeg topics geopend worden ja, zelf heb ik totaal geen behoefte om op HAW of bij RT iets te openen, ik heb wel wat beters te doen dan mijn rijmethode te verdedigen.

En ja ik ben er van overtuigd dat er bij een subforum dat probleem veel minder zal zijn, mensen die er niet in geintereseerd zijn kijken er dan veel minder en zullen dan ook minder reageren Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:17

Ik ben er ook wel voor.
Ben door iemand in mijn omgeving warm gemaakt voor de AR, en ben afgelopen weekend naar Westbeemster geweest voor open dag.... ik ben erg geïnteresseerd en wil meer leren!
Een subforum zal 'vervuiling' ook voorkomen van goedbedoelde tips als 'hang er een slof aan'! Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:20

Ninx misschien iets beter de laatste reacties lezen?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:25

Ninx schreef:
Ik ben er ook wel voor.
Ben door iemand in mijn omgeving warm gemaakt voor de AR, en ben afgelopen weekend naar Westbeemster geweest voor open dag.... ik ben erg geïnteresseerd en wil meer leren!
Een subforum zal 'vervuiling' ook voorkomen van goedbedoelde tips als 'hang er een slof aan'! Knipoog

Er is al besloten door de mods dat er geen subforum komt en dat we (voorlopig) tags moeten gebruiken. Als er dan veel topics met zo'n tag komen krijgen we misschien alsnog een subforum. De discussie gaat er nu over of mensen zin hebben om die tags te gebruiken of liever helemaal niets posten, of naar een ander forum gaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:07

BrankaZ schreef:
crosmuller schreef:

Idd, een subforum was mooier geweest maar dat kan er blijkbaar niet komen.

Nijn schreef:
Als er genoeg topics geopend worden ja, zelf heb ik totaal geen behoefte om op HAW of bij RT iets te openen, ik heb wel wat beters te doen dan mijn rijmethode te verdedigen.

En ja ik ben er van overtuigd dat er bij een subforum dat probleem veel minder zal zijn, mensen die er niet in geintereseerd zijn kijken er dan veel minder en zullen dan ook minder reageren Lachen

Idd, je topics zakken of snel weg of worden een geweldig discussie topic.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:39

crosmuller schreef:
Ninx schreef:
Ik ben er ook wel voor.

Er is al besloten door de mods dat er geen subforum komt en dat we (voorlopig) tags moeten gebruiken. Als er dan veel topics met zo'n tag komen krijgen we misschien alsnog een subforum. De discussie gaat er nu over of mensen zin hebben om die tags te gebruiken of liever helemaal niets posten, of naar een ander forum gaan.

Bedankt! Ik liet me even meeslepen in mijn enthousiasme, maar heb inmiddels het gehele topic doorgespit. Jammer maar helaas.... Toch maar fanatiek topics posten en goed duidelijk maken in je beginpost dat het hier een een AR (of AC) topic betreft.... dat zal goedbedoelde adviezen van mensen die daar niet in thuis zijn misschien wat afremmen.... Dit op Bokt doen blijft toch het verstandigst wellicht, dit is immers het best bezochte forum en wellicht weten we nog meer mensen te enthousiasmeren!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:49

Zo dachten wij er ook over maar het beheer helaas niet.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:50

Ninx schreef:
Bedankt! Ik liet me even meeslepen in mijn enthousiasme, maar heb inmiddels het gehele topic doorgespit. Jammer maar helaas.... Toch maar fanatiek topics posten en goed duidelijk maken in je beginpost dat het hier een een AR (of AC) topic betreft.... dat zal goedbedoelde adviezen van mensen die daar niet in thuis zijn misschien wat afremmen.... Dit op Bokt doen blijft toch het verstandigst wellicht, dit is immers het best bezochte forum en wellicht weten we nog meer mensen te enthousiasmeren!

helemaal mee eens Lachen
en misschien komt dat subforum er dan ook nog wel

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:01

Jammer dat het subforum er niet komt voor als nog, ik heb geen zin om topics in haw te openen helaas kan mijn tijd beter verdoen met het verbeteren van mijn rijden, zit niet echt te wachten op het commentaar van bokt hier op, vind het vaak erg onvriendelijk, en vaak kant nog wal raken, dus blijf ik liever even wachten tot er wel een subforum komt

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:52

crosmuller schreef:
Ninx schreef:

helemaal mee eens Lachen
en misschien komt dat subforum er dan ook nog wel

Mee eens. Enthousiastelingen genoeg.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:56

Ninx schreef:
Ik ben er ook wel voor.

