Nu ben ik zelf mod en zie alles van een andere kant.
En ik moet zeggen, het valt me alles mee. De OW's die uitgedeeld worden gaan in overleg. Er moeten minimaal 3 mods met de beslissing eens zijn, of toestemming van een hoofdmod. Bij de meeste OW's gaan er 2 of meer pagina's discussies van mods aan vooraf voor er een beslissing wordt genomen.
Een OW uitdelen gebeurt nooit zomaar en nooit ondoordacht.
Verder kun je niet terugvinden of de 'tegenpartij' ook een OW heeft gehad, zeker niet als het een 1e OW betreft. En vaak komt er dan een oneerlijkheidsgevoel naar boven. Begrijpelijk, maar niet terecht.
Het afgelopen jaar is het mod-beleid sterk veranderd. In positieve zin. Voorheen werden er veel te vaak slotjes gezet, dat is nu al veel minder. Er wordt zoiezo met een moderatoropmerking gewerkt, wat er voorheen niet was, waardoor het topic alsnog verder kan gaan. Vroeger werd het gelijk op slot gezet. Ik vind het juist fijn die modopmerking, want zo kan je een discussie bijsturen waardoor een topic weer wat vriendelijker verloopt.
Er wordt dus ook zeker wat met dit soort topics gedaan. Alleen bokt veranderen gaat niet in 1 dag. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Daar gaat tijd overheen.
Verder gaat er ontzettend veel tijd in het modwerk zitten. Meer dan ik van tevoren had verwacht. Moderators zijn nog steeds mensen die dit vrijwillig doen en er veel vrije tijd insteken. Ook zijn wij gewoon mensen die ook niet alles goed kunnen doen. Niemand is perfect gelukkig. Maar aan de andere kant, mocht je het ergens niet mee eens zijn kun je er altijd over praten (pb'en in dit geval

Bokt is groot, er komen veel mensen, er worden veel berichten geplaatst. Dat kan niet altijd even goed gaan, zowel tussen gebruikers, als vanuit het team. Zo kan in het dagelijks leven een discussie ook uitlopen op ruzie of op een veachtpartij als er niemand tussen springt. Maar juist door degene die er tussen springt kan de ruzie voorkomen worden. En niet altijd naar ieders tevredenheid, maar dat kan ook niet.