Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:43

emmavd8 schreef:
Misschien kan EA helemaal verwijderd worden van bokt? Het voegt namelijk niets toe.

Kleine toevoeging:

Het voegt nu niet veel toe.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:01

Ik ben voor een feedback systeem, heeft mi meer voordelen dan nadelen. eem gewaarschuwd mens telt voor 2... of dat nu is vanwege negatieve feedback als positieve... Wat een aspirant koper met de informatie doet is zijn/haar keuze (wat bij een compleet negatieve feedback niet betekent eigen schuld dikke bult)
Verder zou ik het wel handig vinden dat vraag en antwoord voor iedereen leesbaar zijn.

Dat een verkoper tussentijds de inhoud van de advertentie NIET kan wijzigen (voorbeeld begin advertentie: passierzadel bieden vanaf 200 euro... Jantje is de 'gelukkige' koper voor 450 euro, verkoper past de advertentie aan, verwijderd passier. En koper krijgt voor 450 een zadelmarktzadel opgestuurd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:31

Ik ben ook voor een feedback systeem.

En misschien zoeken per provincie?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:34

Het wel kunnen editen staat redelijk hoog op de verlangslijst maar waarschijnlijk wordt het dan wel zo gemaakt dat alle oude versies van de advertentie ook bewaard blijven of dat je alleen dingen toe kan voegen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:36

alleen toe kunnen voegen lijkt me het veiligst en duidelijks werken ..

zo blijft de advertentie orgineel zoals geplaatst en overzichtelijk
zonder ergens te moeten zoeken
waardoor er evt verwarring zou kunnen ontstaan

evt verwijderingen of veranderingen in de tekst zouden
via een moddie kunnen (zoals nu soms gebeurt in de titel oid na mogelijkheid dit zelf te doen)
denkt dan aan type fouten oid

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:01

Voor mij zou het volgende prettig zijn:

Meer/beter ingedeelde categorieën:
Niet onderverdeeld in commercieel of niet-commercieel, maar eventueel wel zichtbaar door apart kleurtje voor commercieel. Nu zit bijv. stalling/weidegang bijvoorbeeld bij commercieel terwijl ook particulieren een plekje aanbieden op andere voorwaarden dan pensionstalling. En je moet zoeken tussen allerlei andere advertenties waar je niets mee hebt.

Kunnen zoeken op afstand of provincie, gezocht/aangeboden (hokje aanvinken misschien?, maar duidelijke titel scheelt ook al veel) evt. prijsklasse (bij paarden ruime catagorieën, zoals bijv tot 4000, 4000 tot 8000, meer dan 8000) en aangevuld met bijv. bieden/n.o.t.k./gratis en op aanvullende informatie via invulveld.

Zelf advertenties kunnen wijzigen, aanvullen, verwijderen. Mag ook best een reactie deel onder staan met vragen en antwoorden, dat vind ik vaak wel informatief. als de adverteerder die reacties kan verwijderen (gastenboek idee) voorkom je lange discussies. Daarvoor biedt iemand immers niet iets te koop aan.

Evt, iets van waardering zodat je beter in kan schatten bij wie je koopt, maar dat is niet het belangrijkste. Je kunt er ook veel meer gedonder door krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:26

BartVB schreef:
Het wel kunnen editen staat redelijk hoog op de verlangslijst maar waarschijnlijk wordt het dan wel zo gemaakt dat alle oude versies van de advertentie ook bewaard blijven of dat je alleen dingen toe kan voegen.

Alleen toevoegen met een automatische datum/tijd er voor of zo.

Had je mijn opmerking nog gezien over een soort afstandberekening als zowel koper en verkoper hun postcode (onzichtbaar) invullen ??

Want provincie verplicht invullen is leuk, maar als beide partijen net aan de uiterste grens van dezelfde provincie zitten kun je nog een aardig stuk uit elkaar wonen Haha! , terwijl de naastliggende provincie slechts een paar kilometer kan zijn voor een koper die dan denkt dat het te ver weg is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:57

Het lijkt er op dat je via Google Maps postcodes om kan zetten naar Lon/Lat coordinaten. Als dat zo is dan moet het gebruiken van (gedeeltelijke) postcodes niet zo'n probleem zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:19

Ik denk dat het zoals eerder genoemd ook belangrijk is dat er een bepaalde tijd aan het bieden gebonden is.
Voorbeeldje: ik heb laatst geboden in een topic op een deken, TS is zeer weinig online, maar heeft wel gereageerd met : je bod staat.
Ik heb op 27-10 geboden, op 2-11 laatste keer iets gehoord van de TS (in het topic) TS is nier meer online geweest, en ik heb mijn bod maar ingetrokken. Heb inmiddels iets anders gekocht omdat het gewoon te lang duurt.

Het Ebay systeem zou kunnen werken, maar dan moet de TS wel met regelmaat online komen.
Een Marktplaats systeem is denk ik handiger. En dan misschien een standaard instelling dat een advertentie binnen 3 maanden wordt verwijderd.