Leuk dat je het ook zo'n leuke dag vond. Heb bij Dressuurnatuurlijk al een aantal cursussen gevolgd. Een aanrader!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:11

cojolly schreef:
Jammer dat het subforum er niet komt voor als nog, ik heb geen zin om topics in haw te openen helaas kan mijn tijd beter verdoen met het verbeteren van mijn rijden, zit niet echt te wachten op het commentaar van bokt hier op, vind het vaak erg onvriendelijk, en vaak kant nog wal raken, dus blijf ik liever even wachten tot er wel een subforum komt

Je kunt ook een AC topic openen als je een vraag hebt, het hoeft geen HAW te zijn.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:14

Karl66 schreef:
Of er in de toekomst ooit een subforum academische rijkunst komt weet ik niet. Wat ons betreft waren er drie redenen:

- Te weinig topics
- Wedstrijddressuur is in de basis ook klassieke dressuur
- Door academische rijkunst te splitsen mis je de kruisbestuiving tussen de op klassiek gebaseerde wedstrijddressuur en academische rijkunst.

Als na een half jaar of jaar blijkt dat er blijvend veel topics geopend worden over academische rijkunst dan vervalt de eerste reden. Het is inhoudelijk van de topics afhankelijk hoe we op dat moment punt twee en drie beoordelen.

Oh ik had het trouwens verkeerd gelezen, ik dacht dat een maand lang veel AC topics ons een subforum op zou leveren, maar het duurt dus een jaar

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:17

Nog even over die tag...

In een huiskamer topic van mensen uit mijn omgeving vonden ze AC wel een betere tag omdat AR voor Aangespannen Rijden staat.
We hadden even miscommunicatie omdat ik iets vertelde over AR...en zij hadden opeens zoiets van: Sinds wanneer is Sigrid aan het mennen dan? Haha.

Dus, ook al is het minder logisch, lijkt me toch wel handig als we eenduidig AC gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:06

Of ARC, maar iig niet AR nee.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:30

Nijn schreef:

Ik vrees ook dat het zo werkt. En de mensen die dus topics erover openen zullen meer bezig zijn met zich verdedigen dan informatie vergaren.

crosmuller schreef:
cojolly schreef:

Je kunt ook een AC topic openen als je een vraag hebt, het hoeft geen HAW te zijn.

Punt is dat je niet eens een HAW topic hoeft te openen i.v.m. het commentaar. Dat heeft Noor (Mindfields) al eens ondervonden. En zelfs na haar uitleg bleven diverse personen doormekkeren dat het niet goed was. En dat is dus naar hun maatstaven.
Verder denk ik dat een AC topic (of misschien beter ARK of ACK?) niet meer terug is te vinden tussen de vele andere topics in RT.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:59

Karl66 schreef:
Binnen de academische rijkunst is die niet het geval. 95% van de topics over het onderwerp valt nu al binnen één forum (RT-D) - dus overzichtelijkheid is geen issue. RT-D is een logische plek voor het onderwerp, er is dus een plaats. En RT-D is niet zo druk dat het opgesplitst moet worden.

(...)

Als laatste zouden we het jammer vinden als alle informatie apart zou komen te staan in een apart subforum, waardoor het door minder mensen gevonden zou worden. Een grote groep mensen legt geen verband tussen de huidige dressuur en de klassieke dressuur en de theoretische achtergrond en benadering van de klassieke dressuur kan dan juist een verrijking op RT zijn.

We zijn wel voorstander van een tag [AC] in de titel, waardoor de topics gemakkelijker terug te vinden zijn.

Nog eens een vraag van mij. Jullie willen topics zien van onze kant, prima. Ik heb er al diverse geplaatst die nu dus al op de 2 pagina of verder staan en waarom? Omdat men deze richting niet kent en wij geen zin hebben om onze manier van trainen te verdedigen.

