"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:36

S_zanne schreef:
Ntlie_ schreef:
Misschien zijn die regels dan niet 'streng' genoeg?

Mensen houden zich gewoon niet aan de regels, dat ik het hele verhaal.
Als je nu 2 HAW's maakt is het makkelijker om je aan de regels te houden, omdat HAW gewoon HAW blijft, en HAW-RT iets extra's is.

Ha en denk je dat er op twee verschillende fora's de mensen wel opeens zich aan de regels houden? Zoals ik het zie: twee fora's = dubbele kansen dat de regels overtreden worden.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:37

VValar schreef:
Wat een onzin dat HAW-RT. Ik vind dat persoonlijk écht 3x niks. Gewoon de normale HAW aanhouden (1 subforum dus!) waarin zowel rijtechnisch commentaar als complimenten gegeven mogen worden. Beiden mogen, en hoeven niet gelijktijdig gegeven te worden. Snap eigenlijk niet dat hier zo'n groot probleem van gemaakt wordt.

Ik vind dat HAW-RT iets toevoegt voor de mensen die echt commentaar willen, en echt iets willen leren.
Ik kan me voorstellen dat als jij een serieus topic opent, je niet zit te wachten op een stel penny's met "Ooohh,,, wat een moooooooi paard het jij!!!!"
Ik zit er in elk geval niet op te wachten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:37

Ntlie_, er zijn gelukkig nog helemaal geen beslissingen genomen Knipoog
Dit topic is eigenlijk een voorloper op wat er nog komen gaat, want binnenkort gaan we jullie ook nog via andere manieren om jullie mening vragen Lachen
Toch is dit topic wel heel handig hoor, want ik merk nu al dat er toch dingen boven komen drijven waar ik nog niet echt rekening mee gehouden had.

Heel vroeger was het zelfs zo dat er ook gewone rijfoto's op ITP mochten. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, hoewel ik me wel meteen al afvraag of ITP dan niet overbelast zal raken.

VValar, als je hier mee wilt doen in deze discussie, zou je je dan iets positiever op willen stellen? Lachen
Niet meteen over 'onzin' beginnen te roepen maar graag ook je nuttige bijdrage leveren. Met alleen 'dit is onzin'-berichten is een discussie nog nooit veel opgeschoten Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:40

S_zanne schreef:
Ik vind dat HAW-RT iets toevoegt voor de mensen die echt commentaar willen, en echt iets willen leren.
Ik kan me voorstellen dat als jij een serieus topic opent, je niet zit te wachten op een stel penny's met "Ooohh,,, wat een moooooooi paard het jij!!!!"

Ik toevallig wel. Een compliment doet een mens ook goed. Én ik wil ook wel eens rijtechnisch commentaar op mijn foto's krijgen. Het liefst tegelijkertijd, in hetzelfde topic. En reken maar dat wanneer jij nu een HAW topic opent, jij écht niet 5 pagina's met pennyreacties krijgt. Er zijn zat mensen die je ook RT commentaar kunnen verschaffen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:41

Oscar schreef:
VValar, als je hier mee wilt doen in deze discussie, zou je je dan iets positiever op willen stellen? Lachen
Niet meteen over 'onzin' beginnen te roepen maar graag ook je nuttige bijdrage leveren. Met alleen 'dit is onzin'-berichten is een discussie nog nooit veel opgeschoten Knipoog

Als ik dit onzin vind dat zeg ik dat ook gewoon. Ik ga er geen doekjes om winden. Heb al meerdere nuttige reacties geplaatst overigens. Maar ik heb het idee dat er uiteindelijk toch weinig aan gedaan gaat worden. Wat de mods van plan zijn wordt uiteindelijk wel doorgedrukt. Er komen dus twee verschillende HAW fora. En dat vind ik jammer.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:41

VValar schreef:
S_zanne schreef:

Ik toevallig wel. Een compliment doet een mens ook goed. Én ik wil ook wel eens rijtechnisch commentaar op mijn foto's krijgen. Het liefst tegelijkertijd, in hetzelfde topic. En reken maar dat wanneer jij nu een HAW topic opent, jij écht niet 5 pagina's met pennyreacties krijgt. Er zijn zat mensen die je ook RT commentaar kunnen verschaffen.

En DAAAAR is dan het HAW forum voor!!!!
Het HAW-RT is voor mensen die daar NIET op zitten te wachten.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:42

En ik wil allebei! En denk overigens dat er meer mensen met mij zijn die beide reacties verwelkomen in zijn/haar topics.