Nog iets wat ik lastig vind op EA nu: te koop vanalles.
Moet je al die topics met opruimin, te koop vanalles door zoeken om een deken oid te vinden. Ook zouden de maten van dingen misschien standaard ingevuld moeten worden

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:26

Ik zie hier veel goede dingen voorbij komen zeg Ja . Ik zou graag ook een soort feedbacksysteem willen voor kopers, of net als bij E-bay dat ze verplicht zijn het af te nemen als ze de "bieding" hebben gewonnen. Het gebeurd vaak als je iets verkocht hebt je geen betaling binnen krijgt, en als je na 2 weken vraagt waar het blijft, dan hebben ze ineens geen interesse meer, of ze hebben het al van hun ouders oid gekregen, zo irritant vind ik dat Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:40

Rinske schreef:
Ik zie hier veel goede dingen voorbij komen zeg Ja . Ik zou graag ook een soort feedbacksysteem willen voor kopers, of net als bij E-bay dat ze verplicht zijn het af te nemen als ze de "bieding" hebben gewonnen. Het gebeurd vaak als je iets verkocht hebt je geen betaling binnen krijgt, en als je na 2 weken vraagt waar het blijft, dan hebben ze ineens geen interesse meer, of ze hebben het al van hun ouders oid gekregen, zo irritant vind ik dat Bloos .

Helemaal mee eens. Een bindend bod + feedbacksysteem zou ideaal zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:41

@Rinske: waterdicht wordt het systeem nooit, dat is Ebay ook niet. Maar middels een feedback kun je wel andere (ver)kopers behoeden voor een miskoop.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:11

Ja, zo bedoel ik het ook, dan is de drempel om te bieden denk ik ook een stuk hoger Lachen .

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 01:30

mischien als mosterd na de maaltijd:
1 EA voor iedereen en geen subjes op een ander gedeelte van bokt zoals nu op western... daar mag een ieder een link plaatsen naar een topic op ea... regels voor iedereen hetzelfde ongeacht discipline die men beoefent of igv alleen fokkerij.. relatie tot paarden....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 01:55

mij lijkt handig. dat je als koper kunt invullen wat je wilt hebben.
bij paarden:

kleur
geslacht
ras

bij dekens, halsters en andere paarden dingen.
maat (full, cob, pony (bij dekens kun je dan in de link verder lezen)
en weer plaats en zo.

maar ben bang dat het misschien te uitgebreid word dan.

wat ik nu altijd al doe is invullen in de zoekfunctie wat ik rgaag wil hebben en dan EA aanklikken.

ik ga dus voor een zoekfunctie

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:51

ja zoekfunctie en postcode cq afstand tot eigen woonplaats zijn echt de meest belangrijke dingen... ik zoek me nu echt een ongeluk op EA. Zo jammer, vind het altijd leuk om te snuffelen maar raak een beetje gedemotiveerd zoals het er nu uitziet Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:17

Wat is er mis met de zoekfunktie gekombineerd met EA zoals dat nu ook werkt.
Je kunt zoeken op woorden in alleen de titel en op het hele item.
Het eerste zal gerichtere informatie opleveren en het 2e meer info.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:58

ja, dan zou je moeten zoeken op artikel en plaats maar dan nog krijg je niet alles.

want als ik friesland in typ krijg ik alleen maar dingen waar friesland in staat. staat er leeuwarden dan wordt het overgeslagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:26

Ik doelde ook meer op zoeken naar een item, niet naar een woonplaats/gebied. Ivm privacy zal niet iedereen dat in een ad vermelden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:37

- Wat zijn op dit moment de grootste minpunten van de EA fora?
- Wat is er goed aan en moeten we zeker houden in een nieuw systeem?
- Wat zijn jullie wensen en 'eisen' voor een nieuw systeem? Welke mogelijkheden zouden jullie er graag in willen?

Mijn wensen:
- De minpunten zijn inderdaad dat de zoekfunctie helemaal niet lekker werkt, misschien is het handig als je kunt zoeken op een woord maar ook voor bij jou in de buurt. Dus het Marktplaats idee...Als je nu iets zoekt kun je bijna alle advertenties afgaan. (zit ik niet meer hoor maar toch Bloos )
- Zodra je een topic opend met meerdere artikelen en je verkoopt iets kun je het niet aanpassen of aangeven dat je het hebt vekocht, dit zal erg handig zijn. Dus de advertentie kunnen aanpassen nadat deze geplaatst is.
- Misschien is het ook een idee dat je het topic toch op 1 of andere manier omhoog kunt schoppen, dit doordat de foto's plaatsen voor veel spullen nogal wat werk is. Misschien is het handig dat je deze meteen weer omhoog kunt plaatsen na een bepaalde tijd.

Voor de rest No Comment Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:03

dan kan je toch ook na 3 weken gewoon je eerdere topic kopieren ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:05

Is er al nieuws van Beheer te melden in deze zaken Haha!
-hoever staat het met het onderzoek
-wanneer kunnen we een implementatie/opstart verwachten
-is er al zicht op wat wel en wat niet meegenomen gaat worden van wat we aangedragen hebben
???

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 15:12

Dubbeldun: ik wil proberen om binnenkort (ik hoop ergens volgende week) een update te geven van waar we op dit moment staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:16

Super, dank je Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:46

nickyu schreef:
dan kan je toch ook na 3 weken gewoon je eerdere topic kopieren ?

Of het marktplaats idee, om omhoog te schoppen een betaal nummer bellen (a 1,30) heeft bokt ook weer wat inkomen.
En tja, na 3 weken een eerder topic kopieren is gratis, maar als je daar te lui voor bent....