Ongeacht de redenen die jullie noemen snap ik nog steeds niet waarom er geen subforum komt.
Op deze manier krijgen jullie je zin omdat wij toch niets gaan posten i.v.m. de vele discussies die er steeds van komen.
En zacht gezecht vind ik dat niet kunnen, en zoals gewoonlijk krijgen jullie weer je zin.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:32

Heb even wat topics opgezocht. Vaak worden er discussies gevoerd over de zin van deze methode. Deze discussies zorgen er voor dat wij gewoonweg geen zin meer hebben om topics te openen en deze manier te verdedigen. Daarom is een subforum zo handig, we hoeven niet meer te verdegingen en zo hebben wij een eigen praathoekje.

Kijk maar naar NH, daar zijn soms ook nog discussies over en die hebben ook hun eigen subforum terwijl er van deze manier van rijden ook dingen zijn die je in de dressuur terug hoort te zien.

Citaat:
- [RT-P] [AC] grondwerk > geen gelijkmatig tempo in travers
- [RT-P] [AC] grondwerk met kaptoom > voltewerk
- [HAR] [AC] wat vinden jullie een fijne kaptoom?
- [HAW] [AC] filmpje travers onder het zadel
- [RT-D] wie doet er nu aan rechtrichten, klassieke rijkunst??
- [RT-D] Rechtrichten Academische rijkunst
- [HK] Academische rijkunst - liefhebbers?
- [RT-D] Rechtrichten marijke de Jong
- [RT-D] Rechtrichten Academische rijkunst goed geoefend
- [RT-P] Rechtrichten Academische rijkunst vandaag weer les
- [HAW] Goya (andalusier) @ work
- [RT-D] Klassiek vs Grand-Prix
- [HAW] Andalusier Sam ijverig@work (academische rijkunst)
- [RT-P] Waar vind ik topics over Klassieke rijkunst ?
- [RT-D] Klassieke dressuur - Wat, waarom en hoe?
- [HAW] Condo(Andalusierhengst) @ work
- [RT-D] Wat verstaan jullie onder Klassieke Dressuur?
- [RT-P] verschil klassieke dressuur-engelse dressuur
- [EV] Bent Branderup in Arnhem
- [EV] Bent Branderup Academische rijkunst in Nederland
- [HAW] Llano mijn andalusier in verzameld werk
- [RT-D] Das Gymnasium des Pferdes
- [BKR] Waar lessen volgen in klassieke dressuur?
- [RT-D] antoinne de bodt
- [RT-D] wie rijd er hier klassiek?
- [RT-P] Klassieke dressuur
- [RT-P] antoine de both
- [RT-P] Klassieke rijkunst
- [RT-P] Waar gaat het heen met de dressuur? ('nieuwe' methodieken)
- [RT-P] Wie rijdt er klassiek?
- [AR] [Nh?] klassieke rijkunst
- [AR] [VD] spaanse rijschool/klassieke rijkunst
- [RT-P] Klassieke dressuur, Kunst of kunstjes?
- [HAW] Dressuurstage Antoine De Bodt "Montana"
- [HAW] Uniek @ les volgens AdB

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:52

magda, dank je voor het overzicht, persoonlijk ben ik er wel blij mee dat scheelt wel wat zoekwerk.
Ik ben wel geschrokken van de reacties die kwamen op de HAW van mindfiels wat eerder in dit topic aangehaald, als dat de tendens gaat worden op bokt dan ga ik ook elders mijn info vandaan halen en posten. Ik wil er weel een beetje fijn gevoel aan over houden als ik wat ga posten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:55

Vandaar dat ik nog steeds niet snap waarom er geen subfora komt, want om deze discussies juist te voorkomen is een subfora toch juist alleen maar beter?

Zolang er verschillende stromingen bestaan zijn er discussies, maar waarom dan wel NH en Western appart maar geen AC?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 15:03

omdat er jammer genoeg geen mod doet aan Academsiche rijkunst, ik voel me een beetje ondergeschoven kindje

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:04

Zelfde gevoel hier.
Ik blijf het raar vinden, want bij NH en Western zijn ook bepaalde onderdelen die gelijk staan met de dressuur.