Als je RT commentaar wilt, of écht tegen een probleem aan loopt, kun je ook een topic op RT openen. Je probleem kun je dan illustreren met je foto's.
Laatst bijgewerkt door VValar op 26-01-08 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:43

Ik ben NIET tegen complimenten, maar ik heb wel wat tegen zoveel bijlezen, dat je het RT commentaar er niet meer tussenuit kan halen.
Daar erger ik mij wel aan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:44

S_zanne schreef:
En DAAAAR is dan het HAW forum voor!!!!
Het HAW-RT is voor mensen die daar NIET op zitten te wachten.

Maar je mag er weer geen complimenten geven. Goh zou gelijk in de regels neerzetten 'verboden voor pennys'

Ik ga helemaal met VValar mee!! Ook ik wil beide. Wat boeit mij het nou als er een penny in reageert, dan lees je het toch niet Verward

S_zanne

VValar schreef:
En ik wil allebei!

Allebij wat?
compliment én commentaar? = HAW.
alleen commentaar = HAW-RT

VValar

S_zanne schreef:
Ik ben NIET tegen complimenten, maar ik heb wel wat tegen zoveel bijlezen, dat je het RT commentaar er niet meer tussenuit kan halen.
Daar erger ik mij wel aan.

Sorry hoor, maar zeker je eigen topics lees je toch wel goed door? Tong uitsteken Dan lijkt het me niet zo lastig om de RT posts van de complimentjes te onderscheiden...

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:48

Daarom zet ik nooit topic's op HAW, omdat ik niet op 80x mooi paard zit te wachten.
Ik wil gewoon RT commentaar.
En als er dan een keer bij dat commentaar leuk paard staat, is dat mooi meegenomen.
(ik weet wel dat ik een mooi paard rij.)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:51

Nou op RT doen ze ook wel aan RT commentaar overigens. Kun je daar eens je paard laten zien en om commentaar vragen als je tegen problemen aan loopt.

Als je niet tegen problemen aan loopt maar gewoon RT commentaar wilt, dan zet je dat gewoon op HAW en geef je aan dat je graag RT commentaar wilt. Réken maar dat er dan genoeg bokkers zijn die je dat RT commentaar geven. Die bokkers zijn er altijd. Zelfs als je juist géén RT commentaar wilt Knipoog Dus jij hoeft je dan echt geen zorgen te maken.
En aan een complimenten is niemand ooit dood gegaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:55

Als er al een forum bijkomt is het toegestaan complimenten te geven zolang je ook maar rijtechnisch commentaar geeft.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar persoonlijk zou ik meer geven om een compliment van iemand die ter zake kundig rijtechnisch commentaar geeft dan van iemand die verder niets te melden heeft. Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:38

ThisIsMe schreef:
Neonlight schreef:
Thisisme, interessant wat je zegt. Is er wel behoefte nog aan een plek voor rijtechnisch commentaar op foto's? En hoe zou jij (en andere gebruikers Knipoog ) dat dan verder ingevuld willen zien? Als zijnde een plek op een fotoforum zoals het nu is, of bij bijvoorbeeld RT? Overigens, ik roep nu maar iets, om even een brainstormsessie op te starten, waar we hopelijk veel nuttige informatie uit kunnen halen. Punt is dat we veranderingen in willen voeren, maar de input van gebruikers en wat jullie willen is dan heel hard nodig.
Op dit moment is het gewoon zo dat er ITP is voor alle leuke gewone foto's (geen werkfoto's) van je paard, en HAW voor werkfoto's met de regel dat het is voor rijtechnisch commentaar. En er is op dit moment geen plek op bokt waar je werkfoto's kunt plaatsen om puur je paard te showen zonder rijtechnisch commentaar.

Met dat dikgedrukte stuk spreek je Karl tegen, die geeft aan dat de TS uit het topic waar het hier om begonnen is, als ze niet alleen rijtechnisch commentaar wil, haar foto's op ITP had moeten plaatsen Verward Vind je het gek dat ik het niet meer kan volgen? Door die opmerking van Karl reageerde ik juist dat dan de bestaande HAW en ITP beter een andere naam kunnen krijgen, er hoeft geen extra subforum aangemaakt te worden.
Bijvoorbeeld;
HAW -> Paardenfoto's - Ik zit te wachten op rijtechnisch commentaar
ITP -> Paardenfoto's - Wat vind je van mijn paard

Ik heb al eerder aangegeven dat dat rijtechnisch commentaar voor mij helemaal niet zo nodig hoeft, verder sluit ik me bij Karin aan, laat iedereen gewoon vrij in het commentaar wat hij/zij wil geven, de ontvanger kan er dan mee doen wat hij/zij zelf wil.

Ik quote mezelf even van pagina 5, da's vlotter dan weer een heel verhaal typen Tong uitsteken
Waarom zou je het niet gewoon bij 2 fora houden zoals nu, maar dan de naamgeving veranderen zodat duidelijk is welke foto's onder welk kopje horen? Nog een subforum erbij lijkt me alleen nog verwarrender, het simpelste is om gewoon de eis van het per sé rijtechnisch commentaar moeten leveren te laten vallen. Er is in dit topic volgens mij maar één iemand die zegt dat ze niet zit te wachten op complimentjes, mocht ze er toevallig inderdaad 80 krijgen dan kan ze zelf in haar topic zetten 'dat weet ik nu, maar heeft er nog iemand RT tips?', in het kader van de door Neonlight al eerder aangehaalde sturing van je eigen topic. Anderen vinden het prima of juist wel fijn om (ook) complimentjes te krijgen..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:13

ThePast03 schreef:
Als er al een forum bijkomt is het toegestaan complimenten te geven zolang je ook maar rijtechnisch commentaar geeft.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar persoonlijk zou ik meer geven om een compliment van iemand die ter zake kundig rijtechnisch commentaar geeft dan van iemand die verder niets te melden heeft. Knipoog

Dat vind ik ook en ik blijf de verplichting om commentaar te geven een beetje raar vinden en het lijkt me uiteindelijk ook niet zo goed voor de sfeer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:20

Ik vind het wel terechn HAW is rijtechnisch commentaar. En geen plaats voor felicitatietopics daar heeft de ts toch weinig aan. Itp is daar dan beter voor

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:52

katiavl schreef:
Ik vind het wel terechn HAW is rijtechnisch commentaar. En geen plaats voor felicitatietopics daar heeft de ts toch weinig aan. Itp is daar dan beter voor

sorry hoor, maar heb je het hele topic eigenlijk wel doorgelezen? Op ITP mogen nu geen werkfoto's en een aantal mensen hier geeft duidelijk aan dat ze het wél leuk vinden om complimentjes te krijgen..........
Ikzelf heb geen behoefte aan RT commentaar van voor mij onbekenden die dat achter hun pc'tje in zitten te typen, waarvan je dus absoluut geen idee hebt hoe (on)kundig ze zijn, zeker niet als er dan uiteindelijk 50 keer hetzelfde staat omdat dat RT commentaar een verplichting is. RT commentaar krijg ik iedere week van mijn instructrice, als een ander dat aan de hand van foto's wil plaatsen prima, maar wat mij betreft zou de verplichting er af mogen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:54

Ik zeg gewoon dat ik dat daar meer op zijn plaats vind dat heeft toch niets mee te maken of het wel of niet mag. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:59

ThisIsMe schreef:
....
Ikzelf heb geen behoefte aan RT commentaar van voor mij onbekenden die dat achter hun pc'tje in zitten te typen, waarvan je dus absoluut geen idee hebt hoe (on)kundig ze zijn, zeker niet als er dan uiteindelijk 50 keer hetzelfde staat omdat dat RT commentaar een verplichting is. RT commentaar krijg ik iedere week van mijn instructrice, als een ander dat aan de hand van foto's wil plaatsen prima, maar wat mij betreft zou de verplichting er af mogen.

Zo denk ik er ook over en zolang de verplichting bestaat om RT commentaar te geven op rijfoto's plaats ik ze wel liever niet. De opmerking over maatschappij-bewust kiezen voor het dragen van een cap is me ook behoorlijk verkeerd geschoten omdat enerzijds een ongelukje ook weer omzet genereert in diverse bedrijfstakken en ten tweede op bokt doorgaans helemaal niet zo maatschappij-kritisch beheer wordt gevoerd. Je zou een cap opmoeten omdat dat beter is voor de portomonee van de gemiddelde bokker terwijl twee topics verder buitenlanders het land uit worden gejaagd en weer twee topics verder bespreken wat 13-jarigen hoe je je het best laat nemen door 3 negers (geslaagde integratie).
Nee hoor, ik plaats gewoon geen rijfoto's Lachen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:05

Maar, als er een HAW gedeelte komt zonder rijtechnisch commentaar, als ze gesplitst worden, zou je dan wel topics openen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:07

Neonlight, ik denk het eigenlijk niet. Sinds dat bokt zo groot is, ben ik weinig meer op fotoforums te vinden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:46

En heb je daar een speciale reden voor? Wat houd je tegen? Want misschien is die reden ook wel weer iets om mee te nemen in de besluitvorming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:30

Jazeker heb ik daar een speciale reden voor. Zolang als ik bok is het nog wel eens zo geweest dat er behoorlijk onbenullig commentaar kwam op foto's door mensen die zelf nog net boven kunnen blijven en daar bedank ik dus voor. Bovendien hoef ik niet goed, leuk of mooi gevonden te worden door wat willekeurige internetgebruikers die ik niet ken Lachen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:55

Bedankt. Ik heb het idee dat er meer zijn die daar zo over denken.